Hogyan lehet felkészülni egy kampányra?
Bevezetés
A bejegyzés sok helyen erősen hivatkozik egy korábbi bejegyzésemre, ennek linkje az alábbi:
www.wotinfo.hu/...300899
Az alábbiakban azokat a dolgokat (játékfunkciókat) fogom pontokba szedni, melyek egy jobb klánban alapértelmezettek, egy kampányra készülő klánnál kötelezőek (volnának), de minden játékos egyénileg is hasznos és profitáló tudásra tehet szert belőlük.
1. Beállítások
Az általános fülön
be kell kapcsolni:
- Vízszintes stabilizálás mesterlövész módban
- Látótáv indikátorok a térképen (mind a 4: rendertáv, max látótáv (445 m), aktuális látótáv, proxy spot távolság (50 m))
- Az önjáró löveg által tűz alá vett terület megjelenítése
- Sérült modulok javítási idejének megjelenítése
- A járművek életerejének megjelenítése a csapat paneleken (Mindig 'vagy' Alt lenyomására)
- A járművek életerejének megjelenítése a kistérképen (Mindig 'vagy' Alt lenyomására)
- Bővített kistérkép funkciók engedélyezése: Mindig
Az általános fülön
ki kell kapcsolni:
- Optikai effektus engedélyezése mesterlövész módban
- Dinamikus kamera engedélyezése
- Csak a Shift gombbal lehet átváltani mesterlövész módba (laptopon nem játszunk egér nélkül)
- Szerver oldali célkereszt (kivétel ha a ping extrém alacsony, vagy valaki hozzászokott már a működéséhez)
Az általános fülön
választható, sok esetben előnyt jelenthet:
- Taktikai nézet engedélyezése
- Parancsnoki kamera engedélyezése
- x16 és x25 engedélyezése
Mesterlövész fülön (célkereszt):
Értem én, hogy mindenkinek van preferenciája, de a
Jelző legyen
Diagonális: Ez segít abban, hogy ha lövést kapunk be vakon, akkor a lövegünket pontosan a lövés iránya felé tudjuk fordítani, és vakon megbízhatóbban tudjunk válasz lövést leadni.
A löveg jelölő pedig "páncél-átütés indikátor"-al legyen ellátva, mert ha tudjuk is minden tank páncélját fejből, akkor is hasznos.
Az arty játékosnak legyenek bekapcsolva a Tüzérség alfül alatti opciók és ezek jelentését értse is.
Grafika fülön
kikapcsolva vagy 0 értékűre állítva:
- Extra effektek minősége
- Extra effektek mesterlövész módban
- Feljavított rombolási fizika
- Lánctalp és kerék effektek engedélyezése
- Lánctalp és keréknyomok engedélyezése
- Talaj tesszeláció (mesterlövész módban)
- Lombozat átlátszósága
- Fű jelzése mesterlövész módban
Jelölő fülön:
Tartósság jelző bekapcsolva, és
Megmaradt életerő vagy
Megmaradt életerő/Összes legyen kiírva. Alt - (Alternatív)-ra az ellenfelek nevét érdemes lehet megjeleníteni, attól függően, hogy aki a fókuszt mondja mi alapján jelzi a tagoknak.
Csata értesítések fülön:
- Lövés irányjelző: fejlesztett, ez a diagonális célkereszttel végtelen pontos vaklövésekben segít.
- Csata esemény: Majdnem minden látható kell, hogy legyen: a csata szempontjából fontos, információ közléshez is kell
- Log: Minden, és mindig megjelenítve
- Pálya határ: Mindig kiemelve
2. Tartalékok
Úgy lehet nekiállni kompetitíven játszani, ha megvan rá az anyagi keret, ezesetben valamennyi kredit-tartalék (nem kell sokra gondolni 2-3 millió bőséggel elég tud lenni), de ehhez az is kell, hogy a megfelelő felszerelések már legyenek a garázsban, esetleges kérésre pedig a tankra helyezhetőek (Ehhez kell pár leszerelő-készlet, vagy kb 100-200 gold, és ha kötvényes felszerelésekről van szó, akkor 600-1000 kötvény is).
