Jelenleg

26
látogatónk van

Blog: Egy lelkes (?) superunicum útja

1 éve 9 hónapja #300374 Írta: Janimperator
Megválaszolva: Janimperator
Nagyon hasznos bejegyzes!
Szerintem erdemes lenne cikkent betenni-bemasolni a tanacsok kezdoknek topikba, mert blogbejegyzeskent nehezebben lehet megtalalni.
Regen keresgeltem mar valami jo osszefoglalot legenyseg kepzes temakorben, vegre van egy jol osszeszedett iras!
Koszonet erte!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 9 hónapja - 1 éve 9 hónapja #300389 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee


Köszi, örömmel olvasom, hogy hasznosnak találtad!
Van ilyen topik valahol? Ha a fenti Wot Wiki legénység részére gondolsz, hát, esetleg egy link mutathatna ide, de a cikként reprezentálást vagy átmásolást nem tartanám jó ötletnek. Ugyan, jó pár órát eltöltöttem vele, de nem annak írtam, nem stimmelne a stílus sem. A vélemény és saját történet része felesleg, a szöveg hozzávetőleg felét simán törölni lehetne. A magyarázatokon bővíteni, hogy a legszélesebb közönségnek is érthető legyen. A számolást átnézni, pontosítani, jobb példákat keresni, további kisebb trükköket bemutatni. Képek szintén kuka, érdemes lenne inkább a magyarázatokat megsegíteni velük. Természetesen, ha valaki ihletet, jó alapot kapott egy részletes "Hogyan képezzünk és kezeljünk legénységeket?" cikk vagy wot wiki tétel megírásához, akkor hajrá! : ) Akár be is segítenék az "előmunka" részében. (A sajnálatos része ennek, hogy várhatóan egy éven belül relevanciáját vesztené az anyag, éppen a készülő 2.0 miatt.)


(Solo stats, solo marks.)
Youtube: www.youtube.com...videos
Gunmarks (108): i.ibb.co/XJc9Wj...08.png
Blog: www.wotinfo.hu/...rt=780
Személyes oktatás ügyében Discordon: Banshee2077#3159


Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 2 hónapja - 1 éve 1 hónapja #302954 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
*** Tévhitek 0. rész: Szóráskép ***

A cím annak szól, hogy már évekkel ezelőtt is gondolkoztam egy ilyen sorozat elindításán. Nem valósult meg. Enélkül is, éppen eleget érintkeztem különböző konteókkal. Talán, be is láttam, hogy nem fogom megváltoztatni ezt a mentalitást, nem tudok hatni az ekképp gondolkozókra, nem vagyok képes billenteni a jelenlévő morálon. Vagy legalábbis annyira alacsony hatásfokkal tenném, hogy távolról sem érné meg a befektetett energiát. A nulladik rész annak tanúja, hogy valószínűleg sosem lesz belőle első rész.



A kép csak illusztráció, ennek a bejegyzésnek nem tárgya a shell distribution (sigma) elmagyarázása. A bejegyzés témája a spoiler alatt lévő névtelen felhasználótól érkező komment és a nekem szegezett magabiztos kérdés.

Figyelem: Spoiler!


Akkor tisztázzuk! Nem azt hiszem, hanem a norma azt feltételezni! A norma feltételezni, hogy.
Hogy a Nap nem Nyugaton kel fel.
Hogy nem riggelik a csatákat 30 játékosnak újra és újra, csak azért mert te boostert indítottál. Vagy általában a boostert indítóknak - és azzal a nem indítóknak egyaránt -, akár sok ezer csatában szimultán, ehhez felmérhetetlen - nem létező - erőforrásokat felhasználva, egy minimum vitatható, valaki által megálmodott indíttatásból. (Arról nem is beszélve, hogy a játékosbázis nagysága a meglévő MM szabályokat is alig tartja el.)
Hogyha kiugrom a tizedikről, akkor annak kritikus következménye lesz az egészségemre nézve.
Hogy a csaták elején tankokból felszálló füst színének nincs kapcsolata a csaták kimenetével.
Hogy a jelenlegi hőség a szobámban nem egy körmönfont kormány összeesküvésnek köszönhető.
Hogy a játékban nincsen egy teljesen eltitkolt balansz paraméter, ami tulajdonképpen ütne minden más gun statot.

