Jelenleg 181 vendég és 2 tag online

Magyar harckocsik !

10 hónapja 2 hete - 10 hónapja 2 hete #300120 Írta: mannfreed1
Megválaszolva: mannfreed1
Tas roham löveg
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete #300121 Írta: mannfreed1
Megválaszolva: mannfreed1
44 M Zrínyi rohamágyú
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete #300130 Írta: Van_Damme95
Megválaszolva: Van_Damme95
wiki.wargaming....ungary

Hát azért reménykedjünk hogy a következő évtizedben mi is sorra kerülünk :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete - 10 hónapja 2 hete #300137 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor

wiki.wargaming....ungary

Hát azért reménykedjünk hogy a következő évtizedben mi is sorra kerülünk :lol:


Ezeket mind a közösség gyűjtötte össze a Wargamingtől teljesen függetlenül, így nekik ehhez képest teljesen eltérő az adatállományuk. És mivel ezt bárki szerkesztheti, tele vannak pontatlan információkkal, kitalált harckocsikkal, vagy olyanokkal amelyek szimplán nem illeszkednek a WoT játékmechanikájába vagy időkeretébe.

Egyébként nincs sok lehetőségük a fejlesztőknek, ha új nemzetet és ágakat szeretnének behozni. Rajtunk kívül már csak a svájciaknak van teoretikus esélye egy teljes (Tier I-X) fára, noha svájc egyáltalán nem tervezett a háború alatt saját harckocsit, így tier 4 alatt nincs is saját jelöltjük. Ez pedig egy olyan játékban, amely a második világháborús harckocsikról szól, nehézzé teszi egy kifogástalan, egész ág potenciális bejelentését.

Nálunk a helyzet pont az ellenkező, a háború utánról nincs információnk. Svájchoz képest a különbség az, hogy a lehetőség fennáll arra, hogy itthon terveztek bármit is, illetve jó eséllyel a közepes ághoz max. 2-3 harckocsi lenne csak szükséges.
Ha más nem, 1952-ben volt a lengyelekhez hasonlóan nálunk is a hadmérnöki karon kadét képzés, ahol tanítottak többek között páncéljármű tervezést, amely a harckocsikat is magába foglalja. Két évfolyamon fejenként 300 tanóra volt, ebből 240 gyakorlati, amely alatt mind hasonló harcjárművek tervezésével foglalkoztak, mint a lengyeleknél a 50 vagy 60TP.
Elméletileg 2023-ig titkosítva van egy bizonyos RM-1 projekt, amely szintén ebből a korszakból való. Erről viszont nincs semmiféle megerősítés, a WG-s kontaktért felelős szakértőnk említette, valamint hozzátette, hogy addig valószínűleg iránymutató feltárásoknál és spekulációknál többre nem igen lehet számítani.

