Ranked

6 éve 1 hete #270965 Írta: Ergil
Megválaszolva: Ergil
Bronz festés (magasabb rangban is ugyanez?)
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 1 hete #270967 Írta: 9fd8649b86bcbbb9d9c4e2af3c401999
Megválaszolva: 9fd8649b86bcbbb9d9c4e2af3c401999
Fentebb ez van
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ergil

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 8 hónapja - 2 éve 8 hónapja #302813 Írta: Ba_nshee
Megválaszolva: Ba_nshee
Tankpeti két hozzászólására reagálok:

Figyelem: Spoiler!


Figyelem: Spoiler!


Továbbra is igyekszem kerülni a főoldali komment szekciót, viszonylag aktívan ölik a lelkemet az ott lévő hozzászólások. Szerencsére, olvastam a tiédet... ritkán kérdezik a fórumon a véleményem, szerettem volna válaszolni. ; )

OK, először is, nincsen kész válaszom. Őszintén, nem sok gondolatot áldoztam a dolognak a kezdés után, az egy hónap szünetet követően sokkal jobban lekötött a random (K91+CS63 3MoE) a ranked időszakban, tulajdonképpen nyolc nap szorzózással (3-5 tank) végeztem. A te első hozzászólásod lényegesen összeszedettebb volt, mint amire számítani lehet tőlem.
Másodszor, nem volt erős szezonom. Az utolsó négy sevin elbuktam közel 15% hatékonyságot, ami különösen nem volt szórakoztató egyfajta keserű zárásként. De legalább ilyen szempontból nem leszek elfogult. ; ) (Szerencsére, volt miből bukni, így is simán beértem goldba, nem kellett javítani további csatákkal.)

Harmadszor, mindenképpen vannak megalapozott pontjaid. Ott, ahol lényegesen eltér a véleményünk, álláspontunk, ott is értem, hogy "honnan jössz". Alapvetően nem is vitatnék semmit, csak hozzáadnám a saját benyomásom egy-egy felvetéshez.

Artik, kemper tédék (és lightok). Teljesen igaz, kiszorulnak. Vagy legalábbis nehezebb kezdőpozícióból indulnak. Ez ott is volt az első gondolataink között, amikor felmerült a 10v10, és örültünk is neki már jó előre! Már ebből is tehát adódik, hogy nem vitatom, amit állítasz, szimplán máshogy nézek rá. Az én perspektívámból, ez csak "kompetitív" wot. Nemhogy CW-n vagy advance-on, de még high tier randomba se papír tédékkel, lightokkal, vagy pláne artival megyek be, ha az a célom, hogy a lehető legnagyobb pozitív hatással legyek a csaták kimenetelére. Tehát, én eddig is ezt ismertem. Amihez képest a ranked volt ilyen furán pozicionálva, hogy kompetitív dolgot várnánk, aztán ahol szinte bárki bemehetett 300-400-500 csatát klikkelni a sarokból. (És rendszerint kommentálni onnan minden bukott csata végén. Komolyan fontolgattam, hogy csináljak ebből egy válogatást a korábbi szezonban, csak azért a zárójel.) Nem szándékom itt támadni ezeket a játékosokat (a csetet onnan telehányókat igen), miért ne tettek volna így? Ugyanakkor, nagyon sokan mondták azt, hogy a rankednek kompetitívnek kellene lennie, és hogy a fenti példa minden csak nem kompetitív. Na most, el lehet az arti skillről vitatkozni, én személy szerint biztosan nem szeretnék. (Lightok is egy külön téma, nem nyitom meg.) Tehát, igen, az alapján várható lenne, hogy nehéz, stresszes, sokszor frusztráló lesz. A kvázi skill mm, a tryhard környezet, várható, hogy a legtöbb játékos nem itt fog a legjobban szórakozni. Igen, sokan mondták, és mondom én is, hogy meg kell érte küzdeni. Tenni kell a kompetív jutalmakért - és lássuk be, fantasztikusak a ranked jutalmak! Nem mellesleg, nem csak azoknak, akik teljesen végig érnek rajta. (Már a két ranked tank önmagában..) És akkor legyél te a következő példa, nekimentél, alkalmazkodtál, becsülettel végig harcoltad minden viszontagságával és hibájával együtt, elértél egy szép eredményt, őszintén gratulálok hozzá! Én azt mondanám, hogy igen, ezt el lehet rakni, kiérdemelted.

