Mielőtt az e-bay, amazon és többi külföldi webes oldal a kelleténél nagyobb hypeot kapna ajánlom mindenki szíves figyelmébe:
magyarefk.hu/sa...n.html
Részletek:
"A külföldi üzletben vagy webáruházban vásárolt termék meghibásodása esetén fogyasztói jogaink érvényesítése nehézségekbe ütközhet, és a személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, hiszen ezeknek a cégeknek nincs Magyarországon ügyfélszolgálata. "
"A külföldön vásárolt tartós fogyasztási cikkek (pl. műszaki, telekommunikációs eszközök) esetén a hazánkban ismert kötelező jótállás (hétköznapi nevén garancia) intézménye nem védi a magyar vásárlót, így például a fogyasztók által megszokott jótállási vagy garancia jegy sem jár a termék mellé."
"Az adott termékmárka gyártójának magyarországi szervizhálózata a legtöbb esetben nem vállalja a termék ingyenes kijavítását, hiszen nem állnak szerződéses kapcsolatban a külföldi eladóval. Ez azt jelenti, hogy a terméket kijavítás vagy kicserélés érdekében külföldre kell a gyártó által kijelölt szerviznek vagy az eladó részére (célszerű a csomag nyomon követésével) visszaküldeni, amelynek magas költségét jellemzően a fogyasztónak kell megelőlegeznie, aki az eladó döntéséig lényegében kiszolgáltatott helyzetbe kerül (se termék, se pénz). Továbbá ha mégis egy, az eladóval kapcsolatban nem álló szerviz „hozzányúl” a termékhez, elképzelhető, hogy a külföldi eladó utóbb jogellenes behatás miatt visszautasítja a fogyasztó akár jogos igényét is."
"Probléma lehet, hogy ha a külföldi kereskedő nem tartja jogosnak a fogyasztó által jelzett minőségi kifogást, közöttük vita merül fel, vagy egyszerűen nem válaszol, akkor a szerződésszegéssel kapcsolatos igények érvényesítése nehézségekbe (külföldi céggel való hosszú pereskedés) ütközhet, és magas költségekkel (perköltség, fordítás) járhat. "
Ezek tehát a főbb kockázatok. Mindezek függvényében műszaki cikket csak akkor, ha felkészülsz rá, hogy ha meghibásodik, akkor valószínűleg buktad. Mivel a külföldi kereskedő első dolga lesz megpróbálni lepattintani, mert úgyse fogod beperelni annyiért. Ezzel szemben itthon a normális kereskedő kezeli a garanciális problémát, a nem normálistól meg kérsz egy panaszkönyvet, és máris mézesmázos nyájasba vált, csak nehogy még véletlenül is kijöjjön a fogyasztóvédelem és esetleg még szétnézzen a boltban is.
Természetesen a kockázatokat mindenki magának választja, de ha baj van, akkor biztosan többet buksz, mint amennyivel többe lett volna ha itthon megveszed.
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...