Jelenleg 131 vendég és 2 Tag online

Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Battle Pass XVIII: A tökéletességhez vezető út
Battle Pass XVIII: A tökéletességhez vezető út
previous arrow
next arrow

Legfrissebb cikk hozzászólások

[2.0.1] Nyílt teszt szerver
Ha szeretnel 1 arty magnest mindenkep szerezd meg, amugy ...
Kertesz 3 órával ezelőtt
[2.0.1] Nyílt teszt szerver
Mindig is vágytam egy Chieftainre. Bár tudom hogy már ...
actuallystewie 5 órával ezelőtt
Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Bonuszkód: FIGHT2WIN
Battlefield 2D style
21Megahertz 5 órával ezelőtt
[2.0] Jacktor modpack
Szia,már jó ideje nem játszom. Az utóbbi 1 évben ...
Kesumisu 17 órával ezelőtt
Fair Play-frissítés a modok terén
Nevetséges, hogy még mindig itt tartanak.Az pedig méginkább, hogy ...
_Aerol_ 1 napja
Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Professor!
"You've been thunderstruck."
Sixtyfeetofbridge 1 napja
[2.0] Jacktor modpack
Köszi,működik!
az.ellenséged.mert 1 napja
2.0.1 és 2.1 újévi frissítés
Ahogy látom, megvannak a 2.0 legfőbb nyertesei:
TierX szinten ...
RockyRuciano 1 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Szóval napi 2-3 órát pörgessem ezt a mod-ot 2000 ...
BaliSan 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
azon kívül hogy begyűjtöd a (meglepően sok) kötvényt meg ...
bobitusz 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Ne csodálkozz. Ha megvan a napi küldi, akkor már ...
Shunz 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Játszhatatlan, agyhalottak....
BaliSan 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Least obvious WG employee
ianselot12 3 napja
[2.0] Jacktor modpack
A játék főkönyvtárában lévő mods és res_mods mappájában lévő ...
varsa 3 napja

A játék furcsa dolgai:)

9 éve 8 hónapja - 9 éve 8 hónapja #172556 Írta: Ötletes
Megválaszolva: Ötletes
Szakadok bazzeg :happy:

Azzal akarod itt magadat alátámasztani, hogy bemásolod a wot-wikit, ahol természetesen nincs leírva az, hogy mekkora távolságon is veszíti el ezt az átütést?

Persze ez nem elég, még azzal is hülyítenéd itt a népet, hogy szerinted ha Centurion AX-szel durrantok egyet 600 méterre, akkor az átütésem kemény 134 milliméter lesz?

Komolyan mondom nincs megfelelő gif, amit betehetnék ide, mert ekkora baromságot rég olvastam :trollol:

Figyelj mán hawwer, gyere be velem gyakorlóba azt nézzük mán meg, hogy átviszem e nyolcas nehéztankjaidat egy Centurion AX-szel 5-600 méterről, mert állításod szerint ez lehetetlen :happy:


Komolyan mondom hogy nem azokat kéne moderálni meg tiltani, akik néha eleresztik a hangjukat (a sok hülye miatt), hanem azokat, akik képesek ilyen marhaságokkal megetetni a közepes játékosokat, akik aztán kiszidnak mindent a WG-ből, köszönhetően a tévesen beléjük nevelt "tudásnak"

Szeretettel várlak gyakorlóban, ha be mersz gyünni tesztelni :trollol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172561 Írta: Krisoberst
Megválaszolva: Krisoberst
Azt azért megnézném, hogy gyakorlóban 600 méterről átlősz valamit. Blindshot-al talán, mivel ekkora távolságban meg sem jeleníti az ellenséges tankot.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Szete58

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172566 Írta: Ötletes
Megválaszolva: Ötletes
Igazad van, a draw distance 564 méter.

De a lényegen akkor sem változtat. Hozzon csak a kedves delikvens egy KV4-et és nézzük mámmeg, hogy 500 méterről, "161-es pennel" beütöm e szemből :trollol:

Mert őszerinte 161 milliméter lesz a Centi AX-nek az ACPR átütése ilyen távolságból :happy: :happy: :happy:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172589 Írta: Pike
Megválaszolva: Pike
Kedves Ötletes!

