Jelenleg

17
látogatónk van

2015. július 9. 08:30

ISU-152 - Elemzés

Írta:
(47 szavazat)
56 hozzászólás

FRISSÍTÉS A CIKKHEZ

Bevezetés - A játék legnagyobb trollja

Melyik másik tank tud ennél nagyobb ráhangolódást vagy épp kikapcsolódat biztosítani a játékon belül, ami ennyire meg tud viccelni minket és az ellenséget?

Paraméterek

Ágyú

A ISU-n két használható ágyú van. Az egyik az IS-3 BL-9-ének a továbbfejlesztett változata a BL-9S. 

Paraméterei (átütés/sebzés/lőszer sebesség):

  • 225/265/68 mm
  • 390/390/580 HP
  • 1007/1259/1000 m/s

Újratöltési ideje - a nálam használt felszerelésekkel (Ventilátor/Töltésgyorsító/BIA) - 7,1 mp, ami egy 3,257-es DPM-et ad a tanknak (emlékezzünk vissza a SU-152 5,9 másodperces töltésére és 3,984-es DPM-ére). Célzása 2,6 mp, pontossága 0,34 m/100. Orosz tankhoz képest egész baráti értékek. Ágyúsüllyedése -6/+18, ami lehetővé teszi a „dombharcokat”, ha olyan szituációba keveredünk. Például: Redshire map, déli oldal a ház mellet. Ha a völgyben áttörnek, akkor azt a kis dombot tökéletesen ki tudjuk használni arra, hogy minimális profilt lássanak belőlünk. 

De térjünk is rá a másik ágyúra, amitől az ISU-152 az ISU-152.  Ez pedig nem más, mint a 152 mm-es BL-10, vagy ismertebb nevén a rettegett Iván.

Paraméterei (átütés/sebzés/lőszer sebesség - zárójelben a nerf utáni értékek láthatóak):

  • 286/329/90 mm (276/320/90 mm)
  • 750/750/950 HP
  • 880/1100/880 m/s

Újratöltési ideje 14,5 mp, amihez 3096-os DPM dukál. Célzása 3,1 mp, pontossága pedig 0,37 m/100. A többi értéke ugyanúgy megmarad, mint a BL-9S-nél. Oldalirányú kitéríthetősége 16 fok (8-8 fok mind két irányba).

Az alábbi képeken pedig a többi tier 8-as TD-vel van összehasonlítva:

BL-9S

BL-10

Mint látható, az átütés, sebzés, DPM és néhány szórás közbeni stat szempontjából kiváló értékeket képvisel.

Lőszertípusai: AP/APCR/HE. Nálam a lőszerkiosztás a következőképpen van: 18 AP/2 HE. APCR-nek nem látom értelmét, mivel abban nincs semmi challange. Bár 3-4 APCR-t megengedhetünk magunknak, mert ki tudja milyen helyzetbe kerülünk.

Felépítmény

Felépítménynek megkapjuk az IS alvázát. 90/90/60 mm, ami papíron jól hangzik, de nem tier 8-9-10-ben. Sőt - nézve hogy a tank mondhatni kocka - az effektív páncélértéke sem sokkal növekszik:

Mint ahogy látszik a képen is, nem szálltak el páncél tekintetében és mindössze a front teteje és a lövegpajzs tud levenni lövéseket, de összességében a páncélunkra ne számítsunk. Ha az arty ránk néz, az könnyen járhat garázsmenettel, ugyanis ha nem full HP-s lövést kapunk, akkor max. 200-300 HP-nk marad a meccs további részére.  

Moduljaira érzékeny. Szemből képes gyulladni, a vezető és a lövész is gyakran hal meg a szemből kapott lövésektől.

Az animáció elindításához klikkelj a képre:

Álcázás tekintetében csak a 4. helyen van. Egy alap 15%-os álcázási értéket kapunk, amit egész 47%-ig tornázhatunk fel. Azonban aki tisztában van a spotrendszerrel, az könnyen láthatatlan maradhat egy-egy közeli lövés után is, ezzel is növelve a túlélés esélyét.

Látótávja alap állapotában 350 méter, ami valljuk be nem a legjobb érték. Periszkóp/BIA/Ventilátorral ez felvihető 456 méterre, ami nagy nyílt pályákon nagyon hasznos tud lenni. Szerintem senki nem szeretne vakon 750-et kapni, majd még pár lövéstől meghalni.

Felfüggesztés

Egy 21 fok/mp-es forgási sebességre képes lánctalpat kapunk, ami, hmm... hát arra elég, hogy idejében ráforduljunk egy tankra, de ha a hátunkban vannak, akkor csak nehezen kaparjuk le magunkról. Szerencsére a láncát ritkán dobja le vagy lövik le rólunk, mivel eléggé vastag és inkább sárgul. Végsebessége 43 km/h, amit én inkább 42 km/h-nak mondanék, hiszen a 43-at ritkán tartja tartósan.

Motor

Motor szempontjából egy 700 LE-s V-2-54IS-t kapunk 13,92-es LE/t arányt képez. Ez elérhetővé teszi számunkra az átlag 42 km/h-t, amit nagyon hamar el is ér. Gyulladni ritkán szokott, ellenben sárgulni gyakran. 

Ajánlott játékstílus

Az ISU csak úgy, mint az eddigi TD-k ezen az ágon, tökéletesek a rugalmas játékmenethez. Nem túl lassúak, jó az álcájuk, nagy lövegük van, szóval mindenük megvan, ami egy TD-nek magas szinten szüksége van. Ez alól természetesen az ISU-152 sem kivétel, sőt hozza magával a SU-152 összes tulajdonságát feljavítva.