A példák a szemléltetés kedvéért helyenként sarkítottak, de ezek ellentétének állítása hozzávetőleg egy lapon helyezkedik el. Ha a normát cáfolni szeretnénk, akkor nem mondhatjuk egyszerűen, hogy az nincs úgy. Ebben az esetben nekünk kell megfelelő tesztelés után bizonyítékkal és alátámasztással érkeznünk (burden of proof). És még véletlenül sem kellene azt elvárnunk, hogy a másik fél cáfolja a légből kapott állításunkat. Ha te úgy érzed, hogy kiugrani a tizedikről nem is annyira rossz ötlet, megvan a maga izgalma, nem is annyira vészesek a következmények, akkor várom valami kézzelfogható asztalra tételét. Egészen addig, nem fogom sem komolyan venni az elképzelést, sem feladatommá nem fog válni, hogy személyesen bemutassam, miért nincs igazad. Ha csak megjelenünk és előrukkolunk ilyen dolgokkal, mert csak, akkor... hogyan lehet ezt a lehető legfinomabban fogalmazni? Akkor nem igazán foglalkozunk azzal, hogy miként prezentáljuk magunkat nyilvánosan.

Figyelem: Spoiler!




Szóráskép. Lövedékek elosztása és eltérése. Amellett, hogy a hivatalos állítás az, hogy ehhez minden szituációban egy képletet használunk, ez az észszerű is. Ha úgy érzed, hogy ez tankonként, vagy célkör nagyságonként, vagy felhasználói fiókokként, vagy riggelt csatánként eltérő, akkor tiéd a tesztelés és bizonyítás feladata. Az extra csipet humort az adja ehhez a témához, hogy mindez könnyedén tesztelhető és bizonyítható lenne. Nem mondom, hogy nem időigényes a folyamat, de feltétlen, mindenki számára azonnal elérhető eszközökkel is bizonyítható. Bárki készíthet az első képhez hasonló szórásképeket, és persze bemutathatja azok eltérését egyes tankoknál. "Érdekes módon", soha egyetlen játékos sem mutatta ezt meg.

Figyelem: Spoiler!


Összességében, ha ezt egy relatív visszafogottabb tévhitnek is értékeljük, azt akkor is döbbenetes pozíciónak tartom, hogy a névtelen kérdés azt sugallva szól, hogy aki nem hisz ebben, az nem látja a nyilvánvalót. Viccelődünk e? Azt hiszem e? Kimaradtam e a Nagy Titkok Ismerői klubból?

***

Akkor miért? Miért találkozni ezzel viszonylag gyakran a wotos közbeszédben? Bár nem lenne feladatom magyarázatot keresni, de vannak jóval kézenfekvőbbek, észszerűbbek, mint a WG évtizede sunyiban jár ezzel is, bár még senkinek nem jutott ám eszébe ezt bizonyítani is. Az egyik, hogy egyszerűen cognitive/confirmation bias.

Először is, játékosként eltérő lesz és eltérő a benyomás. Hallottam már sok mindent, egymásnak ellentéteset, sokféle irányból. Leo vagy E50 lövése soha nem megy középre, négy táras lövésből egy mindig miss, mert "25-75 RNG", orosz tankkal akármi. A Leo ágyúja természetesen élenjáró, közkedvelt is; valaki mégis könnyedén előállhat ezzel, mert gyakrabban lesz a célpont távolabbi az átlag medium tankhoz képest. Hosszabb a töltésidő is. Kialakulhat az elvárás is, hogy egy ilyen "papíron" fantasztikus ágyúval ne menjenek teljesen félre a lövések, vagy legalább csatánként ne menjen már háromnál több a semmibe! (Nem így működik.) Amihez képest jönnek a KV2 menet közben autoaim meme videók, ahol nyilván nem volt elvárás a találat (a shell distribution alapját mégis jól bemutatják, mert a lövések többsége bizony a célkeresztünk közelébe esik). Táras tankokkal beszűkült az engagement/ütközet ablakunk, gyakran kritikus jelentőséggel bírnak a találatok, kevesebbet is célzunk, nem készítjük annyira elő a lövéseket a lerövidült időben (burst fire). Értelemszerűen, a tévesztések jobban bennünk fognak maradni.


(Ha megnézzük a CS csatát, amit feltöltöttem, akkor az alapján gondolhatnánk, hogy ez simán a legjobb med ágyú a játékban! Persze, nincs így, és hosszútávra vetítve, átlagban nem ezt fogjuk megélni vele.)

