A megvalósított Tas NEM a Párduc lövegét, motorját tartalmazta, páncélséma is eltért.
...
Úgyhogy a Tas, mint Párduc hard copy állítás egyszerűen nem állj a meg a helyét.
Na de én nem is az elkészült modellről beszéltem, hanem arról amit terveztek és amit szerettek volna megvalósítani. De ezt le is írtam. Szóval az érved értelmét veszti..
Amúgy miért baj neked, hogy a magyar tankfejlesztésekhez felhasználtak licencet meg bevált ötleteket, példákat?
Nem gond nekem, sőt.. de ezt ki is fejtettem. Bár ahogy nézem inkább a ti csőrötöket sérti a dolog.
Amúgy amikor a németek a T-34-el szembetalálkoztak és azt látták, hogy az sokkal jobb, mint a Panzer III
Ez így nem korrekt. Papíron a T-34 egy sokkal jobb konstrukció volt ugyan DE fontos a kontextust is figyelembe venni. Amikor ez a két tank találkozott akkor a Pz.III-asok mellett szólt a jobb optika, a tűzgyorsaság, a rádió és a tény, hogy a parancsnok a jármű irányításával volt elfoglalva és nem kapott másodlagos feladatkört így hatékonyabb volt a személyzet ÉS ami a legfontosabb, hogy mivel a német páncélos erős ütőerejét képeték így az európai hadszínteren már megedződött legénységgel rendelkeztek. Ezzel szemben a korai T-34 -esek 4 fős személyzettel a parancsnoknak más feladatköröket is el kellett látnia, ezzel csökkentve a hatékonyságot, valamint a páncélzata eleinte nem megfelelő széntartalmú fémből készűlt így hajlamos volt találat esetén megrepedni így sokszor olyan találatok is végzetesek voltak aminek a döntött páncélról le kellett volna pattanni.
A késöbbiekben az oroszok orvosolták a problémát és sikeresen fejlesztették a T-34 -est ami valóban jobb tanká tette a Pz.III-asnál.
a döntött páncélzati felépítésnél maradt --- mert az volt a legjobb, az előremutató. És ettől a Párduc copytank lenne?
Ne haragudj de ez egy akkora faxság... Azért lesz a Párduc a T-34 hard copy-ja mert döntött a páncélja? A németek építették a
LEGELSŐ DÖNTÖTT PÁCÉLLAL RENDELKEZŐ HARCKOCSIJÁT! Akkor a te logikád szerint az összes döntött páncélú harckocsi az
A7V hard copy-ja??? Én megindokoltam az állításom de nagyon azt érzem, hogy te csak ilyen vaktában lövöldözöl és érdemi érvet nem tudsz felhozni...
A Tas önmagában megmutatta, hogy volt képesség, volt mozgástér
Nagyon odatettük magunkat... hú de be lett fenyítve az összes szövetséges. Össze is néztek,. hogy ezt azért nem gondolták volna. A háború végéig megépíteni egy harckocsit... Ez majdnem akkora siker mint az olaszok első világháború alatt megépített
3 azaz
HÁROM harckocsija. Ők is nagyot szerepeltek velük.
A Tas egy illúzió volt. Egy álom amit hajkurásztunk. Nem volt realitása. Nem volt kapacitás rá. Nem véletlen ,hogy a főbb alkatrészei mind licenszelt alkatrészek lettek volna. Nem véletlen lett volna a párduc mása! És IGEN az lett volna hiába erősködtök, mert egyszerűen kellettek azok az alkatrészek. Láthatjuk, hogy nélkülük értékes HÓNAPOKAT veszítettünk a tényleges gyártásba kerülésből ami miatt végül 1 se készülhetett el.
Szeretném akkor tisztázni @RockyRuciano és @Fücsök ,hogy a posztjaim végigolvasásával vagy értelmezésével van gondotok? Mert mind 2 verzió orvosolható.
Nincs bajom a licensz koncepcióval (de ezt már kifejtettem de úgy érzem nem ment át), sőt a lehető legjobb döntés volt amit akkor hozhattak a döntéshozók. A probléma ott volt mikör mi is elkezdtük ezt a bürokratikus baromkodást meg a megalomán tervek hajszolását (TAS, igen az volt). A németeknek is igen sok értékes erőforrást sikerült elpazarolniuk olyan projektekre amik hatalmas öngólok voltak. A háborúkat nem a szuperharckocsik nyerik meg hanem a nagyszámú elfogadható harckocsik. A Pz.III a Pz.IV a Turán vagy a T-34 ilyen koncepciók voltak. Csak a Pz.III -nál és a Turánnál a fejleszthetőség korlátai utólag igen komoly problémává váltak és így végül alulmaradtak.
Én csak annyit kérek, hogy fejtsük már le a saját magunk öntömjénezését és kezeljük reálisan a helyén azt amit tettünk és amit elértünk.
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...