Jelenleg

látogatónk van

×

Hiba

[sigplus] Critical error: mod_sigplus (sigplus module) requires plg_sigplus (sigplus plug-in) to be installed. The latest version of plg_sigplus is available from JoomlaCode.

2016. június 29. 06:59

Tankfest 2016 - Bovington, Anglia - Képek és beszámoló (by Zolesh [T-F-K])

(31 szavazat)
19 hozzászólás

Sioux dübörgés a levegőben, eközben elindul a klasszikus James Bond zene, a heli lassan leszáll a Kuvait arénában, megérkezett a tankmúzeum igazgatója, Richard Smith. A szokásos angolos üdvözlés után bejelenti, hogy a Heritage Lottery alaptól kaptak egy 2,1 !!! millió fontos támogatást a múzeum fejlesztésére, a fiatalok történelmi oktatására, szorosan karöltve a Wargaming-gel együtt. Majd hatalmas mosollyal közli hogy övé a legjobb meló a világon :) és ezzel megnyitja a 2016-os Tankfesztivált. Hatásos belépő!

Elindul a Shock and awe ahol megindulnak a az MBT-k, három Leopard a magáévá teszi az arénát, nagyon dinamikusan látványosan pörögnek-forognak, színes füstbe burkolóznak és egyszerre fordulnak a centire begyakorolt koreográfia alapján...

Az első műsorszám zárásaként felveszik a pozíciót, kis hatásszünet majd eldördülnek az ágyúk..... majd eldobtam a kamerát! Kis szünet után a javító, műszakimentő járművek érkeznek a második világháborútól napjainkig, a modern javító járművek Angliában Centurion/Chieftain/Challenger alvázán futnak. Meglehetősen robosztusak.

Majd következett a tank húzás verseny, ahol 12 fős csapatok Scorpion cvr könnyű tankokat húztak megadott távra. A csapatok jellemzően különböző katonai alakulatok voltak, de volt helyben látogatókból verbuválódott csapat is.

Ezután következtek napjaink top angol tankjai, különböző festésű és felszereltségű Challenger 2-k, de bemutatásra került egy fv107 scimitar is. Lol, a dombon álló Challenger 2 olyan ágyúsüllyedést mutatott, hogy ha az a játékban valós lenne akkor az szemből egy domb védelmében a laposszögű toronyfronjtával meglehetősen OP lenne :D

Majd következett a tank chat, vállakozó kedvű játékosokkal, de mi ezt nem vártuk meg, hanem meglátogattuk a Vehicle Conservation Centert, ahova az első látogatás alkalmával nem tudtunk bejutni. Itt aztán találtunk nagyon sok prototípus és extrém átalakításon átesett tankot meglehetősen összezsúfolva. Itt említeném meg a sivatagi t55-öt, amit első ránézésre nem is tudtuk eldönteni hogy mi akar lenni az érdekes kissé házi kinézetű toronypáncélzatával, de láttunk Fv4202-öt is (azért a játékban jobban néz ki) vagy azt a szürkésfehér csodát piros sárvédő festéssel, még most sem tudom mi lehetett, talán valami prototípus.

Itt találtuk a Wargaming saját szekcióját, ahol lehetett futni pár kört a wot-tal pc-n illetve tableten és a warships-szel is. Hosszú sorban állás következett, majd végre bejutottunk, természetesen mi a wot pc-s sorába álltunk, persze ez volt a leghosszabb :(

Természetesen az Alienware gépeken röccenésmentesen futott maxon a kliens, és nem az SD :) Tankfest-es accounttal lehetett belépni, sajáttal nem, pedig szívesen beköszöntem volna a fiúknak a klánba :D Nyomtunk három kört, majd indultunk tovább kis wg repi ajándékokkal. Kint a wg teraszon összefutottunk Ph3lan-nal, Ő volt a magyar képviselő a wg részéről, beszéltünk pár szót a játék mechanikai részéről 9.15 és utána, majd elmondta hogy a sandbox kipróbálása után ő nagyon pozitívnak tartja a várható változásokat. Játék közben kicsit furcsálltam hogy számomra megszokott és rng-nek betudható néha eltűnő lövedékek nem voltak, mind talált de lepattanók azért voltak, mindezt annak tudatában hogy csak 10-es tárassal futottam, de Ph3lan elmondása szerint teljesen ugyanaz a kliens futott mint az otthoni gépeinken. Megköszöntük a beszélgetést, Ph3lan nagyon szimpatikus és közvetlen volt.