Az idő. Gyorsabb, pörgősebb csaták. Ismét, nem vitatom, de ez számomra egy egyértelmű, és nem is kicsi bónusz! Komolyan, amikor randomnál emlegetik rendszeresen azokat az álombeli hosszú csatákat, azelőtt is rendszeresen értetlenül állok. "Érdekes módon", minden streamernél, abban a pillanatban, ahogy belekerülnek egy hosszabb csatába, hallani valami olyasmit, hogy "wow, such interesting gameplay" ironikusan. Mert a hosszú csaták túlnyomó többsége sem arról szól, hogy elejétől a végéig szoros harcok folynak, ahol folyamatos oda-vissza, fordulatok, változékony csatakép. Nem. Rendszerint arról szólnak, hogy öt percig kupolát sznájpolsz. Vagy arról, hogy teljesen lezárult a pálya és abszolút semmit nem tudsz csinálni az erőforrásaiddal. Csak várni, hogy valaki megtörje az egyensúlyt, vagy hibázzon másként, vagy végre elszánja magát, jellemzően az utolsó percekben, hogy aztán nagy nehezen kijuss onnan és elkezdhess egy másik csatát. Ha valaki mindig ezzel a "várakozó vérmérséklettel" játssza a wotot, akkor gondolom, hogy ez lehet szórakoztató, de számomra (és általában a tartalomkészítők számára) ez biztosan nem az. Az a pár kivételes csata meg létezik, de azt valami mágikus módon elvárni a játék fejlesztőitől totális nonszensz. Visszatérve, ahogy mondod te is, benne vagyunk ebben a frusztráló környezetben, miért akarnék még extrán elidőzni? Náh, gyere játsszuk le, aztán haladjunk! Nem tudom, az itt lévők közül, ki hogyan van vele, de én alapvetően élvezem, ha ellenfeles tankokra lövöldözhetek! ; ) Kevesebb és gyorsabb csatával lehet végezni, abszolút bónusz!

A csaták lefolyása. Itt kicsit sarkosnak éreztem azt, amit sugalltál. Különböző pályák különböző módokon játszódnak le. Vannak pályák kiemelt ütközési pontokkal, van pálya, ahol jellemzően több kisebb csata zajlik elszórtan, vagy pályák, amiket rendszeresen ketté osztanak a csapatok, aztán vannak zsákbamacskák is, ahol nincs kialakult ranked meta. Ha van kiemelt ütközet, akkor előfordul, hogy azokra a pozíciókra máshonnan is hatással lehet lenni. Előfordul az is, hogy van a kialakult metára hatékony válasz stratégia. Konkrétabb példa legyen egy Serene C1. Ugye? Még ott is, nyertem csatát, ahol nem mentünk C1-be, nyertem csatát, ahol én vagy a csapatom egy része alulról vagy egész középről közelítette meg a lényegi ütközetet. És persze buktam csatát, ahol néhányan elmentek a szigetre kirándulni. Hovatovább, ha elmész a szigetre kirándulni, ha minden tőled telhetőt megteszel, hogy kimaradj a csatából, akkor szépen bukjál és maradj az alsó ligában! Vagy Live Oaks, ismerjük a jellemző harcot. De még ott is, volt teljesen megalázó vereségem a pálya erősebb oldaláról, mert szimplán nem jött ki az ellenfél és szét játszottak minket kihasználva a helyzetünket. Vagy Westfield. Háromszor is előfordult, hogy heavy-vel voltam a gyengébb oldalról (Kelet), mind a három alkalommal azonnal megkérdeztem a medjeinket, hogy K0 vagy feljönnek hozzánk? Ha K0 volt a válasz, akkor javasoltam, hogy már indulásból adjuk fel Északot, pingeltem egyből a város alját, hogy a domboladlon, a medekkel párhozamosan, egymást támogatva tudjunk pusholni a nehezekkel. Nagyon szépen működött, ami meg kell, hogy mondjam, egészen élvezetes volt. Egy ilyen dolgot 15v15 sokkal nehezebb átvinni. Pályák, amiket jellemzően nagyon nem szeretünk, ott is jóval hamarabb okolnám a pályát, mint a 10v10 rankedet.

