Jelenleg 243 vendég és egy tag online

Magyar harckocsik !

4 hónapja 2 napja #302567 Írta: matyiabagoly
Megválaszolva: matyiabagoly

Figyelem: Spoiler!
 

A Turánnál a torony teljesen saját fejlesztés volt, bár ugyanúgy szegecselt volt, mint az eredeti cseh változat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja #302570 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron

A Turánnál a torony teljesen saját fejlesztés volt, bár ugyanúgy szegecselt volt, mint az eredeti cseh változat.

De matyiabagoly, felteszem még egyszer a kérdést: változtat-e ez érdemben az állításomon? Nem. Akkor miért hozod ezt fel? Változtat-e ez azon a tényen, hogy gyakorlatilag egy licenszelt tank alvázára épült? Vagy csak mindenáron bele akartok kötni ebbe a ténybe? Mindezt úgy, hogy ez nem szégyelni való dolog vagy ilyesmi... tőlünk nagyobb ipari kapacitású országok fele ennyire se vitték de ettől még ne magasztaljuk fel a tankjaink. Toldira, Turánra vagy a Tasra kb annyira lehet azt mondani, hogy full magyar fejlesztés mint a Type 62-re azt mondani, hogy az egy full kínai fejlesztésű tank. Ahogy a kínaiak a háború után képtelenek lettek volna az ipari kapacitásaik miatt tankot fejleszteni, hacsak az oroszok nem adják át nekik az akkori tankjaik terveit továbbfejlesztésre úgy nekink se volt túl sok mozgásterünk akkoriban. Sikeres járművek licenszét megvásárolni több mint ésszerű megoldás volt, de mint korábban  mondtam a fejleszthetőség hiánya és a gyártási nehézségek (mezőgazdaság orientált ország voltunk nem ipari nagyhatalom) miatt viszont korántsem tudtuk megfelelően kihasználni azokat.

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja - 4 hónapja 2 napja #302571 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Figyelem: Spoiler!

Nem feltétel a játék szempontjából, hogy nem fejezték be a Tast, vagy mennyit tudtunk volna legyártani belőle később. Ugyanez van a cseheknél is(közepes és nehéztank ág), csak náluk végig volt saját löveggyártás a hidegháború alatt. Egyébként a Toldikat leszámítva nincsen majdnem copy-paste járművünk, mert sem a T-21, sem az L62 nem fog bekerülni a játékba, a Tas túlnyomó részben magyar "belsővel" (műszerekkel) lett volna szerelve, optika lett volna német, és jó esetben a motor. (Technikailag közelebb lett volna a svédekhez az ágyúja és egyszerűbb felépítése miatt, de náluk nem volt Párduc, szóval egyedi lenne.) Egy új nemzetnél pedig elvárás, hogy legyen sorozatgyártott jármű a fában, továbbá legyen több egyedi jármű egyedi löveggel. Ennek sem a románok sem a jugoszlávok nem felelnek meg, a magyar fa viszont igen.
 

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja #302573 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron

Nem feltétel a játék szempontjából, hogy nem fejezték be a Tast, vagy mennyit tudtunk volna legyártani belőle később.

Nem nem szempont de én nem is így értettem amit mondtam. 1944-ben indult az orosz offenzíva, elérik a határt... közben lebombázzák a tankgyártásra alkalmas gyárunkat. Mennyi realitása lett volna ezen a ponton új tankot tervezni. Nem építen, tervezni! Azt nem mond, hogy összeültek a magyar mérnökök dugitankokat tervezgetni.

Ugyanez van a cseheknél is(közepes és nehéztank ág), csak náluk végig volt saját löveggyártás a hidegháború alatt.

A csehek egy teljesen más tészta volt mind a német, mind az orosz megszállás alatt. Am én a tangyártásra céloztam amikor a harckocsitiltásról írtam.

