- Hozzászólások: 179
- Köszönetek: 163
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Még 1x kérdezem, hogy végigolvasni vagy értelmezni nem sikerül amit írok? Mert így elég nehéz párbeszédet folytatni, hogy mondogatsz egy mondókát és nem figyelsz a másikra...@Echiron
A Tas-on mi volt licenc?
Fogtad és "lehardkopytad".
Most próbálod kimagyarázni, hogy nem is a megvalósultra gondoltál. AHA
Mellébeszélés jeles módon megy neked.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem, nem amiatt volt túlzó a Tas program, hogy mik ellen szánták hanem abban, hogy nem vették figyelembe az akkori ipari kapacitásokat. Ha nem kap bombatámadást a gyár akkor is max 3-5 db-ot tudtunk volna legyártani belőle. Változtatott volna 3-5 db harckocsi bármin is? Nem hiszem.1. Maga a Tas program a honvédség szempontjából nem volt túlzó, mivel a szovjet harckocsik ellenfelének szánták, a Turánokat szemből is messziről ki tudták lőni IS-2 vagy T34 harckocsik, mellette még a futómű is túlterhelt volt, így indokolt volt a váltás egy új típusra.
Előző pontban taglaltam, hogy egy-egy harckocsit nem elsődlegesen az ellenséges harckocsik ellen szánták. A Pz.III -IV konstrukciók a németek legsikeresebb tankjai voltak a háború végéig mert elfogathatóak voltak és nagy számban tudták gyártani (nem véletlen, hogy a háború végéig gyártásban is maradtak!). Ha ebből indulunk ki, akkor szerintem igen is többet ért volna 100 db gyengébb harckocsi mint 1 db Tas. Ha ipari kapacitást nézünk akkor lehet egy német viszonylatban nem lett volna megterhelő a Tas de a magyar viszonylatban igen is az volt... és ezt láthatjuk is hiszen 1 db-ot nem sikerült összehozni.2. Abban az esetben ha németektől megvettük volna a Panzer IV F2/G licenszét, már a Turán III programot sem indították volna el, mivel (tervezési hibájából adódóan) megbízhatóság+ karbantarthatóság téren még a Turán III sem lehetett volna olyan eredményes mint előtte a Panzer III és IV-es típusok, még akkor sem ha 2X annyi Turán II-t és mondjuk 100 Turán III-ast gyártottunk volna. A Tas harckocsiprogram ezeket akarta orvosolni, ami még akkor is megvalósult volna, ha csak a 43M 75mm-es lövegel szerelik fel őket, de páncélzat és gyárthatóság téren nem volt megalomán.
Előzőekben kifejtettem, hogy miért is nem vették figyelembe a magyar kapacitásokat. A tas működhetett volna ha az eredeti tervek szerint a német licensz ezközöket kapja meg és nem kell magyar improvizált félmegoldásokkal beérni. De ha ez így is történt volna se tudtuk volna nagyszámban gyártani így nem sokat számított volna ha mondjuk 10-20 db-ot gyártottak volna belőle.3. Igenis figyelembe vették a magyar hadiipar képességeit, mert a legtöbb alkatrész nem volt túlbonyolítva mint a Párducon, így már eleve maximum a Maybach motor licenszére tarthattak igényt, miután lemondtak az eredeti KWK lövegről, de eleve a német Párducok gyártástechnológiája és alkatrészei eltértek a Tas harckocsiétól, így elméletileg sem lehetett volna szó licenszgyártásról. Tehát miután a német fél elzárkozott attól, hogy komplett gyártósort hozzon hozzánk, nem volt esély a licengyártásra, ellentétben mondjuk a repülőiparral.
Ez már nagyon hipotetikus, hogy milyen választása volt, vagy lett volna.. szerintem a Turán III-as program nem lett volna rossz de sokkal előbb el kellett volna kezdeni. Sajnos a háború alatt a magyar hadvezetés folyamatosan halogatott így a legtöbb tankunk megkésve érkezett a frontra amikor már messze nem olyan hatással volt a dolgok alakulására mint lehetett volna.4. Az ország kis gyártási kapacitása és nyersanagy hiánya mellett pedig nem volt más választása a hadvezetésnek mint a Tas, (a német megszállásig) mert csak 1944-ben kaptunk nagyobb számban működő harckocsikat, addig csak minimális Panzer IV-es volt hadrendben.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tisztázzuk, mi is az állításod? I) Tas licenctank „hardcopy” --- az eredeti állításod
Még 1x kérdezem, hogy végigolvasni vagy értelmezni nem sikerül amit írok? Mert így elég nehéz párbeszédet folytatni, hogy mondogatsz egy mondókát és nem figyelsz a másikra...@Echiron
A Tas-on mi volt licenc?
Fogtad és "lehardkopytad".
Most próbálod kimagyarázni, hogy nem is a megvalósultra gondoltál. AHA
Mellébeszélés jeles módon megy neked.
Semmit se próbálok kimagyarázni mivel az állításaim továbbra is fenntartom (lényegi érvet ugyanis nem tudtatok felhozni ellene).
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Úgy vélem ez már nagyon hipotetikus, biztos van aki megmondja, hogy egy turán hány tast tenne ki de ez inkább csak találgatás.Ha van elég nyersanyag 100db Turánra, abból nem 1db Tas-t lehet építeni, inkább 50-55db-ot.
