Jelenleg 81 vendég és nincs Tag online
A lövés útjai kifürkészhetetlenek, ezért erről lövésem sincs, de a taposásjelző SMS-t küld a mobilodra, ha rápottyan egy vertikálisan magasabb pozícióból érkező tank a tiedre. Ergo eltapos. Kérdezz bátranVan olyan, hogy lövés útja meg taposás jelző?
Az mit tud?
Üdv Pubi632!
Figyelem: Spoiler!
Vannak esetek,amikor érthető hogy a WG mit miért mond-gondol úgy ahogy.
És vannak esetek, amikor csak vakarja az ember a fejét...
Gondoljuk végig a következőt:
Miért is tiltott a tundra mod (ami eltünteti a növényzetet) ?
Mert láthatóak lesznek olyan tankok, amiknek alapesetben csak a piros körvonalát látná az ellenfél.. és ha rendesen látható a tank, akkor azért sokkal könnyebb "vizuálisan azonosítani"és becélozni a gyenge pontját. ( Piros körvonalat látva is megsaccolom hogy hol van a superpörsing géppuskanyílása... de vagy jól saccolom vagy nem... ha LÁTOM hogy ott van akkor meg tuti oda lövök.) Vagy ami még durvább: a kilógó részek keresése. Ha csak piros körvonal van, akkor az ember végigsétáltatja az ágyúcsövet a sziluetten, így keresve a dombgerinc fölött kilátszó vagy a fedezék mögül kilógó részt. Ez időbe kerül, vagy megtalálom időben vagy nem. Ha LÁTSZIK hogy mi lóg ki, akkor meg egyből oda célzok és rálövök.
Egyértelműen előnyösebb helyzetben van tehát az, aki használ efféle, a láthatóságot feljavító modokat.
Vagyis... növényzet esetében egyértelmű a dolog.
Azon tűnődök, hogy vajon a köd.. ott is ilyen egyértelmű? Ott kevésbé.
Ugyanakkor.. képzeljük el a következőt:
- látszik a minimapon egy ellenséges tank helyzete
- de nincs kirajzolva az enemy a képernyőn, mert kirajzolási távon kívül van
- és van valami objektum, ami mögött bujkálhat .. ami viszont ki van rajzolva
Ha lenne köd, akkor az elfedné az objektumot. Így csak saccra lőhetnék oda, hogy hátha kilóg mögüle a tank eleje vagy vége.. Ha a köd el van távolítva, akkor pontosan fogok tudni célozni.
Ez tehát elvileg megint csak előny.
(Persze ... és itt jön be az h nem értem a WG-t: ez szerintem inkább csak elvi előny... mert ekkora távokra már a legjobb ágyúk is annyira szórnak, hogy eléggé fölösleges lődözni ... )
Szóval itt úgy vagyok vele, hogy fene tudja. ( A "fehér kilőtt tankok" modot se tartom olyan valaminek, ami értelmezhető előnyt biztosítana, de ... kis előnyt az is ad. )
Itt megint bejön egy gondolat: engedélyezett XVM mod mekkora előnyt ad? ... Ami ennél kisebb előnyt ad, azzal érdemes vajon foglalkozni ?
/ Az is gond, hogy SEA és USA szervereken pár dolgot már egyértelműen másképp gondolnak... és így ott egyes modok legalitási státusza ellentétes lehet az EU szerveres helyzettel.. fehér kilőtt tank pont ilyen.. Szóval azt a játékosnak magának kell tudnia, hogy ha SEA szerveren játszik akkor ezt telepítheti nyugodtam, ha meg EU szerveren játszik, akkor ez nem lenne szabad ott legyen a res_mods mappájában. /
Figyelem: Spoiler!Üdv Pubi632!
Figyelem: Spoiler!
Vannak esetek,amikor érthető hogy a WG mit miért mond-gondol úgy ahogy.
És vannak esetek, amikor csak vakarja az ember a fejét...
Gondoljuk végig a következőt:
Miért is tiltott a tundra mod (ami eltünteti a növényzetet) ?
