Jelenleg 396 vendég és 5 tag online

Érdekes statisztika - Az MM pályaválasztása

2 éve 1 hónapja - 2 éve 1 hónapja #255468 Írta: Mir4g3
Megválaszolva: Mir4g3

phurges00 beküldte: Mondhatjuk, hoyg nem így van, de igenis fokozott figyelmet követel a játék, koncentrációt és némi logikus gondolkodást.


Azért nem sok erőlködés kell ehhez a játékhoz.... Némi prém fiók és arty :troll:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja - 2 éve 1 hónapja #255470 Írta: Anna_Blue
Megválaszolva: Anna_Blue

Mir4g3 beküldte:

phurges00 beküldte: Mondhatjuk, hoyg nem így van, de igenis fokozott figyelmet követel a játék, koncentrációt és némi logikus gondolkodást.


Azért nem sok erőlködés kell ehhez a játékhoz.... Némi prém fiók és arty :troll:


Ha egy dühödt tömeg megjelenne az ajtód előtt hogy máglyán elégessen, azok mi leszünk, békés arty gyűlölő játékosok. :trollol:

Nem kell a legjobbnak lenned, elég arra törekedned, hogy ma légy jobb annál, aki tegnap voltál
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Exami

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja #255473 Írta: maksoo95
Megválaszolva: maksoo95
A pénzfeldobásos módszer azért sem húzható rá erre, mert ott két lehetőség van. Mapok szintjén viszont legyen 30. Na most én azt tudom, és elfogadom, hogy a szerverek túlterhelésének elkerülése miatt a maprotáció korlátozott. De Miért mindig ugyanaz a teszem azt 5 map forog a 30-ból? Vagy ha már 5 map forog, miért nem oldják meg, hogy nagyjából minden tankosztállyal jól játszható mapok legyenek?

Jelen esetben - utóbbi egy hét során ezek a mapok forogtak nálam sokat: Paris, Himmelsdorf, Siegfried Line, és Pilsen. Mivel az LT 15-öt próbálom befejezni, elég korlátozottak az esélyeim a sikerre. Sorolom, miken van jó esélyem: Malinovka, Prohorovka, esetleg Mines sziget része.

Nem sírni akarok, de nálam feltűnően kevésszer szerepelnek nyílt mapok, ahol nem a folyosóharc megy, és ahol van értelme spotolni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja - 2 éve 1 hónapja #255492 Írta: Reka-Hunnia
Megválaszolva: Reka-Hunnia
Te jó isten...már a pályaválasztásról is diagramok készülnek? :yk:
És ezek mit is bizonyítanak?
Nálam volt hogy 4 egymást követő csatában ugyanarra a csatatérre rakott, vagy éppen egy 8 órás folyamatos játék esetében 3 pályát csereberélt.....másnap más volt a favoritja, de akkor is volt 2x-3x egymás után ugyanaz. Heti vagy pláne havi szinten meg tök kiegyenlített a statisztika szerint. Na puff!

Mára hagyjuk a fenébe a WOT marhaságait. Ismerősökkel gyakorló szobát csinálunk és ott a magunk törvényei szerint játszunk...és azon a pályán melyiken akarunk...és lehúzzuk a WC-n a statjaik meg az RNG-és MM agymenéseik meg a pályaválasztását a szervernek. Választunk mi pályát.
Szerintem ez még így játszható. De tartok tőle ha sokan átszállnak a gyakorlókba, ezt is megszüntetik.

"...and remember that closed source leads to the dark side of the force! "
(Jaume Sabater)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja #255498 Írta: maksoo95
Megválaszolva: maksoo95
Félreértés ne essék, nem vitát, pláne nem wg szidást akarok szítani. Összeraktak egy olyan játékot, ami évek óta képes lekötni a figyelmem, mert igenis jó játék - DE! Nem hibátlan. Sosem lesz az, mert ilyen a mechanikája. Amint valamit javítanak, más "romlani" fog azzal szemben. Én elégedett vagyok az új, sablon alapú MM-mel, sokkal kiegyensúlyozottabbak a csapatok tankállományt nézve, a skillt meg nem nézem, mivel egy unicum játékos mostantól mindig lesz a csapatban :P