Egyrészről nem vagyok a haverod! Másrészről az én hibám, de azt elfelejtettem írni, hogy a tier x-es medekre nem vonatkozik az apcr átütés korlátozása. Kicsit olvasgass, mielőtt megnyilvánulsz. A továbbiakban nem kívánok reagálni a hozzászólásaidra. Te biztosan jobban tudod, mint a WG saját maga. Egy ticketemre válaszolva kaptam tőlük a fenti linket, amikor nem értettem prémlőszer használata mellett miért pattanok a pontos Tiger II ágyújával mindenről. Ennek már két éve. El is magyarázták röviden a lőszerek mechanikáját. De nyugodtan trollkodjál csak tovább, védd az igazadat és jó pattogós sniperkedést kívánok természetesen nem tier x- es medekkel. A játékot írók meg mind hülyék, nem szabad nekik hinni! Ha sniperkedés közben apcr lőszerel pattogsz nagy távolságról, akkor a WG csal...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172590 Írta: singes
Megválaszolva: singes
Nem akarok beleszólni, mert tök jól szórakozom, de a pattanás (és nem a bőrön!), és a nem átütés két tök különböző dolog.
Pattanni akkor lehet, ha túl éles a szög (apcr esetén meg ugye még kisebb a normalizáció). Független az átütéstől (a 3x kaliber szabályt pedig most hagyjuk figyelmen kívül, medeknél nem igazán van jelentősége). Az át nem ütés pedig azért van, mert a pen (ugye +/- 25%) kisebb a páncél effektív értékénél. A pen a távolság függvényében csökken, tehát nagyobb távolság esetében nehezebb átütni, de a pattanás nem függ a távolságtól, csak a beesési szögtől.

Na akkor innen kérem szépen folytatni! :izmena:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Szete58, Ankhiszesz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172592 Írta: Pike
Megválaszolva: Pike

Nem akarok beleszólni, mert tök jól szórakozom, de a pattanás (és nem a bőrön!), és a nem átütés két tök különböző dolog.
Pattanni akkor lehet, ha túl éles a szög (apcr esetén meg ugye még kisebb a normalizáció). Független az átütéstől (a 3x kaliber szabályt pedig most hagyjuk figyelmen kívül, medeknél nem igazán van jelentősége). Az át nem ütés pedig azért van, mert a pen (ugye +/- 25%) kisebb a páncél effektív értékénél. A pen a távolság függvényében csökken, tehát nagyobb távolság

esetében nehezebb átütni, de a pattanás nem függ a távolságtól, csak a beesési szögtől.

Na akkor innen kérem szépen folytatni! :izmena:



Sorry igazad van!

Lefordítva, bár konkurens oldal de hátha Ötletes kolléga nem tudta lefordítani:
www.wothungary....hanika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172593 Írta: kajzoo
Megválaszolva: kajzoo
Singesnél a pont :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172600 Írta: Pike
Megválaszolva: Pike
A NAGY LŐSZER TUTORIAL






VTEPS/VT3PS lőszer útmutató:



“Lassan úgy néz ki a lőszerkezelés a WOT-ban, mint egy stratégiai-mikro-játék a játékban. Tank típusa, annak páncélzatának típusa - modulja, beforgatás mértéke, távolsága, köztes tereptárgyak és egyéb szituációk ellen kell megválasztani a sok esetben legalkalmasabb lőszer típust. Megpróbálunk jó áttekintést adni a lőszer típusokra, így talán érthetőbb lesz a működésük, és kevesebb bosszúság ér mindenkit, ha érti miért nem sikerült a lövése.