Egyébként a Toldikat leszámítva nincsen majdnem copy-paste járművünk

Remélem ezt csak a játék szempontjából mondod mert gyakorlatilag az összes tankunk copy-paste (licensz) jármű volt. Hát se ipari kapacitásunk se tapasztalt mérnöki hátterünk nem volt önálló tankfejlesztéshez. Maga Straussler is angliába ment mielőtt a V-3 -ast megalkotta és az se nyerte el a hadvezetés tetszését...

a Tas túlnyomó részben magyar "belsővel" (műszerekkel) lett volna szerelve, optika lett volna német, és jó esetben a motor

Csak az optika és jó esetben a motor? Mondj kérlek olyan magyar gyártású motort ami képes lett volna ésszerű keretek között mozgatni egy 40 tonnás harckocsit... Tovább megyek, mi lett volna a lövegével? A magyarok végig a német KwK 42 L/70 licenszéért lobbiztak amit nem kaptak meg végül. Mit raktunk volna bele? A 41M Turán lövegét ami már akkorira elavult volt? Azok a 75mm-es lövegek jó esetben is csak 500 m-ről tudtak sérülést okozni egy T-34 -esben...

Egy új nemzetnél pedig elvárás, hogy legyen sorozatgyártott jármű a fában, továbbá legyen több egyedi jármű egyedi löveggel.

Én ezt nem vitatom. Én a létjogosultságát vitatom.

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja #302574 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
A Tas tervei már 1943-ban készen voltak a német megszállás előtt. A meghajtás két turán motorral is megoldható volt, az L/43-as 75mm-es löveget lehetőleg nem akarták a Tasba rakni ha beindul a sorozatgyártás, mivel ez a löveg Turánokhoz ideális volt, a Tas tornyához meg gyenge. A 80mm-es fejlesztett löveg volt az ideális a toronyhoz. Azt már nem tudom hány löveget szántak eredetileg a Tasokhoz 1945-re, de 44-ben a program törlése előtt már nem számoltak KWK 42/L70-es löveggel. Egyébként a váltómű, lánctalp stb. is egyedi lett volna, felhasználva a Turán és Zrínyi járművekkel szerzett tapasztalatokat. Ehhez képest a kortárs 40TP Habicha tervezet egy vicc. 

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja #302575 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron

A Tas tervei már 1943-ban készen voltak a német megszállás előtt. 

Én szóba se hoztam a német megszállást. Mindössze a realitását firtattam, hogy ugyan mi értelme lett volna ezen a ponton MÉG fejleszteni harckocsit. Nemsokkal ezután az ország elesett. Nem hiszem, hogy ez idő alatt a már így is túlterhelt magyar iparra bárki is tervezni akart volna még modernebb és komplexebb harckocsikat.

A meghajtás két turán motorral is megoldható volt

Aha, akkor remélem játékba is kerül a 2 Turán motorjával együtt és a lenyűgöző gyök 2 km/h végsebességével.

L/43-as 75mm-es löveget lehetőleg nem akarták a Tasba rakni ha beindul a sorozatgyártás, mivel ez a löveg Turánokhoz ideális volt, a Tas tornyához meg gyenge

Kb ezt írtam le azzal a künönbséggel, hogy a 75mm -es löveg már a Turánnak SE volt ideális. A gond az volt, hogy a Turán tornya kicsi volt így nem fért el benne egy hosszúcsövű 75mm-es löveg csak egy rövid csövű ami nagyon gyenge volt. De még ez se lett volna gond mert mikor tervezték akkor az orosz fronton zömében csak T-26 vagy BT harckocsikkal találkozott volna és relatív kisszámú T-34 -essel vagy KV-1 -essel. Ellenben mire a sorozatgyártással meg a módosításokkal végre kikerült a frontra addigra már túlnyomó részt T-34 és KV-1 esekkel találkozott amik ellen már nem nagyon tudott mit kezdeni.

A 80mm-es fejlesztett löveg volt az ideális a toronyhoz.

