Jelenleg 459 vendég és egy tag online

Magyar harckocsik

1 hónapja 2 hete #298339 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Ha minden igaz, SilentStalker törölte a WoT fiókját. Lehet ezért is tűntek el cikkek a WoT fórumáról, de ez mellékes.
Legutóbb a wot-news.com-on tavaly írt bejegyzést, azóta ott sem aktív. Viszont ha valakinek meg van az elérhetősége, felvehetné vele a kapcsolatot.
Ellenben Karika lehetséges, hogy találhat róla több információt. Amennyiben neki se lesz, továbbítani kéne a tervrajzokat a játékfejlesztőnek, hátha ők tudnának kutakodni levéltárakban és találnának valamit.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete - 1 hónapja 2 hete #298341 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Vagy egy módosított magyar ág tervezetet benyújtani ezekkel az adatokkal és linkkel. Ezzel a tankkal megoldható a felső két tier, a leggyengéb változat pedig lenne tier 8-as prémium. A Tasból lehetne egy tier 8-as Korbuly változat ahogy írtad is, de én nem raknék rá 88mm-es löveget, mert nem lenne egyedi, és lehetne rajta 80mm-es réslövő ágyú 12-15 lövés per perc tűzgyorsasággal. Az átütése a tierben átlagos lenne, a legjobb DPM-es löveg lenne a 200mm körüli átütésű közepes tankok között, kb. 2400-as értékkel számolva.B) Tier 9-be 88mm-es autoloader kezdő lövegnek, majd cseh vagy szovjet 100mm-es autoloader fejlesztésnek, amihez feltétel lenne a nagyobb torony. Tier 10 pedig a csúcsmodell, kicsit több lőszerrel és pontosabb ágyúval, fejlesztett motorral.:)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: krisztianbibor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete - 1 hónapja 2 hete #298343 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Épp ezen munkálkodok, a 10-esnek a modelljét már el is készítettem: i.imgur.com/2fsUJIa.png
Amit írtál jól hangzik, de annyit változtatnék rajta, hogy a 9-esnek a 85mm-es hazai löveget adnám stocknak (hasonló lehetne, mint a Centnek, csak autoloaderrel, talán azzal a mechanikával amit már korábban is említettem), abból jönne a 88-as, utána a torony, és a 100 mm-es cseh/szovjet löveg csak kisebb magazinnal.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete #298349 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Várjuk.:beer2:
A futómű viszont 5 nagy futógörgős, azt nem kellene változtatni a modellen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete #298355 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Javítva!
Illetve tudnátok javaslatokat írni névnek (ha csak ideiglenesen is, mert lehet valahol említve lesz egyszer)?
Nekem is van egy, de nem vagyok biztos, mindenki egyetért-e vele.
Én a Turul nevet ajánlanám. Ez illene a korábbi harckocsik nevéhez (Toldi, Turán, Tas), valamint a magyar mitológiába tartozik, mint a Turán (turáni átok). Továbbá most is használják, a Magyar Honvédség, a Terrorelhárító Központ, és az Alkotmányvédelmi Hivatalnak is ez a címere.
Nem én szeretném eldönteni mindenki helyett, ezért nyugodtan szóljatok ha szorgalmazzátok, vagy más véleményetek van!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Noname240

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete - 1 hónapja 2 hete #298380 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
PSZH 2K23-ról egyébként tudtok bármit?
Forrás: en.wikipedia.or...ZH_APC
Én utánanéztem, annyi infóm van, hogy ezt a 2K23 torony/lövegrendszert a BMP-3 szovjet felderítő harcjárműhöz fejlesztették ki a 70-es években.
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete #298381 Írta: Karika
Megválaszolva: Karika
A cseh, Dubánek-féle "magyar" harckocsival kapcsolatban: Martin Dubánek elég hírhedt arról, hogy mennyire felületes, majdhogynem kontár munkát végzett anno amikor a cseh harckocsi fejlesztési programról írt. Nem lepődnék meg, ha ez is valami félreértés szüleménye lenne, de egyelőre én sem találtam semmit erről a tervről ezen a pár képen kívül. Nekem mindenesetre gyanús, hogy kacsa az egész.
De példaként, meg ha már szóba került, itt van pár blog bejegyzés, ahol SilentStalker (aki amúgy cseh, és érti a témát) szapulja Dubáneket:
ftr.wot-news.co...-t-24/
ftr.wot-news.co...stuff/
ftr.wot-news.co...neral/
ftr.wot-news.co...stmas/