Amikor a játékot kezdtem, kaptam egy olyan tanácsot, hogy inkább HE (robbanó RRO) lőszerrel tüzeljek, mert a kevesebb is legalább valamennyi sebzés, persze mindezt úgy, hogy fogalmam sem volt a lőszerek konkrét működéséről a játékban, sem a gyenge pontok fogalmával. Ma már ezzel a kijelentéssel komoly vitába tudnék szállni, megcáfolni és ha ennek az írásnak a végére érünk, teljesen érthető lesz mindenki számára, hogy miért is.” - pointer




Lőszerválasztás alapok


Összesen hat típusú lőszert számolhatunk meg jelenleg a játékban, nem mindegyiket találjuk meg a tankunkban, ez lehet egyszerűen azért mert nem olyan típusú a tankunk, illetve a játék egyensúly, és tankok specializálódása, változatossága miatt is. Más-más ágyút felszerelve a tankunkra - ahogy fejlődik - is változhat a választék.


- Lőszer fajták, és alkalmazásuk röviden:


- AP (páncéltörő) lőszerrel már az is találkozott, akinek fogalma sincs a játék működéséről, ezt kapjuk ingyen a legelső tankunkba alapból - ez való a páncéllemezek átütésére - , és ha ez sikerült, akkor adja le a sebzését, egy állandó szórással (±25%). Ha viszont nem üti át a páncélt akkor lepattan.

A lőszerünk adatlapján megtalálhatjuk, hogy mennyi a páncélátütés mértéke. Ez is ±25%-al szór, vagy az átlagot látjuk, vagy a két végletet.


- HE (robbanó) ezzel a típussal is találkozhatunk akár a legkisebb tankoknál is, ott egy kicsit haszontalannak érezzük majd a szerepét, és nem is tévedünk sokat. Csak a legvékonyabb péncélzat ellen érdemes bevetni (tank hátulja, gyenge pontok), vagy ha megelégszünk egy minimális sebzéssel is. Az alsókategóriás tüzéreknél (arty) ez az alaplőszer, ott a tank tetőpáncéljára ‘ejtve’ jobb hatásfokot érhetünk el, mert ott sokkal vékonyabb a páncélzat, és ez ahogy fejlődünk magasabb tier irányába, így is marad.


- APCR és HEAT az AP(páncéltörő) lőszer továbbfejlesztéseként tekinthetünk rá, előnyökkel és olykor hátrányokkal, az AP lőszer árának sokszorosáért. Rengeteg apróság és a penetráció változik az AP lőszerhez képest, de a sebzés nem. (egyetlen kivétel volt a jó öreg könisch ágyú a vk3601-en)


- prémium HE a HE lövedék tüzéreknél előforduló drágább változata, megnövelt területsebzéssel


- HESH a HE (robbanó) lövedék továbbfejlesztése, egyszerűen megnövelt páncélátütő értékkel, elég kevés tankon találkozhatunk majd ilyennel



Lőszerek sebzés mechanizmusa a játékban


Említést tettem feljebb, hogy a sebzésnek amit AP / APCR / HEAT lőszerrel viszünk be, ±25% ingadozik, egy véletlen szám generátor függvényében (mintha egy kockával dobnánk),független minden mástól, hogy épp mennyit sebzünk. Ez akkor is igaz, ha tanknak a fenekébe durrantunk, és akkor is ha csak egy hasztalannak tűnő fémlemezt lövünk át valahol a tank tetején. Számszerint pl az IS top ágyújának sebzése 390 dmg, de ez lehet akár 293 is, vagy akár 488.


A HE/HESH lövedék sebzése kicsit összetettebb, ha az - általában alacsony - penetrációs értékével átütöttük a páncélt, a tank belsejében robban, akkor az adatlapján megadott maximum tartományban sebez. Ha nem üti át a páncélt, akkor sebzése egyszerűen kifejezve csökken, annak a fügvényében, hogy milyen vastag páncélt találtunk el. Vannak erre csoda képletek, de tömören ez a lényeg. Ha nagyon vastag páncéllal találkozik akkor akár semennyit sem sebez, de ha eltalálunk egy vékony pontot, akkor akár több sebzést is bevihetünk, mint a páncéltörő lövedékkel - ugyan avval az ágyúval. Később még lesz szó a rétegelt páncélról (spaced armour), ami nagyon le tudja még csökkenteni ennek a lőszer típusnak a hatékonyságát. Ne felejtsétek, a lánctalp is ilyen páncélként van kezelve a játékban.