Mert láthatóak lesznek olyan tankok, amiknek alapesetben csak a piros körvonalát látná az ellenfél.. és ha rendesen látható a tank, akkor azért sokkal könnyebb "vizuálisan azonosítani"és becélozni a gyenge pontját. ( Piros körvonalat látva is megsaccolom hogy hol van a superpörsing géppuskanyílása... de vagy jól saccolom vagy nem... ha LÁTOM hogy ott van akkor meg tuti oda lövök.) Vagy ami még durvább: a kilógó részek keresése. Ha csak piros körvonal van, akkor az ember végigsétáltatja az ágyúcsövet a sziluetten, így keresve a dombgerinc fölött kilátszó vagy a fedezék mögül kilógó részt. Ez időbe kerül, vagy megtalálom időben vagy nem. Ha LÁTSZIK hogy mi lóg ki, akkor meg egyből oda célzok és rálövök.
Egyértelműen előnyösebb helyzetben van tehát az, aki használ efféle, a láthatóságot feljavító modokat.
Vagyis... növényzet esetében egyértelmű a dolog.
Azon tűnődök, hogy vajon a köd.. ott is ilyen egyértelmű? Ott kevésbé.
Ugyanakkor.. képzeljük el a következőt:
- látszik a minimapon egy ellenséges tank helyzete
- de nincs kirajzolva az enemy a képernyőn, mert kirajzolási távon kívül van
- és van valami objektum, ami mögött bujkálhat .. ami viszont ki van rajzolva
Ha lenne köd, akkor az elfedné az objektumot. Így csak saccra lőhetnék oda, hogy hátha kilóg mögüle a tank eleje vagy vége.. Ha a köd el van távolítva, akkor pontosan fogok tudni célozni.
Ez tehát elvileg megint csak előny.
(Persze ... és itt jön be az h nem értem a WG-t: ez szerintem inkább csak elvi előny... mert ekkora távokra már a legjobb ágyúk is annyira szórnak, hogy eléggé fölösleges lődözni ... )
Szóval itt úgy vagyok vele, hogy fene tudja. ( A "fehér kilőtt tankok" modot se tartom olyan valaminek, ami értelmezhető előnyt biztosítana, de ... kis előnyt az is ad. )
Itt megint bejön egy gondolat: engedélyezett XVM mod mekkora előnyt ad? ... Ami ennél kisebb előnyt ad, azzal érdemes vajon foglalkozni ?
/ Az is gond, hogy SEA és USA szervereken pár dolgot már egyértelműen másképp gondolnak... és így ott egyes modok legalitási státusza ellentétes lehet az EU szerveres helyzettel.. fehér kilőtt tank pont ilyen.. Szóval azt a játékosnak magának kell tudnia, hogy ha SEA szerveren játszik akkor ezt telepítheti nyugodtam, ha meg EU szerveren játszik, akkor ez nem lenne szabad ott legyen a res_mods mappájában. /
Hát... ha egyszer ezért tiltanak, akkor bevállalom. Én használom a ködeltávolítót, anélkül tényleg könnyezik a szemem. Szemüvegesek azt hiszem, jobban megértik a problémát.
Egyébként az elmúlt 32k csatára visszatekintve, nem jut eszembe egy eset se, amikor ezt az előnyt kihasználva lőttem volna meg bárkit...
Figyelem: Spoiler!Üdv Pubi632!
Figyelem: Spoiler!
Vannak esetek,amikor érthető hogy a WG mit miért mond-gondol úgy ahogy.
És vannak esetek, amikor csak vakarja az ember a fejét...
Gondoljuk végig a következőt:
Miért is tiltott a tundra mod (ami eltünteti a növényzetet) ?
Mert láthatóak lesznek olyan tankok, amiknek alapesetben csak a piros körvonalát látná az ellenfél.. és ha rendesen látható a tank, akkor azért sokkal könnyebb "vizuálisan azonosítani"és becélozni a gyenge pontját. ( Piros körvonalat látva is megsaccolom hogy hol van a superpörsing géppuskanyílása... de vagy jól saccolom vagy nem... ha LÁTOM hogy ott van akkor meg tuti oda lövök.) Vagy ami még durvább: a kilógó részek keresése. Ha csak piros körvonal van, akkor az ember végigsétáltatja az ágyúcsövet a sziluetten, így keresve a dombgerinc fölött kilátszó vagy a fedezék mögül kilógó részt. Ez időbe kerül, vagy megtalálom időben vagy nem. Ha LÁTSZIK hogy mi lóg ki, akkor meg egyből oda célzok és rálövök.