Viszont kezd unalmas, sőt, frusztráló lenni a megannyi Pilsen, Paris, Kharkov szentháromság:D
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: MegaJani, straubbazsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hete #255573 Írta: Bhalangir
Megválaszolva: Bhalangir

maksoo95 beküldte: Félreértés ne essék, nem vitát, pláne nem wg szidást akarok szítani. Összeraktak egy olyan játékot, ami évek óta képes lekötni a figyelmem, mert igenis jó játék - DE! Nem hibátlan. Sosem lesz az, mert ilyen a mechanikája. Amint valamit javítanak, más "romlani" fog azzal szemben. Én elégedett vagyok az új, sablon alapú MM-mel, sokkal kiegyensúlyozottabbak a csapatok tankállományt nézve, a skillt meg nem nézem, mivel egy unicum játékos mostantól mindig lesz a csapatban :P

Viszont kezd unalmas, sőt, frusztráló lenni a megannyi Pilsen, Paris, Kharkov szentháromság:D


Nem értettem félre, és világos, hogy semmi ilyen szándékod nem volt.

"Tükörbe nézünk
De önmagunkba soha
Mindig más a hibás
Mindig más ostoba"

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hete - 2 éve 4 hete #255574 Írta: Bhalangir
Megválaszolva: Bhalangir

maksoo95 beküldte: A pénzfeldobásos módszer azért sem húzható rá erre, mert ott két lehetőség van. Mapok szintjén viszont legyen 30. Na most én azt tudom, és elfogadom, hogy a szerverek túlterhelésének elkerülése miatt a maprotáció korlátozott. De Miért mindig ugyanaz a teszem azt 5 map forog a 30-ból? Vagy ha már 5 map forog, miért nem oldják meg, hogy nagyjából minden tankosztállyal jól játszható mapok legyenek?

Jelen esetben - utóbbi egy hét során ezek a mapok forogtak nálam sokat: Paris, Himmelsdorf, Siegfried Line, és Pilsen. Mivel az LT 15-öt próbálom befejezni, elég korlátozottak az esélyeim a sikerre. Sorolom, miken van jó esélyem: Malinovka, Prohorovka, esetleg Mines sziget része.

Nem sírni akarok, de nálam feltűnően kevésszer szerepelnek nyílt mapok, ahol nem a folyosóharc megy, és ahol van értelme spotolni...


Mivel az MM a generálás elején választja a mapot - jelen tudásunk szerint -, ezért a beválogatott játékosoktól független a dolog.
A pénzfeldobás analógiája tökéletesen működik, csak itt nem 2, hanem 30 körüli változó van.
Itt van pl a kockadobás, ( www.random.org/...num=30 ) ez 6 változós, dobtam vele 30-at, ebből 9db 1-es volt. Azt várnád, hogy szépen eloszlik, és mindenből 5 körül lesz, ehhez képest a 9 majdnem a duplája.
Programozástechnikailag a random generálás kb ennyi pl C++-ban
std::default_random_engine generator;
std::uniform_int_distribution<int> distribution(1,6);
int dice_roll = distribution(generator); // generates number in the range 1..6
Ha itt a 6 helyére 34-et írsz be, és minden számhoz rendelsz egy pályát, már meg is van a random generált pályaválasztód.
Mivel minden egyes csata létrehozásakor futtatod ezt, ezért az előző csatáktól független, hogy mit generálsz.
És azért az, mert ha fordítva csinálnád, és minden egyes csata megalkotásakor először a játékosokat szednéd össze, és utána próbálnál keresni ebből a halmazból, ahol az egyes mapok a leg régebben vannak, akkor elég nagy erőforrást és adatbázist kellene managelni ehhez, ráadásul mivel valamilyen szabály szerint el kellene döntened, hogy melyik map legyen, ezért az nem random lenne, hanem egy legkissebb közös többszörös alapú kiválasztási rendszer, mindenféle képletekkel és súlyzószámokkal, hogy a hány csatával ezelőtti map mennyire számítson ebbe bele. Ha végiggondolod, egyszerűbb randommal legenerálni ami ad egy tökéletes keverést, mind kitalálni egy képtelet amivel aztán az idő és a patchek múltával csak gondot generál. Persze ez csak feltételezés, de ha nekem kellene leprogramozni, ezt tenném, már csak azért is, mert programozásban mindig az egyszerűséget helyezik előtérbe a túlkomplikálás helyett.

