Jelenleg 301 vendég és 4 tag online

Kulcspozícióért rohanós pályák

3 hete 4 napja #297921 Írta: PZoli
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Tanácsot szeretnék kérni.
Vannak pályák, ahol scout-ként, gyors tankként rohanni kell az elején egy olyan kulcs-pozícióba, ahova az ellenfél is siet és leginkább az a csapat szerzi meg (és gyakran ezzel nyeri is a csatát), amely több gyors tankkal ér oda és ilyenkor gyakori az 1 percen belüli garázsmenet.

Elsődlegesen érintett térképek:
- Mines - domb
- Ruinberg – középső utca (Nagyon egyensúlyozatlan az alsók javára. Ha az alsók megszerzik, a felsők nagyon nehezen tudnak megmaradni a mező környékén. Ha a felsők szerzik meg, akkor csak annyi van, hogy megúszták, hogy az alsóké legyen és így játékban maradnak).
- Tundra – domb
- Westfield – sarok

Másodlagosan (kevésbé, de nem minden esetben) érintett térképek:
- Karelia – domb
- Cliff – hegy + E3-as feljáró. (Itt is sajnos alsó dominancia van, bár tudom, hogy ezt a map-ot hamarosan balance-olják majd.)
- Glacier hajóroncs

Én leginkább scout-olok és úgy érzem, hogy a fenti pályákon az „RNG” dönti el, hogy életben maradok-e 1 percnél tovább. Ez az RNG pedig az, hogy hány gyors tankos játékos jön oda tőlünk és az ellenféltől. Dönthetek úgy is, hogy eleve oda sem megyek a kulcspozícióra, de ha így teszek nagy(obb) eséllyel veszítünk, hiszen a mi oldalunk egyel kevesebb gyors tankkal megy az érintett helyre. Ezt persze nem szeretném és így inkább nyomom a W-t azzal a tudattal, hogy lehetséges, hogy máris megyek a garázsba, pedig hát nem ez lenne a cél. Úgy érzem, hogy nincsen választásom (mert nem adhatom fel a meccset eleve azzal, hogy nem megyek oda) és nem rajtam múlik, hogy mi fog történni.
Remélem érthető a dilemma.

Hogyan oldhatom meg jobban ezeket a helyzeteket? Van-e rá egyáltalán stratégia, módszer (álalános vagy pályánként konkrétan)? Mit kéne gondolom ezekről a helyzetekről (jelenleg frusztrálnak), vagy csak el kéne fogadnom, hogy ezeken a pályákon a random dönt és ennyi?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 hete 4 napja #297923 Írta: dobilaci
Megválaszolva: dobilaci
Figyelem: Spoiler! [ Kattints a kinyitáshoz ]


Nehez kerdes. Neked kell meghozni a dontest meg csata elejen, hogy erdemes-e kockaztatni es odamenni kulcspozicioba. Te hiaba tudod, hogy annak a pontnak a birtoklasa lehet a kulcs a gyozelemhez ha a maradek 14 szarik ra. Szoval ha latod, hogy senki mas nem indul oda vagy ut iteled meg nem lesz eleg az erofolenyetek akkor inkabb te se menj oda.

Vagy menj a masik flankre vagy varj egy kicsit es probald meg counterelni a poziciot amit az ellenfel elfoglalt. Mines-on peldaul mindket oldalrol lehet proxy spottolni a dombon levoket, a sajat bazis felol a domb aljarol. Ha van 1-2 arty es nehany kemper aki lat is a palyan, akkor ugy meg fogjak buntetni a dombon levoket egy-ket peakeles utan hogy orom nezni.

Alternativ utvonalakat is lehet talalni: Mines-on peldaul mukodokepes lehet a felsziget is.

Egyebkent mostanaban azt vettem eszre, hogy a jatekosallomany teljesen figyelmen kivuk hagyja sok esetben ezeket a kulcspoziciokat. Sokszor van, hogy 2-3 tank tarsasagaban megyunk oda, az ellenfel meg megjelenik ketszeres tuleroben. Sajnos ez benne van a pakliban.

A Dunning–Kruger-hatás az a jelenség, amikor minél kevesebbet tud valaki egy adott dologról, annál inkább hajlamos túlbecsülni a saját tudását.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PZoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 hete 4 napja - 3 hete 4 napja #297925 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

PZoli beküldte: Elsődlegesen érintett térképek:
- Mines - domb
- Ruinberg – középső utca (Nagyon egyensúlyozatlan az alsók javára. Ha az alsók megszerzik, a felsők nagyon nehezen tudnak megmaradni a mező környékén. Ha a felsők szerzik meg, akkor csak annyi van, hogy megúszták, hogy az alsóké legyen és így játékban maradnak).
- Tundra – domb
- Westfield – sarok

