Jelenleg 81 vendég és nincs Tag online

Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Battle Pass XVIII: A tökéletességhez vezető út
Battle Pass XVIII: A tökéletességhez vezető út
previous arrow
next arrow

Legfrissebb cikk hozzászólások

[2.0] Jacktor modpack
Szia,már jó ideje nem játszom. Az utóbbi 1 évben ...
Kesumisu 3 órával ezelőtt
Fair Play-frissítés a modok terén
Nevetséges, hogy még mindig itt tartanak.Az pedig méginkább, hogy ...
_Aerol_ 1 napja
Waffenträger: Paradox (09.19-09.30)
Professor!
"You've been thunderstruck."
Sixtyfeetofbridge 1 napja
[2.0] Jacktor modpack
Köszi,működik!
az.ellenséged.mert 1 napja
2.0.1 és 2.1 újévi frissítés
Ahogy látom, megvannak a 2.0 legfőbb nyertesei:
TierX szinten ...
RockyRuciano 1 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Szóval napi 2-3 órát pörgessem ezt a mod-ot 2000 ...
BaliSan 1 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
azon kívül hogy begyűjtöd a (meglepően sok) kötvényt meg ...
bobitusz 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Ne csodálkozz. Ha megvan a napi küldi, akkor már ...
Shunz 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Játszhatatlan, agyhalottak....
BaliSan 2 napja
Waffenträger: Paradox - Lootboxok
Least obvious WG employee
ianselot12 2 napja
[2.0] Jacktor modpack
A játék főkönyvtárában lévő mods és res_mods mappájában lévő ...
varsa 3 napja
[2.0] Aslain's ModPack Installer
Üdv mikor lesz használható mód meg magyar szinkron????????
turbi72 4 napja
A T803 lenne az ÚJ legerősebb 11-es tank? (by Tankelit)
természetes!De hogy mnden tankomat egyből 3x ammo rackezik, ez ...
okecsapogi 4 napja
Fair Play-frissítés a modok terén
"Továbbá tájékoztatunk, hogy bővítettük a tiltott modok listáját, és ...
Sammie 4 napja

Beszélgetés az artyk szerepéről és létjogosultságáról

5 éve 4 hónapja #296350 Írta: f3f64c6821528cf5b60f8a448c537a14
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW

Figyelem: Spoiler!


Az általad leírt jelenségeket nem vitatva, ugyanakkor a benne lévő érzelmi töltettel nem egyetértve, ez az érem egyik oldala, ami neked a te játékstílusodból adódóan a legtöbb problémát okozza.

Figyelem: Spoiler!


Még egyszer hangsúlyozva, hogy az általad leírt problémákkal egyébként egyetértek.


Nem tudom Bhala, nekem sosem volt bajom a rejtőzködő TD-kkel.
Ha meg is lő valamelyik tudom, honnan lőtt, és vissza tudok rá lőni. Nem kell spoton lennie sem.
Ellenben egy arty meg nem így működik.
A TE SC-s példáddal az a gond, hogy van egy másik SC kaliberű tank a csapatodban, aki le tudja küzdeni és azt nem neked kell, nem okvetlen az artykra kell támaszkodnod.
Jóllehet nem biztos, hogy meg is teszi, tudom én.
Összegezve és tiszteletben tartva a véleményedet, én nem hiszem, hogy a TD-k ugyanolyan rákfenéje lennének a játéknak, valamint hogy az arty osztály hoz annyi plusszot a csatába ami kompenzálja a sok negatívságát.
Nem hiszem, hogy az artyk után a TD-k lennének "megfeszítve".

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja - 5 éve 4 hónapja #296357 Írta: Bhalangir
Megválaszolva: Bhalangir

Figyelem: Spoiler!


Az általad leírt jelenségeket nem vitatva, ugyanakkor a benne lévő érzelmi töltettel nem egyetértve, ez az érem egyik oldala, ami neked a te játékstílusodból adódóan a legtöbb problémát okozza.

Figyelem: Spoiler!


Még egyszer hangsúlyozva, hogy az általad leírt problémákkal egyébként egyetértek.


Nem tudom Bhala, nekem sosem volt bajom a rejtőzködő TD-kkel.
Ha meg is lő valamelyik tudom, honnan lőtt, és vissza tudok rá lőni. Nem kell spoton lennie sem.
Ellenben egy arty meg nem így működik.
A TE SC-s példáddal az a gond, hogy van egy másik SC kaliberű tank a csapatodban, aki le tudja küzdeni és azt nem neked kell, nem okvetlen az artykra kell támaszkodnod.
Jóllehet nem biztos, hogy meg is teszi, tudom én.
Összegezve és tiszteletben tartva a véleményedet, én nem hiszem, hogy a TD-k ugyanolyan rákfenéje lennének a játéknak, valamint hogy az arty osztály hoz annyi plusszot a csatába ami kompenzálja a sok negatívságát.
Nem hiszem, hogy az artyk után a TD-k lennének "megfeszítve".


