- Hozzászólások: 21
- Köszönetek: 1
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Az OBJ 260 kampány arty 15. küldetését 3200 assist és top xp mivel csináltátok meg? Egy ideje küzdök vele és a top xp alig sikeredik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
FV304 -et lehet még használni valamire? Elég jó a sebessége, meg a DPM.. csakhát..
..ezzel együtt a bishop -ot érdemes átugrani, vagy lehet játszani is?
Előre is köszi!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
FV304 -et lehet még használni valamire? Elég jó a sebessége, meg a DPM.. csakhát..
..ezzel együtt a bishop -ot érdemes átugrani, vagy lehet játszani is?
Előre is köszi!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Előre is megköszönöm, ha szombaton írsz kicsit bővebben a dologról!
És igen! Azért kérdezem, mert kicsit másféle stílusnak tűnik, mint a megszokott..
Elmondom miért és hogyan szeretnénk használni:
Párommal most alapítottunk egy klánt és azt tervezzük, hogy hetente egyszer-kétszer csinálunk majd 6. szintű erődítmény csatákat. Már érdeklődtem ezzel kapcsolatban és az itteni tanácsok alapján első sorban Cromwell -ekkel tolnánk. Max. egy light -al megtoldva. Mivel nem vagyunk hardcore játékosok egyszer-egyszer esetleg KV-2 vagy más troll jószág., amihez kedvet érzünk. Viszont az Asszony leginkább tüzérrel szeret játszani. Legkényelmesebb nyílván az amcsi lenne számára, de ki szeretném mozdítani az alapvonalról. Az FV304 pont jónak tűnik tier 6 -ban támogatónak az előrenyomuló Cromwell -ek mellé. Plusz rendben van a DPM is, hogy hasznos legyen. A lényeg, hogy kicsit kimozduljon a szokásos arty szerepből.
Ami a felszerelés illeti, szellőzést, töltésgyorsítót és célzásgyorsítót tennék bele és kicsit med -esebb legénységet képeznék hozzá.. ..talán.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
FV304/Bishop
Na szóval a Bishop-ról és FV304-ről. Előre érzem, hogy kicsit hosszú lesz az irományom – elnézést érte. Ezen 2 tüzér alapkérdése az alacsony lőtávjuk. Több olyan tűzér van, amelyik a pályát - különösen alapágyúval - mondjuk átlósan nem tudja átlőni. De csak erről a 2 járgányról tudok, amelyik még a jobbik ágyúval is csak a pálya felét/harmadát tudja belőni. Miként kerülj lőtávolba, ez nagyon komoly akadály, saját magam példáján tudom – kezdő játékosként a brit tankokat néztem ki (ez eleve komoly hiba volt) és a Bishop-hoz talán jó, ha 500 csatás „kiscsíra”-ként érkeztem. A Birch Gun-nal nincs lőtáv-probléma, így amikor beleütköztem a Bishop-ba… nagyon beleütköztem. El nem tudtam képzelni, hogyan lehet egy magasabb tierű járgány rosszabb, mint a megelőző tierbeli. Egyértelműen rosszabbnak gondoltam – utólag nézve nagy tévedés, mert „csak” nagyon eltérő játékstílust igényelnek – amire kezdőként nem jöttem rá és baráti körömben a brit tankok nem voltak előtérben, így tanácsot se volt kitől kérnem/kapnom/megfogadnom. Arra, hogy ezzel az alacsony lőtáv problémával mit kezd az ember, szerintem 4 megoldás létezik (amiből én 3-t kipróbáltam ):
1. abbahagyja az ágat – én kb. ½ év szünetet tartottam
2. XP-vel/tervrajzzal átugorja mindkettőt – akár végleg, akár azzal a szándékkal, hogy több tapasztalattal/tudással később visszanéz. Logikus, legitim, teljesen OK.
3. Megnövelni a lőtávot – a pályán keresni kell egy emelkedőt, legyen az domboldal vagy törmelékhalom, ami megemeli az ágyú emelkedési szögét és ezen keresztül a lőtávot. Zsákutca, nagyon sok kedvező körülmény együttállása kell értelmes/érdemi eredményhez – az ághoz való 1. visszatérésem alkalmával próbáltam ki, pár csata erejéig, de szerintem hosszabban próbálva se lett volna sokkal jobb tapasztalatom. Ki lehet próbálni, talán unicum által játszva jobban megy – de kétlem.