Egyértelműen előnyösebb helyzetben van tehát az, aki használ efféle, a láthatóságot feljavító modokat.
Vagyis... növényzet esetében egyértelmű a dolog.
Azon tűnődök, hogy vajon a köd.. ott is ilyen egyértelmű? Ott kevésbé.
Ugyanakkor.. képzeljük el a következőt:
- látszik a minimapon egy ellenséges tank helyzete
- de nincs kirajzolva az enemy a képernyőn, mert kirajzolási távon kívül van
- és van valami objektum, ami mögött bujkálhat .. ami viszont ki van rajzolva
Ha lenne köd, akkor az elfedné az objektumot. Így csak saccra lőhetnék oda, hogy hátha kilóg mögüle a tank eleje vagy vége.. Ha a köd el van távolítva, akkor pontosan fogok tudni célozni.
Ez tehát elvileg megint csak előny.
(Persze ... és itt jön be az h nem értem a WG-t: ez szerintem inkább csak elvi előny... mert ekkora távokra már a legjobb ágyúk is annyira szórnak, hogy eléggé fölösleges lődözni ... )
Szóval itt úgy vagyok vele, hogy fene tudja. ( A "fehér kilőtt tankok" modot se tartom olyan valaminek, ami értelmezhető előnyt biztosítana, de ... kis előnyt az is ad. )
Itt megint bejön egy gondolat: engedélyezett XVM mod mekkora előnyt ad? ... Ami ennél kisebb előnyt ad, azzal érdemes vajon foglalkozni ?
/ Az is gond, hogy SEA és USA szervereken pár dolgot már egyértelműen másképp gondolnak... és így ott egyes modok legalitási státusza ellentétes lehet az EU szerveres helyzettel.. fehér kilőtt tank pont ilyen.. Szóval azt a játékosnak magának kell tudnia, hogy ha SEA szerveren játszik akkor ezt telepítheti nyugodtam, ha meg EU szerveren játszik, akkor ez nem lenne szabad ott legyen a res_mods mappájában. /
Hát... ha egyszer ezért tiltanak, akkor bevállalom. Én használom a ködeltávolítót, anélkül tényleg könnyezik a szemem. Szemüvegesek azt hiszem, jobban megértik a problémát.
Egyébként az elmúlt 32k csatára visszatekintve, nem jut eszembe egy eset se, amikor ezt az előnyt kihasználva lőttem volna meg bárkit...
Én is használom és szemüveges is vagyok,de a szemem inkább attól könnyezik,hogy milyen szarul játszok,köddel vagy anélkül teljesen mindegy.![]()
![]()
Na ezért nincs hivatalos tiltólista.Adnak más nevet a modnak, és máris lehet hivatkozni arra hogy nincs a listán.Taposásjelző gondolom a döntögetős mod megfelelője.A másik nem tudom mi lehet.Van olyan, hogy lövés útja meg taposás jelző?
Az mit tud?
@Denison: nincs szürke zóna. Legális és illegális modok vannak. Egyszerű: ami előnyt ad az alap játékkal szemben, az tiltott. Az általad összerakott csomag illegális modokat is tartalmazott, ezért a későbbiekben kitilthatják a modcsomagod használóit a WoT-ból csalás miatt. Mit teszel akkor? Kártalanítod őket? Nem hiszem.
A sérelmeid hangoztatása céljából ne regelj be új accot, mert az is repülni fog. 24 órát adtál a linked törlésére (amit magad osztottál meg egyébként), ezt megoldottam. A magánvéleményemtől megkíméllek, mert akkor magamat is moderálnom kellene, maradjunk annyiban, hogy a csalások elérhetővé tétele túlmegy a határon, ilyen fórumozóra nincs szükségünk.
Közben leszedtem a modpackját és elindítottam a telepítőt, hogy magam lássam, mi van benne. Igen, mi VAN benne, mert még mindig ez érhető el az oldalán
Íme:
Ezek után még elhiszi valaki, hogy sokezer csata után, vezető szerepben egy klánban, nem tudja melyek a csalások? Hogy mi, közös erővel, kigyomlálhatjuk ezeket, mert ő nem tudja?