Majd kérdezd meg a frontharcososkat, hogy mi a véleményük Halálcsillag, Kukásautó, Grille vagy JPzE100 témában. Gyorsan arty magasságokba leszünk. :)
Egyébként bajom nekem sincs, de a pont ugyanannyira tehetelen vagy ellenük adott helyzetekben, tehát logikailag ugyanaz. (Jó van, de fel bírom dolgozni ;D ).

A másik SC tank meg belőni nem tudja, max ugyanúgy spoton tartani. De én most konkrét helyzetekről beszélek, nem általánosságokról. Általánosságban mindig mindenre lehet mondani megoldást. A példámmal élve: de most nincs olyan tank, vagy az ment a heavy oldalra és nem tud/akar átjönni stb. A lényeg egy kialakult játékhelyzet, aminek artyval van, nélküle meg nincs megoldása. Ugyanúgy mondhatnám artira is, hogy ha beléd lőtt húzódj fedezékbe és várj addig, amíg átfókuszál másra. "Igaz azzal lehet elmegy 1-2 perced, pozíciót, lehetőséget vesztesz de megoldható". De most nem erről van szó, hanem hogy van ahol sok, ahol tényleg nem jól hat a játékra, és van ahol meg vitathatatlanul szükséges, ezért az egyensúlyt kellene megtalálni, nem zsigeri alapon kezelni.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Balista1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja - 5 éve 4 hónapja #296379 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee

Majd kérdezd meg a frontharcososkat, hogy mi a véleményük Halálcsillag, Kukásautó, Grille vagy JPzE100 témában. Gyorsan arty magasságokba leszünk. :)
Egyébként bajom nekem sincs, de a pont ugyanannyira tehetelen vagy ellenük adott helyzetekben, tehát logikailag ugyanaz. (Jó van, de fel bírom dolgozni ;D ).


Jgpz az egyik legkellemesebb ellenfél, jöhet belőle bármennyi - valóban kiemelkedő játékosoktól nem nagyon fogsz mást hallani. Kukás HE csodák esetében már kevésbé egyértelmű, de általában véve nincs belőlük 3+ csatánként, HP-t ők is behozzák, és sok esetben könnyű is lefarmolni jó adagot belőle, lejátszani őket.

Papír tédéknél, estéervéknél is inkább az a baj, hogy az artikkal és lightokkal karöltve rendkívül alacsonyra zuhan a csapat HP, borul a játékmenet, ha marad is valami ütközeti pont, akkor is nagyon gyorsan eldől a kimenetel és így tovább.

Általában véve, értem a gondolatot, de az én perspektívámból iszonyat messze van a teljes td problematika az artiktól. Kézenfekvő példának Ghost Town jut eszembe, mert év elején még új pályának számított nekem. A városról beszélve, először nyilván azt kellett megtanulni, hogy hova lehet belőni a TD dombokról (fire lines). A td pozíció miatt a város mondjuk 15 százaléka nem, vagy csak nagyon óvatosan játszható. Ehhez képest, ha pontosan tudod, hogy hol vannak az artik, akkor is teljesen kiesik mondjuk 80%. (Az eredmény, hogy artik mellett másfél játszható kezdőpozíció marad. Egy sziklarakás, ahova nem lő be az arti.)

Ja nem a városban játszol, hanem 1-2 vonal magasságban? Akkor inkább beszéljünk 10 és 98 százalékról. Egy sziklád és egy magasabb dombod van, amire rátapadva nehezen talál el az arti. Továbbá, még mindig peekelhetek ott is, ahova látnak a tédék, mert csak akkor van bármi esélye eltalálni, ha eleve oda preaimelt. Ehhez képest arti ellen szpotra kerülök, hiába húzom vissza azonnal, hiába volt kalkulált kockázat, sérülni fogok valamennyit, lényegében minden esetben.

Ezek nyilván nem pontos arányok, csak a nagyságrendet akartam éreztetni. Ezt a nagyságrendet pedig a pályák túlnyomó többségére rá lehet húzni. Teljesen behatárolja és repetitívvé teszi a gameplayt. Például meglátod a tier10 a három artit, onnantól fogva más nem nagyon fog jelentősékkel bírni. Nem számít a tudásod a többi tankról, az értékítéleted a teljes lineupról, a teljes pályaismereted, általában egy opciód maradt, és általában az sem lesz egy kecsegtető dolog. Ugyanazt kell újra és újra megpróbálni. A kezdőpozíciók után is minden egyes lépést az fog mindenekelőtt meghatározni, hogy milyen viszonyban van az artikkal.

