Jelenleg

18
látogatónk van

Vitatott játékmechanikai és játékosbázisbeli témák

2 éve 4 hónapja #303974 Írta: Tankpeti
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Leírás
Mint a topic címe is mutatja: Itt egy-egy olyan témával kapcsolatban írok majd, ami a közösségen belül is megosztó, vagy csak izgalmas, esetleg személyes tevékenységeimet a játékkal keresztezi.
Főként az informatikai és/vagy matematikai oldalról fogom megközelíteni az egyes szituációkat, ha szükséges, akkor ezt megelőző közösségi felméréssel egybekötve, amennyiben sokak személyes meglátása / hozzáállása is fontos tényezője lehet az adott témának. Ezen felmérés eszköze minden esetben "Google formátumú"** kérdőív lesz, az elérhetőségi linket fogom megosztani és kitöltésük nem fog több időt felölelni mint 5 perc.

Amennyiben sikerül kellő anyagot összegyűjtenem és készítenem egy-egy témához, azt egy (vagy több) hosszabb bejegyzés keretében fogom kifejteni. Ezekhez csatolok majd annyi forrást, amennyi lehetséges, egyéni munkából táblázatokat, képeket, saját weboldalra mutató linket, programkódot, ha van ilyen.
Nem ígérem, hogy előre meghatározott rendszerességgel fogok írni, sokkal inkább egy-egy aktuális helyzet vagy érdeklődés okán történik majd. (Illetve egyéb elfoglaltságaimtól függően.) Ugyanakkor ha vannak ötletek, amik a fenti módon körüljárhatóak, azokat örömmel fogadom privátban (hasonlóan ezekre sem ígérek semmit).

** Egy kérdőív kitöltéséhez működő google felhasználói fiókkal kell rendelkezni, ez azért szükséges, hogy mindenki csak 1x tölthesse ki őket. Semmilyen személyes adatot nem mentek el (a feltett kérdéseken kívül, de a legtöbbre lesz nemleges, vagy semleges válasz), ahogy az e-mail címüket sem.

+
Egyéb (most már) rendszeresnek tekinthető munkáim a fórum más szekcióiban (linkek hamarosan):
  • CW (kampány) leírások, ezzel kapcsolatos tippek, táblázatok (klánok sikeressége, workshop), és licit összegzések.
  • Klánlista (jelenleg féléves megjelenésben téli/nyári kampány után, ez a jövőben sűrűsödhet, esetleg plusz adatokkal kibővítve, ahogy arra már egyszer sor került).

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Slandyke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja - 2 éve 4 hónapja #303975 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Kérdőív
Az első kérdőív és projekt témája: A játékos személyes teljesítményének és statisztikájának a játékra (MM, győzelmi arány, szélsőséges csaták) kifejtett és kifejthető hatása.

A kérdőív linkje :

docs.google.com...f_link

A kötelező kérdések "csillaggal" vannak jelezve, de ezek többségénél is lehetőség van olyan választ adni, amely semlegesnek minősül.
Ha valamely kérdésre nem kötelező válaszolni, és nem tudsz határozottan válaszolni, inkább hagyd ki.

UI.: Ha elegendő adat összegyűlik, azt ezen poszt módosításával jelezni fogom.

Felhívás: 2021.11.04.
A kérdőívet 2021.11.05. 23:00-kor lezárom (a kitöltések száma átlépte a kezdeti elvárásomat), és feldolgozom az összegyűlt információkat. A téma kifejtése 2021.11.15 körül várható (valószínűleg pdf formátumban fogom közzétenni).
A kitöltéseket köszönöm!

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #303978 Írta: atilis81
Megválaszolva: atilis81

Kérdőív
Az első kérdőív és projekt témája: A játékos személyes teljesítményének és statisztikájának a játékra (MM, győzelmi arány, szélsőséges csaták) kifejtett és kifejthető hatása.

A kérdőív linkje :

docs.google.com...f_link

A kötelező kérdések "csillaggal" vannak jelezve, de ezek többségénél is lehetőség van olyan választ adni, amely semlegesnek minősül.
Ha valamely kérdésre nem kötelező válaszolni, és nem tudsz határozottan válaszolni, inkább hagyd ki.

