Jelenleg

26
látogatónk van

Armored Warfare

3 éve 9 hónapja #297120 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard

Hali! Elindult már a Battle Path? Mert én megvettem 7,5 euróért, de a menüben még nem látom.

Hali, még nem, valami ordenáré bugfest volt és most javítják, elvileg 4-én indul.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 9 hónapja #297174 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard
No, pár napja fut a Battle Path, lássuk milyen benyomással volt rám. Ömlesztve írom a dolgokat, mert nincs most kedvem szerkesztgetni, bocsánat ha ugrálok a témák között.

Eléggé vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban. Ugyebár most a nagy változás az volt, hogy aki megvette, azonnal kapott egy tier 5-ös japán MBT-t (Type 74), rank 10-nél jön az észak-koreai (Seongun), 30-nál a Pindad és 50-nél a Type 10. Ez azért fontos momentum, mivel a 3+1x10 missiont csak és kizárólag ezekkel a tankokkal lehet megcsinálni. Tehát aki nem vette meg a drágább BP belépőt, amivel egyből rank 19-ig el lehet menni, az sajnos kénytelen a küldiket a tier 5-ös tankban grindolni. Ami gáz. Nem rossz a jármű, 7-8 sec reload 2 lőszerrel a tárban, viszont ezen a szinten elég nehéz összeszedni meccsenként pl. a 15k sebzést, ami az első küldik egyike. Pláne, hogy az észak koreai MBT tier 6, és van egy két rakétás ATGM launchere + ágyú. Gyakorlatilag ritkán sebzek vele 20k alatt. Emiatt nem ritka az a meccs, ahol 2-3 Seongun van, 1 Type 74 és egy random valami, itt esélytelen szinte a Type-al megcsinálni a küldit. Mondjuk rank 10-ig eljutni nem olyan vészes, de emiatt kicsit P2W érzése van az embernek. A legnagyobb problémám viszont az, hogy ez így baromi unalmas, hogy rank 10-ig egy, rank 30-ig kettő tankkal vagy köteles játszani, ráadásul low tierben, ha haladni akarsz a küldikkel. A múltkor csak olyan kikötések voltak, hogy HEAT-el kell sebezned, tier 8-10-es tankkal kell menned stb., ami változatossá tette a játékot, most viszont a Seongunt fogjátok mindenhol látni egy darabig.
A küldiket meg csinálni kell, hiszen elég sok BC jár érte, amivel ugye rangot lépsz. A rangokért mondjuk nagyon sok +900% Battle Coin booster jár, nekem maradt még régebbről, így most 15 körül van, illetve elég sok kreditet össze lehet szedni (egyszeri 10-20-30 milliót adnak a rangok).
A 3+1 mission sorozat végén most camo a jutalom, nem tier 6 rém tank, és szerintem borzalmasak, én jobban szeretem a történelmi / reális álcákat, mint ezeket a jövőbeli, high-tech cuccokat. A küldik szokás szerint bugosak, vagy nem egyértelműek, pl. a második az az, hogy legyél az első, aki kilő 3 AI tankot a csatában (vagy 1 játékost PvP-ben). Én lőttem ki először a hármat, nem adta meg. Na most vagy az van, hogy neked kell 3-at kilőni úgy, hogy közben más nem lő ki tankot, vagy bugos. 5 ilyen meccs után kiváltottam BC-ért a küldit...

Szerencsére vannak a napi küldik és a challenge is, ez meg tudja dobni a BC-t és nem kell a BP tankjaival játszanod (jelenlegi három küldi hogy sebezz MBT-vel 400.000-et, ez ugye a Seongun miatt amúgy is jön folyamatosan, illetve szerezz 10k netto XP-t tier 6-8 AFV-vel, valamint lőj ki / segítsd a csapatodat kilőni 250 tankot, szintén tier 6-8 AFV-vel). Az egyetlen elérhető challenge hogy szerezz BC-t, jutalmad: BC. 10 szintje van. Könnyen megcsinálható aktív booster mellett.

Amit javaslok: ha látjátok, hogy 2 órát tudtok egyhuzamban játszani, lőjetek el egy +900-as boostert, mivel így egy jó PvE meccs 250 BC-t ad, PvP többet. Nem mindegy, hogy 20-at kapsz a végén vagy 220-at. Amint lehet nyissátok meg a Seongunt, megkönnyíti az életet. A küldikre ne költsetek BC-t, 3 hónap van megcsinálni őket, a rangot vigyétek fel, mivel jobbak a jutalmak. Én launchkor ugye level 19-re ugrottam egyből, most 25 vagyok. A küldikre nem fogok rástresszelni, nincs érdemleges reward, csak a BC, viszont ahogy említettem, unalmas ugyanazzal a tankkal órákon át játszani, így inkább a napi / challenge lesz a fókusz, BC-ből rank 50 majd a lootboxok. Ha addig nem ér véget a kampány, akkor csinálom a küldiket, amiket sokkal könnyebb lesz magasabb tierű BP tankokkal csinálni.