A mozgástér, ami szorosan kötődik a fentihez. Továbbra is EBR-rel toltam a legtöbbet, ami nem a legjobb választás (kezdőpozíció), de elvagyok vele, lekötnek a csaták, gyorsan elmegy az idő stb. Amivel tetszett, hogy szimplán szabadabbak a pályák. Leo-val is hasonló élményem volt az első két ligában. Ezzel együtt, érdekes és gondolatébresztő volt olvasni, amit írtál.

Akiknek a ranked tartalmaiba belenéztem, Yzne-nak tetszett, Nial egyenesen imádta a változást, Daki-nál tényleg csak beletekertem, de úgy zárta az RU (második) futamát, hogy "big-big-big-big upgrade compared to 15v15". Én is ezt emelném ki, mert amúgy nekem is van mindenféle problémám a játékmóddal, nekem sem a kedvenc időtöltésem, de jobb volt, mint a 15v15.

Megjegyzés a turbóról. Veled vagyok, nem OK kampány előtt, meg hogy egyáltalán a játékba kerül, már azért sem ujjongok.

Végül, az egyetlen, amivel talán vitatkoznék mégis, hogy nem említetted célként a játékos súlyának növelését. Miközben, szerintem ez volt a legfontosabb változás. Annyit mondasz ehhez kötőden, hogy kaphatsz rossz csapattársakat és az nem jó : P. Nyilván nem jó, és nyilván komoly a varianca 10v10 is, de hosszútávon, kétségtelenül, minden játékosnak, minden játékos hozzáértésének nagyobb súlya van a csaták kimenetelére. Azok az igazán rossz játékosok pedig, akiket említesz, őket egyre ritkábban látod a a csatáidban, ahogy haladsz felfelé, mert igen, nekik is arányosan nagyobb a súlyok, amivel le is ragadtak valahol - ahogy ennek lennie is kellene és lennie kell ebben a ranked struktúrában. Pontosan ennek kell jobban megvalósulnia, mint amennyire megvalósul 15v15.
(Ez "elo hell" meg továbbra sem egy valós akadály a jobb játékosoknak, de nem akarok ennél jobban leragadni.)
(Meg az "egyoldalú" csaták... baromira unom a témát jó ideje.)

Összegezve, amit felhozol, hogy a 15v15 is megérne egy patch utáni próbát. OK, benne vagyok! Akkor sem lennék túl szomorú, ha megmaradna mindkettő, adva némi változatosságot a jövőben. Annak nagyon nem örülnék, ha teljesen elveszne a kevesebb résztvevős Ranked.

Remélem, érthető és elfogadható az álláspontom. :)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Leopardusz, PZoli, Tank_szemelyzete, Tankpeti, Slandyke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 8 hónapja - 2 éve 8 hónapja #302821 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

Figyelem: Spoiler!


Figyelem: Spoiler!


Végül, az egyetlen, amivel talán vitatkoznék mégis, hogy nem említetted célként a játékos súlyának növelését. Miközben, szerintem ez volt a legfontosabb változás.


 

Jogos, ezt a részt valóban kihagytam, habár szkeptikus vagyok, hogy a WoT rangsorolt rendszerében (ami csapatjáték ellenére az önálló teljesítményt a csapat felé helyezi) megállja-e a helyét.
A játékos hozzáadott értéke a csatához általában valamin meglátszik (hosszútávon): győzelmi arány, vagy az előrehaladás érzésével. Más játékosokhoz viszonyítva, de a saját E5-277 különbségem is arra utal, hogy a meccsbe adott értékem a "jó tankkal, jó helyen" kívül nem nagyon számított: az E5 statom mindenben jobb, kivétel győzelmi arányban és előrehaladásban: a tank felépítése (gyengepont) sokszor kizárt pozíciókból (nem volt véletlen a tankváltás a részemről).