UI.: Ha elegendő adat összegyűlik, azt ezen poszt módosításával jelezni fogom.

Nagyon hasznos kérdőív volt, kitöltöttem. Szerintem kellenek az ilyen újító gondolatok, hátha elindítana valamit a fejekben, bár azt kétlem....
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #303981 Írta: Vihogoo
Megválaszolva: Vihogoo
Ennek értelme is van? Ha egyéni célra megy nem sok értelmét látom ennek az MM es dolognak. A WG a hivatalos oldalán se foglalkozik a játékosok véleményével (több éve írok hivatalos fórumra kritikákat) Ha menne a WG hez és nyomást gyakorolna rá akkor kitölteném szívesen!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja - 2 éve 4 hónapja #303984 Írta: VaFec
Megválaszolva: VaFec

Ennek értelme is van? Ha egyéni célra megy nem sok értelmét látom ennek az MM es dolognak. A WG a hivatalos oldalán se foglalkozik a játékosok véleményével (több éve írok hivatalos fórumra kritikákat) Ha menne a WG hez és nyomást gyakorolna rá akkor kitölteném szívesen!

Elolvastad az első hozzászólást?
Ez csak "tartalom gyűjtése" a hamarosan írandó cikkhez. Nem "nyomás gyakorlására" készül, csupán csak a cikkíró osztja meg velünk gondolatait.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #303994 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Kitöltöttem. Annyi észrevétel, hogy a "játékosra vetített" wn8-as, meg személyi pontos kérdésnél a "gyengébbek kedvéért" lehetne valami magyarázat. (Nem mindenki matekos statisztikus stb.)  (Bár sejteni vélem, hogy arra gondolsz: néha elég két 10 ezres játékos egy 4-ezres PR pontos csapatban, ha a másikban pl 4-6ezresek vannak csak, de ha félreértik a kérdést, vagy nem számolják ki, félremehet amiért felraktad.)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #303999 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

Kitöltöttem. Annyi észrevétel, hogy a "játékosra vetített" wn8-as, meg személyi pontos kérdésnél a "gyengébbek kedvéért" lehetne valami magyarázat.
 

Egy kicsit azért is írtam így a kérdést, hogy a kitöltőnek el kelljen gondolkodnia, mi is lehetett vele a cél.
Ebben a kérdőívben nincs rossz válasz. Minden válasz jó. És mindenki a magának legszimpatikusabbakat válassza ki :)

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Bulcsu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #304095 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Felhasznált anyagok
Az első kérdőív és projekt témája: A játékos személyes teljesítményének és statisztikájának a játékra (MM, győzelmi arány, szélsőséges csaták) kifejtett és kifejthető hatása.

A témát fejtegető dokumentumot hamarosan felöltöm (kész van), de előtte közzéteszem a hozzá használt egyénileg összeállított és gyűjtött tartalmat (azért hogy a dokumentumban hivatkozni tudjak erre a posztra):

A szimulációhoz használt program kódja:  

Melléklet:

Fájlnév: simulation.txt
Fájlméret:53 KB

Részletek: C++ kód

A felmérés eredményei:  

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


Részletek: az egyéni hozzászólásokat a téma kidolgozásában lehet olvasni majd.

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Bulcsu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja - 2 éve 4 hónapja #304097 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Témafeldogozás
Projekt témája: A játékos személyes teljesítményének és statisztikájának a játékra (MM, győzelmi arány, szélsőséges csaták) kifejtett és kifejthető hatása.

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



Fontos: a leírás során nem kívánom/kívántam a saját gondolatmenetemet, vagy a szimuláció eredményeit ráerőltetni senkire, nyugodtan lehet szkeptikusan kezelni, akár teljesen elutasítani bármit, amit írtam. Ugyanakkor nyilván nem elkerülhetők elméleti ütközések, mivel ahogy a projekt témája is mutatja olyan témákat tervezek feldolgozni, melyek megosztóak.
Ha valaki mégis úgy érzi, hogy személyes "gondolatait" megsértettem, bocsi.
Minden kritikát örömmel fogadok.
A téma feldolgozása nem kínál megoldást a játék problémáira, szóval ilyen elvárást senki se társítson hozzá.
Ha kérdése van valakinek bármivel kapcsolatban (habár nagy eséllyel meg kéne hogy találja a doksiban a választ), azt ebben a fórumszekcióban, vagy privát üzenetben felteheti.
 