Összességében azt mondom, nem rossz, de elég erőteljesen P2W szaga van, a múltkori sokkal jobb volt. Kezdőknek mindenképpen megéri, mivel 7 EUR ráfordításával 2 prém tankot mindenképpen kapsz, a Seongun nagyon használható és jól is keres, ha meg ügyes vagy, meglehet a tier 10-es Type 10 is. Emellé gold és 60 milla credit is a jutalmak között van...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 9 hónapja #297189 Írta: kokomo2002
Megválaszolva: kokomo2002
Sziasztok.
Nem értem, in game 2999 goldért aktiválhatom, webshopba meg 7.5 euróért????
Ezek szerint a webshopon keresztül jobban megéri?
Az esemény végéig aktiválhatom?
Valamiért kaptam 500 BC-t, meg összelövöldöztem még 500-at. Nem aktiváltam még de számolja.
5-6 tierben játszok pvpt, mindkét oldalon 5-6 seon gun van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 9 hónapja - 3 éve 9 hónapja #297190 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard

Sziasztok.
Nem értem, in game 2999 goldért aktiválhatom, webshopba meg 7.5 euróért????
Ezek szerint a webshopon keresztül jobban megéri?
Az esemény végéig aktiválhatom?
Valamiért kaptam 500 BC-t, meg összelövöldöztem még 500-at. Nem aktiváltam még de számolja.
5-6 tierben játszok pvpt, mindkét oldalon 5-6 seon gun van.


Akkor van aktiválva, ha a garázsban bal fent ott a Battle Path és látod a progresst ha rákattintasz. Érdemes a my.games marketen keresztül vásárolni ezeket, nem ingame.
Amúgy igen, bármikor aktiválhatod, viszont 3 hónapi tart, tehát érdemes minél előbb.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 9 hónapja #297320 Írta: kokomo2002
Megválaszolva: kokomo2002
Meglett a seongun is. Ha ellene vagyok pattogok, ha meg vele akkor minden szétlövi. Bár a legénység még kopasz a type74ben is. Kedvencem most a stingray.
Amióta fullos meg jól felszerelt néha a 20000 sebzést is elérem pve módban vele. Pvpben is jól muzsikál.
Skjenngard, Rosomakról van tapasztalatod?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 9 hónapja #297509 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard

Meglett a seongun is. Ha ellene vagyok pattogok, ha meg vele akkor minden szétlövi. Bár a legénység még kopasz a type74ben is. Kedvencem most a stingray.
Amióta fullos meg jól felszerelt néha a 20000 sebzést is elérem pve módban vele. Pvpben is jól muzsikál.
Skjenngard, Rosomakról van tapasztalatod?


Van, nagyon szeretem, de az M1-et (tier VIII). A tier VII-es, az ATGM nélküli a PELE-s autocannon-al ugyan fun, de nem ér sokat MBT-k ellen, viszont az utána következő nagyon fasza kis gyilkológép lesz. Alapból is imádom a Patria / Stryker alvázas gépeket. így ez is nagy kedvencem. Még a prém verzió, a Wataha is megvan, ami bár borzalmasan ronda azzal a szögesdrótos ketreccel, viszont tier 7-es és ATGM-je is van. Az AT gyalogság is jót tett neki, eléggé meg tudja dobni a sebzését az alap modellnek is.
Érdemes a vonalon végigmenni, mivel az XC-8 WILK a játék egyik legtrollabb TD-je PvP-ben, a 120mm-es PELE lőszer miatt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 6 hónapja - 3 éve 6 hónapja #298965 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard
Egy kis szünet után újra itt.