Oh persze, ez teljesen reális. Jó esetben is max 75mm-es löveget tudunk készíteni a tankjainkhoz az is gyenge, licenszbe nem kapunk erősebb 75mm-es löveget így fejlesszünk 80mm-eset. Ez honnan jön? Ki készítette volna? Hagyjuk már... Jó, hogy nem egyből 105mm -es löveggel kívánjuk "megtalálni" a terveit  >.<"

de 44-ben a program törlése előtt már nem számoltak KWK 42/L70-es löveggel

Persze mert a németek nem adták el nekünk a legerősebb lövegüket miközben az orosz kopogtat a határainkon.

Ehhez képest a kortárs 40TP Habicha tervezet egy vicc. 

Kortárs?? A járművet az 1920-as években kezdték el és 1937-ig egy fa makettet tudtak készíteni.  Ha a játékbeli tier-re gondolsz akkor oké de a valóságban azért nem kis korkülönbség van a két tank között. Arról nem is beszélve, hogy ajánlom megnézni a WG wikijén a jegyzetet ,hogy miket módosítottak a járművön (hosszú a lista...)
És nem tartom kizártnak, hogy ez lesz azoknak a magyar tankoknak is a sorsa amik ha kibulizzátok be fognak kerülni a játékba... ugyan ez lesz mint a lengyeleknél, hogy a játszhatóság miatt teljesen megváltoztatják a paramétereiket.

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja - 4 hónapja 2 napja #302576 Írta: gnagy5324
Megválaszolva: gnagy5324

Echiron beküldte:

...

Csak az optika és jó esetben a motor? Mondj kérlek olyan magyar gyártású motort ami képes lett volna ésszerű keretek között mozgatni egy 40 tonnás harckocsit... Tovább megyek, mi lett volna a lövegével? A magyarok végig a német KwK 42 L/70 licenszéért lobbiztak amit nem kaptak meg végül. Mit raktunk volna bele? A 41M Turán lövegét ami már akkorira elavult volt? Azok a 75mm-es lövegek jó esetben is csak 500 m-ről tudtak sérülést okozni egy T-34 -esben...

...

tanks-encyclope...4m-tas

forum.worldofta...523592

ftr.wot-news.co...-tank/

forum.warthunde...031192

ftr.wot-news.co...loveg/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja #302577 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron
@gnagy5324 kérlek a wotos fórumot hagyjuk már ki mint forrás... ezeken a fórumokan születtek meg azok a kamu tankok amik most a játék tankállományának egy szignifikáns szeletét teszi ki. 

Nos hát igen, a 2 Turán motor 520 lóereje.. A tankot jelentősen több teljesítményű motorral tervezték így biztos jót tett volna neki a dolog. De akkor revideálom magam... 40 Km/h. A közepes tankok álma. (azt már meg sem említem, hogy a papíron x/y lóerős teljesítményt akkoriban sokszor el sem érték, ahogy ez problémaként fel is merült a Tiger és Tiger P esetében, 700 helyett csak ~680)

A 80mm-es löveg ötlete vicc. Remélem ti is érzitek, hogy ez nem egyszerűen arról szól, hogy fogunk egy nagy kaliberű löveget és beleépítjük egy harckocsiba? (látsd: Schneider B16 Saint Chamond) Nagyon kevés esetben működött ez jól és ahogy a tank enciklopédia cikke is rámutat a löveg nem is készült el a tank legyártásáig. Nem véletlen volt az ,hogy licenszelt löveget szerettek volna bele.. akkor ezt az egész fejlesztési herce-hurcát el lehetett volna kerülni és a tank sokkal elöbb gyártás kész lett volna.

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja - 4 hónapja 2 napja #302578 Írta: RockyRuciano
Megválaszolva: RockyRuciano

a Tasnak pedig semmi köze a Párduchoz.Kérlek azt ne mond, hogy a Tas nem a Párduc hard copy-ja lett volna :/


 

Motor: 2 db Weiss Manfréd V–8H 8 hengeres 260LE   benzinmotor a prototípuson, perspektívában 2  fejlesztés  alatt álló motor: egy V–12 benzinmotor és egy  dízelmotor --- 3-ból egyik sincs közeli vagy távoli rokonságban a Panther  motorjával. Tas végsebessége kb. 45 km/h lett volna a 2 db Weiss Manfréd motorral, ami szinte azonos a kései Panther-ek mért 45 km/h végsebességével , bár a Tas-tank dinamikában azért alulmaradt volna, részben ezért voltak a motor-fejlesztési igények.

