Jelenleg

24
látogatónk van

Blog: Egy lelkes (?) superunicum útja

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #258982 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
Mondom, hogy nem tartottam fontosnak javítani.
Mivel jelezted, hogy gyenge az angol, ezért gondoltam, elmagyarázom a különbséget és a trollkodást.
Nem tudom, miért beszélünk erről.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #258984 Írta: f3f64c6821528cf5b60f8a448c537a14
Megválaszolva: f3f64c6821528cf5b60f8a448c537a14

Mondom, hogy nem tartottam fontosnak javítani.
Mivel jelezted, hogy gyenge az angol, ezért gondoltam, elmagyarázom a különbséget és a trollkodást.
Nem tudom, miért beszélünk erről.


Mert szerettem volna elmesélni a hátterét, semmi más oka nem volt. :)
Ha zavaró, vagy nem ideillő, akkor bocs:)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ba_nshee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #259524 Írta: Hunyadi_Loveszdandar
Megválaszolva: Hunyadi_Loveszdandar
@Bazsi
Egy kérdés/feltevés.
Játszunk el a gondolattal, hogy bekerül a játékba egy igazán szupi OP tank. Tegyük fel, hogy gyorsan népszerű lesz, sokan megszerzik és aktívan használják. Ezért szinte minden csatába jut belőle és mindkét oldalra.
Szért majdnem minden csatára jut nyertes és nem nyertes. Sőt, a döntetlenek kvázi dupla betlivel érnének fel.

Ebben az esetben a WR mutató nem lesz csalóka? Hiszen közel 50%-on kúszna a görbe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #260853 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
*** Havi összefoglaló ***
** December **



*




*



*

Boldog ünnepeket!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: dobilaci, tiger, Bhalangir, Serious_Black, MegaJani, 19287d58816f35754c4393db64367f89

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #260854 Írta: 19287d58816f35754c4393db64367f89
Megválaszolva: 19287d58816f35754c4393db64367f89
Szia Bazsi! Nem sikerült túl olvasmányosra, de sebaj. Lesz ez még így se. Az object miatt gratula! Boldog karácsonyt! :xmas4:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ba_nshee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #260892 Írta: BiO_rOo_BOT
Megválaszolva: BiO_rOo_BOT
Grat az O907-hez ;-)

Figyelem: Spoiler!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sics, Ba_nshee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #261296 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
*** A kritika kritikája ***

Uhgye nem jött be a nagy tervem, nem leszek már sztár wotinfós! Akár igazán megosztó témákról is megírhatnám a véleményem, ha éppen úgy tartaná majd kedvem. Bár nyilvános nyavalygást én sem szívlelem (talán most már jelenthető, hogy kibírtam nélküle az eddigi legmélyebb vesztőszériámat is), de valójában hónapok óta érlelődik bennem... egyfajta meta-panasz.

Alapvetően értékelem, ha mozgásban vannak a dolgok. Egy-egy változásnak, újdonságnak feltétlen örülök is. Másrészt meg, mások meg, volt hogy távolt tartottak tiertől, tankfejlesztéstől, vagy egyáltalán a játéktól. Ezzel kapcsolatban sok mindent fel lehetne hozni: 3-5-7, tier 8, unicumok megítélése, platoonok negatív hatása, talán több része lesz, talán nem. Ma csak egyről akarok beszélni.

(Najó, egy kicsit az artikról is, azokról nehéz nem.)



Szerintem már horror a helyzet. Tier nyolc csatákban, tier tíz csatákban, tier tizenkettő csatákban is, 5-8 tank destroyer oldalanként. Csapat fele. Iszonyatos. Ami jelző a 2-3 SPG hozzáadásával kapja meg a hangsúlyát.

Említeni kell, az elején említem, hogy benne van az (EU) menedzsment nemtörődömsége is. Minden további nélkül hagyták elharapózni. Egészen az Strv Top of the Tree-től. Foch cseréje, teljesen új kínai TD ág, E3 ToT, britt FV tédék feltupírozása, 183 cseréje, 183 ToT, Badger. A tier nyolc helyzete is, hogy pennel, alfával, tédével ésszerű. Ahol a Skorpiont követte az S1, majd még hozzávágták a simán túlparaméterezett kínai nyolcast is.

Mindezt fokozatosan ráhintve arra a már meglévő alaphelyzetre, hogy lássuk be, beszari szar banda vagyunk. Na most? Én mondtam.