A félmegoldásokat azért nem lehetett elkerülni mert ragaszkodtak ehhez a programhoz. A németek is kötöttek kompromisszumokat a tankjaiknál, erre voltak példák a Marder, a Hetzer vagy a Nashorn. Arra kellett volna fokuszálni ami működik, mint pl a zrínyi.A félmegoldásokat pedig nem lehetett elkerülni a valóságban, mert német részről nem volt hajlandóság kész ágyúk és motorok eladására.
Az első részére azt mondom nem tudhatjuk. Bár valószínűleg akkor legalább lenne 1-2 db amit legyártottak volna és tudnánk az alapján ítélni. A második részére viszont amennyire én tudom és amiket olvastam, a műszaki és tervezési problémák elég hamar nyilvánvalóak lettek de ezek módosítása csúszott, én erre utaltam.Maximum pár hónappal előbb tudták volna elkezdeni, akkor ha hamarabb megveszik a löveg licenszét. Ezt 1943 nyara előtt nem tudták volna lebonyolítani, de pár tucat Turánt lehetséges lett volna fejleszteni 44 márciusáig.
Maga a Turán I majd II program viszont indult amint lehetett, nem lehetett hamarabb megkezdeni a tömeggyártást technikai/műszaki okok miatt.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Max ha a játék szintjén nézzük, mert versenyképesnek akkoriban max annyira lehetett mint a németek Maus tankja. Minimális mennyisége miatt gyakorlatilag semmi hatása nem lett volna a küzdelmekre.A lényeg viszont, hogy a Tas egy versenyképes magyar harckocsi lett volna.
(...)befejezett prototípus fejlesztéséhez és megépítéséhez német mérnökök egyáltalán nem járultak hozzá(...)
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tagadás meg mellébeszélés az megy...Értem, tehát neked értelmezni nem sikerült amit leírtam. Kérlek akkor IDÉZD ahol azt a kijelentést teszem, hogy a Tas egy licensz tank és rögtön utána azt is IDÉZD ahol a "Tas nem-licenctank, de az lett volna" állítást teszem. De am meg Rocky, ha nem érted amit mondok akkor miért akarsz vitatkozni? Azt viszont nem értem, hogy mégis, hogy tudsz úgy érvelni ,hogy nem korrekten idézel tőlem; ennyi erővel mondhatnám én is ,hogy Rocky azt mondta " a Tas egy román tank volt"... tessék. Kb ezen a szinten mennek az "Echiron azt mondta passzusaid"
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Elnézést nem a Type 59-et akartam írni hanem a Type 62-őt; a lényeg az, hogy az oroszok átadták a terveiket ami alapján a kínaiak megalkották a saját harckocsijukat a saját igényeiknek megfelelően. Én nem tudok elmenni a Párduc és a Tas nem csak vizuális hasonlóságaik mellett de amellett sem ,hogy az eredeti tervek szerint a Tas a Párduc több modulját is köcsönkapta volna. Számomra túl sok a hasonlóság a két tank között és nem értem ez amúgy miért probléma itt másoknak???Értem miért mondod, de a kínai Type 59 a szovjet T-54A kínában összeszerelt változata. A Párduc gyártására viszont Magyarországon nem volt lehetőség, ezért a mérnökök, akik Kummersdorfban 1943 tavaszán élőben is megtekinthették a még sorozatban nem gyártott Panzer V és VI B-t, ezen német harckocsik alapján megterveztek egy magyarországi viszonylatban is gyártásra alkalmas korszerű új harcjárművet.
Az orosz cikk értelemszerűen fenntartásokkal kezelendő mint minden hasonló külföldi fórumokon vagy blogokon közzétett "új" információ, beleértve az automata cseh közepes tankot is. A játék szempontjából egy magyar fa viszont nem feltétlen a történelmünk meghamisításáról szólna, a bizonyos wot fórumos cikket én írtam megbízható forráshivatkozással, az ott fejtegetett fa pedig azt gondolom, többnyire mind a játéknak, mind a valóságnak megfelelne, de tiszteletben tartom az álláspontod.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Én azt mondanám, hogy a Spanyol és Lengyel ágak helyett inkább ennek lenne létjogosultsága, hiszen a spanyolok az első világháború alatt 4 tankot fejlesztettek utána kb vásároltak másoktól, a lengyelek ugyan fejlesztettek de hozzánk hasonlóan nagyon nem volt rá kapacitásuk + elég hamar ki lettek ütve németország által. Annak idején belengettek egy közös fát szerintem annak lett volna a legtöbb értelme. Amúgy ezt a fejlesztési részt se nagyon értem amit a wot erőltet (hiszen egyes tankok amik egymás után vannak közük nem volt egymáshoz) és simen működött volna egy Armored Warfare-szerű díler dolog. Az meg, hogy a tankfának a végén copy tankok lennének se hiszem ,hogy olyan nagy gond lenne elnézve, hogy a wotban am is vannak copy tankok (T-34, T-34B...stb)Az egyéni döntés kit mennyire vonz egy magyar fa, de a jelenlegi fa történelmi hitelesség szempontjából erős középmezőny lenne. A lengyel és spanyol ág mellé igenis van létjogosultsága, és külföldi játékosok is érdeklődnek iránta.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!