A HE lövedéknek van még egy sebzés fajtája, a területsebzés. Aki tüzérrel játszott, vagy netán valamilyen nagy kaliberű robbanó lőszeres troll (howitzer) ágyúval, az biztos tapasztalta, hogy a tank mellé csapódó robbanás is sebez/sebezhet. Ha a lőszer adatait nézzük, ott a játék ezt megadja, ez lehet 30 cm-is, meg 13 méter is akár. Ezen a távolságon belül egy mérsékelt sebzést még számol fel nekünk a játék, néha semmit, vagy csak egy lánc sérülést csupán, de akár magasabb értékeket is, ha vékony páncélzat van a robbanás hatókörében. Próbáljuk meg gyakorlóba, hogy a tank alá lövünk a földbe, igen érdekes sebzések születhetnek. A modulsebzésekről nem is beszélve, de azt később tárgyaljuk ki.

Ha már sebzésről van szó, pár evvel kapcsolatos alapfogalom:

- dpm, damage per minute (sebzés per perc) - a tanknak, az adott ágyújával értendő sebzés, amit percre levetítve tud leadni. Összehasonlítani jó evvel az adattal pár tankot, ágyút. Erre a legyénségi skillek, és tank felszerelések, komoly mértékben hathatnak.

- rof, rate of fire (rounds/min) (tűzgyorsaság, lövés/perc) - az ágyú újratöltés idejét (reload time) lehet belőle kiszámolni, csak itt nem úgy van megadva, hogy 6 másodperc a töltésidő, hanem hogy rof:10, avagy egy perc alatt 10 alkalommal tudunk tüzelni.





Páncél átütés mechanizmus - lőszer típusonként


Mielőtt mégjobban kiveséznénk a lövedék típusok páncélátütésének jellemzőit, érdemes pár alapfogalmat tisztáznunk. Egy páncéltörő lövedék becsapódásánál a játék számol a rögzített penetrációs adatokkal, itt is történik egy véletlen szám generátorral való dobás, ±25%-os skálán kapunk egy eredményt, amivel átüthetjük a páncélt. Az IS 122mm-es ágyujának a 175mm-es átlag átütése lehet akár 131mm vagy 219mm között bármi.
Ezzel az értékkel kell nekünk a páncéllemezt átütnünk, és annak vastagsága függhet még a beesési szögtől is.


Beesési szög, - lepattan vagy átüti?






Ha egy lemezt merőlegesen találunk el (ezt nevezzük 0°-os beesési szögnek) akkor a képen látható alsó jelölésnél minden esetben átütjük az IS ágyúval, a 100mm páncélt (131-219mm átütéssel).
Ha sikerült 60° szögben eltalálnunk (a merőleges vonalhoz mérve 60°, felső jelölés a képen) a páncélt, akkor már 200mm páncéllal kell szembenéznünk (ezt hívjuk effektív páncélnak), és kicsi az esélyünk az átütésre, 131-219mm-átütéssel nagy szerencse kell hozzá.


- Instant lepattanó, ricochet


Ha ez a szög, AP vagy APCR lőszer esetén eléri a 70°-ot, akkor a játék nem is számol átütési értékeket, automatikusan lepattanónak tekinti. Ez HEAT lőszernél 80°.


- Normalizáció


Ha a beesési szögek szabályának eleget tett a lövésünk, és AP/APCR lőszert használtunk, akkor a lenti ábrán látható, hogy kapunk egy kicsi segítséget.




A lőszer fejének kialakítása miatt, a becsapódásnál az egy kicsit ráfordítja a lőszert a péncéllemezre. Közelebb kerül ezáltal az ideális merőleges szöghöz.
Az AP lövedékeknél a normalizációt 5%-ra csökkentették.
Az APCR lövedék esetén ez csupán 2%.
Valamint hiába páncéltörő lőszer a HEAT, annak nincs normalizációja, se a (HE) robbanó alapú lőszereknek.
Régen a normalizáció elérte a 10%-ot is, ennek csökkentésével a páncélzatukra építő tankokat akarták kicsit jobban megvédeni, az őrületesen magas penetrációjú új ágyúk elől (pl Maus).