Amikor valaki nyilvánosan azt mondja, hogy "russian bias" vagy "franciás szórás", akkor máris adott egy prekoncepciót a hallgatóságnak. Arra pedig az agyunk rendkívül könnyedén alátámasztást találhat a véletlenszerűségben. Gondoljunk bele, hogy az ilyen "boostert/prémiumot indítottam" szintű súlyos ökörségek is futótűzként terjednek a közösségben. Belép a játékba, elindítja a boostert, aztán némmá, nekem is így működik, nem tudok nyerni. Aztán, ha neki is így működött, akkor aztán jól megmondhatja ő is!

***

Az elemzésekben is felbukkan ilyen? Természetesen, miért ne bukkanna fel? Kezeljük helyén ezeket a dolgokat! Elemzés írásához nem igazán vannak betöltendő követelmények. De teszem azt, hivatalos CC-vé váláshoz is közönség, követők kellenek, nem követel meg magas fokú jártasságot a játékban, pláne nem követeli meg a játék működésének pontos ismeretét, vagy éppen jártasságot akármi másban. Ahogy az erős játékossá válásnak sem feltétele, hogy racionálisan gondolkozzunk olyan dolgokról, mint mondjuk "streamer mm" vagy "titkos nerfek". Vagy éppen a varianciához kötödő egészséges viszony sem feltétel. Sajnos vannak az elemzéseknél jóval szomorúbb példák.

Ugyan nem szeretek nevekkel dobálózni, de Skill4ltu pont felbosszantott a napokban. Persze, értem én, hogy főállású tartalomkészítőként előnyös kiszolgálni a közönséget, aminek manapság a WG élből szapulása a legrövidebb útja, de esetenként már tényleg rendkívül káros a hatása a közösségre.
Figyelem: Spoiler!

Skill szereti azért előrántani az alufólia kalapot! Neki például láthatóan szent meggyőződése ez a szórásképes vagy valami ahhoz igen hasonló történet (legalábbis, amikor utoljára belenéztem, nem mostanában, akkor még az volt). Úgy tesztelünk, mutatunk be, elemzünk tankokat - nem hiszem el -, hogy így bemegy három csatára és közben arról beszél, hogy nézzétek, hogyan adja vagy nem adja az ágyú abban a három csatában. Hát baszki, nem tudom mit mondjak erre. Ahhoz gratulálok! Rendszerint amúgy problémássá vált a dolog, mert egyik csatában látványosan "adja", másikban látványosan "félrehord", akkor rá kell térni arra, amit a többi csatájában érzett az ágyúról, "higgyétek el, hogy"!

***

Egy egyszerű és kézenfekvő válasz tehát, hogy player bias. A megfelelő, vagy tulajdonképpen akármilyen tesztelés hiánya. Amúgy hagyjuk is a fehér füstös és a rooteres konteókat, mert ezek az elmúlt évben felkapottá vált "nem konteó konteók" és a "hit kérdése konteók" az új kedvenceim!

Nem hit kérdése. Mégsem lettél meggyőzve, vitatkoznál vele, akkor te hozod a bizonyítékot. Egészen addig, ha kérhetem, kerüljünk el ezzel kapcsolatban.



(Solo stats, solo marks.)
Youtube: www.youtube.com...videos
Gunmarks (108): i.ibb.co/XJc9Wj...08.png
Blog: www.wotinfo.hu/...rt=780
Személyes oktatás ügyében Discordon: Banshee2077#3159


Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Bhalangir, RedFox69, bhaalhun, ArgHx, _Szazados_, death_train, Slandyke, Janimperator

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 hónapja 4 napja - 3 hónapja 4 napja #305966 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
 
*** Napló, MM, Június ***
 
Nem lesz meglepő, de az évek szép fokozatosan, biztos kézzel kiölték belőlem, hogy véletlenszerűen, kérés nélkül próbáljak valamit átadni a tudásomból és tapasztalatomból. Ha úgy tetszik, hogy rendszeresen próbáljak a nagyvilágba okoskodni.

Néha mégis lenne kedvem írni valamit az Örömködő topikon kívül is. Most arra gondolok, hogy majd rövidebb bejegyzések, kevésbé komolyan véve, talán pár off topic megjelenésével is. Akárhogy is, kezdem a jelenben, az aktuálissal.



Top százas hónap! Let's go!

