Tankpeti két hozzászólására reagálok:
Továbbra is igyekszem kerülni a főoldali komment szekciót, viszonylag aktívan ölik a lelkemet az ott lévő hozzászólások. Szerencsére, olvastam a tiédet... ritkán kérdezik a fórumon a véleményem, szerettem volna válaszolni. ; )
OK, először is, nincsen kész válaszom. Őszintén, nem sok gondolatot áldoztam a dolognak a kezdés után, az egy hónap szünetet követően sokkal jobban lekötött a random (K91+CS63 3MoE) a ranked időszakban, tulajdonképpen nyolc nap szorzózással (3-5 tank) végeztem. A te első hozzászólásod lényegesen összeszedettebb volt, mint amire számítani lehet tőlem.
Másodszor, nem volt erős szezonom. Az utolsó négy sevin elbuktam közel 15% hatékonyságot, ami különösen nem volt szórakoztató egyfajta keserű zárásként. De legalább ilyen szempontból nem leszek elfogult. ; ) (Szerencsére, volt miből bukni, így is simán beértem goldba, nem kellett javítani további csatákkal.)
Harmadszor, mindenképpen vannak megalapozott pontjaid. Ott, ahol lényegesen eltér a véleményünk, álláspontunk, ott is értem, hogy "honnan jössz". Alapvetően nem is vitatnék semmit, csak hozzáadnám a saját benyomásom egy-egy felvetéshez.
Artik, kemper tédék (és lightok). Teljesen igaz, kiszorulnak. Vagy legalábbis nehezebb kezdőpozícióból indulnak. Ez ott is volt az első gondolataink között, amikor felmerült a 10v10, és örültünk is neki már jó előre! Már ebből is tehát adódik, hogy nem vitatom, amit állítasz, szimplán máshogy nézek rá. Az én perspektívámból, ez csak "kompetitív" wot. Nemhogy CW-n vagy advance-on, de még high tier randomba se papír tédékkel, lightokkal, vagy pláne artival megyek be, ha az a célom, hogy a lehető legnagyobb pozitív hatással legyek a csaták kimenetelére. Tehát, én eddig is ezt ismertem. Amihez képest a ranked volt ilyen furán pozicionálva, hogy kompetitív dolgot várnánk, aztán ahol szinte bárki bemehetett 300-400-500 csatát klikkelni a sarokból. (És rendszerint kommentálni onnan minden bukott csata végén. Komolyan fontolgattam, hogy csináljak ebből egy válogatást a korábbi szezonban, csak azért a zárójel.) Nem szándékom itt támadni ezeket a játékosokat (a csetet onnan telehányókat igen), miért ne tettek volna így? Ugyanakkor, nagyon sokan mondták azt, hogy a rankednek kompetitívnek kellene lennie, és hogy a fenti példa minden csak nem kompetitív. Na most, el lehet az arti skillről vitatkozni, én személy szerint biztosan nem szeretnék. (Lightok is egy külön téma, nem nyitom meg.) Tehát, igen, az alapján várható lenne, hogy nehéz, stresszes, sokszor frusztráló lesz. A kvázi skill mm, a tryhard környezet, várható, hogy a legtöbb játékos nem itt fog a legjobban szórakozni. Igen, sokan mondták, és mondom én is, hogy meg kell érte küzdeni. Tenni kell a kompetív jutalmakért - és lássuk be, fantasztikusak a ranked jutalmak! Nem mellesleg, nem csak azoknak, akik teljesen végig érnek rajta. (Már a két ranked tank önmagában..) És akkor legyél te a következő példa, nekimentél, alkalmazkodtál, becsülettel végig harcoltad minden viszontagságával és hibájával együtt, elértél egy szép eredményt, őszintén gratulálok hozzá! Én azt mondanám, hogy igen, ezt el lehet rakni, kiérdemelted.
Az idő. Gyorsabb, pörgősebb csaták. Ismét, nem vitatom, de ez számomra egy egyértelmű, és nem is kicsi bónusz! Komolyan, amikor randomnál emlegetik rendszeresen azokat az álombeli hosszú csatákat, azelőtt is rendszeresen értetlenül állok. "Érdekes módon", minden streamernél, abban a pillanatban, ahogy belekerülnek egy hosszabb csatába, hallani valami olyasmit, hogy "wow, such interesting gameplay" ironikusan. Mert a hosszú csaták túlnyomó többsége sem arról szól, hogy elejétől a végéig szoros harcok folynak, ahol folyamatos oda-vissza, fordulatok, változékony csatakép. Nem. Rendszerint arról szólnak, hogy öt percig kupolát sznájpolsz. Vagy arról, hogy teljesen lezárult a pálya és abszolút semmit nem tudsz csinálni az erőforrásaiddal. Csak várni, hogy valaki megtörje az egyensúlyt, vagy hibázzon másként, vagy végre elszánja magát, jellemzően az utolsó percekben, hogy aztán nagy nehezen kijuss onnan és elkezdhess egy másik csatát. Ha valaki mindig ezzel a "várakozó vérmérséklettel" játssza a wotot, akkor gondolom, hogy ez lehet szórakoztató, de számomra (és általában a tartalomkészítők számára) ez biztosan nem az. Az a pár kivételes csata meg létezik, de azt valami mágikus módon elvárni a játék fejlesztőitől totális nonszensz. Visszatérve, ahogy mondod te is, benne vagyunk ebben a frusztráló környezetben, miért akarnék még extrán elidőzni? Náh, gyere játsszuk le, aztán haladjunk! Nem tudom, az itt lévők közül, ki hogyan van vele, de én alapvetően élvezem, ha ellenfeles tankokra lövöldözhetek! ; ) Kevesebb és gyorsabb csatával lehet végezni, abszolút bónusz!