A 2K23 tornyos PSZH-val kapcsolatban ez az első kép, ahol ezzel a toronnyal látom ezt a fejlesztést. Nekem gyanús, hogy csak valaki rászerkesztette az amúgy az interneten könnyen fellelhető BMP-1 tornyos PSZH-2 képre ezt a tornyot, és a valóságban nem tervezték ezt a változatot. Mindenesetre én még nem láttam sehol sem ennek az említését.

De amúgy általában, nem az interneten böngészve fogja bárki is megtalálni a múlt feledésbe merült harckocsijait. Ahhoz biza' fel kell kelni a gép elől, és be kell menni levéltárba, könyvtárba, magángyűjteményekbe kutakodni.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Leopardusz, Fücsök, krisztianbibor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete - 1 hónapja 2 hete #298383 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Köszönöm a megerősítést!
Sajnos nekem sem költségvetésem, sem szabadidőm nincs arra, hogy cseh levéltárakba kutakodjak.
Amihez értek, abba segítek. Böngészem az internetet, én ennyit tudok tenni kutatásügyileg, bár ezt szerintem más is megteheti. Eltudom készíteni az ezekkel a típusokkal kiegészített modósított magyar fa tervezetét (ezen jelenleg is dolgozom), vagy bármi hasonló vizuális munkát, nekem ehhez van szaktudásom.
Mindig mondják, ennél még többre van szükség a cél eléréséhez... De szerintem sokat elmond az emberek hozzáállásáról a témával kapcsolatban, hogy az elmúlt pár hétben (!) minden fórumon, cikkben, archívumban keresgéltem az interneten, és több bejegyzést, fotót, vagy tervrajzot is találtam amit (valószínűleg) más még egyáltalán nem. Pedig ezek nem most kerültek fel, csak azért, hogy majd én találjam meg.
Arról a bizonyos 48-as páncélosról pedig csak annyi, hogy szerintem közel sem biztos, hogy Dubánek-féle lenne.
Sehol nem említ olyat, hogy az ő munkája. A kép alján annyi van megjegyzésbe írva, hogy "D. Kozár rajza". Nem tudom ki lehet, sehol nem találni róla információt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 2 hete #298384 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Ettől függetlenül nem baj ha a WG-nél is komolyan kezdenek kutakodni, mivel ha létezett ilyen papírtank, akkor már semmi akadálya egy magyar ág létrehozásának. Alakra és páncélzatra is eltér a TVP 50/51-től vagy a Skoda T50-től, így ahhoz nincs köze. Még nálunk sincs minden kikutatva, de nem tudom mennyi idő lenne végigjárni a levéltárakat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 1 hete - 1 hónapja 1 hete #298431 Írta: Karika
Megválaszolva: Karika
Ezzel a cseh izével kapcsolatban:
ic.pics.livejou...al.png

Gondolkodtam, olvasgattam, és beszélgettem pár ismerősömmel, és jó pár problémát vettünk észre közösen:
- A politikai-gazdasági-minden egyéb helyzet ekkoriban. A háborúban a magyar hadiipar szinte teljesen megsemmisült. 1945-től, ami megmaradt, jóvátételként a szovjetek elvitték magukkal, bármit, amivel harckocsit vagy löveget lehetett volna fejleszteni, gyártani. 1947 februárjában írtuk alá a párizsi békeszerződést, előtte szigorú korlátozások voltak bármilyen hadi fejlesztésben. Októberben indult el egyáltalán a honvéd tisztképzés, és decemberben döntött a Politikai Bizottság egyáltalán arról, hogy 1948-ban hozzáfognak a Néphadsereg kiépítésének.
Mindezeket figyelembe véve nekem ne mondja senki, hogy 1945-48 között valahol Magyarországon, titokban, pénzügyi és infrastrukturális háttér nélkül bármilyen harckocsi fejlesztés volt, pláne olyan, ami előtte kvázi ismeretlen technológiákat, mint amilyen az autoloader magában foglalt. Egy harckocsi megtervezése nem olyan tevékenység, amit egyedül egy sufniban valaki meg tud csinálni.