Sokat most nem toltam az AW-t, mivel kicsit csalódott voltam emiatt az új Battle Path miatt. A reward tankok közül csak a tier X-es Type 10 Hitomaru és a tier IX Hunter AFV ami érdekelt. A legrosszabb változtatásról már írtam korábban, a limitált tankokról. Ezért a stratégiám az volt, hogy tojok a küldikre (úgysem érdekelnek a reward festések) és grindolom a Type 10-et, majd azzal a küldiket illetve az azokért járó Battle Coint a Hunter lootboxhoz. GLOPS mellett döntöttem, az újra visszavett K-135C-vel, mivel a challengek között olyanok vannak, hogy lőj ki X járművet 300 méteren túlról, sebezz X mennyiséget HEAT-el, ATGM-el (az ATGM ugyebár HEAT-nek minősül így két küldit csinálsz egyszerre). Azt kell mondjam, egész gyorsan meglettek a szintek. 1-2 órákat játszottam, 900%-os BC boosterrel. A meccsekről nem nyilatkozok semmit, csak annyit, hogy örüljetek, ha a WoT-ban 10 meccset veszítetek zsínórban... :D Jelen sorok írása közben 32 Glops meccsből 3-at nyertem... VISZONT, itt ugyebár a végén többet számít, hogy mennyire voltál hasznos tagja a csapatnak, és a 32 meccsből mind a 32 alkalommal top 5-ben voltam, sokszor 10k felett sebeztem, ami azért fontos, mivel 300 BC-t adott meccsenként a vereség ellenére, illetve a challengeknél játékosok ellen 5x szorzó van, vagyis a 10k sebzés 50k-nak számít, 5 kill 25-nek stb. Úgyhogy bármennyire is frusztráló tud lenni, a jó játékot még mindig jutalmazza az AW. A derék muszka csapattársak kevésbé, nagyon sokszor lőttek ki a frusztrált mikropéniszű csapattársak, amikor vesztésre álltunk, hiszen ők csak azt látják, hogy a bokorban állsz. Azt már nem, hogy 550 méter spot rangem van, majdnem 70%-os álcám és a Javelinem akkor is eltalálja a célt, ha domb mögött van és rajta a lock... Na mindegy :)
Ennek eredményeként meglett a Type 10, és hát... megéri. De mit is kell tudnunk Japán (és a világ talán) legmodernebb MBT-jéről?
A japánok ezzel a tankkal váltják ki az öreg Type 74-et, és a francia Leclerc után ez a legdrágább MBT jelenleg a világon. Kifejezetten Japánra lett tervezve, vagyis könnyű, agilis, hegyvidékre alkalmas jármű. A könnyű alatt 40 tonnát kell érteni, összehasonlításképpen, a legmodernebb Abrams, az M1A2C 66 tonna... Természetesen minden japán tankra jellemző, hidraulikusan állítható felfüggesztése is van. Lövege 120mm-es, L55-ös, sima csövű. Motorja egy V8-as, 1200 lovas dízel motor, ami 27 lóerő / tonnát jelent. Előre és hátra is 70km/h-s sebességre képes.
Lássuk a játékban ez mit jelent.
A súlya és a mobilitása miatt gyakorlatilag egy light tankot kapunk, MBT szintű védelemmel, de lightokra jellemző felszereltséggel. Hogy ez mit is takar? A páncélja egy teljesen új mechanika, a NERA, vagyis a Non-Explosive Reactive Armor. A nevéből adódóan, ez egy nem robbanó ERA páncélzat, ami HEAT / HE lövedékek becsapódása esetén tágul. Előnye, hogy a jármű körül lévő gyalogságra nem veszélyes, hátránya, hogy sosem lesz annyira hatékony, mint az ERA. Röviden, a fejlesztők ezt úgy oldották meg, hogy egyfajta üreges páncélként funkcionál, aminek saját, rejtett hitpointja van. Amint ez elfogy, a jármű teljes mértékben sebezhető lesz. Természetesen bizonyos kaliber felett történik ez, tehát autocannonnal, géppuskával nem lehet lebontani. A tank hasa 700mm körüli páncélt kapott, így tier 8-as járművek röhögve beütik, érdemes leengedni a felfüggesztést és / vagy elrejteni.