4. „ha rövid a karod/kardod, told meg egy lépéssel” elv alkalmazása
Én ezt gondolom az ideális követendő harcmódnak, nálam nagyon bevált – de nem vagyok artyguru v. unicum, így ha valaki jobbat tud, talán megírja. (avagy ha valaki jobban tudja leírni, egészítse ki)
Be kell menni lőtávolságon belülre, a „csata sűrűjébe”. Ez effektíven a támogató tankok/Td-k vonalát jelenti, azaz a 2. avagy - azért mégis artyról van szó - 3. vonalat. Kistérképet nézve valahol a 2. és a 3. kör közötti az ideális távolság – ne pont a lőtáv szélénél, közelebb legyen az ellenfél frontvonala, de mégse legyen könnyű téged spotra venni. Értéket nézve a Bishop és az FV304 itt különbözik, de a körök nagyon jó segítséget adnak. Szóval közel, de mégis távolabb a frontvonaltól - de artynak az igencsak a „csata sűrűje”. Az artyk elleni ellenszenv egyik/legfőbb érve, hogy távolból sebezgetnek --- na, ezzel a váddal ennek a 2 artynak nem kell szembenéznie. Ahogy a frontvonal mozog, ezt a csatatávolságot folyamatosan fenn kell tartani, különben megint kikerül az ágyú a lőtávolságból. Ez a folyamatos mozgásigény megint megkülönbözteti a többi artytól ezt a kettőt.
Ha lőtávolon belül vagy, akkor jut szóhoz az ágyú és annak a DPM-je. Brutálisak, akár csataeldöntők tudnak lenni – erre kapta meg az FV304 a Bertie, the Avenger/Bertie, a Megtorló becenevet (erről még később). A DPM mellett a másik előny a magas röppálya --- ellenfél úgy gondolja, hogy „artysafe” helyen van, de te mégis be tudod lőni, valamint az artyknak amúgy nem kedvező városi pályákon is eredményesen lehet játszani velük. Városi pályán azért komolyabb „artyszemmel”-i pályaismeret kell. A magas röppálya hátránya viszont, hogy mozgó tanknál az általánosnál nagyobb előretartás kell a találathoz --- ha irányt változtat a cél, akkor így is eltalálod pontosan a hűlt helyét. Célpontokról: könnyűtankot csak akkor, ha áll, mozgó könnyűtanknál lőszerpocsékolás. Nehéztank: kicsi az átütésük, így a sebzés sokszor a csalódást keltő 20-40-50 HP, de 0 is összejött már (Type95-nél nyilván nagyobbat sebez, de a jóval gyakoribb KV-1/KV-2 meg O-I-nál a kis sebzés a realítás), ezért alapból inkább más célpontot érdemes keresni – viszont ha értelmes csapattársakra leltél, érdemes a heavy láncolására rámenni, mert folyamatosan láncon tudod tartani és ugye indirekt láncsebzésen keresztül rengeteg XP-t/kreditet kaphatsz, többet mint a mellesleg beeső 20-30 HP-s direkt/tiszta sebzéssel. Úgyhogy alapcélpontnak leginkább a medeket meg a Td-ket kell választani. Ha netán T67 vagy Hellcat van az ellenfélnél, az ilyen jellegű nyitott-tornyú Td-knél nagy HP-sebzés mellett tömeges modul és legénységi katasztrófa követi a találatot – ide 300-400 HP-s sebzés se ritka, de volt nagyobb is .
Mozgás: a Bishop lassú, így inkább a heavyket kövesse a frontra. Ha a „heavy-line” (akármit jelentsen is ez) elesett, bár jópár lövést a páncélja kibír (a Bishop-nak elég sok HP-ja van a páncél mellé, így tényleg jópár lövést kibír), de fel kell készülni a garázsmenetre, átmozogni nem lesz mód – a Bertike viszont gyors és elég jó az álcája is, így lehet a medek menetirányába tendálni vele. Ha a medek elszúrják, el lehet menekülni, ha balfaszok és csak álldogálnak, akkor át lehet/kell pozícionálni ígéretesebb helyre.
