Jelenleg 365 vendég és 3 tag online

2019. október 18. 07:06

[Sandbox] HE lőszerek átdolgozása

Írta:
Értékelés:
(70 szavazat)
196 hozzászólás

A lőszer újraegyensúlyozás tesztelésének második köre már itt van a kanyarban és ismét a mi segítségünket kérik ehhez. A Sandbox szerveren (a normál és speciálisok után) ezúttal a HE lőszerek sebzési mechanizmusában történt változtatásokat lesz lehetőségünk tesztelni.

Egyelőre csak a normál tankokkal tesztelhetjük az új HE sebzési mechanizmust, ez azonban nem vonatkozik az SPG-kre és HESH lőszerekre (utóbbiak egy következő szakaszban kerülnek sorra).

A HE lőszerek sebzési mechanizmusa a játék egyik legbonyolultabb része. Nagyon sok szakaszból áll és a számításokhoz nagyon sok paramétert kell figyelembe venni:

  1. Ha egy HE lőszer eltalálja a páncélt, a sebzést a páncélátütés megtörténtének függvényében számolják ki.
  2. Ha átütött a lövedék, a sebzés a teljes névleges sebzésből számítódik.
  3. Ha nem ütött át a lövedék, a sebzés ugyanúgy kiszámítódik, de már csak a névleges sebzés felét veszi figyelembe.
  4. Ezután jönnek a sebzés helyével összefüggő kalkulációk. Egyszerűen fogalmazva: választanak egy gyenge pontot a robbanási sugárban.
  5. A névleges sebzés felének értékét a páncél vastagságával és egyéb más tényezőkkel egyenes arányban tovább csökkentik.
  6. Ezen kívül a sebzés értékét befolyásolja még az is, hogy a tankra van-e Repeszpáncél felszerelve.
  7. Mindezeken számításokat elvégezve megkapjuk a tényleges sebzés értékét.

HE lőszerek páncélátütésének eltávolítása

Ige, jól olvastátok. Teljes egészében ki akarják venni a HE lőszerek páncélátütő képességét. Ha a teszt jól megy, a HE-knek nem lesz többi átütési paramétere. Kezdetben a cél a HE mechanizmus minél realisztikusabban működjön, mára azonban ez megváltozott, hisz a játékosok szinte egyáltalán nem használják a HE lőszereket megbízható sebzés kiosztására (kivéve néhány speciális esetet).

Megváltozik a sebzés robbanási sugárban történő eloszlása

Ha a HE nem üt át a páncélon, akkor a rendszer a sérülést úgy osztja el a robbanási sugárban, hogy közlépen 0,5-ös, míg a legszélén 0,05-ös szorzóval számol. Leegyszerűsítve: jelenleg ha egy HE lövedék nem hatol át a páncélon, a névleges sebzés felét azonnal levonják, majd a sebzést a robbanási sugár közepétől távolodva egyre tovább csökkentik.

Az új mechanizmussal azonban a HE lövedékek soha nem ütnek át, ami azt jelenti, hogy a jelenlegi számítási módszertan már nem lehet releváns. Az egyensúlyozás után a sebzés el fog oszlani a robbanási sugárban, éspedig úgy, hogy a közepén 1x-es, míg a legszélén 0,1x-es szorzóval számolnak. A kiindulási alap pedig a HE lőszer teljes névleges sebzési értéke lesz.

Névleges sebzések csökkentése

Fentiek értelmében várható volt, hogy a névleges sebzések így kapnak majd nem kis nerfet, nézzük is a részletesebb számokat:

Erős számok ugye? De belátható hogy erre szükség volt.

A sebzés csökkenése a középponttól távolodva

Mint fentebb már említettük, a sebzés középen 1x-es, a robbanási sugár legszélén pedig 0,1x-es szorzót kap. Az új rendszer sajátossága az előzőhöz képest leginkább talán az lesz, hogy kevésbé lesz koncentrált a sebzés eloszlása: már a középpontól kis távolságra is viszonylag nagy mértékben csökken a sebzés mértéke; ugyanakkor még a sugár legszélén is képesek leszünk sérülést okozni. Mindezek fényében kijelenthető, hogy a HE lőszerek kevesebb kárt fognak okozni a belső és külső modulokban, valamint a legénységben is.