A lövege egy táras, 4 lőszeres ágyú, közepes sebzés / lövéssel, átlagos MBT átütéssel, viszont kegyetlen pontossággal (ha jól tudom, van olyan jó, ha nem jobb mint a Leopard AX-nek). További finomság, hogy a lövések között 1,6 másodperc van, tehát elég durva burst sebzést ki lehet vele osztani (főleg a HEAT-MP lőszerrel, ami átlagban 7-850 között sebez, puha célpontokba), majd 12 sec reload következik. Lövések között is lehet újra tölteni, itt értelemszerűen annál gyorsabb, minél több lőszer van a tárban. Magazine loadere is van, vagyis ha a tár fullon van lőszertípust váltasz, az instant betöltést jelent.
Emellé kapott Stage 2 Kit elektronikát, amivel 25%-al gyorsabban javulnak a sérült modulok, valamint AI targetinget is, ami annyiban különbözik a tier 6-os MCV TD-től, hogy nem a mozgó célpont elé céloz, hanem pontosan megmutatja, hány százalék esélyed van átütni a célpontot. Elég hasznos.
APS-ből nem kapott, csak passzívat, ami főleg játékosok ellen ér valamit.
Thermal imager és cooling system erősíti még a jóságok sorát, előbbivel jobban spottolsz bokrok mögül, másikkal jobb az álcád és kevésbé spottolnak. Az álcáról még kicsit később.
Ezekből adódóan a játékstílusa inkább ilyen hit and run light tankos: csata elején elérsz kulcsfontosságú helyekre, spottolsz, kitárazol, füst, visszavonulás, újratöltés, megint. A NERA megvéd az esetleges AFV-től, az APS segít az ATGM-ek ellen. Az álcája miatt viszont van egy 'meme' build opció: parancsnoknak a scout / AFV istennőt, Erint kell betenni, felszerelésnek electro optical festéket (+8% camo), felfüggesztést leengedni és hopp, 50% camo álló helyzetben, 20% lövés után / mozgás közben, ami jobb, mint egy két scout AFV-nek... :D Így már világossá vált, hogyan tűntek el PvP-ben előlem...
Egyéb parancsnoknak ajánlott az új koreai srác, aki a csata elején bónuszt kap a mobilitásra, vagy a francia fickó, Vincent, aki fullosan 7-8%-al gyorsabban tölt bekapott vagy pattintott találat után, valamint +HP-t ad a tanknak (ami kell is, mivel az MBT-k között ennek a legalacsonyabb a HP-ja), 50% HP fölött pedig jobb mobilitást.
PvE-ben a legjobb szó az, hogy aratok vele, nincs meccsem 25k sebzés és top XP alatt egyelőre. Nem kezdőbarát tank, aggresszív játékmenetet és pályaismeretet igényel. A löveg pontossága és a látótáv miatt lehet vele hulldown sniperkedni, de őszintén, ez a tank iszonyat jó gyors, pörgős játékra.
Hogy megéri-e kihúzni? Természetesen, hiszen egy tier 10 prémium tank. Az előző BP 10-es reward tankja, a CATTB kapott egy nagyon komoly nerfet 1 hónappal a megjelenés után, azóta nem is élvezem annyira, szerintem itt is jönni fog valami. Ha a camohoz nyúlnak, az nem zavaró, viszont sokan írják hogy a löveg ezzel a DPM-el elég OP, remélem a fejlesztők nem így látják. Mindenesetre addig is használom és hajtok a Hunterre... :)