- Löveg-kaliber összefüggések, Overmatch


Nem is hinnénk hogy mennyi apróság múlhat a lőszer kaliberén. Az a játékból is kiderül, hogy a nagyobb kalibernek vastagabb a tracer csíkja amit húz (artyk is jobban látják!!!), lassabban száll a lövedék, a HE töltete sokkal nagyobbat sebez.
Viszont ha a kaliber méretünk (pl 122mm) duplája, az eltalált páncél vastagságának (pl 60mm), a lőszer normalizáció mértéke növekszik (AP/APCR), még egy kicsit jobb eséllyel ütjük át a páncélt.
Ha a kaliber méretünk (pl 170mm) háromszorosa , az eltalált páncélnak (pl 50mm), a lövedék akkor sem pattan, ha 70° fölötti szögben találjuk el (AP/APCR lőszernél). Természetesen, a lemezt még át kell ütnie ettől függetlenül. Ezt a jelenséget hívják Overmach-nak (amivel a játék HEAT, vagy robbanó alapú lőszereknél nem számol).


Van még egy érdekes összefüggés, a kaliber tekintetében. A lepattanó lőszer nem veszít a penetrációjából, ami viszont páncélt üt át, annak az átütött effektív páncél vastagságával csökken a penetrációja és minkét esetben továbbhalad egy ideig. Ezt a távolságot úgy határozzák meg, hogy a kalibert felszorozzák tízzel. Egy 122mm-es lövedék 1,22 métert tesz még meg akár a tankban (ez a modulsérüléseknél még fontos lesz), akár a rétegelt páncél első páncéllemeze mögött, akár azon a pályán amerre lepattant.



- Célpont távolság


A célpont távolság, befolyásolja a páncéltörő lőszerek átütését. A HEAT lőszerét - annak ellenére, hogy a páncéltörőkhöz soroltuk - nem befolyásolja. Se a HE alapú robbanó lövedékekét.
Az AP és APCR lőszer 100m távolság felett kezd veszíteni a penetrációjából, folyamatosan, ahogy egyre nagyobb utat tesz meg. Ezek az adatok pontosan nincsenek megadva (ez is egy lehetőség a WarGaming-nek a játékegyensúly fentartására), amit biztosan tudni, hogy az APCR lövedék sokkal nagyobb mértékben veszít a penetrációjából. Kivétel a tierX közepes tankok lövedékei.
Ráadásul ez tierénként változik, amíg egy tier I.-es AP/APCR-el veszít 17% / 51%-ot, addig a német tier X.-es 128mm-es ágyú 2% / 15% ot. Nemzetenként, és lőszerenként biztos van különbség, amibe sajnos nem látunk bele.
Az APCR lövedék az összes közül a leggyorsabb, egy messzi célpontot könnyebb vele eltalálni, mert kevesebbet kell egy gyorsan mozgó tank elé céloznunk. És lehet hogy többet veszít az átütéséből mint az AP (bár van is miből sok esetben), de magasabb tierben mégis ez az egyik legjobb sniper lőszer (Jagdtiger, Leopard, FV215B).



- Spaced armour (rétegelt páncélzat)


A lényege, hogy két vékonyabb páncéllemezzel oldják meg a védelmet, amelyek között van egy távolság. Ha robbanó típusó lövedékkel lövünk, a külső pánélzaton megtörténik a robbanás, és így az már nem jut be a tanktestbe. Ez leginkább a HE/HESH típusú lőszerek ellen véd.
Az AP/APCR páncéltörő lövedékeknek egyszerűen csak át kell tudniuk ütni a két páncéllemez vastagságát.
A HEAT lőszer penetrációját iszonyatos mértékben redukálja a rétegelt páncélzat.