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: bhaalhun, Bulcsu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #304133 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Csak vitaindítónak a 43 oldal 14-es kommentelő javaslatához:
1.)"Ez van jelenleg. Ugyanakkor mint azt láttuk egy adott mennyiségnél lehetetlen kevesebb játékot elveszteni (40%)." --- > nem lehet, hogy pont azért lehetetlen egy AFK-nak is, mert a nagyon hülyék mellé x tehetségest is dob a rendszer? Vagyis pont azért, mert nincs fakó liga,így időnként van aki lehozza/vagy fordítja a tök hülyék helyett a meccset? Gondolj bele, mondjuk 10-ből 9-szer egy 30-49 % winratű (jelenlegi rendszer szerint adott winrate) két camper csapat ki se mozdulna a bokorból, letelik az idő és döntetlen. Mivel a döntetlen itt kvázi vereség, akkor lehet csúszna az a winrate lejjebb is. :) Aztán tőlem 10ezerszer is gyönyörködhetnek a tájban, ha nem kell velük küszködnöm, és nekik ez élmény.
2.) "Tehát minden olyan játékosra, aki 60% fölött van több 50% alattinak kell jutnia. Ennek az oka, hogy a profi játékosok tánylegesen 10, vagy akár 20-szor többet tesznek egy meccsbe egyeseknél. Ha ezen játékosok mellé olyat állítasz, akik olyanok mint ők, egyszerűen lerontják egymás teljesítményét, míg a rossz játékosoknál pont hogy feljavítják azt." ---> Azzal a részével nem értek egyet, hogy a jó játékosok lerontják egymás teljesítményét. Vagy arra gondolsz, hogy "elveszik egymás elől a sebzést"?
Tegyük fel, hogy  a jelenlegi mérőszámokat alkalmazva romlanának a számaik, de azzal az erővel, ahogy a WG meglép egyoldalú lépéseket (tankok nerfelgetése, visszarakása más néven prémiumként , crew 2.0 stb.) még mindig jobban el tudnák fogadni a profik is egy "Superligát", ha egyszerűen máshogy beképletezve mérik őket jónak. (Vagyis új rendszer, új mérőszámok. Mondjuk "ligán belül" számítana a winrate például. Bundesligában utolsónak lenni, vagy megye 1 ben 2iknak azért nem összehasonlítható érzés. :) )
Ha meg önzőzős csapatot 3000es wn8-ért beáldozó statpadderként lett valaki hú de lila, akkor legalább, hátha elkezd csapatjátékot játszani, mert ha profibbakkal kerül össze, ott már a pszichológia dönt. (Ha 1es csapatban mind arra játszik pl, hogy a másik dögöljön meg előbb, hogy övé legyen a sebzés, 2-esben meg hirtelen összedolgoznak, akkor szerintem ott is lehet 15-3as csata mondjuk. Ha meg vérprofin bekempingel mindkettő, akkor ugyanaz, mint az alsó liga fentebbb leírt esete.)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #304139 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

1.)"Ez van jelenleg. Ugyanakkor mint azt láttuk egy adott mennyiségnél lehetetlen kevesebb játékot elveszteni (40%)." --- > nem lehet, hogy pont azért lehetetlen egy AFK-nak is, mert a nagyon hülyék mellé x tehetségest is dob a rendszer? Vagyis pont azért, mert nincs fakó liga,így időnként van aki lehozza/vagy fordítja a tök hülyék helyett a meccset? Gondolj bele, mondjuk 10-ből 9-szer egy 30-49 % winratű (jelenlegi rendszer szerint adott winrate) két camper csapat ki se mozdulna a bokorból, letelik az idő és döntetlen. Mivel a döntetlen itt kvázi vereség, akkor lehet csúszna az a winrate lejjebb is. :) Aztán tőlem 10ezerszer is gyönyörködhetnek a tájban, ha nem kell velük küszködnöm, és nekik ez élmény.

