*** A pályákról szubjektíven ***
* Első rész *
Még mielőtt a nemzetek benyomásairól, ágválasztásról, tankokról írtam volna, még előtte, a legelső lapon, az első bejegyzésben a pályák (mennyiségének) problémáját vetettem fel.
Ez lesz a következő átfogóbb, visszautaló, összefoglaló jellegű téma. Gondoltam, egy öt legjobb, öt legrosszabb dologra, de ki írná ezt a naplót, ha ilyen röviden és egyszerűen el lenne intézve? Nosza, inkább végigmegyek ábécében! Annyira talán nem is volt affinitásom precízen rangsorolni, egyszerű színrendszert (piros, zöld, semmilyen) fogok használni a pár sor mellé. A mindig csak megpróbál rövid lenni véleménysorok mellé.
Hogy legyen valami megmosolyogni való háborgás (vagy épp kárörvendeni való hülyeség) is, említést fogok tenni azokról a... jellegzetes csapatmozgásokról is. Amikor az én ábrázatom is feszültebbé válik, amikor én is hajlamos vagyok fókuszt veszteni. Azok a "trigger pozíciók".
Abbey
Ja igen, valószínűleg én vagyok az egyetlen itt, aki nem várta a patchben ígért működőbb rotációt. Elég jól elboldogultam a gyakoriakon, miközben elég sok pálya van, amivel valószínűleg csak azért vagyok hozzávetőleg közömbös, mert éppen rendben volt csak karácsonykor találkozni velük.
Szóval, kezdhetünk is mindenki garantált kedvencével. Mégis, annyira hevesen talán nem is utálom (egyelőre). Még mindig fedezek fel új lehetőségeket, van egy két jópofa húzás (play), ami időnként össze is jön. Annyira már nem is rossz harcolni a völgyben sem, miután az arty már kevésbé fáj.
Annyira jellegzetes őrület sincsen rajta. Reggel kávé helyetti vérnyomás növelő triggerino-cappuccino. A pálya lényegében két egymástól kellően távoli folyosó. Ezeket valójában imádják a random csapattársak, szóval többnyire legalább elindulnak valamilyen irányba. Többnyire lehet vele valamit kezdeni.
Airfield
Összességében rossz élményeim vannak, összességében nem vagyok sikeres rajta. Az arty sebzés csökkenésével még többet fogok próbálkozni az alsó dombon, ugyanakkor a splash növekedése használhatatlanná a tette a - nem feltétlen effektív, de szórakoztató - scout sziklámat a leszállópálya felett (jobb oldalon középtájt).
Nem tudom, talán lesz ez még jobb is, ha megtanulok rajta jobban játszani, gyarapodnak a magasan eredményes körök.
Arctic Region
Nem színeztem azonnal zöldre, de most megelőlegezem neki. Lehet ez jó. Viszonylag érdekes a közepe, a többi pályához képest gyakrabban játéktér. Van átjárás a med és heavy flank között abban az értelemben, hogy a megfelelő feltételek mellett, lehet az ellentétes oldalt választani.
Visszatérően bosszantani az szokott, amikor a keleti oldalról az összes mobilis tank megáll azon a dombon középen fent, amin van pár szikla és bokor. Nem egy meccs volt, ahol előre beírtam, hogy tolnunk kell a medes vonalat, mert gyengébbek vagyunk a másik fronton, ahol kérleltem udvariasan aztán kevésbé udvariasan, de nem. Most már mindegy, akkor menjetek vissza védeni, de az sem. Képesek ott eltölteni a meccset, megvárni ott a saját temetésüket.
Cliff
Szintén van még mit tanulni rajta, itt is hiányzik még a rutin több pozícióból is, de elméletben elég jó. Úgy is mutatja magát, hogy tapasztalt játékosoknak benne van a lehetőség nagy meccsekre. Ugyanakkor, sajnos nem csak az elő-előforduló bénaságom pattintja az ideggörcsöt.
Prioritás, egyáltalán folyamat, kevés pályán egyértelműbb: nagy hegy, kis hegy, win. Ennyi. De hát az nem jó, mert több irányból is lőhetnek! Meg előfordul, hogy nem lehet csak egy egyenes vonalon mecsbokszozni! Ez itt lent sokkal barátságosabb, kipárnázott, vendégszerető!
Csak meccset nem lehet onnan nyerni. Többnyire nincs elmozdulás, de felálltunk már így elégszer, hogy azért láttam már mindenféle próbálkozást a push-ra. Végig a bázisig, esetleg középen valami felkapaszkodás kísérlet. Sosem nyert, sosem fog nyerni. Nem lehet megverni a high groundot. Nop.
El Halluf
Első sivatagi, mind zöld lesz, talán ez a leghalványabb. Nagyon gyenge map design, nem is érdemes beszélni a kivételekről, mert szépen odamész és ott harcolsz. Mégis, nem rossz hely ez harcolni. És mégis, nálam elfér egy ilyennek. Odamegyek századszorra, ezredszerre is, ebből kell megpróbálni kihozni a maximumot, mindig egy kicsivel többet. Nálam jó egy ilyennek.
Trigger nyilván a kör eldőléséig semmit nem csináló bázisvédők. Különösen a T30, meg a szuperpáncélos német lövész kollégák. Néha még panaszkodnak is a pályára, meg a tankjukra, amikor valaki felpiszkálja őket. Én meg minden induláskor összedörzsölném a tenyereim, ha lennének ilyen tankjaim is a pályához.
Ensk
Nincs vele komolyabb bajom, de azért nem is szeretnék túl sokat itt játszani. Sajnos sok parti hamar véget ér, de az a pár elhúzódó vagy kiegyenlített, azok jók szoktak lenni. Van tér megkerülni, meglepni, rögtönözni. Apró, de nincsen irreleváns terület.
Különböző játékosoktól erősen különböző megközelítéseket, forgatókönyveket is látok rá. Azt hiszem, számomra ez a legérdekesebb kis pálya.
Erlenberg
Kedvenc, könnyedén az.
Már kezdőként is sokszor kaptam. Emlékszem, amikor még csak az egyik oldalra indultam el mindig, hogy legalább azokat az emelkedőket jobban megismerjem. Később a vár, majd megtaláltam a folyóparton is a fontos területeket. Jó a tankjaimnak, jó a játékstílusomnak.
Amihez az is kell, hogy ritkábban találnak a csapattársak teljesen használhatatlan, hasztalan pozíciókat.
Fisherman's Bay
Ha egyszer már tényleg pontosan, megerőltetés nélkül átlátom a közepét, hogy melyik kis buckáról hova, hogyan látsz át a szemközti bucka mögé. Melyik két ház közé honnan lőnek. Hol a legközelebbi hulldown-szerű, ha áttörnek valahol.
Meg amikor a csapat valamivel gyakrabban mutat eltökéltséget, vagy akárcsak a legenyhébb szándék jelét eljutni A-ból B-be. Akár a városban, akár a legjobb sátorozós dombokról.
Majd akkor bezöldül.
A következő részben: Fjords, Highway, Himmelsdorf, Karelia, Kharkov, Lakeville, Live Oaks, Malinovka.
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...