Nekem is óriás kedvencem, mikor valaki azt írja, hogy sírás helyett meg kell tanulni, hova nem tud lőni az arti. Ilyet tényleg csak olyan képes leírni, akinek hozzávetőleg zéró köze van a játékhoz. Arti, és arti nélkül is előszeretettel játszik értéktelen, jelentőséggel nem bíró pozíciókat.

És ez csak a probléma első rétege. Hogy tudod emellett élvezni a játékot, neki mész e újra és újra annak, ami gyakran csak fejjel a falnak dolognak érződik? Amiből aztán nem nehéz egy következőt találni, hogy ha ezzel szembesülsz közel szünet nélkül (láttuk a statisztikákat a főoldalon), akkor a legtöbbünk tankválasztását ez nagyban befolyásolni fogja. Mivel játszol, ha nem akarsz teljes testtel ezzel küzdeni folyamatosan, ha nem akarsz teljesen limitált játékmenetet követni, vagy szimplán csak nem akarod szétlövetni magad azokkal, akik valójában nem is játsszák a játékot? Bizony, artival, kerekessel, lighttal, tédével, gyors meddel. (Utóbbi a vékonyabb réteg, mert átlagos játékosoknak kevesebb sikerélmény van bennük.) Magába harap. Mi az eredmény? Három arti, öt tédé, négy light, 2 med, 1 heavy. Have fun!

Aztán egy következő dimenzió, hogy gyorsak és gyakran egyoldalúak a csaták? Hát tényleg? :D

Egy megint másik, hogy milyen típusú játékosoknak veszi ez el a kedvét a komoly vagy bármilyen folyatástól?

A battle pass megjelenése előtt rengeteg ilyen 1-2 nehéztankos csatát játszottam, ezért is értékeltem nagyon magasan, hogy erőltetik az SC-t és 277-et benne. Borzalmas volt. Kabaré, amikor a lightoknak a szpotolás helyett az egymás közötti harc marad, az artiknak és tédéknek is alig marad valami gyakorlatban lőhető dolog. Ha pedig felismered mindezt? Mit tudsz vele kezdeni? Nem tudom, én sem tudok benne felelősséget vállalni, én is ezekkel a tankokkal játszom. Most is ez van tervben: light, ebr, nyolcas td, Leo. Mit kellene csinálnom?

Olyanba már nagyon bele se akarok menni, hogy mennyire súlyosan együgyű az artival való játék. Valahol csak elképesztő, tényleg. Annyira messze van a valós játéktól, hogy... áh. Mint egy minigame a nagy játékon belül, amivel normális esetben nem akarnál kettő percnél többet foglalkozni. Vagy mint egy mobil játék! Egy jól megírt kezelőfelülettel, nem okozna különösebb problémát, ha táblagépen kellene artizni. Nyilván igazságtalannak érződik ellene.

Mindezzel együtt, ha azzal érvelünk, hogy egyes broken tankok, vagy broken játékosok még inkább azok lennének az artik teljes megszünésével, még nagyobb befolyással bírnának, abban kétségtelen van igazság. Csakhogy ettől brutálisan messze vagyunk. Hogy a kettes limitig sem jutottunk még el random csatákban, egyszerűen felháborító! Hogy a nyilvánvaló problémák és hiányosságok mellett mennyire nem mernek hozzájuk nyúlni? Többszörös találatnál stun idő csökkentőse? OK főnök!

Mindegy, ennyit erről. Viszont, ha már a dühöngőben járok, dobok még ide egy spoilert:

Figyelem: Spoiler!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: dobilaci, Bhalangir, charliefirpo_2018

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja - 5 éve 4 hónapja #296380 Írta: f3f64c6821528cf5b60f8a448c537a14
Megválaszolva: f3f64c6821528cf5b60f8a448c537a14

Majd kérdezd meg a frontharcososkat, hogy mi a véleményük Halálcsillag, Kukásautó, Grille vagy JPzE100 témában. Gyorsan arty magasságokba leszünk. :)
Egyébként bajom nekem sincs, de a pont ugyanannyira tehetelen vagy ellenük adott helyzetekben, tehát logikailag ugyanaz. (Jó van, de fel bírom dolgozni ;D ).


Figyelem: Spoiler!

Mindegy, ennyit erről. Viszont, ha már a dühöngőben járok, dobok még ide egy spoilert:

Figyelem: Spoiler!


Hát igen.
De mint nem annyira lightos emberke mondom tudom, hogy azért a meccsenkénti 4-6-8 lt sem jó.
Sem a csapatnak, sem az embernek.
Csinálj küldit.
Szerencse hogy a legtöbb lt 1 percen belül halott.
Vagyis szerencse is meg nem is.