Kezdődött a délutáni program: Fejlődés a Chieftaintól a Challenger-ig, felvonult ezeknek a tankoknak az összes verziója a hídvetőtől kezdve egészen a szolgálatban állás előtti utolsó összes feljesztéséig.

Következő program a "csata taxik", vagyis a páncélozott lánctalpas csapatszállító és felderítő lövészpáncélosok. M113, Weasel, FV 432 a show résztvevői, agilisan pörgő-mozgó kis könnyűvasak voltak.

Következett számomra az egyik legjobban várt rész, a hidegháborús tankok, "East vs West" címmel. Birtokba vette az arénát egy T-59, majd meglehetősen nagy vehemenciával megérkezett egy T-72 és a másik oldal képviseletében egy M-60 Patton. A show guide szerint lett volna még egy M103 is, de az sajnos kimaradt a showból, pedig nagyon megnéztük volna élőben, mozgásban. A T-72 nagyon lendületesen pörgött és nagyon látványos pillanatokat varázsolt nekünk, mikor többször is beindította a ködgenerátorát és az arénában pillanatok alatt nem láttunk semmit a fotósok nagy bánatára, viszont a nézők nagy örömére. Hatásos álcázás és egyszerű mint a faék, szemben a nyugati ködgránátokkal szemben, amihez ki kell szállni és újratölteni, ez olyan igazi oroszos megoldás :D

Következtek a szövetségesek második világháborús járművei Comet-tel, Centurion-nal, Matildával, Sherman-ekkel, köztük a "Fury" is kifutott hatalmas rakományával :) Sajnos itt is kimaradt a beígért T-34-es, de ez a technika ördöge.

Befejezés: Battle Finale - Tunisia 1943. Az induló PZ IV ismét a technika ördögének áldozata lett, kijött az arénába de sajnos a kanyarodás nem akart működni neki, ezért kimaradt a showból, de kárpótolt minket a híres Tiger 131 megjelenése, viszont a showja nem volt olyan dinamikus mint a többi tanknak, de ezt betudtam annak hogy nagyon vigyáznak rá és finoman bánnak vele. A Fury is kint maradt az arénában és az ő harcukat mutatták be miközben átcsapott a légtérben 1-2 korabeli vadászgép nagy robajjal és robbanásokkal a csatát érzékeltetve. Viszont fájó szívvel, de indulnunk kellett, mert 23:15-re kompjegyünk volt és ha a show pontos végét megvárjuk, a tömeg elindulása miatt sohasem értünk volna oda.