Mivel „közelharc-arty”-k, így a parancsnoknak kell a 6. érzék – ha még nem elég fejlett, akkor direktívából pótlandó. Bishopnál javítást ajánlok még (sofőrnek kuplungégetőt), Bertinek álcát – az eltérő skill-igény megnehezíti a fejlesztést. 2. skill-sornak persze BIA.
Hát ennyi – 2, az átlag-artytól nagyon különböző arty, pár hátránnyal és pár előnnyel.
Artyval úgy indulni csatába, hogy előre tudjad, hogy hamar spotra kerülhetsz és netán hamar meglőnek + a frontot állandóan követni kell, tehát mozogni, de mindezek közben indítsd be a DPM-masinát – ezek azért beleérzést és egy lélektani állapotot igényelnek. Nem azért, mert külön tudás(szint) kell, de rá kell érezni a használatukra. Bizonyos vagyok, hogy nem mindenkinek jönnek be – nem véletlen, hogy híresek és egyben hírhedettek.
A „normál” artyvá visszaváltó Crusader SP időközben persze ki lett fejlesztve, de nem mentem tovább az angol arty-ágon – már váltottam az ami artykra, ahol az M40/43-nál tartok és azt az ágat tervezem végigvinni és küldetésekhez azt az ágat használni (rokoni/baráti körben vannak már artysták, így a klánon belüli artys pozíció foglalt), de ez a 2 arty megmarad nekem „fun-artynak”. Ezenfelül ez a páros – különösen a Bertie – rávett/megtanított az artyval történő mozgásra, és a „klasszikus piros vonalon kempel”-arty helyetti „mozgó-arty” játékstílus szerintem jobb artystává tett. Legalábbis így remélem – de mindenképp érdekesebb/izgalmasabb az artyjáték így mozgalmasan.
A többiről tényleg röviden:
VI-s erődcsatánál tehertételnek szokás tekinteni az artyt, ezért ott ritkán találkozni vele – és még ritkább, hogy eredményes az arty –igaz, ha eredményes, akkor az általában a Bertie. Az artyt még VIII-s erődcsatában is elutasítja sok taktikus.
ajánlom figyelmetekbe a Jackson-t, mint kiváló támogató járművet – tornyos TD-ként nincs annyira kiszolgáltatva, ha netán mégis mellékerülnek + a Hellcat-hez képest jóval védettebb. T-150 – jól páncélozott, mégis mozgékony TierVI szinten nagyon jó heavy (esetleg még KV-85 v. ARL44)
Klán: a szándék + megalapítás teljesen érthető és pozitív --- annyit, hogyha kb. ½ év alatt nem éritek el a 15-20 fős létszámot, akkor zsákutcává fog válni és akkor érdemes másik klánhoz csatlakozni.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Az OBJ 260 kampány arty 15. küldetését 3200 assist és top xp mivel csináltátok meg? Egy ideje küzdök vele és a top xp alig sikeredik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Előre is megköszönöm, ha szombaton írsz kicsit bővebben a dologról!
És igen! Azért kérdezem, mert kicsit másféle stílusnak tűnik, mint a megszokott..
Elmondom miért és hogyan szeretnénk használni:
Párommal most alapítottunk egy klánt és azt tervezzük, hogy hetente egyszer-kétszer csinálunk majd 6. szintű erődítmény csatákat. Már érdeklődtem ezzel kapcsolatban és az itteni tanácsok alapján első sorban Cromwell -ekkel tolnánk. Max. egy light -al megtoldva. Mivel nem vagyunk hardcore játékosok egyszer-egyszer esetleg KV-2 vagy más troll jószág., amihez kedvet érzünk. Viszont az Asszony leginkább tüzérrel szeret játszani. Legkényelmesebb nyílván az amcsi lenne számára, de ki szeretném mozdítani az alapvonalról. Az FV304 pont jónak tűnik tier 6 -ban támogatónak az előrenyomuló Cromwell -ek mellé. Plusz rendben van a DPM is, hogy hasznos legyen. A lényeg, hogy kicsit kimozduljon a szokásos arty szerepből.
Ami a felszerelés illeti, szellőzést, töltésgyorsítót és célzásgyorsítót tennék bele és kicsit med -esebb legénységet képeznék hozzá.. ..talán.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
2 ...