Sziasztok!
Elolvastam a vitaindítót és a hozzászólásokat, ha szabad megjegyeznem, van amivel én egyet értek, és van amivel nem. Én nagyon sokat játszom T10-es tankokkal, legtöbb esetben csak T10 van. 10-ből 6-8 csata. Igyekszem gold lőszer nélkül játszani, mivel így érzem fairnak a másikkal szembeni harcot, de vannak tankok és esetek, amikor nincs más választásom.
A legáltalánosabb probléma az RNG. Az RNG minden csatája a játékosok pályához való hozzáállásán áll vagy bukik. Statisztikailag, ki hova megy a legtöbbet az adott tankosztállyal. Ebből kiindulva például nagyon sokat találkozunk olyan csata eredményekkel, tierosztálytól függetlenül (0-15, 1-15, 2-15, 3-15, 4-15, 5-15, 6-15) 3-5 perc csataidővel, garázs, és jöhet a következő csata. Emellett a szitkozódással, mindenki noob, nem tud játszani, és társai. Ezek az RNG csaták, a legtöbb konfliktust okozó ütközetek. S nem mellesleg frusztrálóak. Ilyenkor mindegy hogy mit csinálsz, mivel lősz, vagy nem talál vagy lepattan, bármilyen lőszerrel is lősz.
Az is döntő hogy ilyenkor hova mész, ha egy tankosztállyal mindig egy helyre mész, 48-50% kis sebzés/magas sebzés, győztes kör/ vesztes kör arány. Ha változtatsz, az RNG az új pozícióddal nem kezd semmit, ilyenkor a győzelmi arány 45-55% arányra változik. Mondok egy példát, meddel heavy oldal, lehet te leszel a legtöbb sebzést kiosztó játékos támogató szerepkörben, de ha nem figyelsz eléggé, lehetsz az első is aki ott hagyja a fogát. Az egyik fura tapasztalatom, hogy az RNG, változik, ha a pályán pozíciót változtatsz. Nem mindig, de előfordul. Van olyan tapasztatom is, hogy 15-3 vesztes eredménynél, ugyan azzal a tankkal, ugyan azt az ellenfél tankot egyszer sem lövöd be, következő ugyan ilyen nyertes körnél minden bemegy. Túl nagy a százalékos eltérés, így fodrul elő, hogy vannak csaták amikhez nem tudsz hozzászólni. Bármennyire jó vagy.
A másik dolog, amit érdemes megfigyelni, az a tankok elhelyezkedése a pályán, Heavy, med legtöbbször melyik oldalt választja. Ha van ilyesfajta ismereteitek, akkor egy nehéz tankkal, közepes tankokkal karöltve nagyobb a sikerélmény kisebb RNG átütés esetén is, mint ugyanezt az eredetileg tervezett helyen tennéd meg.
A másik dolog, a játékosok nagy többsége nem gondolkozik, nem kíván, felderíteni, megismerni az ellenfél mozgását. Arra nem kíváncsi, hogy adott pozícióba mire számítson. Előre menni lőni és meghalni. Aztán garázs és mehet a következő csata.
Ezek az én meglátásaim.
Amit én gondolok megoldásnak:
Az első újrabalanszolni a pályákat. Például redshire, a pálya közepén a déli bázis képes keresztbe lőni a heavyket folyamatosan, míg az északi hegy elvesztette ebbéli funkcióját. Mindezt a látótáv négyzetről körré alakítással. Nem látsz el addig.
Ensk, Maximum Tier8-ig engedném, vagy Tier 6-ig azt a pályát. T10-ben mész 5 métert villan a lámpa 500 hp mínusz, nem jó.. S még lehetne sorolni, szerintem mindegyikőtök legalább 3-4 pályát tud, ami valamiért nem megfelelő..
A második, a spotrendszer. Régen, az 1.0 bejötte előtt fa lombja mögé nem tudtál elrejtőzni, mivel az nem adott kamót, hacsak nem döntötted ki. A régi spotbokrok nem működnek. Vagy nagyon kis hatékonysággal. Egypár jó példa erre is: Murovanka, déli bázis baloldal G1, tipikus td pozíció. ha bokor bal szélére állsz, a lomb is takarja a tankod, mint egy második bokor, esélytelen hogy meglátnak. Bármilyen td-t használhatsz. Prokhorovka, északi bázis jobb oldal, E1, vak vezet világtalant. A legtöbb tankot egy lomb takarja ki, nem látod meg ki lő.. S még folytathatnám.. A bokrok camo értékének változtatása. A lombok camo értékének 0-ra állítása, a kidöntött lombkorona camo értéke 80%-ra állítva a bokrok méretétől függően a 20-80% közé állítása, a 100%-ot ado camobokrok megszüntetése..
A harmadik a látótávok helyreállítása. Legkisebbtől felfelé, arty, Td, heavy, med, light. Maximum érték itt 445, de ha ennél nagyobb, nagyobb eséllyel látod meg az ellent. A régi rendszerben működött, most már nem.. 60 méterről egy 520 m látótávval rendelkező felderítő tankkal felderítő tankot nem látsz meg azért az vicc... maximum látótáv könnyű tankoknak maximum 410, minimum 280 tiertől függően.Tankosztályoknál visszafelé 15 méterenként csökkenteni az értéket. Jelenleg nagyon aránytalan, heavy med light td látótáv aránytalanságok vannak.
A negyedik a normál/gold lőszer átütés aránya nem lehet nagyobb mint 25%. Wz 111-5A arány 34%, obj. 140, T62A 27%, T54 60%. és lehetne sorolni. Emellett az RNG változó érték átállítása maximum 15 %-ra.
Az ötödik, pedig a kredithozam a kiadások/ javítási költségek arányaival egyezően növekedjenek. T6 3k dmg, 50k kredit hozam, javítási költség 10k, T10 3k dmg, 52k kredithozam, 28-35k javítási költség. Egyszerűen ha nem figyelsz oda, T10-ben nem éri meg játszani...
Remélem elég kimerítően el tudtam mondani a balanszolással és lőszerrel kapcsolatos problémákat az én szemszögemből. További jó játékot! Vassilevskij, játékosnév Ravasz_Roka
Egyszer sikerült bronzig jutnom, de ...