Ami LT15-öt illeti, ne görcsölj rá, mert eleve stresszes leszel, hogy már megint nem az a map, ha az akkor ostoba a csapat, ha nem a csapat, akkor van arty stb. Csak csináld, amikor meg ott lesz a lehetőség, azt érezni fogod és menni fog szépen.

"Tükörbe nézünk
De önmagunkba soha
Mindig más a hibás
Mindig más ostoba"
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: MegaJani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hete #255593 Írta: Jcbkw
Megválaszolva: Jcbkw
Legmélyebb tisztelettel, és bocsánat a közbeszólásért...de annyi még kezdőként is kb. megvilágosodott számomra, hogy a térképválasztás tierfüggő és összetétel egyensúlyozott ugye. Tier 3-al a büdös életben nem fogsz Párizs utcáin csattogni és randalírozni, viszont az alapokon (Bánya, Himmelsdorf, Ruinberg) unásig leszel. Mivel valószínűleg a tier 4-5-6-7 a vízválasztó, hogy valaki abbahagyja a játékot, avagy fejlődik, tanul, és továbbmegy, gondolom ezért dobja ezekre a szintekre a nagyobb technikát, illetve átgondolást igénylő pályákat. Én jelenleg állandóan Kharkov-Sand River- Swamp jellegű köröket futok... gondolom, a pályaválasztás az MMben tier- és átlagsúlyozottság (osztálysúly) szerint nézhet ki, átlag alatt azt értve, hogy több nehéztank esetén nagyobb eséllyel dob be kétfajta pályát, teljesen vegyes összeállítás esetén bármilyen pályának van esélye tieren belül, sok arty esetén más pályák, stb. Kis számú csatám van hozzátok képest, de látszik ez az elrendezés. Üljetek be pl. egy Pz.I.C-be, és nagy eséllyel Ruinbergben vagy a Havasokon fogtok autókázni, aztán nyergeljetek át egy Churchill III-ra, és máris SandRiver, Halásztelek és Kőbánya megálló következik. Aztán váltsatok a sokat szidott artyra, Bishop nekem csak Ensk, Pilsen, Erlenberg német körtúrán mozog (guten Tag, vahahahahaaaa)...ezek persze csak példák, és biztosan ha az összes tank összes meccsét összeadnám, kijönne a véletlenszerűség, de egyes tankokra és osztályaikra lebontva gyanítom, nem így lenne...amikor az ember a CSATA! gombra nyom, alapvetően egy poolba kerül. Ebből halássza ki az MM a tankban ülő embereket egy-egy meccshez. Pl. Sok a hatos nehéztank? Legyen Mountain Pass! Kihúz hozzá hat darab hatos nehezet a poolból, hozzátölt pár hetes meg ötös nehezet, pár ötös-hetes mediumot vagy TD-t, aztán a maradék helyeket random alapon feltölti a készletből kartontankkal meg "rohaggymegapályaszélénnel" (artyval). Szerintem kb. így nézhet ki egy meccsalkotás...
(Hozzáteszem, én kezdő vagyok, és nem szégyellem, artysta, ráadásul sokat szidott, de a szidás az ellentől jön, a "thx arty" felirat meg a körbevett, megmentett csapattárstól.) Javasolnám a sokkal több tapasztalattal rendelkezőknek, írjanak esetleg beszámolót, kit melyik tankkal hova dob legtöbbször az Isteni Szikra...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hete - 2 éve 4 hete #255607 Írta: Bhalangir
Megválaszolva: Bhalangir