Ez pedig egyáltalán nem jó. Egyáltalán nem erre lett volna szükség. Nem jó a játékmenetnek sem. De ma nem arról akarok beszélni, amiről beszélni szoktunk, hogy beáll a csata, hogy statikus, hogy tovább szűkíti a játékteret, hogy a nem kiérdemelt, ostoba fordítások, győzelmek vagy döntetlenek.

Ma csak arról akarok, hogy így lesz magába harapó kígyó. Nem jó az, sosem volt jó az, ha valami ennyire bünteti az aktivitást, próbálkozást, tenni akarást. Kinézel, ott egy tockos! Odamentél, nyakleves két artitól. Megpeekeled, boom hétötven!

Sokszor a jó játékos, vagyis a jó a játék az, hogy kinézel. Rápróbálsz. Legegyszerűbb példa, csata eleje, odaérsz az ütközőponthoz, full hp, megadva magadnak az esélyt beigazítod valami szögbe, aztán igen. Rápróbálsz, elindítod, info, trade, harc-harc. Ha éppen egy Grille úgy gondolta, hogy odarohan erre hétötvennel válaszolni, az nem jó. Ezért lett ennyi minden nerfelve rajta. Ritkábban történt meg. El is feledkeztünk erről annyira, hogy most inkább van 183 meg 4005, kitudja mennyi sebzéssel és egyéb sérüléssel. Artinak is te voltál az első, akit észrevett? Hát, együtt tudok érezni veled.

Legegyszerűbb példa a csata elejéről, de értelemszerűen végigkíséri. Ha kalkulált kockázat volt, ha egyértelműen hibáztál, semmiképpen sem jó. Túl nagy büntetés. Mert a legnagyobb baj pedig, hogy akkor ez mire tanít? Arra tanít, hogy ne nézz ki. A rossz játékra tanít. És még mit? Mit súg még? Azt, hogy mennyire jó lenne nekem is inkább artival és tédével játszani a kínlódás helyett!

Ott is vagyunk, hogy a csapat fele ez. Kitartóan, kézenfekvően, és egyre inkább. Akkor pedig legyen mégis kettő, amiről itt beszélni akarok. Mégpedig, a magukat játszó csaták, ahol az egyik oldalon aktív TD játékosok vannak, a másikon meg..., hogyan fogalmazzuk ezt finoman? Az El Halluf encounter, ahol a Jgpz top tier csapattársad a kérlelés ellenére is rendületlenül védi a kettes számmal jelzett spawn kezdőpozíciót, míg az ellenfél E3, Badger, akármi szörnyetege eljutott a pálya egyetlen releváns pontjára. Ráadásul, nem csak rövidtávú probléma ez. Sajnos teljesen mindegy, hogy valahol a végtelenben majd kiegyenlíti egymást, hogy ugyanannyiszor kapok ilyen vagy olyan vérmérsékletű TD csapattársat, mert az én súlyom mindenképpen csökkent ezekben a csatákban, amivel pedig mindenképpen az 50 százalék felé lettem billentve némiképp. Azt meg nem szeretem.

*

Elmúlt hetekben sok-sok 5A és 140 meccset néztem meg egy orosz játékostól . Talán ez piszkálta fel bennem ennyire a dolgot. Nincs ez. Ott nincs ez. Kis túlzással, átlagosan annyi TD és SPG van csatánként, mint nálunk csak SPG. Nem hiszed el. Természetesen, ott is rengeteg gyenge játékos, de ők is odamennek, ahol a csata van. Ahol a játék van. Aztán lebirkózzák egymással! Nem hiszed el, E100! Ezért nem lesz belátható időn belül további érdemi változtatás az artikkal sem - ott már nem probléma! Nem érdekli őket a püttyögtetés, sztánolgatás. Lebokszolják inkább.

Ott a győztes csatákért járó sebzés nem a leggyorsabb tankok extrája, hanem a győztes harc jutalma. A lényegi HP egy-egy helyen van. Játsszák a játékot. (Ha nem jött volna a Trigg, akkor komolyan sajnálkoznék, hogy nem azon a szerveren kezdtem el.)

*

Sosem értettem. Talán csak így próbáltam kontextust adni annak, hogy leírhassam: baszki, sosem értettem! Miért ül ott? Általában a tédékkel azonosítjuk, de nyilván akármi, minek ül ott? Nem csak a hetedik domb és három réteg bokor mögöttire gondolok, hanem akár a sziklát vagy ház sarkát bambulva? Várakozva..., ha itt nem, akkor majd a másik oldalon biztos megtörténik, aminek meg kell történnie. Nem a kezdő játékos vagy az alapvetően alkalmatlan érdekel, hanem a tudjuk, hogy kicsoda! Miért ül ott tízezer és tízezer körön keresztül? Mire megy ki a játék? Az egymásra mutogatás, az állandó hárítás, az üres újévi fogadalmak?