És egy kép a Type 10-ről a végére :)

Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: ZsoltHun76, bela455, Leopardusz, Laci, bakusr

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 6 hónapja #299134 Írta: ZsoltHun76
Megválaszolva: ZsoltHun76
Születésnapi akció az AW háza táján mától egy hónapon át

aw.my.games/en/...kedown

Nincs túl bonyolítva: PvP lőj ki egy (1!) darab tankot, PvE lőj ki 5 tankot meccsenként X alkalommal/nap.

A tizedik nap után kapsz egy tier 5-ös prémium Jugoszláv BVP M-80A AFV-t.
Ha pedig végig nyomod a 35 nap után, persze ha meg van hozzá minden Loot Box, akkor egy tier 9-es kínai ZTQ-15 light tank kerül a garázsodba.

Aránylag nem egy teljesithetetlen feladatok, kb napi 5 csata :cheer:
Persze ha nem dolgozol egész nap :pinch:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: bela455, Skjenngard

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 6 hónapja #299285 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard
Tegnapi napon véget ért ez a Battle Path is. A véleményemet már korábban elmondtam róla, röviden tényleg annyi, hogy örömteljes, hogy a korábbi BP-el ellentétben teljes mértékben megcsinálható volt PvE módban, viszont a küldik lekorlátozása a kampányban szereplő tankokra nagyon rossz döntés volt.
A reward tankok közel olyan jók voltak, mint korábban, sikerült megszerezni mindegyiket, a küldi rewardok viszont borzalmasak: skinek a jutalom tankokhoz, ilyen futurisztikus, neon lézer akármik. Egy kivétel meglett az összes, de sosem fogom használni őket (szeretem a játékot többé kevésbe realista elemekkel játszani, úgymint festések, jelzések stb.)
Ugyebár 5 járművet lehetett szerezni, négyet a rang rendszerben, egyet lootboxokból. Ezekről is írtam korábban, így tényleg csak annyit, hogy a tier X-es japán Type 10 egy álom, hihetetlen fun vele játszani, és úgy néz ki, nem kap olyan földbedöngölős nerfet, mint az előző BP ultimate reward, a CATTB.
A lootboxos jármű egy tier IX-es IFV, a Hunter, ami gyakorlatilag a játékban tier VIII-ban lévő AS21 Redbackhez hasonlítható: viszonylag "nagy testű", közepes álcás, közepes mobilitású IFV, két extrával. Az egyik a NERA páncélzat (amiről szintén írtam már korábban), a másik, hogy két torony választható rá. A standard, autocannon + 2 ATGM, a másik ugyanez, viszont a két ATGM-et kicsi késéssel, de egyszerre lövi ki, értelemszerűen hosszabb reloaddal. Előnye a második toronynak, hogy az APS-ek csak egy ATGM-et tudnak megfogni, a második bemegy, vagy az elsőt megfogja az ERA, a második meg átmegy a páncélon. Az autocannon szintén a megszokott, AP és PELE lövedékekkel van szerelve. IFV lévén gyalogságot is tud vinni, a szokásos 4 anti tank / 1 sniper / 1 mortar közül valamelyiket.
Viszont megérkezett a 0.33-as patch, ami több nagy dolgot is hozott magával.
Az egyik, hogy rebalanceolták a tankok fejlesztését, sokkal játszhatóbbak lettek a stock tankok illetve kevesebb XP kell egy egy modulhoz.
A másik, egy komplett mobilitás upgrade, minden járműre, de főleg az MBT-kre. Ahogy a valóságban, így itt is végre tudsz 70-el menni terepen a Leopardal vagy az Abramsel, emiatt sokkal dinamikusabbak lettek a csaták. Az MBT-k emellett kaptak egy kis páncél buffot is, most már nem fog szemből megenni egy light tank, ha a tankod hasa el van rejtve, és átdolgozták az ERA működését is, korszak szerint. Ez azt jelenti, hogy sokkal többet véd egy modern ERA, mint pl. ami a 60-as évek tankjain volt (jellemzően tier 1-5). És ha ez nem lenne elég, DPM buff is érkezett az MBT-knek: a tier X-es XM1A3 Abrams 140mm-es mordálya 7 sec-es reloadot kapott, HEAT-el 1100 körüli alfával. Valamint eltűnt végre az ágyú alatti ordenáré weakspot.
A tier VIII-as Leopard Revolution szintén imádja a 0.33-at, 4,8 sec reload... és így tovább, minden MBT kicsit halálosabb lett.
A lövedékek is kaptak egyaránt nerfet / buffot: a TD-k AP lövedékei kevesebb átütést veszítenek távolság függvényében, az MBT-k többet, hogy ne kempelj velük. A HEAT lövedékek már nem veszítenek átütést, az ATGM-ek viszont akkor is sebeznek, ha nem vitték át a páncélt, mivel lényegében ezek repülő robbanófejek. Nem sokat, 100-200 körül, de azért nem elhanyagolható.
Átdolgozták a felfüggesztések fizikáját, így most már nem fogsz visszapattanni egy kis szikláról a kerekes járművel, vagy nem állít meg nullára egy homokbucka, nagyon szépen kimozogják ezeket.
Összességében nagyon elégedett vagyok a 0.33-al, tényleg élvezet lett végre MBT-el játszani. A sebzések jól be lettek lőve, egy meccsen jó játékkal simán hozható 20-25k sebzés, bármilyen tankosztállyal is játszol. A negatív kritikák azt mondják, hogy egyformák lettek az MBT-k, de ezzel nem értek egyet. Teljesen más stílust igényel egy Leopard AX mint a Merkava vagy a Leclerc. A totálisan OP tank még mindig a T-15 Armata, jó kezekben 30k alatt meg sem áll a sebzés, viszont az AI kezében már egyáltalán nem olyan halálos, mint előtte, köszönhetően a páncél buffoknak.
Legközelebb írok egy kis ismertetőt a kedvenc tankom, az eddig gyengécske, de a buff óta rommá játszott, tier X-es Merkava 4M-ről. :)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: ZsoltHun76, jaffa, bela455, Leopardusz, Laci, bakusr

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 6 hónapja - 3 éve 6 hónapja #299287 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard
No, akkor lássuk az izraeli vonalat, azon belül is a Merkava-kat :)