Annyit mondasz ehhez kötőden, hogy kaphatsz rossz csapattársakat és az nem jó : P. Nyilván nem jó, és nyilván komoly a varianca 10v10 is, de hosszútávon, kétségtelenül, minden játékosnak, minden játékos hozzáértésének nagyobb súlya van a csaták kimenetelére.

Nem; a játékosok, akikre célozni akartam azok, akik a pozícionálás értékét nem ismerik kellőképp (mikor jobb a hátukba kerülni, és mikor jobb szimplán emberelőnnyel letolni az ellenfelet). Az általad hozott példák (mikor egy meta-elhelyezkedés helyett egy másikkal nyertetek), arra utal, hogy a csapat java tisztában volt azzal, hogy a helyezkedés milyen fontos (mindig tudj büntetni, de téged/csapatot ne tudják), és ezt együttesen alkalmaztátok: mint egy high elo-s klán stronghold meccseiben (tax nélkül), s habár ez főképp a "kiváló" játékosrétegre jellemző, a sokkal egyszerűbb "oda megyünk, fókusz, nyerünk" mégis gyakoribb.
Rankeden sokkal inkább volt megfigyelhető, hogy a kiváló játékosok közül akart 1-2 flankelni, annak ellenére, hogy a csapat többsége adott oldal letolását választotta, és végül ezen mentek el meccsek. Gyakorlatilag "túl lett gondolkodva" pár játékos részéről. Ahogy fölfelé haladtam az ilyen játékosok mennyisége nem változott, sokkal inkább volt érezhető, hogy emberhátrányban is képes volt az egyik csapat pozíciót tartani (az emberek jobban féltették a hp-jukat).

Azok az igazán rossz játékosok pedig, akiket említesz, őket egyre ritkábban látod a a csatáidban, ahogy haladsz felfelé, mert igen, nekik is arányosan nagyobb a súlyok, amivel le is ragadtak valahol - ahogy ennek lennie is kellene és lennie kell ebben a ranked struktúrában.

2 taktika között lehet variálni: az rangsorolt elejétől játszol, és próbálod tartani magad a jó játékosok mellett, vagy kivársz, és a némileg előrébb jutott rossz játékosok között tolod. Most a két hét miatt az előbbi opciót választottam, így kételkedem, hogy találkoztam volna igazán rossz játékosokkal: az átnézett statisztikák többsége 6-7k PR fölötti volt.

(Ez "elo hell" meg továbbra sem egy valós akadály a jobb játékosoknak, de nem akarok ennél jobban leragadni.)
(Meg az "egyoldalú" csaták... csak baromira unom a témát jó ideje.)

Egyetértek

Remélem, érthető és elfogadható az álláspontom. :)

Abszolút . És köszönöm a válaszod.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PZoli, Tank_szemelyzete, Ba_nshee, Slandyke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 8 hónapja - 2 éve 8 hónapja #302823 Írta: RockyRuciano
Megválaszolva: RockyRuciano
Szevasztok!

Én kerek 66 csatával a 2. divízió aljáig jutottam. Tehetségemből meg időmből ennyire futotta --- nem vagyok unikum, sokkal több erőfeszítéssel/idővel is kb/max a 1. divízió alját érném el, ligákat kb. kizárt. Bár az utolsó pár csatában a divízió alsó 2 rangja között jojóztam, ennek ellenére nekem szinte fun-jelllegű élményt adott ez a Ranked.

Ennek megértéséhez a Tier X Random csatákat kell először szidalmaznom és átkoznom. Randomban rendszeresek az olyan csaták, ahol 5-6 light, szinte kivétel nélkül futrinka sorakozik fel. Hónapok óta nem emlékszem, hogy arty-mentes csatában lettem volna Tier X-s ben csatában – 2 arty általános, 3 gyakori (TierVI –VII-ben rendszeresek az arty-mentes v. 1-artys csaták és ritka a 3-artys). Ehhez hozzájön még 3-4-5-6 TD --- és az a végeredmény, hogy a medeknek meg heavyknek 2-3 hely marad. (és ehhez jöhetnek még a további MM-nyalánkságok) Ennek eredményeként 3-fajta csatalefolyást élek meg Tier X Randomnál:

I) futrinka-party: a mondjuk 5-5 futrinkából az egyik oldal futrinkái söpörnek, sokszor 5-0 arányban, ha meg 1 megmarad, akkor az hátramenekül ----  és innentől kezdve a győztes futrinka-oldal lehozza a meccset

II) kaotikus turbocsata --- nekem nem a gyors lefolyás a fő bajom, hanem a kaotikusság, az, hogy taktikának, csapatszintű együttműködésnek nyoma sincsen

III) állóháború és aki kezdeményez, meghal. Nekem ez a legdühítőbb csatatípus. Ráadásul ritkán van türelmem ülni néma lesben.