Remélem élveztétek a leírást, üdv zolesh

Utoljára frissítve: 2016. június 29. 13:34

NE KONTEÓZZ, NE SÍRJ! Mielőtt kommentelsz, ezt feltétlen olvasd el!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
karakter van hátra.
Hozzászólások betöltése... A hozzászólás frissítve lett 00:00.
    IonGun
    · 7 éve
    Nekem a felanos rész tetszett a legjobban: "...majd elmondta hogy a sandbox kipróbálása után ő nagyon pozitívnak tartja a várható változásokat." Eddig sem adtam egyáltalán a véleményére, de ez úgy néz ki ez után sem fog változni!
    · 7 éve
    [quote name="zolesh"]Üdv! KGb666 te egy varázsló vagy 40 böl, le a kalappal előtted!
    Én éltem,dolgoztam kint Angliában, 3 hónapja jöttem haza. Azért nézzük egy kicsit másik oldalról is meg a dolgokat.
    - Kiutazás: Igen a fapadosokon tényleg nagyon olcsón lehet repülni de keményen tervezni kell előre úgy éri meg. Ha a jövő hétre tervezel akkor csak 2-300 fontokért tudsz repülni tehát legalább 2-3 hónappal korábban meg kell venni a jegyet és ahhoz kell igazítani a szállást.
    -Szállás: Teljesen igazad van a magyar csoportokba be lehet lépni és kis segítséget lehet kérni szállás ügyben de annak kevés esélyét látom hogy vadidegenként kimész és egy honfitársunk csak a két szép szemedért elszállásol és némi hiánycikk dolog leszállításáért cserébe. Ide ismeretség kell másképp nem megy, arról nem is beszélve hogy a kinti csoportokban is állandó a szálláskeresés mert sajnos ezt kell mondjam magyar-magyarral lakva nehezen jön ki, vagy maradnak az olcsó hotelek 30 font körül éjszakánként.
    -Helyi utazás: Helyi busz 4,70Font a napijegy,az egy útra szóló az ha jól emlékszem 2,30 a városban a távolsági buszig vagy vonatig , na itt aztán bele lehet keveredni az egészbe főleg a vonatba abban igazad van és azt tegyük hozzá egyik sem olcsó a magyar pénztárcához mérve,és azért nem árt egy kis angol tudás sem hogy eligazodj.Mi szombaton vonattal felmentünk hárman One day travel carddal Londonba csak az volt 35font igaz az 1 napra mindenre jó.Azért ha már kint vagy Angliában szerintem nem csak a Tankmúzeum amit érdemes megnézni csak útba kéne ejteni Londont is. Na itt kezdődnek a horror árak.
    -1 nap a múzeumban ebben teljesen igazad van hogy semmire sem elég most hogy kint voltunk a fesztiválon talán ha 15 percet töltöttem a múzeumban egyszerűen nem volt rá idő a fesztivál eseményei miatt.
    Mi ugye körutat mentünk teljesen függetlenül,csak a komp kötött de arra is flexi jegyet vettem +/-4óra a rugalmasság kedvéért, ezért azaz összeg amit mondtam nem kevés üzemanyaggal és szállásokkal komppal számolva.

Szóval én azt mondom hogy ez a 40e erőteljesen a nehezen kivitelezhető értékek közé tartozik, nem mondom hogy nem lehet de nekem inkább az a tapasztalatom ha korrektül akarod azt az 1 max 2 napot eltölteni és enni is szeretnél egy steaket ne adj isten fogyasztani egy pint jó angol alé-t és egy kicsit jól is akarod érezni magad a családnak is hozni valami szuvenirt akkor 1 személyre számolva minimum a duplájával de inkább a triplájával számolj.[/quote]

A szállással tény, szerencsém volt, de lett(Bristolban). Bovingtonban egyébként nem találni szállást. Azért ajánlottam Waymoth-ot...(közel is van, TÉNYLEG GYÖNYÖRŰ város és ott kell átszállni a vonatra). Londont én kihagytam, pontosan a horror árak miatt(illetve nem is érdekelt, max a repülő múzeum). Tényleg kiszámoltam, de kijött!
    u.i.: A sör szörnyű sz.r volt...
    Üdv!

Néztem a Wg hivatalos összefoglalóját, nagyon klassz videó profi kamerával és top helyzetből. Azért ahogy látom a végső csatára sikerül összerakniuk az orosz t-34 et és megjavítani a pz4 et de itt már sajna úton voltunk. Mikor mi láttuk a pz-t csak befordult az arénába és onnan képtelen volt kanyarodni többszöri próbálkozásra is csak a kerítés felé haladt annyira hogy már tolatnia kellett.Sajnálom hogy a végére nem tudtunk maradni
    bicskeiz
    Köszi!
    Egyébként Csehországban is van hasonló, ha valaki nem akar repülni: A Lesnyban (Prágától délre) lévő múzeum tart minden évben "Tank day"-t, megjáratják az állomány jó részét. Infót találni elég nehézkes, de általában augusztus utolsó hétvégéje. Sok sikert a google translate-hez :-) :
    Horgony1
    · 7 éve
    Köszi srácok a részletes leírást ! Ketten nagyon szépen összeszedtétek , hogy mire is kell és lehet figyelni . Lehet őszre megpróbálom befűzni az asszonyt és akkor én is láthatom végre ezeket a nagy vasakat.
    · 7 éve
    Üdv! KGb666 te egy varázsló vagy 40 böl, le a kalappal előtted!