A játékban elég régóta benne volt prémium tankként a Merkava 2D, és a játékosok azóta kérték, hogy legyen egy komplett izraeli ág. Elég sokat kellett várni rá, de megérte. Ebben a leírásban a jelenlegi állapotokkal fogok foglalkozni, nem azzal, hogy milyen volt a vonal korábban, hiszen az irreleváns már.
A vonal érdekessége, hogy nincs tier 2-es és tier 7-es tank. Tier 1-ben megkapjuk az M50-es, izraeli Shermant, majd utána tier 3 következik, ami a Tiran 6. Ez egyébként egy elfogott egyiptomi vagy szíriai T-62-es tank, amit Izrael használt, ismeretlen számban, főleg második vonalbeli tankként. Innen három irányba mehetünk tovább: izraeli vonalon maradva a Merkava és a Magach felé, valamint átugorhatunk az 'orosz' vonalra, a T-64-re és onnan tovább. De most maradunk Izraelben :)
Bármelyik vonalon is megyünk, mindegyik a tier 8-as Merkavaba csatlakozik be.
A Magach az amerikai M48 és M60 izraeli változata, viszonylag lomha, de nagy DPM-el rendelkező tankok, elég jó páncélzattal. Izrael 2014 környékén vonta ki végleg szolgálatból őket, az utolsó verzió a 7C volt, ami itt tier 6-ben foglal helyet. M60T néven a török hadseregben a mai napig szolgálnak ezek a járművek.
És akkor a Merkava vonal, egy kis történelemmel.
Szinte minden katonai járművek iránt rajongó ismeri ezt a harckocsit és emiatt van egyfajta legenda is körülötte, miszerint ez a legjobb tank a világon, hiszen izraeli, nulláról lett felépítve, a legénység védelme a legfontosabb stb... A valóság ennél kicsit árnyaltabb.
A 60-as években Izrael tárgyalásokat folytatott Nagy-Britanniával a Chieftain licencére. Kaptak is két példányt tesztelésre, ám végül az üzletből nem lett semmi, mivel Nagy-Britannia akkoriban az arab országokkal volt inkább barátságban.
Ekkor lépett színre a legendás dandártábornok, Israel Tal, aki beindította a Merkava programot, ami nem volt annyira egyszerű, hiszen Izraelnek nem állt a rendelkezésére megfelelő anyagi háttér. A programot főleg amerikai kölcsönökből finanszírozták, az acélt pedig Dél-Afrikából importálták hozzá. Ez annyira szoros együttműködést hozott magával, hogy a dél-afrikai Olifant Mk. 1A izraeli segítséggel készült (és gyakorlatilag egy Sho't Kal, vagyis izraeli Centurion).
Izrael fel is ajánlotta nekik megvételre a Merkava-t, de a dél-afrikai kormány sokallta a 810.000 dolláros árat érte (ez ami árfolyamon számolva 5.5 millió(!) dollár).
A másik érdekesség, hogy Izrael nem készített prototípusokat, teszt verziókat a járműből, mint ahogy más nemzeteknél volt szokás, mivel nem volt erőforrásuk rá.
Amikor 1974-re elkészült a jármű, nemhogy nehezebb volt minden addigi tanknál, ami szolgálatban volt az izraeli hadseregben, de semmi újat sem nyújtott, hiszen, minden alkatrésze vagy importált volt, vagy ha ők gyártották, licencelt. Ezáltal gyakorlatilag nem volt különbség a már szolgálatban lévő Magach 3, 6 és Sho't Kalok és a Merkava között, hiszen ugyan azokból a komponensekből állt... Amit elértek, hogy gyártottak maguknak egy saját M60 másolatot, viszont ez technikailag teljes mértékben izraeli volt, Izraelnek tervezve és gyártva, és akkor ez volt, ami számított.
Az 1982-es Libanoni háborúban kezdtek előjönni a problémák a harckocsival, főként annak köszönhetően, hogy nem voltak tesztelve, nem volt prototípus. Az egyik legnagyobb probléma a torony hátulján lévő 'shot trap' volt, főleg az RPG-k miatt. A Merkava 2-eseket ezért kezdték felszerelni a jellegzetes golyós láncokkal, de ezt később a korábbi típusokra is bevezették. A legmodernebb, Merkava 4-eseken is megtalálható ez a megoldás.
A másik probléma, a sebességváltó volt. A Magachokban használt Allison sebváltó egyszerűen nem bírta kezelni a tankot harci körülmények között (egyesek szerint az is közrejátszott, hogy a Yom Kippuri háborúban harcképtelenné vált tankokból kukázták ki őket, mivel nem volt elég készeleten). Ezt lecserélték később a német Renk sebváltóra, így a Merkava 2 lett az első, működő széria, míg a Merkava 1 gyakorlatilag a 'pre-production' típus.
A páncélozottság sem volt annyira legendás, mint sokan hiszik, itt is az anyag és erőforráshiányt kell keresni. Sima hegesztett acél volt a Merkava 1 'védelme', a motor felett néhol mindössze 20-30mm... Oldalt sem volt jobb a helyzet, ahogy a toronynál sem: hiába volt öntve a torony eleje, sok helyen üreges páncél volt, aminek eredményeként, bár a tornyot nem vitte át a lövedék, az üreges részben beragadt, ezáltal nem volt a torony mozgatható... A másik pedig, hogy a Merkava 1-esen egyáltalán nem volt semmilyen ERA páncélzat.
Mindezek ellenére a program maradt és fejlődött. 1984-től a Merkava 2 megkapta az Elbit Matador 2 tűzvezérlő rendszert, majd 1985-től a végleges verzió, a 2B következett, immár erősebb oldalsó páncéllal (side skirts), lézer előrejelző rendszerrel. 1989-ben fejezték be ennek a verziónak a gyártását.
A Merkava 3 már egy igazi nagy ráncfelvarrást kapott: kompozit és moduláris páncélzatot a könnyebb javíthatóság érdekében. ERA itt sem található meg, mivel Israel Tal inkább más, passzív védelmet látott szívesen a tankjain. Új löveget kapott a jármű, immár egy 120mm-es simacsövű IMI L/44-et, ami képesség tette minden szabvány NATO lövedék használatára. Jelenleg is szolgálatban van, fokozatosan váltja ki a Merkava 4.
1999-ben kezdődött a fejlesztése, és jelenleg is folyamatosan tart. Egyformán használható hagyományos és asszimetrikus hadviselésre. Új löveget kapott, szintén 120mm-es sima csövű, félautomata 10-es tárral, ahol a töltőnek ugyanúgy be kell helyezni a lövedéket a lövegbe, viszont ez egy elektromos dobtár szerű rendszer megkönnyíti. A páncélzat is erősebb lett, főleg a torony teteje (a parancsnoki kupola olyan nehéz, hogy külön motor segíti kinyitni).
A legmodernebb típusa jelenleg a Merkava 4M 'Meil Ruach'. A legmodernebb Trophy APS-el felszerelve, 2014-ben láttak harcot, ahol jelentések szerint tucatnyi RPG-t állítottak meg. Pontos infó nincs, de legyen annyi elég, hogy Izrael egyetlen Mk4-est sem veszitett a hadművelet során...