A ténylegesen szoros, ám nem döntetlennel végződő csaták utolsó pár percében elég változatos milyen játékosok maradnak egymás ellen. Érdekes, hogy ez többségében nem meghatározható azzal, hogy hogyan közlekedtek a pályán, vagy milyen játékosok: lévén ha valaki tényleg campel, akkor inkább döntetlenre viszi a meccset, de egyúttal a jó és agresszív játékosokat megállítja a kellemetlen "létével". Lehet, hogy rossz játékos, a tevékenysége hasznosabb lehet nála jobb játékosokénál (akik meghaltak korábban).
Egyértelműen az adott pontig viszont a legtöbb játék akár véget is ér (túl nagy létszám, vagy hp fölény miatt).
Egy-egy pályán egy afk játékos is lehet hasznosabb, mint egy ténylegesen 'buta' játékos: példával élve, ha karelia K6-ban, a fát valaki kidönti úgy, hogy az oda állítható tankoktól elveszi a fedezéket, akkor az illető tevékenysége akár negatívnak is tekinthető, lévén több játékos potenciális "teljesítményét" megakadályozta. Ugyanez, ha egy light mögé valaki beáll heavy-vel: még ha tartja is a 15 m szabályt, és nem lő, akkor is egyszerűen megadja az esélyt arra, hogy az ő spotra kerülése miatt, a könnyű tankot lövik ki.
Szerintem nincs gond vele, ha egy játékos rosszul teljesít, amíg tudja, hogy mit csinál, és legalább azt jól csinálja (és még élvezi is).

2.) "Tehát minden olyan játékosra, aki 60% fölött van több 50% alattinak kell jutnia. Ennek az oka, hogy a profi játékosok ténylegesen 10, vagy akár 20-szor többet tesznek egy meccsbe egyeseknél. Ha ezen játékosok mellé olyat állítasz, akik olyanok mint ők, egyszerűen lerontják egymás teljesítményét, míg a rossz játékosoknál pont hogy feljavítják azt." ---> Azzal a részével nem értek egyet, hogy a jó játékosok lerontják egymás teljesítményét. Vagy arra gondolsz, hogy "elveszik egymás elől a sebzést"?

Igen. De vehetjük a killeket, a spotot, a tracket. És ehhez nem kell feltétlen csak jó játékosokra gondolni. Egyik ismerősöm (átlagos, kezdő játékos) például kimondottan azért nem szeret velem játszani (sokat), mert ha azonos helyre keveredünk egy pályán, akkor az esetek döntő többségében egyszerűen elveszem előle a sebzést, míg ha randomokkal játszik, akkor nagyobb esélye van neki kiteljesedni (oka: több tapasztalatom, és jobban felszerelt tankjaim vannak).

Tegyük fel, hogy  a jelenlegi mérőszámokat alkalmazva romlanának a számaik, de azzal az erővel, ahogy a WG meglép egyoldalú lépéseket (tankok nerfelgetése, visszarakása más néven prémiumként , crew 2.0 stb.) még mindig jobban el tudnák fogadni a profik is egy "Superligát", ha egyszerűen máshogy beképletezve mérik őket jónak. (Vagyis új rendszer, új mérőszámok. Mondjuk "ligán belül" számítana a winrate például. Bundesligában utolsónak lenni, vagy megye 1 ben 2iknak azért nem összehasonlítható érzés. :) )

Természetesen amit írsz logikus, de ehhez egy ezzel egyenértékű jutalmazásnak is társulnia kell. Ha minden (de tényleg minden) játékmód fel lenne bontva ligákra, és azokban más lenne a jutalmazás, akkor vállalható. A kihívásnak akkor van értelme, ha a teljesítéséért megfelelő ellenszolgáltatást is kapunk. Jelenleg ez (WoT-ban) abban teljesül ki, hogy több xp-t és kreditet kapok meccsek után, gyorsabban haladok az eventekben (már ami nem hard grind, hanem teljesítményt vár el, pl ranked). Ez a játék jelenlegi szabályaival elég, de ha ugyanezen jutalmakért, nekem a jelenleginél hatványozottan többet kellene tennem, az már elveszi a szórakoztató faktort.
Az egyedüli pénzzel, vagy grinddal nem kiváltható jutalmak jelenleg a ranked embléma és a kampány jutalmak. Egyik mód se permanens, pedig rengeteg játékos ezekre az eseményekre jön csak vissza. Ugyanakkor a játékosok legjava meg pont ezen módok ellen "strike"-ol. Nem fogadják el, ha van olyan tartalom, amire a teljesítményük okán sehogy sem tehetik rá a kezüket (lásd kampány licit).