A spoileres rész durva. Nem tudtam, hogy nevessek e, vagy sírjak.
De van ellenpéldám is.

Szombaton mentünk előrenyomulást. Az ellenséges klán lemosott minket a pályáról.
Gyakorlatilag esélytelenek voltunk. De tényleg.
Amikor hasonszőrű vagy kicsit jobb játékosokkal kerülsz szembe akkor nem para mert tudod hogy megesik, benne van a pakliban.
De ezek 1500 csatás 3k értékelés alatti játékosok voltak!
Volt náluk 2 emberke 7K feletti.
Most mégis mire gondolhatok?
Hogy hirtelen megtáltosodtak? Vagy hogy másodaccountok?
Vagy hogy ment a "wórpakk"?
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: charliefirpo_2018

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja - 5 éve 4 hónapja #296381 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee

De mint nem annyira lightos emberke mondom, hogy azért a meccsenkénti 4-6-8 lt sem jó.


Pontosan arra próbáltam rávilágíani, hogy a megboruló tankarányok is lehet egy negatív következménye az iszonyat mennyiségű 2-3 artis csatának. Mitől lenne jó?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja - 5 éve 4 hónapja #296385 Írta: Bhalangir
Megválaszolva: Bhalangir

Jgpz az egyik legkellemesebb ellenfél, jöhet belőle bármennyi - valóban kiemelkedő játékosoktól nem nagyon fogsz mást hallani. Kukás HE csodák esetében már kevésbé egyértelmű, de általában véve nincs belőlük 3+ csatánként, HP-t ők is behozzák, és sok esetben könnyű is lefarmolni jó adagot belőle, lejátszani őket.

Természetesen, amíg nincs belőlük 3+ addig egyértelműen nem ők, és persze az arty sokkal inkább. A jelen metában abszolút 1 arty/csapat limit szükséges lenne. De ha TDk többen vannak, akkor egykutya, fogjáka sávokat, sok hp elvételével büntetnek, miközben technikailag nem kell sokat tenniük ezért.

Általában véve, értem a gondolatot, de az én perspektívámból iszonyat messze van a teljes td problematika az artiktól. Kézenfekvő példának Ghost Town jut eszembe, mert év elején még új pályának számított nekem. A városról beszélve, először nyilván azt kellett megtanulni, hogy hova lehet belőni a TD dombokról (fire lines). A td pozíció miatt a város mondjuk 15 százaléka nem, vagy csak nagyon óvatosan játszható. Ehhez képest, ha pontosan tudod, hogy hol vannak az artik, akkor is teljesen kiesik mondjuk 80%. (Az eredmény, hogy artik mellett másfél játszható kezdőpozíció marad. Egy sziklarakás, ahova nem lő be az arti.)

Nem kérdés a sorrendiség 3 arty vagy túl sok lehetőséget fog le, vagy ha összedolgoznak 1 helyre, akkor túl nagy tűzerő koncentrációt okoz. Azt gondolom, ha sok med vagy sok HT van az nem annyira baj (legalább is nekem), minden másból a sok az természeténél fogva borít sokkal több mindent. A túl sok light ugyanúgy passzívabbá tesz, ahogy a sok TD-is korlátozza a lehetőségeket. Az én szintemmel nem mondom, hogy folyton, de érezhetően akadnak olyan helyzetek, amikor egyszerűen meg vagyok fogva a peakdmger TD-k által és lényegébe arty eset. Spoton vagyok, nem látom, vagy ha látom is akkor se térül meg a felvett sebződés. Ahol azokat az apró tudásokat kellene még összeszedni, hogy meddig is kockáztathatsz, mennyire told, hogy ne nyald be a megadmget. És akkor megint ha lokálisból kinézünk globálisba, hogy egy nálam is rosszabb játékos ezekből mennyivel többet beszed, meglöveti magát, fogy a létszám, tűzerő stb. Nyilván top játékos nem számol vele, de tény, hogy minél több támogatást tud kapni, annál könnyebb dolga lesz összességében. Tehát ha éppen nem is foglalkoztatja, nem is veszi számításba, kihatással mindenképpen van a játékára, még ha kontrollálni nem is tudja.

Ezek nyilván nem pontos arányok, csak a nagyságrendet akartam éreztetni. Ezt a nagyságrendet pedig a pályák túlnyomó többségére rá lehet húzni. Teljesen behatárolja és repetitívvé teszi a gameplayt. Például meglátod a tier10 a három artit, onnantól fogva más nem nagyon fog jelentősékkel bírni. Nem számít a tudásod a többi tankról, az értékítéleted a teljes lineupról, a teljes pályaismereted, általában egy opciód maradt, és általában az sem lesz egy kecsegtető dolog. Ugyanazt kell újra és újra megpróbálni. A kezdőpozíciók után is minden egyes lépést az fog mindenekelőtt meghatározni, hogy milyen viszonyban van az artikkal.