Ehhez képest most ebben a Ranked csatában rendszeresek voltak az arty-mentes csaták és az is nagyon jót tett, hogy a light-ok száma 2-re volt korlátozva, ráadásul rendszerint csak 1 light volt. A csaták lefolyása pörgős volt, állóháborúra nem emlékszem, ám a pörgős csaták nem mentek át káoszba, rendszeres volt a taktikai összehangolás és az együttműködés. Nem MINDIG volt taktika + összehangolás, de azért volt. Pl. legjobb csatámat annak köszönhetem, hogy kritikus pillanatban csapattárs le-„shieldelte” a TVP-met. Randomban ilyet????? SOHA.

Egyszóval a TierX Randomhoz képest nagyságrenddel jobb ez és a 15vs15 Rankedhez képest is lényegesen jobb volt ez a 10vs10. Azt, hogy ez minek köszönhető, a lightok számának korlátozásának avagy annak, hogy a kisebb létszámú csapatok között könnyebben kialakul egyfajta kohézió/csapatjáték, nem tudom  - gondolom, mindkettő belejátszik.

Bár a 15vs15 Ranked jobb, mint a random, de én azt szeretném, ha mostani szabály-rendszerű és 10vs10 Ranked maradna. Ezt örömmel játszottam.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PZoli, Tank_szemelyzete, Ba_nshee, Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 8 hónapja - 2 éve 8 hónapja #302828 Írta: Tank_szemelyzete
Megválaszolva: Tank_szemelyzete
Ezt eredetileg máshová kommenteltem, de ha nem gond, bemásolom ide is (+kicsit kiegészítettem).
Ez a rangsorolt mód kellemes meglepetésnek bizonyult. Kreditileg vagy 1-2 millával pozitívba jöttem ki (igaz, az esemény jelentős része alatt volt aktív prémium fiókom)!
RÉSZLETEK: a korábbiakhoz hasonlóan eleinte (20 felmérő kör, 3. divízió, 2. divízió) erősen E50M-re alapoztam (néha Obj. 268 V4-gyel fűszerezve).
Figyelem: Spoiler!

ÖSSZEGEZVE: mindenkinek ajánlom rangsoroltban az E50M kipróbálását. Jó felszereléssel és legénységgel (nekem 6. skillt húzza a legénység) kifejezetten rugalmas:
Figyelem: Spoiler!
Ja, és kredithatékony! (Viszont a B-C 25t továbbra is inkább nálam jobb és tapasztaltabb játékosok kezébe való.)
STATISZTIKÁM: 226 csatát csináltam, átlagteljesítmény 69.91% (ez azért nem unikum szint). Az IS-7-es "vedd fel a sebzést" játékstílus még mindig nem áll hozzám elég közel (túlzottan szeretek lődözni), és van ugyan STB-1-em (3. skilles legényekkel, felszerelve), de a hulldown tankok használatában továbbra sem vagyok túl jó.
Ami a 10vs10 formátumot illeti (plusz light- és arty-limit), egyetértek a fentebb elhangzottakkal, hogy ez kikényszerítette a csapatösszhangot. Nyilván némileg térképfüggő, hogy érdemes-e szétválni, de valamennyi olyan helyen, ahol volt a csapatnak tankja, lehetőség szerint támogatni kellett egymást, máskülönben az ellenfél ott ledarálta az ellenállást, előnyhöz jutott, és ezt általában az egész csapat megszívta.
+1: tüzérséget ebben a rangsoroltban nem próbáltam
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Ba_nshee, Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 2 hete - 2 éve 2 hete #305452 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Ebben a ranked szezonban direkt nem írtam hozzászólást (véleményt) egyik aktuális hírhez sem, mert egyben akartam kiírni. Minden szakasz (2 hetes periódusok) után összeírtam az aktuális haladásom, és a tapasztaltakat. Ennek láthatjátok itt az összefoglalóját.