Mindemellett fokozottan használva vannak a pótkaják és a nagy elsősegély- és javító készletek, így azokból érdemes előre felporciózni magunkat (amikor akciósak).
3. Felszerelések
Kompetitív játékra a tankunkat a csapathoz igazítjuk:
- Lighton kötelező a CVS (parancsnok látási rendszere) 1. slotra, távcső/periszkóp, taktikusi kérésre a 3., de jellemzően kipufogó rendszer ( rózsaszín a battle pass-ból !!! ), szellőzés;
minimum 450+ méter látótáv aktív spotra, 510+ méter passzív spotra
- Medekre amit a taktikus elvár, főképp töltésgyorsító, stabilizátor, szellőzés, távcső, turbó (ez 1. slotra általában)
- Minden heavy-re Fejlesztett edzés: a +HP és a felfüggesztés erősítése miatt kötelező 1. slotra, ezen felül turbó és töltésgyorsító.
Ezen kívül (amit már sokszor írtam) ajánlottak a kötvényes felszerelések használata minden meta tankon, mivel az ellenfél is azokkal szereli fel magát. Speciális esetek jelenleg:
- A leggyakrabban használt heavy tankra (Chieftain, S.C, 277, 260) kötvényes (lila) turbó rankedről csaknem kötelező. Medekre a Mobility slot miatt nem érdemes.
- Álca növeléséhez bounty (Jutalom-rózsaszín) kipufogó rendszer fejlesztett verziója kötelező Lightokon és hatékony TD és Medium osztályokon is (Lightokon ez szabadítja fel a speciális slotot a CVS-nek).
- A motor/ammorack érzékeny heavykre, medekre, TD-kre a fejlesztett konfiguráció (lila) felszerelés ajánlott.
4. Legénység
Egy kampányra vihető tank alsóhangon is
MINIMUM 2 teljes skilles . Ez alatt a csapatod ellen dolgozol. Ugyanakkor sokkal inkább ajánlott/elfogadott a
3+ skilles legénység.
A 10-es tankok legénységei nagyrészt örökletesen az adott tankba vannak kényszerítve (kivétel a nyereménytankok), ezért minden esetben győződjünk meg róla, hogy nincs feleslegesen elfoglalt perk valamelyiken (például egy Obj.140 töltője ne rendelkezzen "helyzetfelismerés" skillel, mert a rádiós a parancsnok személye).
A legénység skillezésén
kötelező: bajtársak.
Minden tagon kell hogy legyen! Kötelezőek még minden tankra (kivétel arty):
- Hatodik érzék - jelzi, ha spotolnak
- Helyzetfelismerés - +3% látótáv
- Biztonságos elhelyezés - Kisebb eséllyel kapj ammo-racket.
- Pillanatkép - Toronymozgás közbeni növeli a pontosságot
- Sima utazás - Mozgás közbeni növeli a pontosságot
Ezek mellett kötelező volna még:
- Lightra: Felderítő, Célmegjelölő, teljes álca, és haladó javítás
- Medekre: Mesterlövész, teljes álca és haladó javítás, vagy teljes javítás és haladó álca
- Heavykre: Mesterlövész, teljes javítás és haladó tűzoltás
- TD-re: Mesterlövész, Megérzés, teljes javítás és teljes álca
- Artyra: Mesterlövész, Megérzés, teljes álca, mozgást elősegítő skillek
Ezen felül persze fejleszthető a legénység, de az már lehet egyéni preferencia.
A
"Hang lokátor" skill NEM prioritás, vannak sokkal fontosabb skillek a parancsnokra!
A 'Megérzés" skill a 2 töltővel rendelkező tankok esetén mindkét töltőre kell, vagy csak a skill fele érvényesül.