Abszolút! Viszont nálam a 2. a csillagrombolók. 3. pedig a lightok száma. Után jöhet minden más. Nem mondom, hogy kerülöm a peakdmer TD-ket, ellenben az artival, de meghatározó a döntéshozásomban, hogy mit gondolok, hova fognak állni.

És ez csak a probléma első rétege. Hogy tudod emellett élvezni a játékot, neki mész e újra és újra annak, ami gyakran csak fejjel a falnak dolognak érződik?

Igen, és ugyanakkor meg ezzel egy újabb dimenziót feszegetünk. Hogy kinek mi az élvezetes? Hogy valójában az átlag játékos által megfogalmazottak olyan elvárások, amik nem teljesíthetőek. "Ne legyen gyors, de unalmasan hosszú se", "Nyerjünk", "Tudjak sebezni eleget", "Legyen akció", "Legyen szoros és kiegyenlített", "Munka után fáradtan tudjak gurulni kicsit, hogy kikapcsoljak, levezessem a napi feszültséget", " A jó játékosok ne domináljanak le, legyen nekem is esélyem". És akkor most rajzoljuk meg ezeknek a halmazoknak a közös metszéspontját. Túl kicsi lesz. Észrevehetetlenül kicsi. Tehát maradnak a kompromisszumok, a csökkentett halmazoknak a közös metszéspontjai, ami már eleve egy alap frusztrációt generálnak, hiszen nem az egész csomagból lehet válogatni. És nyilván marad az arty vagy peakdmer. Amiből meg lesz a túl sok játékos, amit a WG nem tud nem figyelembe venni. Én legalábbis ezt érzem a fórumbeszélgetésekből. A folytonosan futott körökből.

Egy megint másik, hogy milyen típusú játékosoknak veszi ez el a kedvét a komoly vagy bármilyen folyatástól?

Igen, ez is egy érdekes és fontos téma lenne, amiről sokkal jobb lenne beszélgetni a szokásos fursztrációs körök helyett. A tényről, hogy a WG számos ok miatt nem akar e-sportot csinálni, de ez akkor is egy PvP játék, és mégis csak valahol szét kellene választani a 15v15 public sárdagasztást a kompetitívebb jellegű formáktól. A 7v7 játékmód ebből a szempontból egy olyan irány, amit időszakos helyett állandósítani kellene szerintem. Ráadásul ott se artyra se peakdmgerre nincs szükség a csökkentett látszám miatt, mert a pálya egyszerre elég lesz alternatívákra. Mégh ha public 7v7 akkor is számomra sokkal élvezetesebb, sőt pörgősebb, így egységnyi időre vetítve tartamasabb is.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ba_nshee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296394 Írta: Grande__Reagel
Megválaszolva: Grande__Reagel
Fontos-e az arty?

Ugye az egyik legerősebb érv mellettük, hogy vannak bizony szituációk, amik nem megoldhatók nélkülük. Íme ez a csata, ahogy 3an fogtunk fel 6 tankot, sőt, elég hamar csak 2en tartottuk őket:

wotnoobians.wot...an_sem

Ha nincs az arty support, hamarabb elbukunk, nincs 7,5 ezer kombinált, hanem kb 2000 dmg-el kezdtem volna új csatát.

Sőt, minden bizonnyal, ha ezt az oldalt nem tartjuk ilyen sokáig (sőt, végül meg is nyertük, hiába bukott el mind 3 "hős"), akkor buktuk volna a csatát, mert a másik oldalt meg az enemy állt nyerésre, és azt is csak akkor tudtuk megnyeri, amikor az artyk végre át tudtak fordulni oda.

Szóval ez a győzelem sokat köszönhet a 3 TOP tier!!! artynak. Elvileg. Szerintem meg még sem, és szerintem ez a csata sem azt bizonyítja, hogy fontos az arty (sőt, enemy szempontból, pont hogy káros).