1. szezon: 2021. szeptember 6-19.
Nem volt sok időm a játékra ("fura" tanévkezdés okán), emiatt célnak a 2-es divíziót tűztem ki (7 tokent később még könnyen ki tudok venni gondolatmenettel).
  • Kvalifikáció: szept 8.-9.
  • Divízió 3.4-ig: szept 12.
  • Divízió 2.7-ig: szept 18.
  • Divízió 1.1-ig: szept 19.

A kvalifikációs meccseim T110E5-el játszottam. Nagyrészt a nyáron tapasztaltakoból kiindulva az egyszerű push és sok dmg céllal. A célnak megfelelt, és a tapasztalatom azt mutatta, hogy a meccsek némivel lassultak, de még kevesebb light és arty volt, mint a teszt-alkalommal.
Ellenben a korábbi évek alatt felállított stílusommal, és az idő szűke miatt (és mert nem volt kedvem a játékmódhoz) szept 18.-án úgy döntöttem, hogy a bónusz csatáim gyors felhasználása opcionális megoldás lesz. Ez a vártnál sikeresebb eredményt hozott, és 3 óra (+1 szept 19.-én) játékkal div 1-ig jutottam.

Összesen 66 csata; 62,12% winrate-el; 137,88% teljesítménnyel (12 bónusz csata maradt).

Tapasztalat: Szimpla pozícionálás elég a jó teljesítmény eléréséhez. Arty, Light, TD nem alternatíva azoknak, akik haladni szeretnének. A játékok hossza némileg javult, átlag 4 perc fölé ment, így már a flankelésre is volt idő.

2. szezon: 2022. január 10-23.
Vizsgaidőszak, de mindennel végeztem az 5. napon, szóval a cél az 1. divízió elérése volt. (+3 token, tehát csak 3 további kellene).
  • Kvalifikáció: jan 12.-15.
  • Divízió 3.5-ig: jan 15.
  • Divízió 2.1-ig: jan 16.
  • Divízió 1.8-ig: jan 19.-21.
  • Ligáig: jan 22.

A kvalifikációt különböző tankokkal játszottam, és a második fele borzalmasan sikerült (6 bónusz csata). Ennek okán egy némileg vontatottabb haladással, E5 és Progetto használatával haladtam a 3. divízióban, lehetőleg a bónusz csaták minimalizálásával. A 3. divízió msáodik felében leváltottam az E5-öt a Manticore-ra. Habár magam állítottam, hogy a könnyű tankkal alapvetően nehezebb a 10v10-ben, nem elhanyagolható, hogy a med és heavy játékosok olyan felszerelést használnak, ami nem praktikus felderítésre, tehát ha az egyedüli ellenfeled (másik light) kiiktatod, ingyen győzelmet adsz a csapatnak. Jan 19. és 22. között egy arányailag átlagon felüli játékélménnyel fejeztem be és jutottam el ligába, ahol ezüst rangba kerültem.

Összesen 138 csata; 57,97% winrate; 90,58% teljesítmény

Tapasztalat: A könnyű tankokkal (70% győzelmi arányom lett Manticore-al) arányilag jól lehet haladni, de ez megkívánja azt, hogy a csapatot meggyőzd a saját kompetenciádról a játék elején (illetve ők maguk se legyenek bottal üthetők). Több olyan meccs is volt, ahol páran nem bízva bennem inkább a pálya másik felére mentek (és emiatt vesztettünk). A játékok hossza nem tűnik többnek most sem 4 percnél, de volt pár kimondottan elnyújtott session a biztos rangok körül.

3. szezon: 2022. március 7-20.
Kicsit hamar jött: egyetemi tevékenységeim közepette (amiből van bőven). Mivel a 9 tokenhez már csak 2 kell, így a cél szimplán a 2. divízió, a lehető leggyorsabban.
Kvalifikáció: márc 12.
Divízió 2.0-ig: márc 12.

