Most már tényleg félre a viccel...
szerintem maga a célzás rendszere hibás - ugye ott van az a hiba amikor a dombon lévő tank eltűnik és nem tudunk a helyére lőni hiába tudjuk, hogy ott van mert a célkeresztet elállítja a rendszer.
Lehet valami hasonló történik - hallottunk már olyanról, hogy hibás némely tanktest, nem ülnek a vizuális dolgok az ütközési modellel stb.
Valami ilyesmi lehet a dologban /meg persze + a szórás/.
Erről már írtam többször: a WoT-ban azért van ez a célzórendszer, mert egyszerűsítésképpen teljesen kivették a képletből a távolságmérést, ami mondjuk a Warthunderben a realisztikus vagy a történelmi csatamódokban megjelenik.
Mivel nincs távolságmérés, helyettünk azt "automata" végzi el a rendszer, mégpedig kliens oldalon, ezért erre kellett egy algoritmust találni. Az algoritmus nagyon egyszerű: azt keresi a progi, hogy az ágyud milyen pontra céloz (=ami kliens oldalon látható). Ha az egy tank, akkor ahhoz igazítja a célzást, illetve a lövedék röppályáját. Ha leesik a spot a tankról, akkor ez a pont a tank mögötti első szilárd test lesz. Ha egy olyan ágyuból lősz, amelyik esetében a lövedék relatíve lassú, a pályája pedig ívelt, akkor ilyen esetben ha a tank mögötti első szilárd test távol van, akkor a lövedék egyszerűen át fog repülni az időközben számodra láthatatlanná vált
tankon tank felett. Ha a lövedék relatíve gyors, és egyenes vonalon mozog, akkor ennek ellenére betalálhat a lövedék (az egyébként szokásos szórás figyelembevételével). Amikor eltünik a töltésen a tank, az elég speciális eset. Ilyenkor vagy azt tapasztalod, ha a célkereszt elég közel volt a töltés tetejéhez, hogy a célzás "leesik", mert a korrekciót a rendszer a töltésre fogja elvégezni. Vagy fölé fogsz lőni, mert a "levegőben" nincs szilárd pont a modelben, ezért a látóhatár szélén a semmi közepén spéciz ki egy pontot az algoritmus a célzáshoz ami akár több száz méterrel távolabb lehet, mint a korábban látott tank, és ilyen távolságnál már szinten minden lövedék pályájának van egy íve. Ez van. Hasonló anomália előfordul a Warthunder arkád célzásnál is, ha a célpont félig-meddig takarásban van, és a célkereszt "keresi", hogy mit is akarsz meglőni > a probléma itt is az, hogy az "instructor" próbál neked segíteni a célzásban, aztán próbálja a programozott algoritmus alapján belőni a löveg megfelelő emelkedését. Realisztikus és történelmi célzásnál meg neked kell távolságot becsülnöd, úgyhogy ott meg azért fogsz mellélőni. Én sajnálom, hogy a WoT-ban elvették ezt a "hardcore módot", úgy megnézném, ki hogy játszik távolságméréssel a "papagáj-célzómodokkal".
A tanktestek (hit box) voltak-lesznek is hibák. Bár remélhetőleg, ha már valamit hd-re cseréltek, és úgy néz ki rendben van, hátha többet már nem nyúlnak hozzá, hogy elrontsák...
Ami az "idegen testekben" elakadó lövéseket illeti, a legjobb tanács szerintem az volt, hogy meg kell várni, hogy felvillanjon a tank sziluettje, az a biztos jele annak, hogy a célzást a progi a kiszemelt tankra végezte el. (Ha meg nincs sziluett, az szinte borítékolható, hogy nem arra célzol.) A szórásfüggvény változtatásával az is egy magától értetődő következmény, hogy ha a célzókör belső részébe benyúlnak más tárgyak (pl. kitakar a fal), akkor minél közelebb próbálunk ellőni a célzókör közepével a tárgyak mellett, annál valószínűbb, hogy a lövés elakad. Minél kisebb a "luk", amin próbálunk átlőni, annál valószínűbb, hogy a szórás miatt el fog akadni.
https://tanks.gg/tank/chi-se