Új battle pass tankok érkeztek, nem is akármilyenek! Az E 100 a lehető egyik legjobb választás erre a népszerű-népszerűsítő szerepre! A két med (STB, 430u) is olyan, hogy jellemzően megtalálják vele a csatát a játékosok, lehet velük harcolni, nem mindig a bokrokból kell előásni őket. Később még a 780 is megérkezett grátiszként.

Pendíteném, hogy soha nem volt ennyire jó a játék magas tierben. Hívhatjuk MM-nek is, úgy még többen fognak, minden további nélkül, könnyedén egyetérteni velem! Soha nem volt ilyen jó az MM! Háh! Let's go!

Nem viccelődőm egyébként. Talán közvetlen az arti nerf és HE változás utáni hónapok voltak még jobbak, de sajnos szinte egyáltalán nem játszottam abban az időszakban. A Kran+Leo BP igyekezett lerántani a helyzetet, de még az is messze jobb volt, mint bármi, amire emlékszem az arty+HE patch előtti egy-két évből. Brutális, de tényleg brutális, kezelhetetlen mennyiségű 3+3 artis csata tier tízben. A lehetőségek, a mozgástér, a skill ceiling, a játékélmény abszolút legalja számomra. Még azt megcifrázva, nem ritkán 3+ EBR oldalanként. Tejszínhabnak 2-4 FV TD. Az EBR behelyettesíthető más lightokkal, az FV más papír háromszögekkel, hozzávetőleg ugyanoda vezetünk. Arti elől bujkáló tankosztályok és játékosaik; páncél, életerő, tartás nélküli, kártyavár csapatok. Nem ragozom tovább, játszhatatlan. Játékra alig-alig volt lehetőség.

Majd több változáson keresztül, lépésről lépésre sikerült népszerűbbé tenniük a nehéz és aktív közepes tankos szerepet. Új felszereléssel (Improved Hardening) és Field Modokkal közvetetten tovább növelték a csatákban lévő életerő pontokat. Bravó! Ha ez nem történik meg ebben az ütemben, akkor én nem lennék most itt. Valószínűleg nem térek vissza az üresjáratos hónapjaim után. Még egyszer, a hangsúly kedvéért, bravó!

Senki nem beszél vagy nem akar erről beszélni. Nem ez a népszerű narratíva. Nem is leszek népszerű vele, nem lényeges. Ahogyan az sem érdekel, hogy szerinted a Ranked unalmas hulladék. Nem érdekel, ha a Ranked hulladék. Ami tényleg, de tényleg, sarkítás nélkül nem érdekel, ha te úgy érzed, hogy neked jobb csapatok járnának, hogy ajándékba kellene kapnod a győzelmeket valami varázslatos (értsd: megvalósíthatatlan, indokolatlan, semmibe vezető) matchmaking által. Hogy az ezüsttálcád. Nem érdekel, hogy jajj a Chieftain, a Skoda, a 279, a Kran, hogy a kedvenc HE ágyúd nem mókás többé, hogy a VZ félvállról csapja beléd az ezredest, hogy és a többi!

Nem érdekel, ha ez volt az ára annak, hogy visszaültessünk játékosokat tankokba, amik aktív résztvevői a csatáknak! Semmi nem volt rosszabb azoknál a magas tier csatáknál, amikben nem volt ötnél több páncéllal és életerővel rendelkező tank (TD, heavy, medium). Nem érdekel, hogy ez meg az lehetne jobb. - Most van lehetőség játszani, most van lehetőség fejlődni, most lehet konzisztens eredményeket mutatni, most lehet nagy csatákat játszani! Az elmúlt öt évből én biztos nem emlékszem olyan periódusra, amikor ez igazabb lett volna.

Hoppá, kicsit beleszaladtam ebbe! Értem is, hogy vannak különböző álláspontok, hogy nem egyezik, hogy másként tekintünk a játékra. Mindezt nem is terveztem ebben formában leírni, amit mondani akartam eredetileg, hogy ez egy jó tankos időszaknak ígérkezett! Játszottam is, amennyit csak bírtam. Előkerültek a nagyfiúk a garázsból!



* Kranvagn *
Időrendben haladok, itt kezdtem a hónapot. Egyetlen random csatám sem volt benne. Egyszer rá kell tenni a jelöléseket, lehetne akár most! Ahogy említettem máshol, az első felében jobban ment, aztán lejtő. Nem is annyira meglepő, nem voltam fejben teljesen ott, nem igazán kötött le a tank. Unalmasnak találtam egy ponton túl, nem élveztem az ágyút sem. Ranked is már eleget játszottam vele.

