...számít-e, ad-e valami kézzelfogható előnyt a játékon belül az aktuális winrate? Illetve a játékos pontbéli megítélése?
(klán felvétel, stb. hagyjuk) Mert azt látom, hogy emberek szállnak pokolba nap mint nap mert - vesztes csaták, rng, stb. miatt a százalék nem megfelelően alakul...
Röviden: nem.
Hosszan: Mindenki magának határozza meg, mit tart fontosnak és mit nem, csak valami racionálisabban indokolható, mert több ráhatása van az embernek (sebzés, mert arra az egyéni képességek többet nyomnak latba), mintsem a csapatnak (győzelem, mert ahhoz 1 ember a legtöbb esetben nem elég).
A pontozási rendszerek mindegyike hagy maga után kívánni valót (nem is lehetne tökéleteset létrehozni),
a PR általánosságban nem használható (régi, bonyolult, manipulálható volt több módon a múltban, túl magasra értékeli a magas tierben való rossz játékot és az alacsony tierben való kiemelkedő játékot)
a WTR jutalmazza, ha valaki sokkal diverzebb (több tankkal/osztállyal is jól tud játszani),
a WN8 elsősorban tankonként ad értéket, ha valaki mással akarja összehasonlítani a teljesítményét (de bizonyos aspektusokat nem vesz figyelembe - assist/spot dmg).
A kérdésem másik fele pedig arra vonatkozna, hogy csak random csatákból össze lehet-e hozni egy - mondjuk - 7000+ eredményt?
- PR: igen.
Pl.: 520 átlag xp, 53.5% winrate, 1100 átlag dmg egy fiókon 7000PR körüli pontot ad.
- WTR: igen.
Pl.: A fentivel megegyező statok, legalább 25 fejlesztési ág tankjaival való játékkal (a diverzitás miatt)
- WN8: Tier 7-ig igen (M6-al 2500 átlag dmg elég hozzá valszeg), Tier 8 felett nem (több a jó játékos és magasabb az elvárt sebzés hp arányosan)
Hisz egy nagyon jó játékos sem tud egymaga eldönteni egy csatát,(általában) ha az adott csapat éppen nincs a helyzet magaslatán. A nyert/vesztes körök aránya sem lehet mindig pozitív. Ezt nagyjából balanszolva érzem, hosszútávon. Viszont ha ez így van, akkor nagyon nehéz feltornázni a pontszámot, hisz egy olyan nyerő széria kellene amit az átlag csatákkal egyszerűen nem lehet összehozni.
Az értékelési rendszerek sok különböző típusból számolják ki játékosok pontjait. Ha valaki ezeket javítani akarja, akkor az a logikus, hogy azon javít ami a legjobban befolyásolja ezeknek az értékét, és csak a játékostól függ:
- kiosztott sebzés (helyezkedés és használt tank kérdése),
- kilőtt ellenséges járművek (fókusz az alacsony hp-s tankra),
- megszerezhető xp (többszintű csata esetén direkt a magasabb szintű tankok fókuszálása/büntetése)
- túlélési arány (még jobb pozícionálás, ezzel is elősegítve a fentieket)
Nekem az jön le, hogy azok a játékosok akik csak random csatákban tudnak részt venni, nagy általánosságban meg kell elégedjenek a középszerűséggel. Mármint pontszám alapján...
Bizonyos szinten hátrányban vannak azok akik csak randomot játszanak, de ez nem negatívum - és nem terhelhető - sem a fejlesztők, sem a játék, sem a random jellemzőire.
Aki elmegy egy-több klánba játszani, ott bizonyos szinten kialakul egy belső "6. érzék", amivel rálátása lesz milyen szintű játékos pontosan milyen stratégiát játszik. Magasabb szinteken egyre inkább kompetitív (egyre hatékonyabb) stratégiákat ismer meg, melynek lekövetése egy kevésbé vagy nem kompetitív környezetben (random), hatalmas előnyt ad (ez olyan mint mikor valaki diákolimpián vesz részt - felkészül, elér egy helyezést -, majd utána visszaül az osztályterembe, és minden kérdésre gyorsabban vagy jobb választ tud adni a társaihoz mérten).
Ezt fokozza továbbiakban, ha valaki:
- taktikus (könnyebben kiszúrja a csapat hiányosságait, tudja mikor támadjon védjen, kezébe veszi az irányítást)
- light játékos (tudja hol kell vakon lőni az ellenfeleket, lévén ő is oda állna)
- sokat légiózik, toborzó (van egy pszichológiai előnye a játékmenet felfogásáról más szinten lévők szemszögéből/közeléből, a velük való kommunikációval
Persze ez nem jelenti azt, hogy ezeket valaki ténylegesen használni is tudja random játékban (egy rossz taktikus többet árt mint használ), de sok esetben nem elhanyagolható.
Egyéni példa, de én is akkor tanultam meg a játék legjavát, amikor egy klánban hírszerző, majd személyzeti tiszt és taktikus lettem (2017-18), mert kikényszeríti az emberből, hogy a maximumot hozza, ha másokat kell vezetnie.
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...