A HE robbanó alapú lőszerek a külső páncélzaton felrobbannak, és onnan csak a területsebzésük érvényesül, modul és legénység sérülhet, de nagy mértékben csökkenti az utánuk kapott sebzést.
A játék úgy számol az AP/APCR lőszernél, hogy annak ugye átkell ütnie a külső páncéllemezt, majd a kaliber méretének tizszerese távolságon belül, el kell tudnia érnie a második réteget. Itt ez első becsapódási pont átütési értékéből levonják az első páncél effektív vastagságát, és azzal kell a második páncéllemezt átütnie.
A HEAT lőszernek nincs terület sebzése, viszont a játékban úgy van megoldva, hogy az első lemezpáncélt átütve (az átütéséből ugye levonódik az átütött lemez effektív vastagsága) folytatja útját, de 10cm-ként veszít az átütéséből még 5%-ot. Ezért lehet az, hogy eg AMX12t lánctalpa benyelheti a JagPzE100 heat lövését oldalról, mert a lánctalp is egy spaced armourként működik.





Lőszerek típusok előnyeik, hátrányaik és jellemzőik főbb vonalakban




Armor Piercing (AP - páncéltörő).
▪ ±25% átütés és sebzés ingadozás (random)
▪ gyenge pontokat célozva, 1-2 tierrel magasabb tankok is jól belőhetőek vele (vannak kivételek)
+ vékonyabb tereptárgyakon átmegy, és utána is sebez
+ univerzális használhatóság
+ spaced armour és lánctalp ellen is jól használható
+ legjobb normalizáció 5%, és Overmatch
- 100m lövőtáv felett folyamatosan csökken az átütés, de nem drasztikusan
- 70° beesési szög felett instant lepattan






Armor Piercing Composite Rigid (APCR - prémium páncéltörő)
▪ ±25% átütés és sebzés ingadozás (random)
▪ vastag páncélzat ellen kiváló választás
+ AP-hez képest magasabb átütési értékek
+ spaced armour és lánctalp ellen is jól használható
+ legjobb lőszer sebesség (AP-hez képest, közel másfélszeres)
+ vékonyabb tereptárgyakon átmegy, és utána is sebez
+ normalizáció 2%, és Overmatch
- 100m lövőtáv felett folyamatosan csökken az átütés, akár még az AP-nél kisebb átütési érték is lehetséges alacsonyabb tierben
- 70° beesési szög felett instant lepattan
- magas ár
- 'goldnoob' flame veszély

▪ magas szintű közepes tankok alap lőszere, tipikus eset, hogy a butus játékosok részéről ilyenkor megkapjuk az “apcr noob” beírás, nem kell vele foglalkozni


Read more: vteps.hu/regi/o...6GxJtR

Forrás a VTEPS oldala. Gyk. a negatívumok között keresd a megoldást! Mindemellett azt gondolom hülye aki nem használja ki a prémium lőszer nyújtotta előnyöket, de jó a használatuk előtt kicsit körbenézni. Nem arról folyik itt a dialógus, hogy melyik lőszer jobb, használhatóbb, csupán az átütés változása a kérdés. Abban meg nekem van igazam...
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ankhiszesz, HUN_Sector

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172602 Írta: singes
Megválaszolva: singes

Figyelem: Spoiler!

Read more: vteps.hu/regi/o...6GxJtR

Forrás a VTEPS oldala. Gyk. a negatívumok között keresd a megoldást! Mindemellett azt gondolom hülye aki nem használja ki a prémium lőszer nyújtotta előnyöket, de jó a használatuk előtt kicsit körbenézni. Nem arról folyik itt a dialógus, hogy melyik lőszer jobb, használhatóbb, csupán az átütés változása a kérdés. Abban meg nekem van igazam...


1. Szerintem elég lett volna a link, nem kellett volna az egész szöveget beollózni. :whistle:

2. Az átütés veszteség három dologtól függ. Először is a távolságtól (100 m-n belül nincs, utána 100 méterenként van egy adott fix érték, én pl. a t-10 elemzéshez be is írtam, hogy ott 100 m-nként 2 pent veszít). Másrészt az ágyú kalibere. Minél kisebb a kaliber, annál nagyobb a az átütésveszteség. Végül az adott lőszertípus. Ha jól tudom, az apcr kevesebb veszít például, mint az ap. Repesznél pedig, ha minden igaz, eleve nincs is átütésveszteség. Erre is van vmi táblázat, de hogy én nem fogom előbányászni, az is tuti. :silly:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172613 Írta: Pike
Megválaszolva: Pike

Figyelem: Spoiler!