Warthog
    Üdv!
    Az a szürkésfehér csoda, a piros sárvédővel konkrétan egy céljármű, amivel a kedves brit gyalogság gyakorolta a mozgó járműre való lövészetet MILAN és Karl G. rakétákkal. Eredetileg egy Centurion III. Az alapvető gond, hogy a hadsereg nem igazán akart költeni drága távirányításra, úgyhogy egyszerűen felpáncéloztak egy éppen nyugdíjazott tankot, extra védelmet kapott a sofőr, és nemes egyszerűséggel kihajtották a lőtérre a szerencsés "önként jelentkezőt".
    · 7 éve
    [quote name="Horgony1"]Köszi a megosztást . Nagyon jó képek . Biztosan hatalmas élmény egy ilyen rendezvényen részt venni . Az publikus információ , hogy egy ilyen út mennyibe fáj ? Még a múlt évben számolgattam én is ,de mivel ismeretségi körömből senki nem érdeklődött a dolog után és nem is olcsó így kihagytam.[/quote]

Én előző évben voltam, a "tankfeszt" előtt 1 héttel (sajnos munka miatt nem tudtam akkorra menni).
    Vannak trükkök, amivel olcsóbb:
    1. Aki volt, olyan belépőt kap, amivel még 1x visszamehet (nem névre szóló) - érdemes ilyet szerezni (pl. facebook)
    2. Sokan elcseszik, mert Londonba mennek repcsivel. Bristolba olcsóbb repülni! (előző éveben, időben megvettem a jegyem: 21-ből megvolt, retur.)
    3. A Bristoli transzfer busz, sem drága és érinti a vonat pályaudvart is.
    4. Bristolból a vonat is olcsóbb...közelebb is van... és itt is van egy JÓ trükk! HAJNALBAN(azaz nem csúcsforgalomban) a britteknél ez MÉG olcsóbb! Érdemes ezzel számolni, mert itt sokat spóroltam!
    5. Angliában élnek kint magyarok - elég sokan. Ha 1-2 napra kell szállás, érdemes belépni facebookon (pl. bristoli magyarok, angliai magyarok, stb.) egy - vagy több - csoportba és sokan ha viszel nekik pl. magyar kolbászt, cigit, stb. ingyen elszállásolnak!
    6. A vonat olyan téren macerás amúgy, hogy nem egy vonattársaság van kint! (azaz nem a MÁV az egyeduralkodó) Sok esetbe egyikről a másikra kell átszállnod és van amikor ugyan oda két társaság is közlekedik....kérdezni kell a pályaudvaron, maximálisan segítőkészek! EGY darab bunkóval találkoztam a kint létem alatt(az is arab volt).
    7. EGY nap nem elég a múzeum bejárására (én ezt rontottam el)
    8. Ajánlom Waymouth-ot az egy éjszaka eltöltésére! Varázslatosan szép és a vonatra is ott kell átszállni.
    9. Ha kompletten nézek mindent, kb. 40-ből jöttem ki, de MEGÉRTE!
    KGb666

Még valami: a shoppban érdemes jobban körbenézni és spórolni rá, mert egyedi prém cuccokat lehet beszerezni. Pl. volt eladó Pz V/IV Alpha kódjuk, stb...
    · 7 éve
    [quote name="Mikszi67"]Nekem egy cicának tűnik, egy pokolcicának.

Gratula, nagyon szép képek, és tetszik a beszámoló is. [/quote]

Jogos a két pont az tényleg az csak azt nem értem miért nem volt kiállítva a múzeumban is, az orrfoma és a láncvezető görgök száma kicsit félrevezetett, de majd az über profik megmondják a pontos típust.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.