Miért is nem toltak le minket, amikor 2x annyian voltak, egy hulldownozós helyen ott volt a Conqueror is, tehát még alkalmasabb tankjuk is volt az arra a pozícióra. Szerintme nem az arty miatt. Egyrészt mert ostobák volták, simán ránk kellett volna tolniuk, miután az artyk ellövöldözték magukat, pár HP vagy 1 tank veszteség árán megynerték volna azt az oldalt, simán bedarálva a csatát, és egy ilyen izgalmas végjáték helyett, lehetett volna egy 15-5 csata. De nem tették, mert bambák voltak, vagy mert féltek vmitől. Biztos, h nem hármunktól, és szerintem istenigazából nem is az artyktól, hanem az FV TD-től, akinek igazán köszönhető, hogy nem tolták ránk. Nem volt időm annyira figyelni, hogy az FV TD mennyire koncentrált ide, de egy lövést biztos h beleeresztett a Conway-be, mert sztem azt az 1000-s dmg-et nem arty okozta, pláne kábítás nélkül (asszem jól emlékszem). ÉS ha nem is nézett ide, az bőven elég volt az enemynek, hogy azt gondolhatták, ott van a háttérben és erre nézhet.

Szóval szerintem ez a csata sem az artyk supportja miatt lett győzelem, sokkal inkább az FV okozta fear faktora, és az enemy töketlensége miatt. Szerintem ha 0 arty van a pályán, akkor is hasonlóan alakult volna csata, mert akkor is gyávák lettek volna ránktolni (+ én is életben maradok, az első arty lövés után nem bújuk be nagyona szikla mögé, a Conqueror nem látja a gyengepontomat, így nem kapok tőle sebzést, hogy aztán a 2. arty lövésnek elég legyen csak splaselnie, csak h egy kis személyes sértettséget is belefűzzek az elemzésbe :) )

Gondoltma be dobom, hátha pro-kontra alapján el lehetne indítani egy vitát ez alapjána replay alapján, mert bár szerintem 0 artyval sem alakult volna máshogy a csata, azért igencsak látványosan kaptuk az arty supportot, amiből lehet azt gondolni, h artyk megmentették a seggünket.

Ha esetleg nem ebbe a topicba akarjuk ezt folytatni, akkor @Bhala légyszi dobd át oda, ahova gondolod, csak mivel itt már lement egy pár oldal beszélgetés erről, akkor gondoltam folytatom itt :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja - 5 éve 4 hónapja #296424 Írta: Bhalangir
Megválaszolva: Bhalangir
Megnéztem a videót, és más következtetésre jutottam.

Egyrészt maga a hozzászólásodba is keveredik kicsit, hogy akkor most mi a fő szempont. Nyilván minden, ami a csapatodnak jó, az az ellenfélnek nem.Tehát önmagában az az érv, hogy a Ti artytok kifejezetten káros az ellenfél csapatára, mert így a sima ellenfél győzelem helyett az lett ami, az pont alátámasztja, és nem cáfolja az alap témát.

A játékhelyzet egyébként tipikus, az egyike az általam felvázoltaknak. Nem arányos felállás, a túloldalon létszámfölénybe lévő csapatom elakad (T95 és Maus megfogta őket). Ott lassan elvéreznek, miközbe ezen az oldalon 8vs4-et játszatok ha az arty support nem lenne. Van két lassan töltő TD. Ha rátok estek volna, gyorsan vége, oldal bukva, bekerítik a csapatod, és ahogy írtad is 15-5, vagy valami hasonló végeredmény.

Az FV td nem tudom spoton volt-e, sebezni a conwaybe sebzett, abba is akkor amikor már csak egy utolós halvány próbát tett még támadni. Addigra a többség elment, vagy meghalt ott. Inkább gondolom, hogy mindaddig nem volt spoton.

Igen az ellenfél elrontotta, megálltak és ez lett a vesztük. De miért áltak meg? Egyrészt, mert tudják, hogy ezt a helyet a Td-k is nézik, így senki se volt olyan bátor, hogy meginduljon. Másrészt még az elején megkapják az első találatot az aryktól. A legelsőnél 6-7 ellenfél van 1 kupacon, stunolódik mind, egy része visszavonul, más prozícióból próbálkozik. Ott meg lettek fogva. Közben az arty végig supportól, többször is segít, hogy ne kapj sebzést stb.

Tegyük még hozzá, hogy nem volt mindenki spoton, így nem volt egyértelmű, mögöttetek milyen support van. Mivel te látod a saját csapatod, te tudod, de az ellenfélnek ebben a helyzetben nem volt 100% biztos. Ettől függetlenül rosszul játszották meg, rossz helyről. Nem volt senki aki spotoljon, aki felfedje a felállásotokat és kdierüljön annak gyengesége.

Egyébként ebben a játékban valóban nem a megoldhatatlan helyzetre szolgáltak, hanem support kasztként végezték a feladatukat.

Úgy általánosságban is, az arty nélküli csata ha nincs más support aki helyettesítené, olyan, mintha kő-papír-ollóznánk az egyik elem nélkül. Amikor 3 top tieres csatában a top tier heavyddel legyalulod aki csak szembe jön, mert se Td, se arty, aki érdembe meg tudna állítani, akkor az is egy broken játékmenet MM szempontjából, vagy a lowtirek szemszögéből, akik csak pattognak rólad.

