Hír alatt írtam kommentet, mire a végére értem túl hosszú lett, nem odavaló, átrakom ide:
Pár érdekesség azoknak, akik már értik az alapokat.
1. Először is, itt egy kép, ami segít a gyors értelmezésben, ha még nem ismered ránézésre a skilleket:
i.imgur.com/Qk2WNnZ.png
2. Amikor 10 pont fölé mész az instruktorokkal (max 18), akkor 12 pont felett minden új szint hatása 10 százalékkal gyengül. Tehát, ha az volt az első gondolatod, hogy oh, tök jó, teszek 18 pontot álcázásra, akkor az optimális light build valószínűleg közelebb lesz valami olyasmihez, hogy 14 pont álcázáson, 12 pont az új BIA-n (Coherence) és 12 pont látótávon (Eyes Open). Legalábbis, nem kell feltétlen négy azonos instruktort erőltetni és érdemes figyelembe venni a kísérletezésnél.
3. A Vehicle Handling (VH, egyébként szerencsétlen elnevezés) gyengülne a jelenlegihez képest. A parancsnok nem adja a saját szintjének 10 százalékát a többieknek, mert nincs kinek adnia. Ez azt is jelenti, hogy a VH nem növeli többé a vonatkozó legénységi skilleket. mint például Álcázás (Concealment). (Hogy pontosan mit nem növel a mostanihoz képest, azt érdemes lesz összeírni, de mivel nem vagyok még 100% biztos a listában, ezért ez későbbre marad.) Bár többet kapnánk belőle a skillekből és a 72+ szintből is, de ez egy pontig csak kompenzáció. Továbbá, a food vagy vents bónusza nem növekszik arányosan, itt egyenes nerf. Azon se lepődjünk meg tehát, hogy a tankunk egy kicsit gyengébbnek tűnik a mostanihoz képest, kicsit gyengébb töltés, álcázás, kicsit mintha tohonya lenne a mozgás, forgási idők stb.
4. Beszélnek a játékosok 21 másodperces Object 261 töltésidőről. További kommentet ehhez a részhez nem fűzök.
5. Amit már messziről is értenünk kell a skillezésről, hogy specializálódni kötelező. A korábbi "minden értelmes skillt hasznossági sorrendben kiválasztok" elv teljesen eltűnne. Egyrészt, egyszerűen nincs elég pontod hozzá max szinten sem, távolról sem, másrészt, korlátozva vagy a talentek miatt. Leegyszerűsítve, a 75 pont kevés, a 30 pontos kulcs pedig sok.
Ehhez azt fűzném hozzá most, itt azt emelném ki, hogy az erediteleg mindenképpen nagyszerűnek tűnő dolog, hogy három azonos típusú tankba képezhetünk is jelentősen elgyengül. Bár valóban nem kell mindig átképezni a "legénységet", de a skillek nagyon sok esetben nem fognak stimmelni! Vagyis a parancsnokot nem kell átképeznem, de skilleket mindig újra kell osztanom, amikor a másik tankot akarom elővenni. Egy Bat és egy Amx 30 skillezésének köze nincs egymáshoz. Egy 430u és egy K91 nem fog stimmelni. Ebr és 13105. M451 és 50B. Jgpz és Grille. És így tovább. Korábban egy erős legénység skillezését újraosztani lényegében csak heavy és nem heavy között kellett. Itt nem ez a helyzet, ha két tank stilusa, szerepköre bármilyen szinten eltér, akkor valószínűleg nem lesz optimális a skillezés kettőhöz, vagy pláne háromhoz egyszerre.
Amellett, hogy a tankba képzés költsége rendkívül magas, 750 gold. Bármilyen értelmes legénységnél, gyakorlatilag megkerülhetetlen 750 gold, mert különben milliós XP mennyiségeket buksz. Jelenleg a credites átképzés az szinte semmi veszteség, csak pár csata előrehaladása. Szóval, kezeljük azt is némi fenntartással, hogy valójában mennyivel lennénk előrébb a 3 tankos újítással.
6. Az instruktorok olyan ostoba káosz, hogy konkrétan nem hiszed el! Olyannyira, hogy inkább külön hozzászólást is nyitok már a tagoltság kedvéért.
***
6. Tehát, instruktorok, amit kapsz minden egyes zéró skilles legénységed után. Nem is tudom, hogy hol kezdjem? Azt a részt, hogy mennyi értéket vesztünk a korábbi erejükhöz képest, azt egy az egyben átugrom. Szinte az a legkevesebb, abban még látok valami logikát, valami értelmet az elképzelés mögött. Ezután esünk csak igazán mélyen a verembe.