- a löveg "47M" elnevezése a korabeli magyar viszonyok között nonszensz. "M", mint akárhanyadik évi "minta" elnevezés csak azok az eszközök kapták meg, amelyek szolgálatba álltak. 1947-48-ban pedig nem állt nálunk hadrendbe semmilyen 85 vagy 88 mm-es löveg.
A 44M Tas is csak a háború utáni szakirodalomban 44M, a háború alatt nem kapott ilyen számot, mivel nem készült el. Bevett szokás ilyen neveket adni a későbbi szakirodalomban, nem csak nálunk, mert pl. a Pz IV Ausf K (a döntött páncélzatú változat, amit végül nem vettek gyártásba) is a valóságban Ausf. H volt 1942-43-ban. Csak a háború után kapta a "K" nevet, hogy ne keverjék össze az időben utána következő, szolgálatba állt Ausf. H változattal.
De ettől függetlenül kell valami alapja legyen a 47M elnevezésnek, ha már ezt aggatta rá aki leírta, csak nem látom, hogy mi lenne az. Hacsak nem valaki, pl a könyv írója kamuzott, így próbálva eladni a saját agyszüleményét, vagy légből kapott magyarázatot adni valamire, amit nem értett igazán...

- Honnan szerezte meg a korabeli magyar/cseh/valamilyen tervező a szovjet T-34 futóművének tervrajzait? A szovjetek nem voltak ekkor még annyira puszi pajtásai itt senkinek, hogy a harceszközeik rajzait csak úgy odaadják bárkinek is. Esetleg a Varsói Szerződés után, de az meg minimum 1955...

- Honnan került elő a semmiből, egy működőképes autoloader az 1940-es évek végén egy magyar harckocsin, minden magyarországi előzmény nélkül? Ez nem egy olyan technológia, amit egyik napról a másikra ki lehet fejleszteni.
Ha meg esetleg a csehek adták el/át ezt nekünk, akiknek volt autoloader lövegük tervezve már ekkoriban, akkor... miért is? Miért tettek volna ilyet? Pár évvel korábban a háborúban ellenségek voltunk, területeket foglaltunk el tőlük, katonáikat öltük meg. A háború után is igen ellenséges volt a viszony a két ország között. Nem járult volna hozzá a cseh kormány ahhoz, hogy bármi harckocsival kapcsolatost adjanak át nekünk ilyen rövid idővel a háború után. Plusz nem voltunk egy tőkeerős ország, ami meg tudta volna ezt fizetni. Plusz '48 előtt nem is volt pénz, vagy elhatározás hadsereg fejlesztésre itthon. És így tovább.

- Szemlátomást a fenti nézeti rajzokat és a lenti torony keresztmetszetet nem ugyanaz az ürge készítette. Kozár neve nincs is megemlítve a harckocsi rajzain fent.

- A fenti rajzon a löveg vége a kupola közepéig ér, az alsón pedig a kupola végéig. Vagyis nem ugyanaz a löveg, vagy a rajzoló elcseszte az arányokat.

- Úgy tűnik, mintha a lenti torony keresztmetszet ugyanazt a tornyot lenne hivatott ábrázolni, mint amit a fenti harckocsi kapott. De a harckocsi rajzánál a képen lévő torony abban a formában nem tudott volna forogni...
A toronymozgató mechanizmus a torony keresztmetszeti képén a toronygyűrű szélén van, ami azt feltételezi, hogy a keresztmetszet tornya kerek volt, mint mondjuk a T-55-ös, vagy az IS-3-as, vagy a T-10-es tornya.

Ezzel szemben ugyanez a formájú torony a harckocsi rajzain nem kerek, meg van nyújtva hátrafelé. Ha tényleg így nézett ki, a toronygyűrű valahogy így nézett volna ki:

Akkor viszont a toronyforgató mechanizmus nem a torony szélén kellene, hogy legyen. De ez az ellentmondás nincs feloldva.

- Arányaiban nézve a harckocsi testben nincs elég hely a motornak, a meghajtásnak, felfüggesztésnek, és a legénységnek együtt. Továbbá, ha odaképzeljük a motort, nem fért volna el felette az autoloader mechanizmus ha a torony hátrafelé nézne.