 
Ágyú: gyártási tervben magyar 43M harckocsiágyúval – eredeti tervek szerint a német L/70 KwK 42, ám a németek a KwK 42-t szállítani nem tudták gyártási kapacításkorlátaik miatt és bár licenc-átvételről vagy bérgyártásról szó volt, de nem haladtak előre, így kényszerből  megtervezték a 43M-t. Volt még szó a 80mm-s 29/44M. 80-ról, amit a 20-s években az eredeti légvédelmi  löveg (de néha partvédelmi lövegnek is használt) Bofors-licencet megvéve továbbfejlesztettek 29/38.M ágyúvá Diósgyőrött, majd még tovább 29/44M tankágyúvá. (a 2 légvédelmi változatból 200 körüli/feletti hadrendbe lett állítva Magyarországon)  

Futómű:  a prototípus leginkább a késői PzKpfw III futóművére hajazott, az erősen eltérő tömegből eredő nagyságbeli eltérést figyelmen kívül hagyva (némelyek pontatlanul a cseh LT vz. 38/német Panzer 38(t) említik, de ez téves). Tervekben sem kívánták a Párduc átlapolt futóművét átvenni.

Kevésbé látható illetve kevésbé látványos belső részek (pl. áttétel, váltómű, motorhűtés, rádió) szintén eltértek.  

Ez neked Párduc hard copy???

Amiben a Tas meg a Párduc hasonlított, az a test és torony kialakítása, ahol átvették a Párduc jól sikerült, döntött lemezekből álló hegesztett felépítményét --- de a páncéllemezek vastagsága és döntöttség már eltért.


A Tas a Párductól elég erőteljesen eltérő, magyar fejlesztésű tank volt, 1944 nyarára a prototípusig eljutva, sorozatgyártást és továbbfejlesztést a hadihelyzet tette lehetetlenné. Igen, a fejlesztéshez felhasználtak különféle külföldi ötleteket, példákat és licenceket, amelyeket továbbfejlesztettek. Ezt rovod fel a Tasnak? Ha igen, akkor a T-34 pedig a Christie-féle futóműve miatt amerikai copy tank? Netán hard copy tank?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja #302579 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron

Ez neked Párduc hard copy???

Az eredeti tervek szerint a Párduc lövegét, motorját, optikáját; a páncélja gyakorlatilag a németeknél bevált tervezést használta volna... ja tényleg köze sincs hozzá, igazad van. Az egy teljesen más kérdés, hogy eztekből nem lett végül semmi ilyen olyan okokból és improvizálniuk kellett a mérnököknek. Ez nem változtat a tényen.
Amúgy meg az eredeti példám így hangzott ha már idézgetünk:

Toldira, Turánra vagy a Tasra kb annyira lehet azt mondani, hogy full magyar fejlesztés mint a Type 62-re azt mondani, hogy az egy full kínai fejlesztésű tank. Ahogy a kínaiak a háború után képtelenek lettek volna az ipari kapacitásaik miatt tankot fejleszteni, hacsak az oroszok nem adják át nekik az akkori tankjaik terveit továbbfejlesztésre úgy nekünk se volt túl sok mozgásterünk akkoriban. 

Ezért választottuk végig a licensz tankokat. Mert akkoriban nem volt kapacitás teljesen önállóan tankot fejleszteni. 