Kvalifikáció: 17 meccs könnyű tankkal. Eredménye 85% winrate 10 bónusz csata. A 3. divízióban 4-es szintig bónusz csatákkal, utána amivel épp kedvem volt (többnyire Manticore). Számomra is meglepő módon egy nap alatt kész lettem.

Összesen 46 csata; 69,57% winrate; 110,87% teljesítmény (15 bónusz csata maradt)

Tapasztalat: Ebben a "rövidebb" sessiön-ben 35 meccset játszottam könnyű tankkal, melynek több mint 3/4-e győzelem lett. Persze benne van az is, hogy minden játék elején leírtam chatre mit fogok csinálni. (De lehet csak szerencsém volt). Egy meccs hossza átlag 5 perc, ami divízió 3-ban eddig nem volt megszokott és/de lehet köze van az alapvetően türelmes könnyű tank stílusomhoz: rendszeresen kértem játékosokat várakozásra. Az igazán hosszú (7 perc +) meccsekből kevesebb lett. Játékélmény abszolút pozitív.

Teljes összefoglaló az idei rankedre:

A helyzet a következő: a játékosok többsége (főként azok akik kompetitíven is játszanak) a közösség vagy cc-k által "metának" megállapított felszerelésekkel él és ritka, hogy valaki pályaspecifikus felszerelést tenne egy tankra (pl.: CVS közepes tankra), még úgy is, hogy alternatív felszerelésre is van lehetőség. A jelenlegi ranked környezetben - 10 v 10 és szerintem nem szörnyű, de unalmas meta - is úgy érzem meg kellett találnom a játék értékelési rendszerének rám eső gyengepontját.
Miért pont a Manticore? Pusztán azért, mert minden más lánctalpas könnyű tanknál jobb felderítésre és senki sem próbál könnyű tank ellen építeni (és játszani). A meccsek jelentős többségében egy jó light-játékkal és abszolút maximalizált legénység felszereléssel egy egész tankosztály csatáját megnyered, kb. garantálhatod, hogy a nem egyoldalú meccsek a saját javadra dőljenek. Mindemellett könnyű tankkal játszani izgalmasabb, mint egy Kranvagn kupoláját célozgatni...
Határozottan állítom: könnyű tankkal játszani nem meta, és messze nem fog akárki kezében működni: még akkor is rosszabb stráfszerzést ad a közepes és nehéz tankokhoz képest, ha ténylegesen jól játszod az osztályt. Az idei ranked 1. és 3. szezonja az esetemben összehasonlítható: hiába lett jobb a winrate a 3.-ban, a "teljesítmény" romlott (ok: könnyebben büntethetők a hibák).
Mindemellett elégedett vagyok, hiszen kétszer is az eredeti elvárásomon felül tudtam befejezni a szezont.
Megérte volna több energiát és időt (ha lett volna) befektetni a rankedbe ennél? Nem. Maga a ranked (és nem a stráf mechanikákat értem ezalatt) az egyik legrosszabb játékélmény wotban, habár a sima randomban játszott Tier 10 valószínűleg már rosszabb (egyéni vélemény). Könnyű tankkal számomra jó játékélményt adott (de nem annyira kiemelkedőt, mint mondjuk egy Frontline).
Az idei nyereménytank számomra nem érdekes, a garázsban fog állni örökre. Ellenben a kötvényes felszerelések...
Kompetitív szinten elvárt volt már eddig is a lila turbó (nyáron meg lehetett szerezni). Nem érzem, hogy a lila fejlesztett edzés más kategóriába esne (egy szó mint száz: kötelező kompetitív játékosoknak). Még mindig rossznak tartom, hogy a fent is megemlített bond equipmentek a csak rankedből megszerezhetőek.