Először, az alap Class 3 instruktorod +2 pontjának választásában nem kevés véletlenszerűség van. Egy kábé kategóriát választhatsz, de az ott lévő 7-10 lehetőségből véletlenszerűen dob fel hármat. Kiválasztasz egyet és itt vége. VÉGLEGES, nem tudsz újradobni, nem tudod megváltoztatni. Ezzel együtt ráadásul nemzethez is kötöd adott instruktort. Fix nemzet, fix skill. Ha valakinek nincs sok tucat ilyen instruktora, de tudatosan akarja elosztani a pontjait, akkor iszonyatos és teljesen igazságtalan szívás lesz.
Várjál! Vannak class 3 vagy class 2 instruktorok, amik különlegesebbek az alap zéró skilles lányokhoz vagy fiúkhoz képest. Ugye, karaktere van. Fizettél érte, Battle Pass, Twitch Prime, akármi. Egyes esetekben ezeknek előre eldöntött a bónusz, tehát ezek gyakran MÉG ROSSZABBAK, mert itt még az esélyed sincs meg, hogy azt kapd, amit szeretnél. Ergo, különlegesebb legénység, de gyengébb funkcionalitás. Optimális buildet akarsz, terved van, speciális? Ezek egy része kuka.
Na várjál! Sima class 2-nél még humorosabb lesz, tehát ahol +2 +1 bónuszt kapsz. Itt a +2-nél továbbra is választasz egy hozzávetőleges kategóriát, de a +1 az TOTÁL random társul hozzá az összes lehetséges 25 skillből. Mindenki legértékesebb legénységi tagjai, senkinek nincs belőlük sok, nemzet kötötten, jórészt random +2 és totál random +1, véglegesen. - Nem tudom, én fújom fel a dolgot? Én érzem tévesen a jelentőségét? Kiemelném még egyszer, hogy összesen 75 pontunk van nélkülük. Ahol egy fullos legénység elesik vagy fél tucat skilltől a mostanihoz képest. Ahol az instruktrokkal lehetne legalább még egy fontos skillhez közelebb kerülni. Amit megpróbálhatsz, de véletlenszerűen. Szart dobott a mikulás? Hát szevasz, nekem egy mikulásom volt.
Na deh várjál! Vannak csapatok is. Tényleg alig hiszem el, hogy ennyire nem érzik a fejlesztők... Csapatok mint a Boys vagy Offspring. Na ezek aztán, ezek aztán szuper menők, ezekért aztán letetted a pénzt, ugye? MINDENKINEK előre választott a skillje, véglegesen, ÉS megbonthatatlanul. Ők így együtt mennek. Vagy négyet használsz vagy nullát. Vagy elfogadod mind a négy előre választott bónuszt vagy nem használod őket egyáltalán. Kuka megint.
VÁRJÁL! Nekem csak rudy legénységem van ilyen csapatosból, de arról be tudok számolni, hogy itt már arcomat temettem a homokozóba. A Rudy négy instruktora az hozzá van kötve a jelenlegi parancsnokhoz! Az én rudy legénységem a legerősebb orosz heavy legénységem a 277-ben. Ha átképzem a legénységet a benne lévő parancsnokkal együtt - értelemszerűen -, akkor az új egyszemélyes parancsnok mellé automatikusan beteszi a négy rudy instruktort. Négy előre választott +2 bónusszal (amiből egyébként egyet tudnék jó érzéssel leokézni). És itt érek a gödör aljára, mert ezeket nem lehet elküldeni sem. Nem viccelek. Az a korábban egyik legerősebb legénységem, az az új parancsnokom, az vagy a befixált négy instruktorral játszik, vagy sehogy. Tisztáznám még egyszer, ezeknél egyáltalán nem lehet instruktort váltani. Ha nem tetszik, mást akarsz, akkor nem csak a 4 instruktor, de a korábbi legénységed is kuka.
Persze, sandbox, de légy szíves! Ennek olyan szinten *** minden pontja, hogy ezt látva azon sem lepődnék meg komolyabban, ha ez pontosan így kerülne élesbe is.