- A vezető vagy folyamatosan balra dőlve, szemből nézve S alakban lett volna kénytelen ülni, hogy kilásson azokon a menet irány szerint bal oldali kémlelőnyílásokon, ami hülyeség, vagy nem tudom. Egyszerűen nincs neki elég hely a félig a lánctalpak feletti "ülőhelyén".

- A páncéltest formája sem kóser. Senki nem tervezett ekkoriban a környékünkön olyan harckocsit, ahol a páncéltest kinyúlt volna a lánctalpak fölé. Plusz ennyire merőleges, ilyen magas oldalfalak? Fura. Mintha egy óvodás rajzolta volna.

Összegezve:
Szerintem annyi minden szól ennek a képnek a valódisága ellen, hogy nyugodtan kijelenthetjük, hogy kamu az egész. Hogy szándékos csalás-e, vagy valamilyen félreértés szüleménye, azt nem tudom megmondani, de biztos, hogy abban a formában, ahogy az a rajzon kinéz, nem terveztek soha egy magyar kísérleti közepes harckocsit se.

Egy ismerősöm mondta, hogy valamikor a közeljövőben bele tud kukkantani a Dubánek-féle könyvbe ha kell. Meglátjuk, hátha attól okosabbak leszünk.
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Leopardusz, HUN_Sector, Fücsök, krisztianbibor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 1 hete #298436 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
Köszönjük a választ!B)
Várjuk az ismerős válaszát is! Egyébként Sándorék a Wotnoobians csatornából azt állították, hogy politikai okokból lehettek pár darabszámos egyéni harcjárműveink az 50-es évekből, mivel a katonai díszszemléken azokat is elővették, így felnagyítva a hazai ipart, továbbá amennyire lehet fölösleges versenyre késztetve a nyugati nemzeteket. Ezért a 48 utáni korszakot egyértelműen kutatni kellene még.:)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: krisztianbibor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 1 hete - 1 hónapja 1 hete #298438 Írta: krisztianbibor
Megválaszolva: krisztianbibor
Köszönöm!
Ez esetben további kutatásra lenne szükség a magyar ág befejezéséhez.
Viszont Fücsök mondta, hogy voltak kadétok által tervezett harckocsik ebben az időszakban (mint a lengyeleknél a 50/60TP-ként emlegetett tervek), mivel 53-ig képeztek hadmérnököket itthon is. A jármű hibáiból kiindulva lehetséges az, hogy ez is egy ilyen elképzelés tervrajza?
Amennyiben igen, nincs akadálya annak, hogy bekerüljön a játékba. Ebben egyedül annyi bukkanó van, hogy ha jól tudom a hadapródok munkáját sosem valósították meg prototípus szinten, ennek a leírásánál pedig említi, hogy volt egy megépült modell.
Az megint más, hogy valóban lett-e volna kapacitásunk a terv kivitelezéséhez akkoriban, és ha lett is volna, a felmerülő problémák orvosolhatóak voltak-e. A játékba ezek mind nem számítanának. Érdemes vetni egy pillantást például a lengyel top-tier heavykre, mennyi gond lett volna egy hasonló elgondolással a valóságban, valamint ha valóban ilyen hatékonyak lettek volna, minden nehéz harckocsi tervezést leállítottak volna a szovjetek hogy elkezdődjön a sorozatgyártása a lengyel terveknek. Persze ez mind csak "mi lett volna, ha?"...
Egyszóval az bizonyos, hogy egy ilyen elképzelés működésképtelen lett volna, ráadásul mint említetted nem is állt rendelkezésünkre az a technológia, de mint mondtam, a játékba ezek mind nem számítanának. Annyi bizonyos, hogy megtaláltuk ezt a tervet, tehát nem alaptalan, mintha a WG találná ki. Amennyiben valóban hamisított az ábrázolt jármű (mint a korábban talált háború művészete cikkben is), értelmetlen lenne bekerülnie a fába, hogy legyen egy újabb mesetank. Viszont ha félreértésből jött létre (mint például a Tas Rohamlöveg), szerintem nem lenne probléma a hitelességgel. Ráadásul ez még mindig mérföldekkel jobb megoldás (és izgalmasabb, egyedibb is a játékélmény szempontjából), mintha két T-54-et raknánk T9-10-be. Azt pedig csak kutatással lehetne bebizonyítani, hogy van-e ennél jobb jelölt, bár ha találnánk is akármit, ennél valószínűleg nem ért el komolyabb fejlesztési fázist, tekintettel a gazdasági helyzetre a háború után, mint mondtad is.
Ha pedig -ahogy Fücsök megjegyezte a "Wotnoobians" csatornára hivatkozva- valóban egy ilyen egyéni típus volt csak látszatkeltés és a konkurencia versenyre késztetése érdekében, miért nem találni fotót róla? Egyáltalán ha valóban voltak ilyen pár darabszámos harckocsik díszszemléken, felvonulásokon (nem is feltétlen ez a típus), miért nincs azokról sem semmi fennmaradt dokumentáció? Sok kérdés van, nagyon homályos a háború utáni harkocsifejlesztés hazánkban. Mindenesetre erről találtam legalább információt, ezzel kell dolgoznom (addig, amíg nem találni új ismernivalót, vagy esetleg másik típust).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 1 hete #298452 Írta: Karika
Megválaszolva: Karika
A tudomány, legyen szó történelemről, vagy bármi másról, nem így működik. Nem egy előre kitalált elmélethez kell vadászni bizonyítékokat, hanem meg kell nézni, mik a tények, és az alapján felállítani a hipotézist és leírni az elméletet.