Éppen tegnap mentem egy ilyet, ahol 1 arty volt, de tudatosan felvállaltam, hogy engem fog szedni, le is szedett 1159 hpt és a végén meg is ölt, de meglett az oldal, volt mögöttem supoort, tulajdonképpen élvezetes volt a csata, mert az elejétől felvállaltam, hogy nekem kell "tankolni" az atyt, Szedni a fókuszát, hogy a csapat ténykedhessen nyugodtan. És még így is enyém volt a top dmg.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Slandyke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296478 Írta: dobilaci
Megválaszolva: dobilaci
7 lovest kaptam klikkertol akik elvileg azert vannak, hogy megakadalyozzak a kempelest meg a tornyozos bunkertankok ne tudjak dominalni a csatakat. Gyakorlatilag csak engem lottek amig meg nem haltam. Eljen az aktiv jatek!

Hanyingert kapok az ilyen csataktol.


Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296481 Írta: fabyzol3
Megválaszolva: fabyzol3

7 lovest kaptam klikkertol akik elvileg azert vannak, hogy megakadalyozzak a kempelest meg a tornyozos bunkertankok ne tudjak dominalni a csatakat. Gyakorlatilag csak engem lottek amig meg nem haltam. Eljen az aktiv jatek!

Hanyingert kapok az ilyen csataktol.


Igen mert látták hogy dobilaci ül a tankban és gondolták: "hűű b+ ez nagyon tud, őt lőjük, ha nyerni akarunk". ;) :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296487 Írta: Original74
Megválaszolva: Original74
Szevasztok.
Eloljaroban is,orulok ,hogy ez a topic letrejott.
Szeretnek par gondolatot hozzafuzni,meg akkor is,ha hozzatok kepest en gyenge jatekosnak szamitok,es epp ezert a velemenyen nem annyira relevans.
De amit mondani szeretnek,az nem mas,mint abszolut common sense.
Eloszor az artykrol.
En heavy tankokkal szeretek jatszani elsosorban,es tulnyomoreszt azokkal is jatszom.
Es alapvetoen 8-10 tier kozott jatszom,alatta nem.
Az en meglatasom az,hogy nyilvanvaloan az artak eloszeretettel specizik ki maguknak a lassubb tankokat,amik ertelemszeruen a heavy tankok.
Nos eloszor is mi a heavyk szerepe?
Frontvonal.
Itt jon a kepbe a kerekesek,es az artik kozotti szimbiozis.
Jon mr.potkerek,beyolozik,es kb.25 masodperc mulva mar van spotja,1 percnel,mar felderitett legalabb 6 tankot.
A clikkerek szajara kiul a mosoly.
Hopp ott egy SC.!!Ez harcolni akar!
Ez meg nem adja fel!
Artyfokusz.
3 arta,kozuluk egy BC arty.
Bumm-bumm-bumm-bumm-bumm....
Es mivel mozdulni sem tudsz eleg sokaig,igy a meantime meg beledver 1-2 light,vagy kerekes,ne adj isten egy Td ugy 900at.
Garazsmenet.
Kezdetektol elleneztem a stunning systemet az artaknal,mert velemenyem szerint sokkal nagyobb a valos dmg a benitas altal.Ok-okozat,kovetkezmeny.
Persze johet a kerdes miert nem valasztok mas tankosztalyt?
Mert en nem szeretnek futkarozni fel,s ala egy light vagy kerekes tankkal.
Nem szeretnek egy bokorban rejtozkodni egesz meccs alatt,es kajanul vigyorogni,amikor valakibe beleverhetek 900-at.
Es plane nem szeretnek felulrol szemlelni egy jatekot,mint egy kibaxott dron,es elbaszni azon szemelyek jatekat,akik szeretnenek aktivan megnyilvanulni egy csataban.
A tier x,mar csaknem jatszhatatlan heavy tankkal a nagy altalanossagban kijelentheto 3 arti jelenlete mellett.
Kovezzetek meg,de velemenyem szerint legalabb tier 10 ben az artikat 1-re kellene minimalizalni,alapvetoen pedig max.2 re.
A kerekesek pedig egesz egyszeruen csak egy failed project,ugy ahogyan vannak,es meg irhatnek 20 sort,hogy miert,de asszem ti is tudjatok.
A td-k jelenlete szemely szerint engem nem zavar.Hacsak nincsenek 8an.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296489 Írta: _Szazados_
Megválaszolva: _Szazados_
Nekem Bhalangir válasza tetszett nagyon.