Visszafogom magam és kezdek el gyalázkodni, de istenemre mondom, hogy le tudnám tépni valamidet.
Ha valakit érdekel némi értekezés az alkonyzónáról... még hogy nincs szürkület
Figyelem: Spoiler!Szerintem van szürke zóna, mindíg is volt.
És persze ez is a WG lükesége.
Battle Assistant artyllery mod. Erről mondtak már olyant is, hogy be kéne tiltani mert túlzott előnyt ad ... és nyilatkoztak olyant is, hogy be fogják venni a játékba.
De a zoom modról is mondot fejlesztő "fejlesztői hírrepeszek"-ben olyat hogy tiltani kéne mert előnyt ad, most meg ott van a játékban, beépítve.
( A kettő nem zárja ki egymást mondjuk... mármint az hogy egy mod előnyt ad ... aztán meg bekerül a játékba... Amúgy szerintem ha egy modot bárki felrakhat akinek kedve tartja és nem tiltott, akkor az nem ad előnyt senkinek, lévén aki akarja felrakja és akkor már nincs hátránxyban... no mind1.)
XVM: Wotinfo fórumrendszerében többször is elhangzott, nem gyenge játékosok szájából, hogy szerintük még ezt is tiltani kéne ... Mondjuk itt egyértelmű, hogy a WG támogatja a modot. ( Pontosabban egy időben úgy rémlik felmerült bennük hogy kivezessék, de aztán belátták hogy marketing-okokból illetve a játék pszichológiája miatt előnyösebb számukra ha bent marad.)
Minden esetre az tény, hogy a WG egyes modokról alkotott álláspontja is időnként megváltozik olykor - sőt egyidőben két fejlesztő is képes mást mondani róla. Na most akkor a mezei játékos honnét tudja - amikor a szürke egyik szerint fehér a másik szerint meg fekete ?
***
Szürkére visszatérve.
Kilőtt fehér tank. SEA szerveren dekleráltan, név szerint "white list"-on van ... EU szerveren az EULA szövege alapján tiltott, support itt ezt is mondja. SEA szerón meg ugye pont az ellenkezőjét.
Snapping mod. Na ez nagyon szürke, és ezt most nem rossz értelemben mondom. Szóval ez is olyan, hogy a SEA szerver supportja nagyon szépen körbeírta, hogy ha egy mod nem változtatja meg olyan módon az autoaim működését amitől az a mozgó tank elé céloz ... úgy hogy az autoaim a tank gyenge pontját lője hanem csak masszívan a közepére lődöz ... akkor az részükről okés. Az USA szerver supportnak pedig sikerült írásba adnia, hogy a snapping szerintük csak kényelmi funkció. Ha az EU szerver supportot faggatjuk ugyanerről, ők meg azt mondják hogy 'a túl nagy előnyt adó mod tiltott és olvassuk el az EULÁT'. ( Vagy dugjuk fel magunknak...)
Szóval ezekre mi mást mondhatnék mint hogy "szürke zóna"?
***
És azért felmerül egy dolog.
Valamekkora előnyt számos engedélyezett mod is ad.
XVM megmondja kitől kell (jó eséllyel) tartani, és ki az, aki free frag lesz.
Jimbo, Tipan, Murazor célkeresztek (engedélyezett modok!) szebbek, jobb velük célozni mint a játék beépített alap célkeresztjével. ( Szerintem. Sokak szerint. Persze ez ki mit szeret. )
Amikor egy engedélyezett mod nagyobb előnyt ad, mint egy tiltottnak mondott valami, akkor hogy a búbánatba értelmeződjék az EULA azon passzusa, hogy a játékbeli előnyt adó modok tiltottak?
Vagy értelmezzük úgy (gyakorlatilag ez a szokásos értelmezés) ,hogy az engedélyezett modoknál nagyobb előnyt adók a tiltottak?
(Fehér kilőtt tank és ködeltávolító szerintem nem adnak akkora előnyt, mint mondjuk az XVM .. )
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...