Forrás: www.lezo.hu/had...2.html
www.facebook.co...848326
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Pötzi_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete #300139 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Így igaz, viszont pontosítható egy jármű később ha tisztázódik róla minden. Az RM-1 tervezetnél az is probléma még, hogy rá utaló hiteles forrást sem mutattak be Sándorék. Szerintem jobb lenne prémium járműnek, egy nem autoloader-es tier IX tank lenne/lehetne belőle, ami játszható is.B)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete #300143 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Pont ez kérdőjelezi meg bennem a hitelességét mind az RM-1-nek, mind a cseh projektnek.
Egyébként az autoloaderest a teljesebb fa illetve az egyedibb játékstílus miatt én is előnyben részesíteném. Történelmiség szempontjából viszont eléggé vitatható, mivel egyáltalán nem volt automata töltőberendezés fejlesztésünk nagy kaliberű ágyúra, kisebb sorozatlövő fegyverről pedig problematikus lett volna lemintázni, ugyan nem lehetetlen (pl. Skoda). Egyébként SS említette egy korábbi cikkében , hogy 1948-ban pont a Skoda felkínálta külföldi vevők számára az általuk kifejlesztett mechanika licenszét, bár nem említi a konkrét vásárlót.
Ellenben addig, amíg nem tudunk meg többet ezekről a fejlesztésekről, valóban csak a hadapródok által a mernöki karon tervezett vázlatokban bízhatunk, persze ha meg vannak őrizve és sikerülne megtalálni őket. Egyébként azokon a lengyel kadétok által tervezett skicceken - amennyiben valóban voltak, mivel semmit nem publikáltak róla - is bőven módosítgatott a WG saját kedvére, hogy jónak mondható top-tier tankok legyenek belőlük...
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Pötzi_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete #300147 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Azért nem ugyanaz a két eset, mivel csak úgy minek kamuznának a csehek egy magyar harckocsiról?
Sándoréknál meg a közvetett dokumentumokat miért nem teszik közé? Ha van bármiféle nem titkos jelentés, ami megemlíti a tervezést, és hiteles forrás, már az sokat jelentene.
A másik projekt mellett szól viszont a fejlesztett 85mm-es löveg és új lőszer, valamint, hogy a 88mm-es löveget a csehek gyártották még a háború után, így tervezhettek vele. Gyanítom akkor még eleve nem tudták milyen lesz a cseh/szovjet 100mm-es új löveg, mivel a világháborús 100mm-es D10S löveg gyengébb volt mi a 88-as német/cseh lövegek, így az kizárható mint jelölt, emiatt tervrajzon sem tudták ábrázolni.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Pötzi_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete #300149 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Ebben igazad van, viszont a csehekkel való közös projekt teória eléggé valószínűtlen annak ellenére is, hogy a háború alatt már működött együtt a két ország (Turán).
A 100 mm-es ágyúról csak annyi, hogy a Skoda éppen 1948-ban fejlesztett ki kettő 10 cm-es autoloadert, az R11-et és az A20-at, így technikailag tervrajzon is lehetséges volt ábrázolni. De ezek akkoriban a legjobb lövegjeiknek számítottak, tehát nem biztos hogy eladták volna a gyártási jogokat, bár erre is volt már példa (A17 1940-ben).
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Pötzi_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 2 hete - 10 hónapja 2 hete #300151 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Azért más tényező is van, nevezetesen a szovjet hadiipar ekkor már versenyzett a helyi cseh iparral, így ha mást nem is, de bérgyártást elvállaltak volna megfelelő összeg ellenében, hiszen a saját cseh katonai rendelésre felfuttatni nagy volumenű gyártást nem igazán éri meg. Emiatt a magyar és lengyel piacnak volt jelentősége, mint ahogy ma is van. Magát a töltő mechanizmust ha úgy alakul akár meg is vehettük volna, ha a szovjetek nem szólnak közbe, tehát legrosszabb esetben is 85 vagy 88mm-es löveggel és kb. az 50-es évek közepéig elégséges tűzerővel rendelkező hazai páncélosunk lett volna. Mint tudjuk a szovjet vezetés el akarta adni az elavuló T34-es készleteit, így nem engedett egy szatellit államnak sem ilyen téren. Egyébként a csehek később még a nehézpáncélosok tervezését sem állították le az 50-es évek végéig, de kiszámolták, hogy gazdaságilag nem érte volna meg kis számú páncélost gyártani, így törölték a programot.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Pötzi_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 1 hete - 10 hónapja 1 hete #300209 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Olaszországi próbák után a hadvezetés véleményére váró V-4, 1936

A 37M 40 mm Bofors löveghez használt lőszerekről, illetve páncélátütő képességeiről egyébként van bármi információtok?
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 1 hete #300214 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Gyengébb volt mint a Toldi II 40mm-es lövege, olyan 50-55mm közötti átütésre saccolok. A lövedék kezdősebessége is kisebb volt, a hosszabb cső ellenére, mivel más volt a huzagolása a csőnek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 1 hete #300215 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Igen, azt több helyen is láttam, hogy kb. mennyi lehetett (Károly kb. 60 mm-t írt, máshol 58-at adtak meg), csak azon töprengtem, nem maradt-e fenn valahol eredeti lőtábla.
Csak úgy, mint a Turán rövid csövű 75 mm-es lövegéről sem volt adat, így a KwK 37 L/24-hez hasonlították legtöbben, de később kiderült, hogy bőven képes volt több mint 90 mm vastag homogén acélból készült páncélzat átütésére is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 1 hete #300221 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
A kumulatív gránáttal az elvárt 1km-es távolságból is átütötte a 90mm-es páncélt, de a sima páncélgránát olyan 74-75mm-es átütése 100m-en nem volt sok, igaz a repeszgránátja sokkal jobb volt mint a 40mm-es lövegé. Ez 1942-ben elégséges volt még, de 1944-ben már nem, ahogy sorra jöttek a jobban páncélozott orosz nehéztankok és páncélvadászok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 1 hete #300234 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
A H-434 alvázszámú Toldi A.20-ba is beépítették a V-4 lövegét (mellékelt kép).
Elméletileg a V-4 ágyúja hosszabb volt, mint a 37/42M 40 mm L/46, ezt te is említetted.

Az ellentmondást ott találom, hogy az alábbi források mind azt említik, hogy egy 37M 40 mm L/25 kaliberhosszúságú löveg lett beépítve egy Toldiba a 20 mm-es Solothurn nehézpuska helyére. Ez a bizonyos L/25-ös ágyú valószínűleg a V-4 lövege, viszont jóval rövidebb, mint a 37/42M.
Szóval a V-4-nek akkor rövidebb volt a csőhossza, vagy esetleg volt belőle több változat is?

www.makettinfo....&hash=
magyartank.gpor...527773
kiralyihonvedha...d.html
hu.wikipedia.or...oldi_I
www.britmodelle...yboss/
forumini.wikido...di-iia
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

10 hónapja 1 hete #300247 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Szerintem elírás. Nem tudok ennyire rövidített csőröl, de nem is volt értelme mindössze 1m hosszú csőnek. Egyébként Homish csinált még egy videót a "Csepel K-801"-ről,
de ő is lehetségesnek tartja a teljes ág érkezését.:thx:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2021 WOTINFO. Minden jog fenntartva.