Az is hozzátartozik, hogy az E 100, ha vákuumban nézzük, akkor az egyik legrosszabb heavy matchup neki. Tornyon a vékony sávot érdemes lőni a legtöbb esetben. Oldala szenvedés, nem lehet gyorsan lőszert váltani láncoló lövésekhez. Még az alsó lemeznél is érdemes kutatni a tökéletes közeli szöget. Továbbá, nem fog rettegni a Kran DPM-től sem, ha éppen pusholnia kell minket.

Természetesen, ha a teljes képet nézzük, akkor igen, nem véletlenül most ültem le vele. Akkor örülök, ha E 100 ellen játszhatom. Örülök, ha ott van előttem 3k lőhető HP. Örülök, hogy nem papír td, light, arty van a helyén. Természetesen! Ettől még kellemes, nyugis párbajnak nem állítanám be. Ha azonos és tapasztalt ellenfélről beszélünk, akkor inkább jöjjön ellenem egy 279-ben! Az orosz torony számunkra gyenge része nem kisebb, az oldala kényelmesebben lőhető, lehet rá lefelé nézni, lehet facehugolni! Talán túlzásnak hangzik... de az a mennyiség, amit az E 100 alsó lemezéről pattantam!

Figyelem: Spoiler!





* VZ. 55 *
Ennek kellene a legmagasabban lennie, jó eséllyel ott is lesz nagyobb mintán. Viszonylag egybehangzó vélemény és véleményekhez társuló statisztika, hogy ez az! Nem a Kran, nem a 279, nem a Chieftain, hanem a VZ a Random DPG bajnoka.

Figyelem: Spoiler!


Nekem is ez volt a korai benyomásom. Azonnal nagyságrendekkel élvezetesebb volt az ágyú! Működik nagyobb távolságban is. Pusztán az APCR miatt a 45 fokban lévő E 100 is lényegesen kevesebb problémát okozhat.

Kegyetlen masina. Mindegy, az utolsó 1-2 session lerontottam (WR és DPG), amit már nem volt időm kijavítani, mert a 780 megjelenésével azonnal váltottam 279-re és később VK-ra. Nem lett volna probléma tovább menni vele, de nem lesz probléma egy-két hónappal később sem. Ha pedig van választásom, akkor nyilván kiválasztom a 340/350 HEAT lőszert! :kacsint:

* 279 *
Fúú te, ez mi egy tank! A morál szintjén ez volt a Kran abszolút ellentéte. Nagyon kedvelem, nagyon tetszik, pillanatig nem unalmas, de hozzá kell tenni, egy nyugodt óra sincsen vele! Kihozza belőlem az őrült játékost, az indulatos csak még egy csatát három órán keresztül, a kétségbeesett azonnal ki kell javítanit, a mindent.

Nagyon tetszik, mert nincs még egy ilyen! Sajátosan közelít pályákhoz, pozíciókhoz, szituációkhoz. Nagyon-nagyon tetszett, hogy megnyit pályákat, pozíciókat, szituációkat. (Az egy tank, ahol nem volt problémám az Airfieldre kerüléssel.)  Teljesen egyedi. Más a ritmus, mások a kérdések, más válaszokat és megoldásokat keres.

Ami egy frissesség, ami nagyon lekötött, de persze társul, hogy néha azért el voltam veszve. Évekkel ezelőtt játszottam vele 150 csatát, ennyi. Tehát, nem elég, hogy nem vagyok rutinos nehéztankos, de még külön figyelmet és munkát is igényel. Talán még visszautalok ide, de a lényeg, hogy az utolsó 60 csatában már 4.500 volt, amit remélhetőleg tudnék is tartani, ha most kezdeném újra.
Bírtam volna tovább tolni, gondolkoztam is rajta, de BP pontok, meg lila Hardening, és más tankoknak is helyet akartam hagyni.

* VK. 72.01 K *
Miért ne folytattam volna egy valóban lassú nehézben? Szintén évekkel ezelőttről, szintén 150 csata volt benne, viszont itt egy meglehetőst csúf 3,3k DPG és 59% WR szerepelt az adatlapon.