A nyomjelző algoritmus és a minimális sebzés változása

Az okozott kár kiszámítása sokkal egyszerűbb lesz, nemcsak az átütési paraméter megszüntetése miatt, hanem két másik alkotóelemnek köszönhetően is:

  • Nyomjelző algoritmus - sebzési pontok keresése a különféle páncél csoportokon, modulokon és legénységi tagokon. A jelenlegi algoritmus gyakran nem talál nyilvánvaló gyenge pontot és a lövedék egyáltalán nem okoz kárt. Az új algoritmus gyakrabban és pontosabban talál meg ilyen pontokat.
  • A képesség, hogy a robbanási mechanizmus miatt minimális sebzést okozhassunk. Az ilyen módon okozott károk nem lesznek nagyok, de kritikus helyzetekben megnöveli a legalább minimális sebzés esélyét (pl. bázis visszalövésnél).

Milyen hatással lesznek ezek a módosítások a HE lőszerekre?

  1. A HE-knek kisebb sebzése lesz (66-75%-a a mostani értékeknek). 
  2. A HE-k kevesebb kritikus sebzést okoznak majd külső/belő modulokon és a legénységen. Lehetetlen lesz tüzet okozni a motorban, ha a parancsnoki nyílást találtuk el.
  3. Gyakorlatilag nem lesznek olyan esetek, hogy egyáltalán nem történik sérülés, mikor a lövedék eléri a páncélzatot (kivéve a rétegzett páncélzatot).
  4. Bővül a HE lőszerek felhasználási köre. Mostantól nemcsak nagy, hanem kis és közepes kalibereken is hatékonyak lehetnek.
  5. A gyengén páncélozott járművek nem kapnak majd be óriási sebzéseket az átütés miatt. Még mindig többet kapnak majd mint a jól páncélozott tankok, de nem 3x annyit.

Sandbox szerver

KLIENS LETÖLTÉSE

Utoljára frissítve: 2019. október 18. 12:33
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
karakter van hátra.
Hozzászólások betöltése... A hozzászólás frissítve lett 00:00.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Gaasvan · 1 hónapja
    Lehet én vagyok gyenge szövegértésből és matekból...de nekem az nem jön ki:

    "A HE-knek kisebb sebzése lesz (66-75%-a a mostani értékeknek)."