Jcbkw beküldte: Legmélyebb tisztelettel, és bocsánat a közbeszólásért...de annyi még kezdőként is kb. megvilágosodott számomra, hogy a térképválasztás tierfüggő és összetétel egyensúlyozott ugye. Tier 3-al a büdös életben nem fogsz Párizs utcáin csattogni és randalírozni, viszont az alapokon (Bánya, Himmelsdorf, Ruinberg) unásig leszel. Mivel valószínűleg a tier 4-5-6-7 a vízválasztó, hogy valaki abbahagyja a játékot, avagy fejlődik, tanul, és továbbmegy, gondolom ezért dobja ezekre a szintekre a nagyobb technikát, illetve átgondolást igénylő pályákat. Én jelenleg állandóan Kharkov-Sand River- Swamp jellegű köröket futok... gondolom, a pályaválasztás az MMben tier- és átlagsúlyozottság (osztálysúly) szerint nézhet ki, átlag alatt azt értve, hogy több nehéztank esetén nagyobb eséllyel dob be kétfajta pályát, teljesen vegyes összeállítás esetén bármilyen pályának van esélye tieren belül, sok arty esetén más pályák, stb. Kis számú csatám van hozzátok képest, de látszik ez az elrendezés. Üljetek be pl. egy Pz.I.C-be, és nagy eséllyel Ruinbergben vagy a Havasokon fogtok autókázni, aztán nyergeljetek át egy Churchill III-ra, és máris SandRiver, Halásztelek és Kőbánya megálló következik. Aztán váltsatok a sokat szidott artyra, Bishop nekem csak Ensk, Pilsen, Erlenberg német körtúrán mozog (guten Tag, vahahahahaaaa)...ezek persze csak példák, és biztosan ha az összes tank összes meccsét összeadnám, kijönne a véletlenszerűség, de egyes tankokra és osztályaikra lebontva gyanítom, nem így lenne...amikor az ember a CSATA! gombra nyom, alapvetően egy poolba kerül. Ebből halássza ki az MM a tankban ülő embereket egy-egy meccshez. Pl. Sok a hatos nehéztank? Legyen Mountain Pass! Kihúz hozzá hat darab hatos nehezet a poolból, hozzátölt pár hetes meg ötös nehezet, pár ötös-hetes mediumot vagy TD-t, aztán a maradék helyeket random alapon feltölti a készletből kartontankkal meg "rohaggymegapályaszélénnel" (artyval). Szerintem kb. így nézhet ki egy meccsalkotás...
(Hozzáteszem, én kezdő vagyok, és nem szégyellem, artysta, ráadásul sokat szidott, de a szidás az ellentől jön, a "thx arty" felirat meg a körbevett, megmentett csapattárstól.) Javasolnám a sokkal több tapasztalattal rendelkezőknek, írjanak esetleg beszámolót, kit melyik tankkal hova dob legtöbbször az Isteni Szikra...


A meglátásod annyiban helyes, hogy minden egyes battle tierhez tartozik egy pálya lista, amiből sorsol, és valóban, alacsonyabb tierekben kevesebb pályából választ. Illetve a csatamódok is meghatározók, ha az assault és encounter mód is be van kapcsolva, azok újabb változók, ami növeli az adott térképek előfordulási valószínűségét, hiszen assault és encounter módban is belekerülnek a "kalapba" azok a mapok, ahol ilyen lehetőség van.

A matchmakingnek ez az alapja:

Persze az új MM besorolás miatt ez már változott, de csak annyiban, hogy az összesorsolásnál lehetőség szerint azonos tankokat rak egymással szemben, illetve az egyes tierek lettek korlátozva. De az alapok ugyan ezek.

"Tükörbe nézünk
De önmagunkba soha
Mindig más a hibás
Mindig más ostoba"
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Morphus101, Jcbkw

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 4 hete - 2 éve 4 hete #255622 Írta: Echiron
Megválaszolva: Echiron
Nem hittem volna, hogy valaha is fel fogom használni azt a tudást amit az unalmas analízis órákon elsajátítottam... és mégis.
@maksoo95 a pénzfeldobás nagyon is jó példa volt csak a mechanikáját nem értetted meg. A pénz feldobásánál 1/2 az esély arra ,hogy fej lesz. Ez nem azt jelenti ,hogy a következő dobás autómatikusan írás lesz csak azért mert 50% esély van mind 2 opcióra. A második dobásnál is 1/2 esély van bármelyik lehetőségre. Előfordulhat olyan eset is mikor csak fejet dobsz 10 dobáson keresztül (bár ennek igen kevés lesz a valószínűsége mivel ha végkifejletet nézzük akkor az összes lehetséges dobásból csak 1 verzió jött létre= hogy nem dobtunk írást).