A csaták lefolyása. Itt kicsit sarkosnak éreztem azt, amit sugalltál. Különböző pályák különböző módokon játszódnak le. Vannak pályák kiemelt ütközési pontokkal, van pálya, ahol jellemzően több kisebb csata zajlik elszórtan, vagy pályák, amiket rendszeresen ketté osztanak a csapatok, aztán vannak zsákbamacskák is, ahol nincs kialakult ranked meta. Ha van kiemelt ütközet, akkor előfordul, hogy azokra a pozíciókra máshonnan is hatással lehet lenni. Előfordul az is, hogy van a kialakult metára hatékony válasz stratégia. Konkrétabb példa legyen egy Serene C1. Ugye? Még ott is, nyertem csatát, ahol nem mentünk C1-be, nyertem csatát, ahol én vagy a csapatom egy része alulról vagy egész középről közelítette meg a lényegi ütközetet. És persze buktam csatát, ahol néhányan elmentek a szigetre kirándulni. Hovatovább, ha elmész a szigetre kirándulni, ha minden tőled telhetőt megteszel, hogy kimaradj a csatából, akkor szépen bukjál és maradj az alsó ligában! Vagy Live Oaks, ismerjük a jellemző harcot. De még ott is, volt teljesen megalázó vereségem a pálya erősebb oldaláról, mert szimplán nem jött ki az ellenfél és szét játszottak minket kihasználva a helyzetünket. Vagy Westfield. Háromszor is előfordult, hogy heavy-vel voltam a gyengébb oldalról (Kelet), mind a három alkalommal azonnal megkérdeztem a medjeinket, hogy K0 vagy feljönnek hozzánk? Ha K0 volt a válasz, akkor javasoltam, hogy már indulásból adjuk fel Északot, pingeltem egyből a város alját, hogy a domboladlon, a medekkel párhozamosan, egymást támogatva tudjunk pusholni a nehezekkel. Nagyon szépen működött, ami meg kell, hogy mondjam, egészen élvezetes volt. Egy ilyen dolgot 15v15 sokkal nehezebb átvinni. Pályák, amiket jellemzően nagyon nem szeretünk, ott is jóval hamarabb okolnám a pályát, mint a 10v10 rankedet.
A mozgástér, ami szorosan kötődik a fentihez. Továbbra is EBR-rel toltam a legtöbbet, ami nem a legjobb választás (kezdőpozíció), de elvagyok vele, lekötnek a csaták, gyorsan elmegy az idő stb. Amivel tetszett, hogy szimplán szabadabbak a pályák. Leo-val is hasonló élményem volt az első két ligában. Ezzel együtt, érdekes és gondolatébresztő volt olvasni, amit írtál.
Akiknek a ranked tartalmaiba belenéztem, Yzne-nak tetszett, Nial egyenesen imádta a változást, Daki-nál tényleg csak beletekertem, de úgy zárta az RU (második) futamát, hogy "big-big-big-big upgrade compared to 15v15". Én is ezt emelném ki, mert amúgy nekem is van mindenféle problémám a játékmóddal, nekem sem a kedvenc időtöltésem, de jobb volt, mint a 15v15.
Megjegyzés a turbóról. Veled vagyok, nem OK kampány előtt, meg hogy egyáltalán a játékba kerül, már azért sem ujjongok.
Végül, az egyetlen, amivel talán vitatkoznék mégis, hogy nem említetted célként a játékos súlyának növelését. Miközben, szerintem ez volt a legfontosabb változás. Annyit mondasz ehhez kötőden, hogy kaphatsz rossz csapattársakat és az nem jó : P. Nyilván nem jó, és nyilván komoly a varianca 10v10 is, de hosszútávon, kétségtelenül, minden játékosnak, minden játékos hozzáértésének nagyobb súlya van a csaták kimenetelére. Azok az igazán rossz játékosok pedig, akiket említesz, őket egyre ritkábban látod a a csatáidban, ahogy haladsz felfelé, mert igen, nekik is arányosan nagyobb a súlyok, amivel le is ragadtak valahol - ahogy ennek lennie is kellene és lennie kell ebben a ranked struktúrában. Pontosan ennek kell jobban megvalósulnia, mint amennyire megvalósul 15v15.
(Ez "elo hell" meg továbbra sem egy valós akadály a jobb játékosoknak, de nem akarok ennél jobban leragadni.)
(Meg az "egyoldalú" csaták... baromira unom a témát jó ideje.)
Összegezve, amit felhozol, hogy a 15v15 is megérne egy patch utáni próbát. OK, benne vagyok! Akkor sem lennék túl szomorú, ha megmaradna mindkettő, adva némi változatosságot a jövőben. Annak nagyon nem örülnék, ha teljesen elveszne a kevesebb résztvevős Ranked.
Remélem, érthető és elfogadható az álláspontom.