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja - 4 hónapja 2 napja #302580 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
A magyar fának pont az a lényege, hogy gyártottunk is harckocsikat licensz alapján, mert idejében felismerte a hadvezetés a Straussler V4 kapcsán, hogy más út nincs, emiatt a valóságban is volt tankgyártásunk a világháború alatt. És ez eredmény, mert akkor nem lehetne hiteles fát összeállítani ma, továbbá egyes klóntankokban az a zavaró, hogy egyes országok simán megvették az alap tankot, és később mikor már elavulóban volt, "fejlesztették"(vásároltak hozzá)  motort és löveget, de sokszor még az is licensz brit vagy német (esetleg francia) technológia volt, módosítgatások nélkül. Ezek hiába nincsnenek benne a nagy országok fáiban, rosszabbak mint a Tas, mert hiába történelmiek, nulla fejlesztés járult hozzá. A teljesen másolt tank vagy tankág csak akkor lenne igaz a magyar ágra, ha szinte minden módosítgatás nélkül lett volna licensz alapján gyártva, ami nem valósult meg a német fél miatt. Igen vannak hasonlóságok, de a Tas nem párduc, a hidegháborús tervezet pedig nem T54-es, továbbá más nagy nemzethez értelme sincs őket prémiunként berakni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 2 napja - 4 hónapja 2 napja #302582 Írta: RockyRuciano
Megválaszolva: RockyRuciano
@Echiron
A megvalósított Tas NEM a Párduc lövegét, motorját tartalmazta, páncélséma is eltért. Optikát speciel nem tudom , de a MOM akkoriban világmárka volt (légvédeli lőelem-képzőben egyenesen No 1). Úgyhogy a Tas, mint Párduc hard copy állítás egyszerűen nem állj a meg a helyét.

Amúgy miért baj neked, hogy a magyar tankfejlesztésekhez felhasználtak licencet meg bevált ötleteket, példákat? A licenc technológia kockázatokat mérsékel, emellett  gyorsítja, olcsóbbá teszi a fejlesztést – időből a II. vh előestéjén meg alatta meg  nem sok volt. A magyar tankok tervezése a fegyverzeti korlátozások miatt 1938-ig nem igazán volt lehetséges és hogy felgyorsítsák, tanklicenceket vettek.Ámde nem egyszerűen átvették a különféle licenceket és „csak” licenc-gyártottak, hanem azokat továbbfejlesztették,  ami szerintem értékelendő és  megbecsülendő. És a Tas volt az, amihez a korábbiaktól eltérően nem kellett tanklicencet venni, mert önálló fejlesztés volt. Nekem az, hogy 1938-as kezdet és a Tas 1943 őszi terv-vázlata/1944 tavaszi prototípus-gyártása  közötti eltelt 5-6 évben eljutottak, az lélegzetelállító eredmény.  

A világon mindenhol felhasználtak/felhasználnak licencet fejlesztésekhez, így tankfejlesztésekhez is. Az ami Abrams lövege is a német Leopard 2-n alkalmazott, Rheinmetall által kifejlesztett löveg variánsa, a Merkava lövege is ez, de komolyabban módosítva. A sor folytatható.

Ha meg a licenc helyett példák átvétele a kérdés, erről röviden annyit, hogy a T-34 és a Párduc egymásrahatása közismert.A Párduc döntött páncélzati felépítése a T-34-t vette alapul ---- okfejtésed alapján akkor a Párduc  copytank lenne….  Sőt a T-34 több változatán öntött torony volt, amely gyártástechnológiát a  németek nem tudták megvalósítani. Azaz egy gyatrán megvalósított copytank lenne a Párduc?

Amúgy amikor a németek a T-34-el szembetalálkoztak és azt látták, hogy az sokkal jobb, mint a Panzer III és a 1941-s változatú Panzer IV, akkor (fél)komolyan felmerült, hogy szimplán reverse engineeringet alkalmazzanak és egy-az-egyben másolják le a szovjet tankot (ezt a sztorit maga Guderian is leírta, úgyhogy nem a szovjet propaganda-találmány). És a Daimler Benz, Krupp és a MAN tervei mind komoly hasonlóságot mutatott a T-34-el --- legnagyobb hasonlóságot a Daimler Benz produkált. Mind3 német cég a gyártás mellett kelllően komoly tervezési  kapacításokkal is bírt, mégis a szovjeteknél bevált ötletnél, a döntött páncélzati felépítésnél maradt --- mert az volt a legjobb, az előremutató.  És ettől a Párduc copytank lenne? Ezt Te sem gondolhatod komolyan!