A pénzfeldobós példában is láthattuk a két érték (fej/írás) szépen lassan közeledni fog az 50%-hoz amit csak a végtelenben ér el (kerekítve igen nagy mintavétel esetén meg fogja közelíteni). Tehát ebből kiindulva igen hasonló történet játszódik le a map választásnál is a játékban. A különbség annyi ,hogy 1-2 tierben csak 4 (ha tévedek nézzétek el, a példa végett teljesen mind1) pályából választ azaz 1/4 az esélye minden alkalommal mikor a csata gombra kattintasz ,hogy melyik pályát adja tier 3-6 (azért 6 mert addig dobál kispályát) már megint több de a legvégén már 21 (kb, asszem most ennyi van bent) pályából választ neked szóval 1/21 esély minden egyes körben (jelenlegi MM még annyival bonyolultabb ,hogy nem engedi ,hogy egymást követő 2 meccsen ugyan az a pályára tegyen, ez a képletet nem dönti meg csak annyiban ,hogy a következő sorsolásnál (ha 21 pályával számolunk) akkor a következő körben 1/20 esélyt kap minden pálya... és igen ebből kijöhetnek olyan körök ,hogy kb 2-3 pályára dobál "egyfolytában". Igazából minél több csatád lesz annál inkább fognak ezek az értékek felvenni egy állandót ami felé tartanak - tehát a végtelenben (!) ha visszanéznénk akkor minden pályára ugyan annyiszor dobtak be minket.

Tudnék kitenni pár képletet csak az a baj velük ,hogy az MM annyira komplex képletek alapján működik ,hogy a sok kicsiből kéne összerakni ami igen hosszadalmas munka lenne (+nem is ismerjük minden aspektusát amit figyel és számításba vesz)

Nem hiszek a tér létezésében...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 3 hete #256445 Írta: Morphus101
Megválaszolva: Morphus101
Sand River es Churchill III regi nemjobaratok :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 10 hónapja #265526 Írta: Morphus101
Megválaszolva: Morphus101
folytatas....hat Excelsiorral sem szivesen tartozkodom Sand Riveren :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 10 hónapja #265593 Írta: luperator
Megválaszolva: luperator
Végig olvasva nagyjából ezt a két oldalt látszik, hogy van benne némi munka és szellemi teljesítmény is, ami előtt fejet hajtok.

De leegyszerűsítve a dolgot, én és szerintem kb a játékosok nagy része kisebb mintával dolgozik mind mm, mind map rotáció terén. Ez pedig nem más mint az adott napon lejátszott csaták száma. Nekem ma nem ment, nem írtam fel pedig kellene hányszor voltam bottom tier és hányszor voltam ensk és karelia mapon, ahol elég sűrűn megfordulok. Hozzátéve azt, hogy bennem mélyebb nyomot hagy a bottom tier és kevésbé eredményes csata és azon térképek, amiket nem kedvelek.

Ettől függetlenül maga a program dolga sem egyszerű, hogy lehetőleg normális mm és map rotáció működjön de abban is van bőven igazság, hogy meg kell tanulni játszani. Megmondom őszintén, főleg bottom tierben és nem páncélvadászban ülve van hova fejlődni. S persze első körben én is a wg-t szidom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 10 hónapja #265648 Írta: norbi215
Megválaszolva: norbi215
Én az utóbbi időben vettem azt észre, hogy bizonyos tanktipusokkal sokkal többször dobál be egy-egy adott pályára...
Ezt a következtetést úgy vontam le, hogy mostanában tapasztalom, hogy pl td-vel egy adott pályán azt sem tudom, hova helyezkedjek, mert nem nagyon fordult elő, hogy arra az oldalra vagy arra a pályára tett volna. Olyan keveset dobott be évek alatt, hogy még nem alakult ki bennem az a kezdő pozíció, melyet fel szoktam venni.
Statisztikát nem tudom, nem jegyzem...
A normális az lenne sztem, ha minden tanktipussal, minden pályán, minden oldalon tudja a játékos, hogy hova célszerű helyezkedni vagy egyáltalán hova szeret menni...
Nekem még mindig adódik, helyzet, hogy még nem tudom, pont azért amit előbb leirtam...
34ezer csatam van ennek élnek kellene lennie ahhoz, hogy ez így legyen...
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sics

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 5 hónapja #279149 Írta: Morphus101
Megválaszolva: Morphus101
van benne valami....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!


KERES
© 2019 WOTINFO. Minden jog fenntartva.