A javító kísérlet remekül indult, de követve a mintát, most szerdán rontottam le 4,6k-ról. Teljesen tragikus session volt, de őszintén, ez a végeredmény reálisabb is. Így is teljesen meg vagyok lepve, hogy én meg a super heavy, meg a 600 m/s lőszer, meg a szünet nélküli angling. Persze, a lila turbó segített, a mezőny nem lesz ennél jobb neki, de akkor is!

Ma játszottam vele az egyik legjobb sessiont:
Figyelem: Spoiler!


Ez már a fentiben nincsen benne, de ezzel már 268 csata után 3878-ra javult a teljes átlag sebzés. Ami azt jelenti, hogy 32.696 sebzés hiányzik a 4k DPG-hez. Ami további 82 csata 4,4k. Vagy 164 csata 4,2k. Hm. még nem határoztam el magam, de ha már ennyire sikerült felhozni... nem lenne rossz kikerekíteni!

Meglátjuk, azért lehetne lassan egy kis szünetet is tartani. Jah, amúgy teljesen jól szórakoztam vele! Cool tank! (Menőn néz ki a 3D stílus is!)




Tier kilenc valamivel szomorúbban ment a dolog. A Kpz gunmark elvártja vastagon tier tízes szinten van, de oda kellene érnem hozzá. Hozzávetőleg 90-92% játszottam a legtöbbet, nem érkeztek meg a jó napok egymás után. Ambivalens viszonyulok hozzá. Most már rövidre zárom, de ha valakiben még kérdés volt, hogy melyik legyen előbb, akkor Concept, nem közeli! Ha nem egy ilyen sajátos, lila turbós setuppal futtatnám a Kpz-t, akkor még sértőbb lenne a mobilitásbeli szakadék hiánya, miközben van alfa, meg van lényegi páncél is. Árulkodó, hogy kézzelfoghatóan több assistom is van a Conceptben. Itt amúgy 4k volt a célszám, de elég csúnyán lecsúsztam róla.

***

Összességében, szép hónap, de nyilvánvalóan van min csiszolni! Legnagyobb problémának azt látom ilyen DPG magasságban, hogy ritkán, de még mindig túl gyakran futok bele 0-2 lövéses csatákba. Ezek végzetesek. Belemegyek a hülyeségbe, nem ismerem fel időben, vagy nem akarom felismerni, elfogadni, hogy nem fog működni, amit elképzeltem. Gondolkoztam ezen. A játékstílusomon nem fogok változtatni, mert kevesebb kockázattal kevesebb nyereség is jár, meg egyáltán!, de valahogy faragni kell belőle. Gyenge kifogás, de talán csak hiányzik a tapasztalat. Lassabb tankokkal nehezebb is időben kikerülni rossz szituációkból. Durván hétezer nehéz tankos csatával a hátam mögött kezdtem a hónapot, talán csak bele kell tenni! Dolgozni kell rajta.

Visszakanyarodva, most lehet is rajta munkálkodni. A játéktér adott!


 


(Solo stats, solo marks.)
Youtube: www.youtube.com...videos
Gunmarks (108): i.ibb.co/XJc9Wj...08.png
Blog: www.wotinfo.hu/...rt=780
Személyes oktatás ügyében Discordon: Banshee2077#3159


Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: RedFox69, fabyzol3, Slandyke, gh0s7f1gh73r, LesPgt, pecséri.noémi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete - 1 hónapja 2 hete #306180 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
WOT szüneten vagyok, túlnyomó részt.

Figyelem: Spoiler!


Helyette Overwatch és AimLab került előtérbe. (Így megyünk az offtopic irányába, de igyekszem majd WOT-hoz kötni.) Overwatch, nem tudom, hogy lenne e bármi érdeklődés; tudnék róla írni, hogy miért itt tettem le a voksom az ilyen játékok között, mi tetszik benne, miért bízom a jövőjében, de ha nem, akkor a lényeg, hogy október négy, Overwatch 2 F2P megjelenés! :kacsint:



Az AimLab pedig egy Steamen elérhető, szintén ingyenes aim trainer. Alternatíva, amiről sokat hallottam a KovaaK's, 8€ környékén. Mindenképpen megérheti speciális igények esetén, de kezdésnek, nekilendülésnek tökéletes az AimLab! Sosem próbáltam korábban ilyen programokat, most már könnyű is lett volna azt mondani, hogy áh, évtizedes elmaradásban, öreg vagyok én már ehhez!