Éppen tegnap mentem egy ilyet, ahol 1 arty volt, de tudatosan felvállaltam, hogy engem fog szedni, le is szedett 1159 hpt és a végén meg is ölt, de meglett az oldal, volt mögöttem supoort, tulajdonképpen élvezetes volt a csata, mert az elejétől felvállaltam, hogy nekem kell "tankolni" az atyt, Szedni a fókuszát, hogy a csapat ténykedhessen nyugodtan. És még így is enyém volt a top dmg.


Mosolyogva bevállalni, hogy engem fókuszoljon az arty, amig a többiek vigan játszanak, mert "most magamra vállalom e nemes szerepet"

Lol was? Szerintem elhanyagolhatóan csekély azon játékosok száma, akik hasonlóképpen gondolkodnak, mert ők (mi) játszani megyünk be csatába, nem azért, hogy mártirok legyenek a többiek hasznára (=hagynak szétlőni, nem tudják kihasználni a helyzetet). Ugyan nem tudom, hogy toptier volt e, de gyanitom, hogy igen, ahogy azt is, hogy nála kisebb tierű arta lőtte folyamatosan.

se Td, se arty, aki érdembe meg tudna állítani, akkor az is egy broken játékmenet MM szempontjából, vagy a lowtirek szemszögéből, akik csak pattognak rólad.


Ez sokkal kisebb eséllyel fordul elő, mint az, hogy nem tudsz játszani az artyk miatt, igy a szembe állitás bár jól hangzik, hülyeség. Már csak azért is, mert td-ből sok van manapság és hol is van itt a broken játékmenet, amikor a gold ammo és a he spam korát éljük?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296490 Írta: dobilaci
Megválaszolva: dobilaci
Megint a frontvonalon kempeltem, 6 lovest kaptam artyktol, nekem jart a fokusz amig eltem... Nagyon elveztem a csatat. Mondjuk meg fokusz mellett is tobbet sebzek mint az arty plejerek atlagban de semmi gond.

Igaz, TD lott ki a vegen de mar akkor ugy voltam vele inkabb kapja a frag-et valaki mas csak ne az arta plejer. :d3:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296492 Írta: _Szazados_
Megválaszolva: _Szazados_

Megint a frontvonalon kempeltem, 6 lovest kaptam artyktol, nekem jart a fokusz amig eltem... Nagyon elveztem a csatat. Mondjuk meg fokusz mellett is tobbet sebzek mint az arty plejerek atlagban de semmi gond.

Igaz, TD lott ki a vegen de mar akkor ugy voltam vele inkabb kapja a frag-et valaki mas csak ne az arta plejer. :d3:



Felvállaltad nemes lovag, hogy szétkúrnak az artyk,
Örömükben az arty hurkák csapnak is egy partit.
Rántsd hát elő hüvelyéből, a top tier csótányt,
S legyél vele agressziv, mint ősapánk Koppány!

Küldd meg őket ólommal, ahogy tette István,
Mikor öccse Vazul, artyba ült, a hitvány!
Mi addig majd házak s sziklák tövében remegünk,
Amig hős Dobilaci, férget gyilkol miértünk!

DAVAJ!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: dobilaci, 9fd8649b86bcbbb9d9c4e2af3c401999

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 éve 4 hónapja #296493 Írta: dobilaci
Megválaszolva: dobilaci
Figyelem: Spoiler!


Ez nagyon jo! :cheer:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: _Szazados_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Téma: OFF topik

    • Sixtyfeetofbridge profilkép
    • Dühöngő (2)
    • Ez inkább szomorkodó poszt,  mert nem olyan...
    • Írta: Sixtyfeetofbridge
    • 35 perce ezelőtt

Téma: Minden egyéb WOT

    • bobitusz profilkép
    • SEGÍTSÉG! #2
    • Alapból a jobbegérgombot kell nyomva tartani.
    • Írta: bobitusz
    • 5 napja 3 órája ezelőtt
    • RockyRuciano profilkép
    • Csehszlovák harckocsik
    • Ah, a Skoda T27-hoz hasonlítani a régi TVP...
    • Írta: RockyRuciano
    • 1 hete 1 napja ezelőtt
    • green.rebeca profilkép
    • Bónuszkódok
    • sziasztok. kérlek valaki írja alá nekem a...
    • Írta: green.rebeca
    • 1 hete 2 napja ezelőtt
    • perretz profilkép
    • Adminok figyelmébe (2)
    • Bármikor le lehet mondani, az időszakának...
    • Írta: perretz
    • 2 hete 17 órája ezelőtt
    • dobilaci profilkép
    • Olasz harckocsik
    • Pont ma gunmarkoltam le a Progetto 66-ot,...
    • Írta: dobilaci
    • 1 hónapja 3 hete ezelőtt

© 2025 WOTINFO. Minden jog fenntartva.