Az angol wiki egész jól összefoglalja:
wiki.wargaming...._(WoT)
Ha jól értem (?), akkor elvileg a light is tudja pattintani a legnagyobb heavy ágyúját is, ha tökéletesen van beforgatva (és nem HE vagy HEAT van betárazva). Ez érdekes, majd ha ügyes játékos leszek, tutira kipróbálom egyszer. 
Nem:D
Ennél bonyolultabb a dolog, de mondom hogy kb. hogy kell elképzelni:
- indulj ki abból hogy van egy papírlap, amibe beleszúrsz szemből egy ceruzát. Ez a 0 fokos (vagy 90 attól függően hogy a két felület vagy eltérés különbségét számolod-e) szög, itt mondjuk 100 méteren belül az ágyú annyival üt át, amennyi a pen érték alatt olvasható
- minden pen értéknek van egy +-25%-os random faktorja, ezért olvasható az a tanknál hogy ágyú átütése 75-125 mm mert ennyit szór
- a távolság függvényében a lőszerek veszítenek az átütésükből, a HEAT kevésbé mint az AP és APCR
- ha a páncél döntött (vagy szögben áll) akkor vastagabbnak számít, ezt a vastagabb értéket kell átütni (a papírlapot hátra döntöd)
- 70 foktól AP és APCR 85 foktól pattan a HEAT
- ebből az következne hogy a beesés szöge 0 és 90 fok között tud változni, de ez azért nem igaz, mert a tankok egyrészt mozognak, másrészt meg nem egymással szemben egy magasságban állnak, ezért elvileg laposszögek is kialakulhatnak, ilyen pl. mikor a KV1-el rálőttél az én T-34-85-re ami csőrős, oldalról a szög 90 foknál is lehet nagyobb ami mindig pattan (ezt képzeld el úgy hogy a ceruzát, amit a papírlapba szúrtál nem csak hátra döntöd hanem oldalra is)
- van az overmatch szabály: ha kaliber 3x meghaladja a páncél vastagságát a szögtől függetlenül átüt az ágyú, ezért nem pattintanak magas szinten a könnyű tankok
- overmatch csak AP és APCR lőszernél van
- van a normalizálás az AP és az APCR lőszernél, ez nagyjából olyan, mint ha egy hengerbe belecsúsztatott kúpot lőnél ki és a köpeny belekapna a páncélba, ráfordítva a fejet a páncél felületére, ez kb +5% páncélátütést jelent AP és 2% APCR esetében
- HE és HEAT esetén még bonyolultabb a helyzet mert:
1. nincs overmatch (ezért nem megy át a tárgyakon, kerítésen, ellátmányon a zászlónál stb.)
2. nincs normalizálás
3. nagyobb lepattanási szög és kisebb távolsággal járó átütésvesztés
4. spaced armour elnyeli
A spaced armour működéséről láttam egy több oldalas leírást, nem keresem meg, de lényeg hogy a:
- lánc
- ágyútalp (mantlet)
- egyes tankok oldala és eleje
elnyeli a HE-t HEAT-et
HEAT működéséről cikk:http://wotlabs.net/articles/heat-premium-rounds-terrible/
Nagyjából ennyi, ezt tartsd a fejedben, mikor lövöldözöl:P
Battlefield 2D style