Ezek a térképek azért jók, mert a csata kiindulásától meg tudod határozni, hogy ténylegesen kik tartanak abba a pozícióba (saját csapatból), ugyanakkor mindegyikhez írok egy-egy gondolatmenetet is:
_Mines: A pálya túl kicsi. Ha úgy érzem, hogy nem fognak feljönni elegen, mindössze addig megyek el, ahonnan meg tudom lőni biztosan a felfele tartó tankot (északról a kiszögellés, délről egy szikla), ezek a pozíciók azért is jók, mert innen lefedezhető a pálya bal széle (sziget) is, valamint ha a hegyre mennek, alájuk lehet menni proxispotra.
_Ruinberg: Ez a pálya módosulni fog, de én a közepét a high risk, high reward kategóriába sorolom, ha látok rá egy halvány esélyt, hogy elérjek oda, akkor bevállalom.
_Tundra: Lighttal csak top tierként megyek fel a hegyre, egyébként kiszaladok a híd mellé, és megspotolom az elhaladó ellenfeleket (északról a hegy felé menőket, délről a heavy linera menőket). Ezen információ ismeretében a lepusholható oldalra megyek, ha a szituáció kétes, akkor középről peekelek, amíg a csatahelyzet nem változik.
_Westfield: Ha top tier, akkor sarok, és be is írom 3x chatbe, hogy legyünk ott elegen. Az ilyen csaták 90%-t nyerem. Ha nem vagyok top tier, de csak egy light van, akkor is sarok, de az esélyek rosszabbak. Egyébként sokszor hidegen hagy a med oldal, mert kevés a med, a top tierje az enemynek jobb mint a saját stb... Ilyenkor azt az oldalt el kell engedni, már csak azért is, mert a pálya nagyobb része, nem ott található.

PZoli beküldte: Másodlagosan (kevésbé, de nem minden esetben) érintett térképek:
- Karelia – domb
- Cliff – hegy + E3-as feljáró. (Itt is sajnos alsó dominancia van, bár tudom, hogy ezt a map-ot hamarosan balance-olják majd.)
- Glacier hajóroncs

_Karelia: Nem fontos, ha el van engedve is könnyedén lehet védekező pozíciót felvenni.
_Cliff: A feljáró és a hegy is délről jó. északról csak a hegy, a feljárónak csak az elspotolása lehetséges.
_Glacier: A hajóroncs haszontalan.

PZoli beküldte: Hogyan oldhatom meg jobban ezeket a helyzeteket? Van-e rá egyáltalán stratégia, módszer (álalános vagy pályánként konkrétan)? Mit kéne gondolom ezekről a helyzetekről (jelenleg frusztrálnak), vagy csak el kéne fogadnom, hogy ezeken a pályákon a random dönt és ennyi?


A csaták 30-35%-a win, 30-35%-a lose. A köztes 30-40%-ot lehet befolyásolni; hogy ezt ki hogy teszi, az persze változó, de a helyzetfelismerés és pozícionálás a legfontosabb.
Az itt felsorolt térképek között is van pár olyan, ahol egy kissé kétséges, hogy a lightot mire is kell alkalmazni: Cliff, Mines, Tundra, Ruinberg. Ezeken kb mindenki tudja az elhelyezkedéseket, és természetesen a spotnak van értelme, de ehhez előtte ki kell takarítani a pálya egy szegletét (Cliffen hiába spotolod meg az 1-2-re tartó ellenfeleket az elején felfutáskor, mert ellőni senki nem fogja olyan hamar). A light egy csata elején azért fontos, hogy legyen információ, és hogy mindenki ennek tudatában tudjon helyezkedni (persze randomban ez általában 1-5 embert fed le, mert a többit nem érdekli), mikor a harcok elkezdődnek, és az ellenfélből mindenki látható, akkor a light egy med, és akkor lesz fontos szerepe megint lightként, mikor a csata kiéleződik (előre kell tolni, vagy védekezni kell).

UI: 2 hét cw pedig csak megerősít a gondolatmenetemben: taktikailag az első rálátás, és a light aktív/passzív helyezkedése a legfontosabb, hogy minél tovább információt tudjon nyújtani, de azt nem kell folyamatosan.

Játékbeli név: Tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek! (wotinfon privátban keress)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PZoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 hete 4 napja - 3 hete 4 napja #297947 Írta: Sezamme
Megválaszolva: Sezamme
PZoli! Ott az igazság amit Laci írt neked. Felméred a setupot és kiszámolod, kivel leszel szemben a pozícióért aztán eldöntöd, hogy megéri-e némi hp vesztésért az a pozíció. Többet nem tudsz tenni. Fontos még, hogy legyen B-terv ha mégsem mész bele adok-kapokba az elején, tehát legyen egy jó counter-pozíciód azok ellen, akik kitúrtak onnan. (nyilván kisebb mapokon ez nehezebb, de mindent meg lehet oldani, csak RNG és csapat kérdése).