    156-260/55-95
    890-950/320-330

    ezek alapján nekem 30% marad. de szóljatok ha nincs igazam:)
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      bmw0511 · 1 hónapja
      Szerintem azt akarták írni hogy 66-75%-al a mostani értékeknél. Te jól értelmezted és igazad van.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      _MrX_ · 1 hónapja
      A régi érték akkor valósult meg ha a repesz átütötte a páncélt,ha nem ütötte át akkor is sebzett valamennyit. Most esélye sem lesz átütésre csak robban és sebez rng függően valamennyit ami majdnem akkora érték mint a nem átütő régi... Nem tudom mennyire érthető
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    inelinae_huni · 1 hónapja
    A poén hogy nem is kellet volna a lőszerekhez nyúlni, egyedül a prémiumlőszert lekorlátozni tankonként 3-5 darabra vagy egy tárra és kész, azonnal meg lett volna oldva minden. Erre ehelyett megváltoztatnak 3 lőszertípust, meg az összes tank Hp-ját :D. Gratulálok Ha csinálnának egy EU3-mas szervert, ahol nem lehetne goldot használni, a játékosszámból azonnal visszatetszene hogy mivel is van itt a baj. Sajnos a Prémiumlőszer a szent tehén és ahhoz nem nyúlnak hozzá értelmesen, az hogy leveszik a sebzését semmit nem fog jelenteni, nem 3mat lőnek majd beléd hanem 13-mat.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      bmw0511 · 1 hónapja
      Pontosan. KB 1 fájlt kellett volna átírniuk ehelyett újratervezik a játékot. Gratulálok WG
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    PZoli · 1 hónapja
    Ebben a tervezetben nem látom a pénzt. Mitől lesz jövedelmezőbb a játék ezután. Egy csomó fun/népszerű tankot nulláznak. A játék szegényebb lesz nélkülük. Mondom ezt úgy, hogy én leginkább áldozata szoktam lenni ezeknek a troll lövéseknek és nem elkövetője.
    Nem olvastam, hogy olyan nagy sírás lenne ezek miatt. Persze alkalmi felcsattanások vannak, de ezek egyáltalán nem broken tankok, ha szerencséjük van, akkor tudnak nagyot sebezni, de többnyire keveset vagy semmit (nem talál).
    Ha nerfelik, akkor több "gold" lőszer fog fogyni? Troll gunos tankokkal nem fognak érdemben játszani az emberek, szóval ott nyilván nem. Nem troll gunos tankokkal? Itt sem fog változni a képlet, mert eddig is az előbb használták az emberek a "gold"-ot és csak, ha az nem működik, akkor vették elő a HE-t. Egyedül a bázis resetnél lehet jelentősége, de ott eddig is próbálkozott az ember (ha a gold tuti nem viszi be abból a szögből).
    Szóval:
    1. Mitől lesz jobb a játék ettől a változtatástól? - Szerintem elveszíti a játék egy színfoltját.
    2. Mitől lesz több bevétele ettől a WG-nek? - Szerintem semmivel.
    Ezek alapján én tényleg nem értem, hogy ennek mi értelme van, nem találok benne semmi logikát.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Maustiger · 1 hónapja
    Ez már tényleg mindennek a teteje, de főleg a hülyeségé a wg részéről. Tehát akkor most ha megvan az fv 183 és a troll gold lőszerrel belekúrok egyet egy könnyű tankba akkor max 480 hp-t szakít vicc az egész és fizetek érte 8000-et plusz 23 s töltés és kb ő ugyanennyit sebez belém sima ap-val. Akkor hol a különbség a lényeg elveszik. Fogyatékos banda. Inkább a kerekes szarokat csinálják meg, hogy a kereke ne fogjon fel mindent. Így kb senki nem fog lőni HE-t mert nem éri meg azért a kis sebzésért max tényleg foglalás visszalövéshez lesz alkalmas egyedül. Nem értem miért kell ennyire szétbarmolni ezt a játékot. Hogy nem látják, hogy az egyensúlyozást kellene erőltetni a tankok között és nem piszkálni a már kezdetek óta meglévő és jól működő HE lövedékeket. Nem értem am a nyávogó embereket sem tanuljatok meg játszani inkább, mert lehet téged kiszed egy lövésből egy troll ágyús ja csak épp az mondjuk sok óra gyakorlás, sok lóvé a sok extra cuccért és még így is rengeteg célzásidő és utána meg töltés idő. Vicc már ez az egész. Ha ezt berakják akkor szerintem én is leteszem a lantot sokszor megígértem már, de mindig reménykedtem, hogy talán jó dolgokat is csinálnak majd, hát egyre rosszabb. Nem véletlen van már csak a játékosok harmada a szervereken és ha ez így megy kb az újoncok maradnak csak végül az a 10-15%.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      _MrX_ · 1 hónapja
      Még egyenlőre a hesh lőszert nem bántja csak a he-t. Tehát az kukáskocsit meg a rombolót nem érinti. Viszont szegény jgpze100 így is elavult már hiába a 17 centis ágyú. Nem forog a tornya tehát ha lőni szeretnél oda kell mutatni mindenét, ha találsz egy fedezéket az jó szemben egy obj430u vagy obj277 tolja beléd a sárga lőszert te meg max a repesszel tudtál neki némi fejtorest okozni ha kilotted a töltőt lövészt parancsnokot, esetleg löveget vagy loszerekeszt de ezt elvéve semmi nem marad csak kitolhatod a garázsból és felgyujthatod
      • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
        Marton90 · 1 hónapja
        Hirtelen felkaptt lesz a vaddisznótestű, ha kiherélik a kukáskocsit.