És akkor az unalmas részek után lássuk, mit ad a játék:
Amennyiben választottunk, hogy a Merkava vonalra megyünk, az első tank amit megkapunk, az a... Sho't Kal Dalet. Igen, előbb még át kell magunkat küzdenünk az izraeli Centurionon. :D
Utána érkezik tier 5-ban a Merkava 1. 4-es tár, 10 másodperces töltés / lövés, 3 másodperces intraclip. Nem jó, de lesz jobb. Tier 6-ban a Merkava 2B-t kapjuk, gyakorlatilag ugyanaz mint az 1, kicsit mozgékonyabb, kicsit gyorsabban tölt, de a történelmi részből levonható, hogy annyira még ez sem fun. Aztán tier 8-ban érkezik a Merkava 3 Barak Zoher, ami az egyik legjobb tier 8-as MBT.
Itt már megtalálható a Trophy APS, a 120mm-es löveg képes ATGM-et is lőni, a töltésidő lecsökkent 6,4 másodpercre / lövés, és 1,9 sec lövések között. Emellé légkondi is jár, hogy a legények kicsit jobban teljesítsenek. Az átütés drasztikusan változik, 370mm-ről 700-ra (ezek mind stock értékek), az alfa 400-ról 450-re nő, a DPM 3822-ről 5491-re... Szóval tényleg upgrade a tank.
A tier 9-es Merkava 4 sokban nem különbözik, a száraz tények szerint a töltésidő ugyanaz, hiszen a löveg nem változik, viszont az alfa 480 lesz, az átütés 750mm, így 5857-es DPM-et kapunk. Ellenben itt már megtalálható a troop compartment, amivel 25%-al gyorsabban foglalunk, és álló helyzetben ugyanennyivel gyorsabban javulnak a modulok. Valamint, az MBT-k közt egyedi tulajdonság, hogy egy egyfős mortar "csapatot" be tudunk pakolni hátra. A bátor legényt kitesszünk csata közepén egy domb mögött, ő pedig rendíthetetlen módon elkezdi szórni az ellenfeleket, random. Sokat nyilván nem sebez, de bázis visszalövésre tökéletesen alkalmas.
A vonal végén pedig a már említett Mk. 4M van. Itt szintén hatalmas ugrás következik DPM ben, számszerint 5857-ről 7676-ra. Töltésidő is csökken, 4,91-re, az átütés 800mm-re nő, az alfa 510-re. Mortaros legény marad, valamint megkapja az IronVision rendszert, amivel a spot visszajelzés ideje csökken (6th sense a WoTban).
De az igazi móka, a NextGen Trophy APS. Amennyiben nem teszünk be mortar legényt, tudjuk használni a Supercharged APS-t. Amikor ezt aktiváljuk, az APS lelő minden, 100mm-nél nagyobb kaliberű lövedéket és ATGM-et. 10 másodpercig tart, és 2 perc cooldown van rajta. Emellé 12 extra APS 'lövedéket' is kapunk az alap 8 helyett. Alapból 20 másodperces CD-vel működik, ennyi időnként szedi le a bejövő lövedékeket.
A tank játékstílusa a 0.33-as patch óta kicsit megváltozott. A DPM-nek és a páncél buffnak köszönhetően sokkal agresszívabb játékot lehet vele csinálni. Amikor 5-10 AI foglal, supercharged APS bekapcs, és berongyolás a cap zoneba, itt egy tankot érdemes megpróbálni kilőni és a testét használni fedezéknek, míg a társak remélhetőleg segítenek...
Közben a Youtube mint kiderült, feltöltötte az elveszettnek hitt videómat, amit unalomból csináltam, így egy kis gameplay is akad. 9:40-től Merkava, 13:12-től a supercharged APS működés közben.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: DrGoodBad, ZsoltHun76, jaffa, bela455, Leopardusz, Laci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 5 hónapja #299410 Írta: ZsoltHun76
Megválaszolva: ZsoltHun76
Jön az új magyar álcafestés és felségjelzés :)
Az ék arányai kicsit furcsa nekem, de ne keressünk a kákán is csomót :cheer:

Ha jól értelmezem mindenkinek ingyenes lesz, és ebben a hónapban jön majd.
(Sanda gyanúm, hogy 23-ka körül)

aw.my.games/en/...-2a4hu
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Skjenngard, Patsky

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 5 hónapja #299411 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard
És akkor egy kis szívmelengető hír:

A játék készítőinek októberi ingyenes ajándéka, a magyar álcafestés és két embléma:
A 25. Klapka György lövészdandáré és a 11. Hunyadi Mátyás Harckocsi zászlóaljé.
Természetesen megemlítik egy rövidebb cikk keretében a legújabb harckocsi beszerzéseinket is.
Hogy mikor vehető át a csomag, arról nincs még infó, de hamarosan. Természetesen ezek minden járműre felszerelhetők lesznek, nem csak a Leopardokra és a PzH 2000-re... :)

A cikk itt érhető el:
aw.my.games/en/...-2a4hu
Azért külön kiemelném ezt a mondatot:
"We have decided to add this skin to the game not only out of respect for our Hungarian players, but also because the official Hungarian camouflage is, to put it mildly, attractive."

"Azért döntöttünk a skin hozzáadása mellett, mivel nem csak tiszteletünket szerettük volna kifejezni a magyar játékosok felé, hanem mert az álca enyhén szólva is... vonzó."

Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: ZsoltHun76, Patsky

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 5 hónapja #299412 Írta: Skjenngard
Megválaszolva: Skjenngard

Jön az új magyar álcafestés és felségjelzés :)
Az ék arányai kicsit furcsa nekem, de ne keressünk a kákán is csomót :cheer:

Ha jól értelmezem mindenkinek ingyenes lesz, és ebben a hónapban jön majd.
(Sanda gyanúm, hogy 23-ka körül)

aw.my.games/en/...-2a4hu


Hány másodperccel előztél meg? :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 5 hónapja #299413 Írta: ZsoltHun76
Megválaszolva: ZsoltHun76

Jön az új magyar álcafestés és felségjelzés :)
Az ék arányai kicsit furcsa nekem, de ne keressünk a kákán is csomót :cheer:

Ha jól értelmezem mindenkinek ingyenes lesz, és ebben a hónapban jön majd.
(Sanda gyanúm, hogy 23-ka körül)

aw.my.games/en/...-2a4hu


Hány másodperccel előztél meg? :D


Nincs szerintem 30 másodperc :cheer:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Skjenngard

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

3 éve 5 hónapja #299482 Írta: ZsoltHun76
Megválaszolva: ZsoltHun76
Sikerült valakinek megszerezni az ajándék Tier9-es kínai light tankot?
Nekem 63 darab lett meg a 100-ből :blink:

Ez pedig érdekes infó:

In case you weren’t able to obtain the ZTQ-15 Tier 9 Premium Light Tank during the Anniversary Takedown event, no worries – it will become available soon.

Google forditó:

Ha az Anniversary Takedown esemény alatt nem sikerült megszereznie a ZTQ-15 Tier 9 Premium Light Tank-ot, akkor ne aggódjon - hamarosan elérhetővé válik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.