Vagy túlélési időre? Hogy onnan szép nyerni? Megfordítani hetente egyszer? Mert XP-t nem ad. Se a tankodnak, se neked. Tapasztalatot a proaktív játék ad. Nagyon jól látjuk, hogy mennyire lelassíthatja, vagy akár teljesen megállíthatja a fejlődést az ücsörgés, várakozás, semmittevés. Ha ez a része annyira nem érdekel, akkor is, mit ad, mi benne a játék?

(Valakiből biztos kikívánkozna, de statisztikát sem ad. Mert négy tankkal éppen lila WN8 egyes spotted mellett, vagy az elterjedt formula kiaknázása, megtrükközése, minden csak nem eredmény. Tökéletesen véges és sehová sem vezető.)

Odamész, meghalsz. És? Ellátják a bajodat sejhajj! Aztán mi történik? Dráma van, vagy mi van? Kilépsz, megpróbálod újra. Vagy az jobb, ha van időd a már régen elbukott csatán beírni, hogy pancser csapat?

Nem értem. Be tudom én írni elsőként meghalva is! Tegnap örömködtem a 907 első harmincas eredményéről. Pendíteném, hogy az első négy csatán nem lőttem kétezer felett. Meg egyszer meghaltam másfél percnél. Aztán akkor mi van? Akkor legközelebb nem megyek oda, ahova fontos odamenni? Legközelebb nem próbálom meg? Akkor mostantól inkább majd más hátha megcsinálja helyettem? Majd én követek mást?! Harminc meccs után közel a négyezer sebzés, magam felett teljesítettem.

A csata utáni vita mellett bele akarunk szólni a csatákba is? Mindegy, csak le akartam írni.

*

A lélekben örök TD és SPG játékosok kontinense vagyunk, ez pedig nem a Wargaming kritikája.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: dobilaci, Cave, ZsoltHun76, Szete58, BiO_rOo_BOT, setelekot 1, bittus, PZoli, Lord_Loga, Sics, Serious_Black, MegaJani, 19287d58816f35754c4393db64367f89, 9fd8649b86bcbbb9d9c4e2af3c401999, szecsibeni, Benpe, NR76

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #261304 Írta: GoldMalac
Megválaszolva: GoldMalac
Nagyon intelligensen es tökéletesen fogalmaztad meg azt ami bennem is érlelődött jo ideje. Minden soroddal egyetértek.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #261306 Írta: szecsibeni
Megválaszolva: szecsibeni
Micsoda gondolatok! Maximálisan egyetértek. shaking
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sics, Ba_nshee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #261313 Írta: Sics
Megválaszolva: Sics
Grat, remekül megfogalmaztad Bazsi!

Az én véleményem: a TD-k csatánkénti számát is érdemes volna maximálni. Ez tüneti kezelésnek megfelelne.

De a probléma igazi gyökere, hogy rossz (elhibázott) a játék jutalmazási rendszere, azaz az XP és kredit osztás mikéntje.

Ezek a játék alkotóinak elvi céljaivel ellentétes hatásúak. Szerintem. ( Azaz másmilyen lesz tőle a játék, mint amilyent ők szerettek volna.)

Ugyanis: alapvetően lapulásra-kivárásra, azaz campelésre sarkallnak. Mármint maga az XP/kredit osztás mikéntje ezt a játékstílust preferélja ezért erre ösztönzi a játékosokat...

OK, benne van ebben (a cempelésben) a TD-k, arty-k, "support-tankok" visszatartó ereje is.

Az unicumok fejébe nem látok bele ... szerencsére kevés van belőletek, így az elemzés szempontjából elhanyagolható hogy Ti mit miért csináltok :D

De az átlag és átlag alatti játékos fejébe már asszem kellőképp belelátok. És az ilyen alapvetően azért campel, mert így éri meg neki.

Hogy pontos legyek: az átlag alatti játékos azért, mert gőze sincs mi a fenét kéne kezdenie .. de annyi már motoszkál a kis fejében, hogy ha jól meglapul a bázisnál levő nagy szikla mögött, akkor sokáig nem lövik ki... Az átlagos játékos meg szeretne leadni pár sebző lövést, tehát elmegy egy olyan viszonylag safe helyre, ahonnét ez talál vélhetőleg lehetséges .. és hagyja, hogy hadd menjenek előre a kezdők, a türelmetlenebbek ... és hadd sebződjenek, tradeljenek ... és hadd haljanak meg. Meg hadd hápézzák le egymást .. és ő majd a sérült tankok közt arat.