***
7. Szóval, van ez a konvertáláshoz megbontod a legénységeid dolog, többen írták már, nem kezdem teljesen előröl. Hogy legyen egy kézenfekvő és gyakorlatias példa: nekem van egy erős olasz med legénységem, a nehezek viszont nem győztek meg, a nyolcas prém sincs meg hozzájuk, arra jutottam, hogy nem képzek második olasz legénységet, nem éri meg az időbefektetést azért az ágért. Csakhogy, a konvertáláskor megtehetem, hogy a négy fős Progetto 65 legénységet a két fős tier egy tankban konvertálom át kétszer. Aminek eredménye két azonos erejű, tehát egy med és egy heavy parancsnok lenne.
Erre természetesen az általános reakciónk az, hogy OK, elsiklottak felette, majd kitalálnak rá valamit. Nyilvánvalóan nem kellene így működnie. Nagyon sok szinten problémákat vet fel, igazságtalan, pay to minden, értitek.
Amit ehhez hozzá akartam most tenni, hogy a kezelőfelület alapján nem ezt érzem. A konvertáló felület olyan, mintha szinte bátorítana erre! A külön gomb, hogy a lehető legjobb reservist, ami amúgy a tank classt is figyelmen kívül hagyja? Aztán a következő érdekes tény, hogy amikor a konvertálóban beteszel egy teljesen eltérő tagot, tehát például töltőt a parancsnok helyére, akkor azonnal felajánlja, hogy 200 aranyért átképzi neked parancsnokra. Bizony, ez normális esetben 500 arany lenne, konvertáláskor valamiért csak 200! Nem gyanús az egész egy kicsit? Nem túl nyilvánvaló az opció ahhoz, hogy ne gondoljanak erre? Nem gyanús, hogy nemhogy elsiklottak, de konkrétan aláírják és biccentenek az arany költésedhez?
Visszatérve az olasz példához, ezt konkrétan lejátszottam Sandboxon. Tehát, ami történik, hogy megveszed a T1 tankot, beleteszed első körben a Progetto 65 parancsnokát és vezetőjét. Itt van egy tankba átképzés, de ez még a jelenlegi rendszerben, tehát creditért csak minimális xp veszteség, nyugodtan lehet úgy képezni. Konvertálás, megkapod az új parancsnokod, amit egyből visszaképzel a Progettoba, de itt már "kötelezően" 750 goldért.
Következő kör, a megmaradt lövész és töltő. Ismét a T1-nél konvertálsz, könnyedén 200+200 goldért átalakítod őket parancsnokká és vezetővé, konvertálás, majd 750 gold és megy a parancsnok a kívánt nehéz tankba. Végeredményben, 1900 goldért megkaptam az új heavy parancsnokomat a legerősebb olasz legénységem képmására. Opcionális további lépés, hogy például a Standard B-t is szereted, akkor az még 750 gold, és ahhoz is használhatod a med legénységed.
Visszautalva az ötös pontomhoz az első hozzászólásomban, olyan ágaknál, nemzeteknél, ahol a második is harmadik azonos típusú tankod skillezése jelentősen eltérne, ott lehet, hogy jobban megéri ezt az 1150 goldos költséget egyszer kifizetni, mint egy legénységet használni, amit aztán mindig újra kellene skillezni. Olasz kilences és tízesnél ez nem gond, tehát semmiképpen sem csinálnék két med legénységet emiatt. (Esetleg ezt még meg lehet fejelni olyannal, hogy mondjuk CW buildekre előre gondolsz, akkor akár megérheti ott is bontani a legerősebb csapatot, ahol egyébként nem tennéd. Bár, akkor meg az instruktorok számával, átpakolásával lehet gondod. Mindegy, nagyon előre szaladás ez már.)
Tehát, mit tudunk ezzel most kezdeni? Nekem gyanús, hogy lesz ilyen. Mondjuk, 50-50? Lehet számolni ezzel? Hát, amit fontos lehet realizálni itt, hogy még a bontás előtt érdemes lenne ezeket tovább fejleszteni, hiszen akkor a kapott extra érték kettő - vagy több - irányba menne bontáskor. Teszem azt, rádobok még a Progettora 3 millió XP-t, akkor azt a heavy tankom is megkapná a jövőben.