Bár nem annyira "kulcspozíciók" de jó meccs eleji "first blood" pozíciók, amiket nem használnak ki túl sokan:

Karelia északi pozícióból: C4-5 bokor, minden északra tartó heavy-nek az oldalát látod. Ha nincs light a csatában, akkor gyors meddel OP a pozíció.
déliből: Iyouxin bokor, videó szerint -csak legyen átütésed a szemből érkezőkre.
Pilsen: északi oldalról: gyors tankkal kilövöd a G4 kaput HE-vel, az alvázkupac mellől, és várod az átmenő medeket-heavyket- legalább egy lövés ingyen dmg. Ha szakaszban vagy táras tankkal, a csapattársad kilövi a kaput, te meg kitárazol egy lassabb nehéz tankot.
Prokhorvka: déli oldalról: F8 spot bokor a ház mellett. Lényegében végig spotolod a hegyet. Játszottam talán 20-30 csatát light tankkal azon a mapon abban a pozícióban, egyszer volt olyan játékos, akinek leesett, hogy hol vagyok és megyolozott.
Redshire: déli oldalról F3 bokor gyors meddel, lighttal. Egyrész ki tudsz nézni a dombon, van akkora a takarás, másrészt van elég kirajzolásod onnan, hogy lődd a d7-es kempereket ha spotra kerülnek. Könnyű visszahúzni, ha yoloznak a lightok, mögötted állnak a TD-k. Északi oldalról E3 bokor ugyanígy játszható gyors sebzésért.
Tundra északi oldal: F7. Oldalba lövöd a lassú tankokat, akik mennek a hegyre. Triviális, mégis kevesen használják jól.
Ensk: : déli oldal H5 bokor.
Lakeville: északi oldalról B4-C4 házak közül biztonságban tudod spotolni az áthaladó nehéz tankokat, egy lövést is meg lehet ereszteni búcsúzóul.

Gleccseren haszontalan a hajó? Sokszor csatákat eldönt. Egyrészt tudni kell, hol lehet leesni északi oldalra Hp vesztés nélkül. (le lehet) Másrészt remekül ki lehet kergetni lövésekkel középről a hulldownozó tankokat, akiket a szemben álló csapatod szinte állandóan spoton tart. És mindig van legalább egy balf@sz heavy, akit északi oldalon meg lehet csipegetni. Ha sehova sem tudsz csipegetni, akkor megnyertétek a mapot, rosszkor vagy ott. Vagy passzív mindenki - > lehet menni blindolni a triviális TD pozíciókat. Nyilván ez az a pozíció, ahova 3v3 light szituban nem megy be az ember csata elején. De pl. egy kerekessel (már a Hotchkiss is megteszi) lassú ellenséges medek és 1 db nem táras ellenséges light esetén kötelező oda menni.

Szerk: Ruinberg: ahogy te is írtad, sokan yolozzák mostanában közepet. Ha közép yolot sejtesz az ellenfél részéről, déli oldalról gyors tankkal menj be F2-be némi ingyen sebzésért. Csak figyelni kell, hogy a sarkokat fedezi-e tőletek td/heavy, ha nem, akkor vissza kell húzni.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PZoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 hete 6 napja #298009 Írta: PZoli
Megválaszolva: PZoli
Köszönöm a válaszokat dobilaci, Tankpeti, Sezamme.

"Felméred a setupot és kiszámolod, kivel leszel szemben a pozícióért"
Na ez az, ami legalább félig zsákbamacska, mert a saját tankjainkat még meg tudom számolni, de scoutként a kulcspozícióra sietve nem tudok kikanyarodni az ellenfélhez, hogy megnézzem mi is jön tőlük ugyanoda. Például Tundrán elég tág az intervallum a dombra menő tankok esetében, mert arty kivételével bármi jöhet. Td-k mondjuk ritkán, de heavy-k sokszor érkeznek oda, medek, lightok meg szinte mindig. A meta részét kb. tudom, hogy mi célszerű, de annyira randomnak érzem az odajövő tankokat (sajátot és ellenfelét is), hogy nem tudom kiszámolni, mert van, hogy 10 tank érkezik az ellenféltől, de van, hogy csak 3, függetlenül a tankleosztástól (lemming train). Ha északról középre megyek egy gyors meddel/scouttal és kispotolom/meglövök az átmenőket az azzal is jár, hogy nem érek fel a dombra az elsők között.

Ha csak toptier 1-1 scout van és én vagyok az egyik, akkor az 1v1 közelharcban garázsmenetet eredményez nálam, mivel az ELC Even 90-el semmi ellen sincs esélyem face-to-face-ben (még egy 6-os tank ellen sem, ha több hp-ja van mint átlag 660, a 27 seces tárazás miatt). Tudom, lehet harcosabb scouttal is játszani, de többségében ezzel vagyok, mert ez a kedvenc tankom és részben ő az oka, hogy nagy bajban vagyok a fent említett pályákon (a passzív scoutos, "saját" bokros pályákat kedvelem inkább). A gondolatmenetet követve, akkor csak addig menjek vele a kulcspozíció felé, ameddig nem látok másik tankot szemben, mert ha feltűnik egy, inkább hagyjam ott a helyet, ne áldozzam be magam azon az alapon, hogy hátha közben felérnek a mieink is.

A pályaspecifikus konkrét stratégiákat nagyon köszönöm, ki fogom próbálni, amit még nem ismertem közülük és kísérletezni fogok az eddigi "muszáj egy adott pontra menni, még ha belehalok is" helyett.

Ha vannak még egyéb tippek, akkor azokat is várom szeretettel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!


KERES
© 2020 WOTINFO. Minden jog fenntartva.