... Ezt a játékot akarjuk vajon játszani? Ezt a játékmenetet célozták-célozzák a játék fejlesztői?

Aligha.

Annyi történt, hogy a játékosok "kiismerték" az xp/kredit rendszert, és ennek játszanek .. nem a normális játékmenetet célozzák.

Ezért kellene lecserélni a játék jelen jutalmazási rendszerét olyanra, ami a normális, aktív játékot díjazza, nem pedig a passzív campelést!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Szete58, PZoli, Ba_nshee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #261320 Írta: GoldMalac
Megválaszolva: GoldMalac
Type4-5 féle skill tankokat kihagytad :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #261322 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
Köszönöm.

Alapvetően, enyhe túlzásokkal, karikatúrával, telis-tele költői kérdésekkel szántam. Semmiképpen sem akarnák belőle gyenge-átlagos játékos lélektani elemzését, hurrogását, akármijét kihozni.

Az XP dolgot meg nem érzem át, több szempontból sem tartom logikusnak. Nem látom, hogyan maximalizálás a mondjuk esetleg plusz két lövés, a nyerni akarással meg a csaták pörgetésével szemben. Gyenge játékos perspektívában sem. Nem ebben látom a problémát. Azt sem gondolnám, hogy az XP miatt alakult úgy, hogy sokan bármennyi ezer HP és akárhány száz tonna acél mögött is nyárfalevélként reszketnek. Hogy emiatt nem játsszák játéknak a játékot.

Szóval, nem tartom idevágónak.Csak mellékesként említettem, hogy magát erősíti, sok td-arty, még több td-artyt csinál, rossz irányba tolja, tolták a gameplayt.

A TD cap reális elképzelésnek tűnik. Persze akkor megint felmerül, hogy minden meccsen mondjuk 3-3 van, hogy uniformizáljuk, ami könnyen vissza is üthet. Meg amúgy megtehették volna azt is, hogy nem tíz akcióval és tíz új tankkal növelik még tovább a tédék számát. Egyébként, az artikét is a campaign átalakításával. Valószínűleg, nem is gondoltak bele a fejlesztések másod vagy harmadlagos hatásába.

szerk.:

Type4-5 féle skill tankokat kihagytad :)


Hát akkor sok mindent ki. ;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #261332 Írta: dobilaci
Megválaszolva: dobilaci
En mar regen eljutottam odaig, hogy jobban ruhellem a TD jatekosokat mint az arty-sokat. Legszivesebben sirva fakadnek mikor latom, hogy Siegfried Line/Sand River tamado csapat es 6-8 TD, mind red line campel, meg csak bele sem probalnak szolni a frontharcokba. Mert nekik eleg, hogy leadnak egy sebzo lovest ha veletlenul valamelyik balga enemy kirohan. Es addig kempel es var, akar a 10 percet kepes vegigulni. Meg az olyan agyonpancelozott szarokkal is amiket direkt frontharcra talaltak ki mint a JPZ E-100 vagy a Baddzser... Ha meg spottolsz nekik es jo pozicioban is vannak, nem talalnak el semmit... Multkor futottam nekik 3 spot kort, villantva 5-6 enemy-t, 4 bokorharcos lotte oket a hatam mogul, 200 spot damazst kaptam mert az egyik volt kepes talalni es az is repesszel lott. Beirtam nekik, hogy akkor innentol kezdve no spot, majd ok spottolnak nekem es en fogok tudni sebezni messzirol, erre kilottek. :troll:

Emiatt mar nem is igen TD-zek, mert nem akarok kozejuk tartozni. Pedig ott van a garazsban a 7-es sved amit le akarok 3 gm-ezni, a 8-as STRV, a Skorpion G (ezzel meg szoktam menni neha, de ez nalam inkabb med mint TD), Badger, Halalcsillag (meg par csata hianyzik a ToT-hoz, utana leszerelem ezt is).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja #261335 Írta: GoldMalac
Megválaszolva: GoldMalac
Nem is ertem mi van annak a fejeben aki belogol egy atombunkerbe beul hatra, campel 12percet lo egyet ami lehet mellemegy es kezdi újra... Lehet, hogy semmi... Menne inkabb horgaszni, az legalabb a jo levegon van es ott is lehet nezni elore bambán

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 3 hónapja - 6 éve 3 hónapja #261361 Írta: Hunyadi_Loveszdandar
Megválaszolva: Hunyadi_Loveszdandar
Rajtam nem múlik a dinamikus játék... :whistle:

Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: dobilaci, GoldMalac

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.