Szívesen olvasom és várom mások véleményét is :)
 
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szollo, RedFox69, System

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 4 hónapja #306504 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Roham - Onslaught
Pdf-es formátumban, vélemény és kritika (sajnos nem engedte - formátum miatt -, hogy az adott topic alá tegyem, így ez a hely talán a legmegfelelőbb.)
 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


(Természetesen ha van hasonló "mély" elemzésre vállalkozó még a fórumon, örömmel várom a véleményét )
UI.: A főoldali topichoz egy link a jövőre nézve, mert ott is van bőséggel értékes hozzászólás másoktól: www.wotinfo.hu/...-11-20
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PZoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 4 hónapja #306530 Írta: berserk.guts
Megválaszolva: berserk.guts
Legjobb játék mód mert végre van hely tudsz kreatívan támadni
vagy legalább nem futsz bele 15 bokorban kempelőbe aki csak erre várt.
+ Elég sok f2f csatát lehet vívni persze még mindig kell támogatás, egy csapat hozzá mert, ha nincsen akkor hamar ledarálnak tipikus turbócsata, de az még mindig jobb mint random meg ranked 15perc kempingelő unalom legalább tudok menni másik csatát.

Viszont ugyanaz az a hibája mint a rankednek sőt még halmozza is azzal hogy nincs elszeparálva a sok gyenge játékos akik feljebb juthatnának és ott akadnak el amivel majd az új vagy később kezdőknek segítenek az előre haladásban.

Szóval egy idő után szerintem már a nagy rajt után 3 nappal amikor az unicum gárda már feljutott akiknek a hátán sok átlagos is első 1-2 napon legendává vált mert volt olyan aki már előbb 2órával az EU2 szervehez képest  EU3-on eltudta kezdeni a játékot és jó időben kezdte hamar fel is jutott az unikum streamerekkel együtt.

Meg ugye mindenki ismeri miről van szó meg streamben is lehetett látni az ilyeneket pl:amx13-al vagy ebr-el futkározik semmit nem csinál 1-2 sebzés vagy kill de a játék végén amikor már biztos a meccs. Meg közben begyűjti a pontot szerző artyt meg a  radart hatalmas segítség és tudás kell hozzá. 
Na ezzel a teljesítménnyel és szerencsével a játék elején simán begyűjthetted a a legenda címet sok átlagosnak össze is jött 5000 wot értékelési pont körül.


Egyszerű matek az idő múlásával egyre kevesebb jó játékos lesz mivel azok már vagy legenda szinten vannak és abba hagyták vagy feljebb játszanak. Az alsóbb szinteken egyre több és több rossz játékos tömörödik akik eltrollkodják a játékot már nincsen nyerni akarás se bennük soknak elég a 160 csata győzelem lilaturbó.
Másik probléma hogy direkt EU3-on szeparáltan játszanak a jobb játékosok streamerek pl: tankelit, penge stb... 



Nekem se volt könnyű a gold mert soloban és csak EU2-n játszottam 3 nap késéssel kezdtem el a hétvégi lázban amikor amúgyis a hétvégi játékosok vannak onnan nehezen jutottam tovább és 2 hét alatt állandó hullámvasút fel ezüst A-ig majd vissza elsőévesig 4x értem el az ezüst A-t amikor csak 1 játék kellett volna a goldhoz.
Aztán sikerült de megint dropp bronzig és itt lett elegem hogy az eu2-n csak antiszociális berögzött rosszul tanított mert a legtöbb steam-ből azt tanulják menj a sebzésre meg redline kemping, ne kockáztass lőj minél többet aha itt ez kevés lesz ide csapat munka kell meg győzelem nem egyéni stat javítás. 
Az oroszok meg ugye csapatban játszanak meg segítenek pl: oda áll shieldelni meg HP-t tölteni? EU2-n sose volt ilyen csatám. De sok streamer is elmondta más ott játszani.
+Az értelmes játékosok is EU3-ra mennek ez miatt, mert eu2-n az önző hülyék vannak és ez miatt maradtam le mert már annyira sok az eu2-n az ilyen, hogy képtelenség tovább jutni ezeknek fogalmuk nincsen a csapatjátékról persze tisztelet a kivételnek akik ott szenvednek mert voltak jó csaták és játékosok. De az tényleg vicc kategória amikor már a matchmaker is össze sűríti az ilyeneket.
6-an meddel jönnek és kempelni fognak meg ugye a könnyű pontszerzés rámegy valamelyik radarra vagy artyra ahol nincsenek.  
Vagy ensken elmennek kempelni a városba és ott állnak majd menjek én resetre ő nem kockáztat és hagyják befoglalni a bázist 
Én azóta goldban vagyok és jobban haladok EU3-an. 
 
   
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tankpeti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.