Beleugrottam, játszottam egy-két órát a kvázi felmérő feladatsorral, amivel besoroltam magam jól a közepére! AimLab felhasználók eredményei közötti átlagra. Talán nem annyira vészes. Ezek a nyitó pontozások valójában nem is jelentenek sokat, de ha mégis tulajdonítunk neki jelentőséget, akkor érdekes lehet, hogy a flicking és speed okozta a legtöbb problémát a legelején.

Flicking lényegében nem létezik a WOT-ban. Mindig várunk a tornyunkra - meg a szerverre, hogy utolérje a tornyunkat. Ránthatjuk a célkeresztünket villámgyorsan a felbukkanó ellenfélre, de mindig van idő korrigálni rajta. Ahogy a speed is inkább a döntéseink, helyzetfelmérésünk, észlelésünk sebességében mutatkozik meg. Alapvetően, rengeteg időnk van célozni és "előre célozni" az töltési és célzási idő másodpercei alatt.

Továbbá, a körülményesebb lövéseink többsége prediction shots kategóriába esik. Jellemző példa, amikor egy ide-oda mozgó kupolánál folyamatos micro korrekciók vagy micro flick helyett, a minta alapján előre célzunk egy fix pontra, majd megvárjuk, hogy belemozduljon a célkeresztünkbe. (Ahol ismét, az időzítés/timing sokkal egyszerűbb a szerverrel folytatott harc vonatkozásában is.) Egy másik példa természetesen a távoli mozgó célpont. Oda lövünk, ahova várjuk az ellenfelet.

Sok játékost láttam már, ahogy próbál távoli célpontot óriás zoom mellett pontosan lekövetni (tracking), majd esetleg a legvégén valahogy elérántani' a célkeresztet. Semmi értelme nincsen. Vicces, hogy ehhez van egy autoaim funkciók, amit soha nem fogunk megverni manuálisan! Aminek használatát mégis kerüljük, amennyire csak lehetséges. Pláne mozgó, pláne távoli mozgó célpontnál. Helyette azzal kellene tölteni az időt, hogy felmérjük a távolságot, a sebességet, és a lehető legpontosabban célozzunk oda, ahova várjuk az ellenfelet a betöltés/becélzás végére.



Ezzel együtt, egyáltalán nem állítanám, hogy a program vagy akár egyes részei hasztalanak lennének a tankozáshoz. Minden feladat fejleszti a mouse controlt, univerzálisan használható, magabiztosság, konzisztencia, pontosság.

Overwatch érzékenységgel dolgoztam, de ha a WOT érzékenységet akarjuk megadni neki, akkor el kell navigálnunk a C:/Users/név/AppData/Wargaming.net/WorldOfTanks/ könyvtárba, majd a prefences.xml file-ban keresni a "snipermode" kulcsszóval, ahol számszerűsítve meg fogjuk találni, hogy mit állítottunk be a játékban lévő jó öreg csúszkán.

Tervezek kipróbálni egy kisebb számot, de az én esetemben ez régóta 0.07, amit elméletben meg kellene adnom az AimLab beállításai között (egy megfelelő FoV-val együtt). A 0.07 vizuálisan három "jobbra nyíl" lépcső a csúszka legaljától. Ha pedig ezt a számot megszorozzuk az egerem 800 DPI érzékenységével, akkor megkapjuk az effektív WOT érzékenységemet: 56 eDPI.

Sajnos rendkívül nehéz pontos információkat találni, de hogy ezt elhelyezzük valahol, Nial (twitch: aniallator) ennek a hozzávetőleg felén játszik, Kajzoo 80 környékén, míg a wot nagykövete QuickyBaby valahol a négy számjegy magasságában. A legendás QB aim! Kerestem, szerettem volna pontosat írni, de sajnos az utolsó kézzelfogható infóm, hogy soha nem változtatott az ingame beállításokon, maradt a csúszka közepén, ami 1.0 számszerűsítve. Az már önmagában durván a tizenötszöröse az enyémnek, de ha minden igaz, akkor nem változtatott az egerén sem. Rémlik valahonnan, hogy sok ezer eDPI. Akárhogy is, annyira shaky a QB aim, hogy amikor utoljára belenéztem a játékába, akkor azt hittem, hogy bekapcsolva hagyta a dinamikus kamerát, hogy így remeg alatta a tank! Nem, az csak a finom egérmozgatásának hatása volt.