Minden tagra szükséges skillek azok teljes hatásához: Bajtársak, Álcázás, Javítás, Tűzoltás.
5. Direktíva
Ajánlott minden meccsben javítani ezzel valamit a tankon.
Például a tűzoltás és álca skillek helyettesíthetők vele, ha a legénység nem rendelkezik velük. (De nem adják a 100%-ra húzott skillek teljes hatását).
Érdemes az évközi események alatt felraktározni és ekkor használni őket.
6. Lőszer
Itt a józan paraszti ész határain belül ajánlott főként prémium lőszert használni, mert előnyt ad.
DE! Ne legyen a tankban csak prémium lőszer. Fontos hogy megfelelő mennyiségű repesz legyen (még akkor is ha gyengítették), zavarni/csipegetni jó pozícióban álló tankokat, ha ki kell lőni épületeket, vagy le kell dönteni messziről fákat.
Fontos az is, hogy azon tankokban, ahol a prémium lőszer HEAT (medek, heavy-k), abban legyen alaplőszer is, hiszen tudjuk, hogy a lánctalp fel tudja venni ezeket a lövedékeket.
Táras tankokba jól átgondoltan tárazzunk!
7. Festés
Minden tankon legyen álcafestés, mert ad egy csekély álcaértéket, ami
kell!
8. Önértékelés
Ha valamelyik tankunkat kéri a taktikus, de nem érezzük, hogy azzal jól tudunk játszani, akkor jelezzük felé. Hasonlóan, ha a fentebb írt
3. és 4. pontok nem teljesülnek az adott tankra, azt is jelezzük, és ne helyezzük a csapatot szándékosan hátrányba.
9. Mentalitás - Modok
Ellentétben minden más játékmóddal, a cw-ken minden csata előtt ismert az ellenfél ereje, így az XVM egy abszolút haszontalan eszköz. Mindamellett, ha valaki mégis használja, de a klánja (taktikus) nem kíváncsi az ellenfél statisztikai adataira, akkor random számértékek bemondásával NE züllessze és rontsa el a csapat hangulatát (főként amennyiben az ellenfél jobb), mert ez a játékban nyújtott teljesítményre is rányomja a bélyegét.
Ha valaki részt vesz egy kampányon, és használ valamilyen mod-ot, akkor legalább 20x nézze át, hogy amit használ valóban engedélyezett-e, de a legjobb a tiszta játék. Végtelenül kellemetlen a klánnak, mikor kibannolnak tőlük egy játékost a kampány után (a felhasználóra nézve pedig akár végzetes is lehet: elvesztheti a felhasználói fiókját), ezért óvakodjunk ettől.
10. A kampány menetének ismerete
Ezt jobb esetben a vezetőség tisztázza, de sokszor elmarad, vagy vannak értetlenkedők, akik nem figyeltek stb...
A személyes bónuszokat mindenki maga kalibrálja, ezért érdemes a "KLÁN" fül alatt alaposan áttanulmányozni a kampány menüpontban elérhető dolgokat (Személyes bónuszok, boostok; barkácsolás, jutalmak), hogy erre ne a taktikusnak/vezetőségnek kelljen felhívnia a figyelmet.
A workshopban időben kezdjük el a 7-8-as szintű prémium tank összeállítását, mert a lehetőség 2/3 héttel a CW után lezárul,
a nem elkészült tankok elvesznek.
Az idei évtől (2021 nyár) lehetőség lesz Ingame lekövetni a tervezett meccsek beosztását, érdemes felhívni a tagok figyelmét a lehetséges állapotokra, mint például a terület védés, csatákból való kimaradás, Advance és Elit fronton a landing licitek működése, és azok megnyerése, nehogy félreértékeskre adjanak okot az egyszerűsített ábrák.
Hivatalos cikk: https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2024-regulations/
Hivatalos videó: https://www.youtube.com/watch?v=U3rQV96YJvc