Ha meg önzőzős csapatot 3000es wn8-ért beáldozó statpadderként lett valaki hú de lila, akkor legalább, hátha elkezd csapatjátékot játszani, mert ha profibbakkal kerül össze, ott már a pszichológia dönt. (Ha 1es csapatban mind arra játszik pl, hogy a másik dögöljön meg előbb, hogy övé legyen a sebzés, 2-esben meg hirtelen összedolgoznak, akkor szerintem ott is lehet 15-3as csata mondjuk. Ha meg vérprofin bekempingel mindkettő, akkor ugyanaz, mint az alsó liga fentebbb leírt esete.)

A fenti probléma a magas szintekre jellemző (sok jó játékos). Normál csatát tier 10-ben nincs értelme másért játszani, csak statisztikai teljesítményért, legyen az Gunmark, wn8, sebzés, Hall of Fame. Még a kötvényt is csak akkor kapsz, ha top x-ben benne vagy.
Ugyanez rankeden a stráf mechanika miatt van jelen: mindenki győzni akar, de egyértelműen nem akar senki az utolsó 3 lenni (xp alapján). Lévén az utolsó 3 a győztesnél ugyanazt éri el, mint a vesztes 2-4 helyezettje. És még ezek mellett sem találkozni nagyon "redline" játékossal. Passzívabbak, de okosan passzívabbak.

Nem fogsz olyan játékost találni 3k recenttel, aki végig campel (értsd: hátsó pozíció, és nem megy sehova) és a győzelmi aránya szigorúan 50%-nál kevesebb. Azért, mert úgy nem lehet azt elérni sok időn keresztül.

Persze azt is el kell ismerni, hogy amit a cikkben írtam kiegészíthető azzal, hogy a legtöbb csapatjátékot is a jó játékosok teremtik meg egymás között, ettől függetlenül, ha ez nem jár statisztikai hátránnyal, akkor a csapat többi része érzi ezt meg, mert a csatákban lelőhető életerő véges sok.

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #304147 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Elismerem a felvetéseim harmadik része nem saját kútfőből fakad. (Mert valóban, ha nem akarok szívni randomban ott a csoportosulás lehetősége klánban, szakaszban stb. ) Csak kb 2013 - 2015 körül olvastam egy gamer újságban valamilyen wot-os "olimpiáról" szóló tudósítást, ahol azon élcelődött az újságíró, hogy azért ez nem egy bajnokok ligája, mert nem túl izgi tudósítani, hogy nem látsz semmit, csak valahonnan lesből kilőtték és robban t a tank stb. stb. Ez a kép volt a fejemben a vérprofi statpadderek összecsapásáról.   Bár lehet akkor még ezek a jelzők se voltak, hogy honnan jött a lövés, erre már nem emlékszem mikor jött be. (Ugyanebben az újságban írták azt is, hogy valakik tier 1 T1-est vittek kláncsatába felderítőnek poénból és spórolásból, de gondolom ilyet ma már nem lehet. Sima randomban szakaszban kipróbálta akkor tier 3-4ben - még lehetett - és dőlt a kredit. :) )

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hónapja #304150 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Elrettentő példa lehetne a MM-re ez a 15:0-ás csatás screenshot. (Ha az anonimizátor miatt nem volnaa használhatatlan) Lényeg: a 3 fős szakasz, és a t44-100 (anonimizált szintén) 10000+ személyi pontú és 60+ os winratű játékos, a másik oldalt túlnyomórészt 40akárhányas winratű pár 50 essel. Ugyan a nyerő oldalon voltam, de nem nagy játékélmény volt, csak mészárlás. Azért legalább az ilyen szélsőséget kiküszöbölhetnék valahogy, nem hiszem, hogy este 10-kor nincs egy várakozó superunikum akit nem tudna bedobni a másik oldalra.
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 3 hónapja #304177 Írta: Slandyke
Megválaszolva: Slandyke
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 3 hónapja #304232 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Nincs felirattal? Érdekelne mi ez, de munkahelyen nem nézhetem hangosan. 

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.