Ha számolunk ezzel, akkor érdemes a legerősebb legénységek és legénységi tagokat még tovább képzésére koncentrálni olyan nemzeteknél, ahol az igényeinknek megfelelően bontanánk. Ideális eset lehet például egy hat fős erős legénység tovább képzése, egy hat fős premium/reward tankban, egy szerteágazó nemzethez. Bonthatod három felé is. De még csak a legénység szintjén sem kell gondolkozni, szimplán összeválogathatnád bármilyen tankból a legfejlettebb, legtöbb XP-vel rendelkező tagokat az új parancsnokaidhoz. Ez alapvetően eltér a természetes prioritásunktól. Legalábbis, én biztosan nem a legerősebb legénységeimet képezném még tovább a következő hónapokban. Mégis, talán érdemes ezzel valamilyen szinten számolni, valamilyen szinten figyelembe venni, amikor kitaláljuk, hogy mivel játszanánk legközelebb.
Ha pedig lesz ilyen, az ára aranyban lesz mérve.
***
8. Utolsó mára.
Elmerültem a skill tree-ben, a fentiek kontextusában hoznék két példát gondolatébresztőnek. Az első 907 lesz, a második mindenki szíve csücske EBR.
A kevés és korlátolt eloszthatósgú pontok egy olyan "jack of all trades", mindenes tanknál, mint a 907, különösen kényelmetlennek tűnt, amikor a legjobb felépítés után kutattam.
Erre jutottam első körben:
Két class 2 és két class 3 instruktorral. Nyilván nem tennék a Snap Shot-ra 11. pontot, de hát ezt dobta a Mikulás. Még így is viszonylag szerencsés voltam a két class 2-nál.
Úgy képzelem, hogy a Rapid Fire talent kötelező és ezzel a Gunnery sor három választott skillje is pontosan így nézne ki, ez be van betonozva. Adrenaline Rush brokennek tűnik jelenleg, főleg, ha elkezdesz 10 pont felé menni. A Dead Eye (új neve a Vulnerability Expert) is jelentősen buffolva lett, pedig eddig sem volt rossz. Snap Shotot ismerjük, szerencsére itt van, mert a maradék kettő skill szemét.
Új BIA és látótáv adja magát, amihez jön a Rationing (vagy helyette esetleg Target Tracking), ha a Fighting Spirit talentet szeretnénk megkapni. Utóbbi egy "win more" talentnek tűnik, de mégis talán ez a szisztematikus választás a tankhoz.
Egyébként, ez a legerősebb legénység a garázsomban, valahol a 8. skill végén. Amihez képest észrevehetjük egyből, hogy Controlled Impact, Intuition, Smooth Ride, Off-Road, Clutch, Safe Stowage megfelelője, Firefighting, ez mind off a mostani legénységemhez képest. Ezért cserébe kapok egy erős, és egy meh, éppenséggel elfér talentet. (Meg az extra VH-t a magas szint után.)
Számomra az első vázlatnál a kiugró probléma, hogy komolyabb képzett FireFighting és Safety Measures nélkül bemenni csatába egy 907-tel azért elég ijesztő, jó pár csata komolyan elhasalhatna rajta (inkonzisztens teljesítmény). Ennek tompítására esetleg el lehetne hagyni a nerfelt Ventit Modified Configért, de ez drasztikus megoldásnak tűnik. Talán érdemes elvenni javitásból és álcázásból (máshonnan nem is lehet pontokat mozdítani) a másik kettő javára.
Vagy akkor próbáljunk egy másik irányt a skilleknél, egy biztonságosabbat:
A probléma a Technical Training kategóriával, tehát ahol éppen a Repair, Concealment, FF és SM helyezkedik el, hogy itt vannak a leggyengébb talentek. Ezzel együtt, lehet, hogy ez jobb végeredményben. Ennél a két variánsnál tartok fejben.
Meggondoltam magam, EBR build már nem lesz, éhes vagyok.
Annyit még javasolnék ezzel kapcsolatban, hogy biztosan most is tele lesz az internet cheese/meme bulidekkel, de ezeket kezeljük majd komoly fenntartással. Tartsuk szemelőtt, hogy mit kell áldozni érte? Van a gyakorlatban bármi realitása, hogy úgy mennél be random csatára, miután rászántad az összekuporgatott pontokat és instruktorokat? Korrekt és körültekintő tartalmat kapsz, vagy inkább a Dez és QB típusú clickbait?
Remélem, hogy valamelyik pontnál találtál érdekes információt vagy felvetést.
Tehát szerdáig, az jó. A prém nap miatt kérdeztem, hogy ...
A pontokat meddig lehet beváltani?
Azt írja, hogy a csomag vásárlásától számított 30 napon keresztül.