A Tas-sal a magyar mérnöki gárda egy, a Párduccal versenyképes, ámde attól erősen eltérő műszaki alapú tankot hozott össze, válságkörülmények között. A Tas kisebb tömeg mellett hozta volna a Párduc páncélvédettségét. Szerintem ez szép mérnöki teljesítmény. Kisebb tömeg az ideiglenes megoldásnak tekintett kisebb motort is lehetővé tette. Az, hogy ennek ellenére ez a motor a Párduccal kb. azonos végsebességet produkált, az az erőátiteli rész nagyon jó  hatékonyságát  mutatja – nekem megint szép mérnöki teljesítmény – úgy olvasom, hogy neked gúnyolódásra okot adó körülmény.

A Tas önmagában megmutatta, hogy volt képesség, volt mozgástér --- a motor és ágyú továbbfejlesztási vázlat-elkápzelési meg azt mutatták, hogy továbblépésre is mód lett volna.

Bár úgy gondolom, érvek nem változtatnak világképeden – de legalább megpróbáltam.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Slandyke, ianselot12

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 22 órája #302591 Írta: Lidercnyomas
Megválaszolva: Lidercnyomas

@Echiron
A megvalósított Tas NEM a Párduc lövegét, motorját tartalmazta, páncélséma is eltért. Optikát speciel nem tudom , de a MOM akkoriban világmárka volt (légvédeli lőelem-képzőben egyenesen No 1). 

Amennyire meg tudom ítélni az a MOM légvédelmi elemzö volt az elsö hordozható computer (nem vihog!). Láttam anno a Hadtörténeti Múzeumban, nem egy nagy szám elsö látásra, de amúgy a szokásos kis lépés a MOM életében, de hatalmas ugrás az egyetemes tudományban. 
 
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: RockyRuciano, Slandyke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 17 órája - 4 hónapja 17 órája #302593 Írta: RockyRuciano
Megválaszolva: RockyRuciano
Sógorom felhívta a figyelmemet, hogy kissé összekevertem a dolgokat:

a Bofors légvédelmi gépágyúk közvetlen optikai irányzékát és a Csaba, Toldi, Nimród harckocsi-optikákat valóban a MOM gyártotta, viszont a korábban meghivatkozott,  a légvédelmi ágyúkhoz tartozó lőelemképzőt a GAMMA Optikai Művek. Mindenesetre mindkét cég 1944-ben 4-5000 főt foglalkoztató nagyvállalat volt.

Aki netán a lőelem-képző iránt érdeklődne, annak 2 rövid leírás az alábbi linkeken:

=11.0ptwww.arcanum.com...F0979/

inno-anno.blog...._lojek

A lőelemképzőhöz még hozzáfűzném, hogy mások mellett a svéd hadsereg is ezt rendszeresítette és ezért a GAMMA létrehozott egy leányvállalatot Svédországban, a svéd hadsereg az 50-s évekig ezt a lőelemképzőt használta, a svájciak pedig 1943-ban megvették a licencét, hogy saját maguknak jusson belőle.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hónapja 15 órája #302594 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron

A megvalósított Tas NEM a Párduc lövegét, motorját tartalmazta, páncélséma is eltért. 

...

Úgyhogy a Tas, mint Párduc hard copy állítás egyszerűen nem állj a meg a helyét.

Na de én nem is az elkészült modellről beszéltem, hanem arról amit terveztek és amit szerettek volna megvalósítani. De ezt le is írtam. Szóval az érved értelmét veszti..

Amúgy miért baj neked, hogy a magyar tankfejlesztésekhez felhasználtak licencet meg bevált ötleteket, példákat? 

Nem gond nekem, sőt.. de ezt ki is fejtettem. Bár ahogy nézem inkább a ti csőrötöket sérti a dolog.