        Ha ez megtörténik sírva fakadok
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Matt__Kirby · 1 hónapja
    Megpróbálom szépen megfogalmazni.
    Tudom, hogy néhányatoknak fájdalmas mikor mondjuk a KV-2 full HPról kiszed, mondjuk egy kv-85-ben ülsz. De azt nem látod, hogy a kv-2-esnek ez az összes lövéséből kb. 10% (se). Megértem, hogy sokan haragszanak a trollgunos tankokra, mert beállsz hulldownba, és ő meg vígan lövöldöz. Szerintem viszont ha nyugodtan hallgatod, ahogy serceg a HE a tornyodon, akkor nem a lőszerrel van a probléma. A sok sírás miatt már elég sok tankot elcsesztek, és most erre a sorsra jutnak a trollgunosok is? Aztán majd lehet évekkel később sírni, hogy "bezzeg a He-nerf előtt". Szerintem sokkal több problémát okoz a goldlőszer átgondolatlan használata. Ez olyan mint a mobiltelefon, mielőtt bejött, minden telefonszámot tudtam fejből, most meg a sajátomat sem. Mert elkényelmesedtünk. Így a golddal is vígan lövöldöznek mindenféle páncél és tankismeret nélkül, mert úgyis beviszi.
    Továbbá több értelmét látnám, ha a stock takokkal kezdenének valamit, mert egy ilyen tankkal rossz képességű modulokkal, és esetleg kezdő legénységgel mész be egy olyan csatába ahol esetleg még lowtier is vagy. Hát nem sok esélyed van. Lehetne mondjuk valami, ami segít a stock tankfejlesztésben, mondjuk küldetések, különleges pályák ilyesmik.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      sk-skuba · 1 hónapja
      Vehetsz legénységi könyveket, Ezzel tudod fejleszteni a legénységet.
      • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
        Matt__Kirby · 1 hónapja
        Tudom, a béna legénységet mint negatívumot említettem ami nehéz egy éppen 6. tierbe érő játékosnak.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      Sezamme · 1 hónapja
      "Megértem, hogy sokan haragszanak a trollgunos tankokra, mert beállsz hulldownba, és ő meg vígan lövöldöz." Jelen állás szerint ez a szitu ugyanúgy fog történni a nerf után is, semmit nem változtat az új rendszer ezért sem értem, hogy ezzel mit kívántak megoldani. Pl..: beállsz IS-3-al, kapod a repeszt az O-NI-tól toronyra -890 alfa-, a jelen meta szerint lecsökkentett HE sebzéssel (maximum 445), ami egy megtámogatott RNG-vel és rosszabb eloszlási szorzóval legyen mondjuk 350 sebzés. A nerf után sebzés csak 320-330- (jobb eloszlási szorzókkal) tehát semmi különbség. Ha viszont veszed a fáradtságot az O-NI-val, ráesel, hogy a tetejét, homlokot, vagy a kupolát becélozd és ellőd ahol a lőszer átüti, akkor jelenleg 890 (+-25%) sebzésed helyett kitörölheted majd 320-330-al. Közben egy szaros light megflankel, a 20 seces reloadod alatt, simán kivárja míg kétszer belelősz (- 2* 320-330 HP - most őszintén mi az neki?) magyarul 60 secje van rá, hogy kiszedjen, mert nem kell félni a trollguntól. Normális dolog ez? Teljesen felesleges lesz gyenge pontokat célozgatni Howitzerekkel, a modulsebzés csökkenése miatt küldizni is feleslegesek lesznek.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      _MrX_ · 1 hónapja
      Ugyan az a sírás mint az artyknal. Néha kilott valakit az arty egyből ezért megvaltozattak most az a baj hogy nem tudnak nyugodtan campelni egy gödörben mert sebzik őket repesszel. Régebben is sokat használtam még most is előszeretettel töltöm be a repeszt ha más nem megy. Mert a kis sebzés is sebzés nem nulla... Tegnap is 50tp prot. 100 és 200 között lőttem t26e5 be plussz a löveget lőttem szét így nem bírt kzpolazni. Ilyeneknek gond ez nem hagyna ott a világért se inkább rinyal a repesz ellen...
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    nagyzsolt · 1 hónapja
    Én jó ötletnek tartom, hogy a gold lőszer sebzését leviszik. Látni streameken, hogy full gold+pótkaja combóval szétszednek mindenkit. Látni hogy a gold bevisz szinte mindenhol. Minimális képességgel használva is kivédhetetlen. Nem is értem miért van egyáltalán a játékban. Mi értelme ennek?