A magyar tankokra lefordítva, nem mindenféle mende-mondákból meg féligazságokból kell felépíteni egy magyar fejlesztési fát, lásd Tas rohamlöveg, hanem meg kell nézni mi az ami volt, és azt implementálni. Ezeket a tényeket lehet csűrni-csavarni, mivel a WG így állította fel a WoT paradigmáit, a játék laza történelem szemléletét.
De ha - és ez a mondanivaló lényege - nincsenek tények, nem léteznek, mert mondjuk nem volt Magyarországon harckocsifejlesztés 1944-45-után, akkor ezt el kell fogadni, és e mentén kell továbblépni, tovább kutatni.
Azt meg végképp nem szabad, hogy átessen valaki a ló túloldalára, és mindenféle légből kapott dolgokat találjon fel, csak hogy megfeleljen pár kapitalista fehérorosz által egy leszállóágban lévő játékhoz kitalált elvárásnak. Nem ér ennyit az egész.

Amúgy ezt a csak parádékon felvonultatott "egyéni" (akármit jelentsen ez a kifejezés) harckocsi kijelentést nemigazán értem. A Honvédségnek volt T-34-85-öse, majd később SzU-76M, ISz-2, T-54, T-55, PT-76 és T-72, és ezek altváltozatai is megfordult nálunk a rendszer változtatásig, és ezek elég jól vannak dokumentálva, hogy mikor mennyi volt belőlük. Aki nem hiszi, járjon utána: Pánczél Mátyás - Szekeres József - Végh Ferenc: A magyar páncélosalakulatok története - Harckocsik, páncélosok a magyar haderőben című könyv. Nem olyan titokzatos és feltérképezetlen a helyzet, csak egy egyszerű Google keresésnél mélyebbre kell ásni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 1 hete #298453 Írta: Fücsök
Megválaszolva: Fücsök
De a WG nem kutatta/kutatja olyan alapossággal a magyar papírtankokat mint a lengyelekét. Azon túl nem baj ha a kamu tankokat közben megtaláljuk és leleplezzük.;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 1 hete #298454 Írta: Angelus1991ster
Megválaszolva: Angelus1991ster
Sziasztok!

Találtam egy PC-s verziós WoT Blitz-klónt amiben két magyar tankkal is lehet játszani.
Az Armored Warfare-s Mygames.com launcher kell hozzá.

Toldi II és Turán I szerepel a játékban :)
imgur.com/qKTM3y3

imgur.com/L6Zowcj

Sziasztok! Aki rendelkezik a Toldi III és/vagy Turán III PT típusokkal, kérem szavazzon és szóljon hozzá (angolul) az alábbi topik link témájához:
forum.worldofta...ading/

Előre is köszönöm a támogatást! :)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ikarus7

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!


KERES
© 2020 WOTINFO. Minden jog fenntartva.