Read more: vteps.hu/regi/o...6GxJtR

Forrás a VTEPS oldala. Gyk. a negatívumok között keresd a megoldást! Mindemellett azt gondolom hülye aki nem használja ki a prémium lőszer nyújtotta előnyöket, de jó a használatuk előtt kicsit körbenézni. Nem arról folyik itt a dialógus, hogy melyik lőszer jobb, használhatóbb, csupán az átütés változása a kérdés. Abban meg nekem van igazam...


1. Szerintem elég lett volna a link, nem kellett volna az egész szöveget beollózni. :whistle:

2. Az átütés veszteség három dologtól függ. Először is a távolságtól (100 m-n belül nincs, utána 100 méterenként van egy adott fix érték, én pl. a t-10 elemzéshez be is írtam, hogy ott 100 m-nként 2 pent veszít). Másrészt az ágyú kalibere. Minél kisebb a kaliber, annál nagyobb a az átütésveszteség. Végül az adott lőszertípus. Ha jól tudom, az apcr kevesebb veszít például, mint az ap. Repesznél pedig, ha minden igaz, eleve nincs is átütésveszteség. Erre is van vmi táblázat, de hogy én nem fogom előbányászni, az is tuti. :silly:


Mindenkitől bocs! Tabletről vagyok :). Rosszul tudod az apcr veszít a legtöbbet. He valóben nem veszít( nincs is miből) :) . Ês igen minél kisebb a kaliber, annál nagyobb a 100 méterenkénti veszteség, kivéve az első 100 métert. Az egyik linkelt fórumon pont ezt vizsgálják, hogy mi az a távolság, aminél már nem éri meg az apcr-lőni, annak ugyanis kisebb az átütése bizonyos ágyúk esetén, mint az ap lőszernek, pontosan a nagyobb átütőképesség-veszteség miatt. Mindez csupán természetesen az elméleti alapvetés. A többi a WG programozóin múlik.Egyébként a való életben is hasonlóak a tapasztalatok az űrméret alatti lőszerek kapcsán, bár ez nem a játékhoz tartozik, de a lőszermechanikai tulajdonságogat szerintem nem a kisujjukból szopták a fejlesztők, van némi relevanciája a valóságnak is benne.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja - 9 éve 8 hónapja #172626 Írta: CrawlingChaos
Megválaszolva: CrawlingChaos

Mindenkitől bocs! Tabletről vagyok :). Rosszul tudod az apcr veszít a legtöbbet. He valóben nem veszít( nincs is miből) :) . Ês igen minél kisebb a kaliber, annál nagyobb a 100 méterenkénti veszteség, kivéve az első 100 métert. Az egyik linkelt fórumon pont ezt vizsgálják, hogy mi az a távolság, aminél már nem éri meg az apcr-lőni, annak ugyanis kisebb az átütése bizonyos ágyúk esetén, mint az ap lőszernek, pontosan a nagyobb átütőképesség-veszteség miatt. Mindez csupán természetesen az elméleti alapvetés. A többi a WG programozóin múlik.Egyébként a való életben is hasonlóak a tapasztalatok az űrméret alatti lőszerek kapcsán, bár ez nem a játékhoz tartozik, de a lőszermechanikai tulajdonságogat szerintem nem a kisujjukból szopták a fejlesztők, van némi relevanciája a valóságnak is benne.


Sziasztok,

ÍMe egy nem túl régi, bár nem garantáltan aktuális táblázat az átütésváltozásokról. Ezek az értékek nemzetenként és ágyunként vannak meghatározva, tehát nem csak a kalibertől függnek, és fontos tudni, hogy ez egy amolyan rejtett statisztika, amit a WG aktívan használ balanszolásra (rejtett buff és nerf).

docs.google.com...gid=10
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: DarkRaven73

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja - 9 éve 8 hónapja #172628 Írta: Chaos_42
Megválaszolva: Chaos_42
Na tök jó hogy a lőszerekről van szó.
Aktuális problémám magyarázatra szorul.
Isu-152: Még az alap 152mm es repesszel. Közelről max 20 méter meglövöm a Bat-Chat-ot Az összes sebzés amit bevittem 68.
Nem lőttem mellé. Tessék megfejteni nekem. Köszi.