    A sima lőszer úgy lett a páncélhoz igazítva, hogy játékképességeket igényeljen a használata. Tanuld meg a gyenge pontokat, a flenkelést a csapatjátékot mikor hogyan érdemes játszani. A gold lőszer mindezeket felborítja. Játék ez? Már ki kellett volna venni, amikor bevezették a krediten való árusítását!

    Nem voltam sandboxon. Nem is tudtam hogy kiveszik a repeszt, annak viszont nincs értelme szerintem. Habár így a vékony páncélú tankok jobbak lesznek némileg. De összességében az hogy a gold lőszert lenerfelik, hogy mindenki képességei szerint érvényesüljön, ezt jó iránynak tartom. .
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      sk-skuba · 1 hónapja
      Azért amikor egy Panther II-t betesz T10-be akkor néha azért jól jön a gold,
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      charliefirpo_2018 · 1 hónapja
      Én csak azt remélem hogy sok elhanyagolt tank visszanyeri így az értelmét,amelyeknek a gold lőszer lett a halála,valszeg előveszem az IS4et,IS7et hátha ezeknek jobb soruk lesz így...
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Sezamme · 1 hónapja
    Eszetlen baromság, ezzel csak az agyatlan játékot támogatják. Azért verek bele a PZIVH-val 400-at egy tankba, mert ismerem az ellenfelem páncélját, gyenge pontjait illetve jól becélzom (akár a saját HP-m kárára is) és ezért a "jutalmam" a 400 sebzés. A nerf után ez elvész, csak puffogassak agyatlanul mindenkire. A másik fele, hogy azért nincs nulla sebzéses köröm, mert nem lövök vele rétegelt páncélokra, szintén azért, mert vettem a fáradtságot és az évek alatt megtanultam a tankokat. A legfunabb tankokat vágják ezzel tönkre és ez már tényleg az a "fejlesztés" amire az ég világon semmi szükség nem volt.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    KUF · 1 hónapja
    Hülyesègnek tartom ezt, hiszen az adott tank tierjèhez kèpest kiugrò sebzès-potenciál, rendkívül rossz lövegstatokkal,töltèsidővel ès lőszersebessèggel van kompenzálva.
    Aki jòl játszik a trollgunos tankokkal annak jön is az "egylövèsselgarázsbaazenemyt" sikerèlmèny. Mindez Tesco-gazdaságos formában, hiszen a HE lőszer a legolcsòbb.
    Szeretnèk hogy T5-ben is csak a goldot lőjük,vagy mi?

    Így a funolásra/farmolásra megtartott derpz4, troll-sherman, T-49 megy a kukába...köszönöm wg.


    Kíváncsi leszek, hogy az arty esetèben is meglèpik e ezt a "nem üt át többè a HE" tèmát, mert kezdem unni, hogy a francia TD-ToT alkalmábòl húzott tankokba a maximumot verik bele felülről.
    • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
      _MrX_ · 1 hónapja
      Nem csak a trollgunos tankokat érinti. Az angolban pl nagyon szeretem a 105 repeszt mert jól visz és nem lassú. T30 ba a 90es átütés remek főleg ha szemben egy obj 430 vagy valami hasonló újdonság van...
      • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
        KUF · 1 hónapja
        Világos, engem mègis ez zavar a legjobban.
        A règi, elsőkènt kifejlesztett, jò kis tankok, amikkel jòl esik nèha gurulni a high tier golddarálòja után.
        A brit 105 ös, az hesh mindegyiknek, ha jòl tudom, kíváncsi leszek azt hogyan vágják tönkre majd.
        • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
          _MrX_ · 1 hónapja
          Igazad van az hesh nem he...

KERES
© 2019 eSports Pro Ltd. Minden jog fenntartva.