Amúgy amikor a németek a T-34-el szembetalálkoztak és azt látták, hogy az sokkal jobb, mint a Panzer III

Ez így nem korrekt. Papíron a T-34 egy sokkal jobb konstrukció volt ugyan DE fontos a kontextust is figyelembe venni. Amikor ez a két tank találkozott akkor a Pz.III-asok mellett szólt a jobb optika, a tűzgyorsaság, a rádió és a tény, hogy a parancsnok a jármű irányításával volt elfoglalva és nem kapott másodlagos feladatkört így hatékonyabb volt a személyzet ÉS ami a legfontosabb, hogy mivel a német páncélos erős ütőerejét képeték így az európai hadszínteren már megedződött legénységgel rendelkeztek. Ezzel szemben a korai T-34 -esek 4 fős személyzettel a parancsnoknak más feladatköröket is el kellett látnia, ezzel csökkentve a hatékonyságot, valamint a páncélzata eleinte nem megfelelő széntartalmú fémből készűlt így hajlamos volt találat esetén megrepedni így sokszor olyan találatok is végzetesek voltak aminek a döntött páncélról le kellett volna pattanni.
A késöbbiekben az oroszok orvosolták a problémát és sikeresen fejlesztették a T-34 -est ami valóban jobb tanká tette a Pz.III-asnál.

 a döntött páncélzati felépítésnél maradt --- mert az volt a legjobb, az előremutató.  És ettől a Párduc copytank lenne?

Ne haragudj de ez egy akkora faxság... Azért lesz a Párduc a T-34 hard copy-ja mert döntött a páncélja? A németek építették a LEGELSŐ DÖNTÖTT PÁCÉLLAL RENDELKEZŐ HARCKOCSIJÁT!  Akkor a te logikád szerint az összes döntött páncélú harckocsi az A7V hard copy-ja??? Én megindokoltam az állításom de nagyon azt érzem, hogy te csak ilyen vaktában lövöldözöl és érdemi érvet nem tudsz felhozni...

A Tas önmagában megmutatta, hogy volt képesség, volt mozgástér

Nagyon odatettük magunkat... hú de be lett fenyítve az összes szövetséges. Össze is néztek,. hogy ezt azért nem gondolták volna. A háború végéig megépíteni egy harckocsit... Ez majdnem akkora siker mint az olaszok első világháború alatt megépített 3 azaz HÁROM harckocsija. Ők is nagyot szerepeltek velük. 
A Tas egy illúzió volt. Egy álom amit hajkurásztunk. Nem volt realitása. Nem volt kapacitás rá. Nem véletlen ,hogy a főbb alkatrészei mind licenszelt alkatrészek lettek volna. Nem véletlen lett volna a párduc mása! És IGEN az lett volna hiába erősködtök, mert egyszerűen kellettek azok az alkatrészek. Láthatjuk, hogy nélkülük értékes HÓNAPOKAT veszítettünk a tényleges gyártásba kerülésből ami miatt végül 1 se készülhetett el.

Szeretném akkor tisztázni @RockyRuciano és @Fücsök ,hogy a posztjaim végigolvasásával vagy értelmezésével van gondotok? Mert mind 2 verzió orvosolható.
Nincs bajom a licensz koncepcióval (de ezt már kifejtettem de úgy érzem nem ment át), sőt a lehető legjobb döntés volt amit akkor hozhattak a döntéshozók. A probléma ott volt mikör mi is elkezdtük ezt a bürokratikus baromkodást meg a megalomán tervek hajszolását (TAS, igen az volt). A németeknek is igen sok értékes erőforrást sikerült elpazarolniuk olyan projektekre amik hatalmas öngólok voltak. A háborúkat nem a szuperharckocsik nyerik meg hanem a nagyszámú elfogadható harckocsik. A Pz.III a Pz.IV a Turán vagy a T-34 ilyen koncepciók voltak. Csak a Pz.III -nál és a Turánnál a fejleszthetőség korlátai utólag igen komoly problémává váltak és így végül alulmaradtak.

Én csak annyit kérek, hogy fejtsük már le a saját magunk öntömjénezését és kezeljük reálisan a helyén azt amit tettünk és amit elértünk.

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2021 WOTINFO. Minden jog fenntartva.