A nagykövet mintájára, az átlagos wotosra óriás sensitivity, szorosan társuló indokolatlan zoom levels, és egy átfogó nemtörődömség jellemző. "A célzás itt nem számít." Persze, WOT-ban sok mindennel megúszhatjuk. Különösen, ha a célunk az aktív játékosok közötti felső 40 százalékba kerülés a felső mondjuk 0,4% helyett. Ahogy valóban sikeres játékosok között is belefuthatunk hajmeresztő beállításokba. Bár előfordulhat, hogy le kell játszanunk 150-200k csatát, hogy odaérjünk az eredményeinkhez.

Figyelem: Spoiler!




Ez pedig 21 nappal később. Várakozásaim felett! Komoly mennyiség helyett a rendszeresség volt a fő célom, minden nap durván egy órát lövöldöztem vele. Utólag pedig azt kell mondanom, nagyon tetszik!

Egyáltalán nem esett nehezemre, végig játéknak érződött. A fejlődés és a saját rekordok újra és újra megdöntése végig motivált. Csak nagyon elvétve volt frusztráló, ha éppen nem akart valami sikerülni. Ebben egyébként segít a játék is, helyetted is mindig keresi a pozitívumot. A rangsor a legjobb eredményeid veszi figyelembe, tehát nem tudsz visszaesni, ha van egy rossz napod vagy új feladatokat próbálnál ki. Minden kör után igyekszik jó hírrel szolgálni. Ha az átlagod feletti pontot szereztél, akkor azt, ha alattit, akkor leírja, hogy mi volt a mindenkori legrosszabb eredményed benne, amihez képest, nézd ez milyen jó! Esetleg gyorsabb vagy pontosabb voltál az átlagodhoz képest. A rengeteg elérhető adat mellett erőlteti rád a félig tele szemléletet.

Tényleg örülök, hogy elhatároztam magam és rászántam az időt. Még adott extra motivációt valódi mozgáshoz, kellő hidratációhoz, és efféle dolgokhoz is! Számít itt is, ha fejlődni, teljesíteni akarunk.



Semmi egetrengető, csak pár jobb köröm arra az esetre, ha nem csak nekem volt mindez újdonság, akkor el tudjuk képzelni, milyen feladatokról volt szó. Ennél sokkal többet próbáltam, végtelen variáció van, egyáltalán nem vált unalmassá számomra. Közben néha zenét, többnyire podcasteket hallgattam, ami pont jó volt az egy órás alkalmakhoz.

Minden napra választottam kategóriát. Pár feladatnál persze jobban leragadtam, mint például a 150 kör strafetrack (videóban 3:32), ami igen kényelmetlennek érződött a kezemnek, ahol nagyon szeretnék jobban teljesíteni, amihez képest látjuk, hogy a fejlődésem leginkább abban mutatkozott meg, hogy a legrosszabb eredményeim kevésbé lettek rosszak. Ráfoghatjuk, hogy konzisztencia!, de azért tovább dolgozom rajta.

Decision shot (5:45) egy másik, amit szerettem. Itt a megelőző színt kell újra meglőni a kettő közül. Tehát, nem csak reflex, hanem visz bele egy töredékmásodperc gondolatot is. Egyébként is, a tanulás helyes irányában, minden feladatnál próbáltam először pontos, mint gyors lenni.

Végül, amit még kiemelnék, hogy fejlődés vagy éppen csak bemelegítés mellett nagyon jó eszköz változások gyors megszokásához. A 21 nap elején változtattam a kezem tartásán (fix pont az asztalon), hogy valamivel több mozgásterem legyen, ami nem okozott sokáig problémát. Most várom az új egérpadomat, még egy kicsit korrigáltam az asztalnál lévő pozíciómon, csökkenteni fogom az érzékenységet is. Mindezek miatt lenne bennem némi aggodalom, hogy az izommemória és a többi, de most már van egy eszközöm, amivel ezt könnyedén át fogom hidalni.

Szóval ez, ezt tudom elmondani az elmúlt időszakról. Egy lelkes AimLab használó naplója! Ha esetleg valakinek kedvcsináló volt, akkor sok sikert kívánok hozzá! Én is folytatom, talán pár hónap múlva hozok róla egy frissítést. glhf


(Solo stats, solo marks.)
Youtube: www.youtube.com...videos
Gunmarks (108): i.ibb.co/XJc9Wj...08.png
Blog: www.wotinfo.hu/...rt=780
Személyes oktatás ügyében Discordon: Banshee2077#3159


Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2022 WOTINFO. Minden jog fenntartva.