Kb. a lánctalp közepét találtam el. Szerintem nincs akkora Hpja hogy benyelje.
Ha van türelem visszajátszás a mellékletben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja #172630 Írta: singes
Megválaszolva: singes

Na tök jó hogy a lőszerekről van szó.
Aktuális problémám magyarázatra szorul.
Isu-152: Még az alap 152mm es repesszel. Közelről max 20 méter meglövöm a Bat-Chat-ot Az összes sebzés amit bevittem 68.
Nem lőttem mellé. Tessék megfejteni nekem. Köszi.


Lövegpajzs? Track? Egy olyan rész, ahol véletlenül rétegelt? A wg ugye pontként kezeli a lövedéket, tehát ha pont azt az egy pontot találod el, akkor szopacs.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Chaos_42, DarkRaven73

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja - 9 éve 8 hónapja #172632 Írta: Chaos_42
Megválaszolva: Chaos_42
Na talán most már lesz melléklet is.
wotreplays.com/...su-152

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

9 éve 8 hónapja - 9 éve 8 hónapja #172633 Írta: CrawlingChaos
Megválaszolva: CrawlingChaos
Még annyit fűznék hozzá a táblázathoz, hogy ha valaki figyelmesen megnézi, akkor egyfelől bár nagy általányosságban igaz, hogy az apcr lövedékek "relatív átütésvesztesége" nagyobb a normál lőszerékénél, de

1. egyfelől ez nem minden ágyura igaz lásd pl. német ágyuk között a legtöbb 10,5 cm-es ágyut ellenpéldaként
2. a várható minimum átütések középértéke még így is egy két kivételtől eltekintve magasabb az apcr lövekedékek esetében a sima ap lövedékhez képest még 500, illetve 720 méteres lötávolság mellett is (a minimum diff oszlopban ahol pozitív érték van, ott az apcr átütése magasabb az 500, illetve 720 méteres lőtávon az ap-nél, ahol negatív, ott a lőtávolság maximumához közeledve már mindenképpen hatékonyabb az ap az apcr-nél.

Következésképpen nagy távolságon az esetek többségében nem direktben az átütés veszteség miatt válik az apcr lövedék kevésbé hatékonyabbá, hanem alapvetően a normalizáció veszteség miatt.

docs.google.com...gid=10

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Téma: OFF topik

    • TegRazor profilkép
    • Dühöngő (2)
    • Én nem tudom ,hogy miért vagytok annyira oda......
    • Írta: TegRazor
    • 31 perce ezelőtt

Téma: Minden egyéb WOT

    • RockyRuciano profilkép
    • Csak egy kérdés (2)
    • Játékstílus kérdése. Ha meg tudod csinálni,...
    • Írta: RockyRuciano
    • 2 órája 3 perce ezelőtt
    • bobitusz profilkép
    • SEGÍTSÉG! #2
    • Alapból a jobbegérgombot kell nyomva tartani.
    • Írta: bobitusz
    • 5 napja 18 órája ezelőtt
    • RockyRuciano profilkép
    • Csehszlovák harckocsik
    • Ah, a Skoda T27-hoz hasonlítani a régi TVP...
    • Írta: RockyRuciano
    • 1 hete 1 napja ezelőtt
    • green.rebeca profilkép
    • Bónuszkódok
    • sziasztok. kérlek valaki írja alá nekem a...
    • Írta: green.rebeca
    • 1 hete 3 napja ezelőtt
    • dobilaci profilkép
    • Olasz harckocsik
    • Pont ma gunmarkoltam le a Progetto 66-ot,...
    • Írta: dobilaci
    • 1 hónapja 4 hete ezelőtt

© 2025 WOTINFO. Minden jog fenntartva.