Azt, hogy hogyan játsszon a tankkal, mindenki a saját stílusa alapján döntse el:

  1. A Tipikus TD-s szerepe: Csata elején keressünk egy bokrot és lövöldözzünk a spotra. Ha nincs spot és nyíltabb pályán vagyunk, akkor mi magunk is mehetünk spotolni, de csak abban az esetben, ha teljes álcánk/álcahálónk/periszkópunk van. Miután az adott oldal üres, átmozoghatunk a másik oldalra. Erre nagy segítség lesz a 42 km/h-s végsebesség.
  2. Az Agresszív TD játékos: A csata elején rövid időre álljunk be egy bokorba, hogy a suicide rusht toló light tankok ne spotoljanak fel. Ha esetleg tudunk lőni valamit, akkor használjuk ki az alkalmat. Mikor eltűnt előlünk a veszély, akkor mehetünk a frontvonalra. Természetesen nem golyófogónak, hanem a heavy tankjaink mögött „csipegni” az ellenség HP-ját.  

Ha egyedül maradunk a csatában vagy egy adott oldalon, akkor próbáljunk egy zárt helyre visszahúzódni, ami lehetővé teszi, hogy ne flankeljenek meg. Ha egy esetleges flankelést hajtanának végre rajtunk, akkor próbáljuk meg az adott tankot egy fix tereptárggyal levakarni magunkról. Ha pedig nyílt pályán a hátunkba kerültek, akkor respekt annak aki túléli a csapat segítsége nélkül, ugyanis a 21 fok/mp-es forgási sebesség teljesen lehetetlenné teszi azt, hogy ezt a szituációt egymagunk megoldjuk.

Ajánlott felszerelések, fogyóeszközök és legénységi képzettségek

Ajánlott felszerelések

Ajánlott felszereléseknek 2 variációja van.

  • Töltésgyorsító/Álcaháló/Periszkóp
  • Töltésgyorsító/Ventilátor/Periszkóp

Mivel nálam minden tanknál a látótávon van a hangsúly, ezért a periszkópot mindenképp meghagynám. 

Az első variációt a tipikus TD-seknek ajánlom, akik elrejtőznek és lövik a tankokat látatlanban, míg a másodikat azoknak, akik inkább a változatosabb TD játékot helyezik előnybe, tehát a második sorban vannak, és gyakran vannak közelharcban. Én a második variációt használom, mivel türelmetlen vagyok és a mostani csapatokban nem lehet bízni. A suicide rusht a lightoknál pedig nem tudja ez a tank kihasználni ugyanis max 2 lövést tudunk leadni. 

Ajánlott fogyóeszközök

  • Kis javítókészlet
  • Kis elsősegélycsomag
  • Automata tűzoltókészülék

Ajánlott legénységi képzettségek

  • Parancsnok: 6. érzék / BIA / Javítás
  • Lövész: Álca / BIA / Javítás
  • Vezető: Álca / BIA / Kuplungégető
  • Töltő: Álca / BIA / Biztonságos elhelyezés / Adrenalin roham

Mivel a BIA nem fontos képesség egy TD-n, ezért stílusunkhoz csiszolva kicserélhetjük vegyes skillekre vagy javításra.

Bevétel

Bármily hihetetlen, de vesztes csatákban is képes pluszos körökre. 2-3k-s körökre simán ad 10-15k kreditet tisztán. Mindössze 4-5 pontos lövést kell leadnunk és meg is van. Vesztes csatákban ugyanennyi sebzésre a 4-7k között szokott adni. 

Előnyök és hátrányok

Előnyei

  • Jó ágyú
  • Nagy alfa
  • Relatíve pontos és gyorsan tölt
  • Jó álcaérték
  • Jó látótáv
  • Relatíve mobilis
  • Fun

Hátrányai

  • Vezetőre érzékeny
  • Arty gyakran lövi ki full HP-ról
  • A BL-10-eshez horribilis XP mennyiség kell
  • Lassan fordul
  • Csapat és pályafüggő
  • Kevés lőszer (20 db)

Kiknek ajánlott

Őszintén? Bárkinek. De elsősorban annak, aki nem rest figyelni a minimapot és ezáltal a körülötte lévő környezetet. Mivel csapat és pályafüggő tank, de egy hatalmas ágyúval, ezért ha nem is tudjuk minden előnyét kihasználni, az ellenfél megfélemlítésére tökéletesen alkalmazható. Ehhez megint csak tapasztalt játékosok jobban alkalmazkodnak, mint egy gyengébb képességű. Továbbá, aki csak fun tankra vágyik magasabb szinten és nincs elég nagy kaliber medálja, annak is tökéletesen megfelel.

Egy rokonság szerteágazása

Idézve a T-34-85-ös bekezdést, az ISU-nak is több változata került be a játékba. Az összehasonlításba bekerült a tier 7-es ISU-122S prémium tank is, mivel az ISU név alatt készült tankok több kevesebb különbséggel készültek el.

Paraméter ISU-152 ISU-122S ISU-130
Lőszer típus AP/APCR/HE AP/APCR/HE AP/AP/HE
Átütés (mm) 286/329/90 175/217/64 215/187/65 
Lőszer sebzése 750/750/950 390/390/530 490/570/640 
Lőszer mennyiség 20 32 25 
Löveg kitérítési sebessége 23,63 fok/mp 26,25 fok/mp 26,25 fok/mp
Tanktest páncélvastagsága 90/90/60 90/90/60 90/90/60 
Újratöltési idő 14,5 mp 6,1 mp 9,9 mp 
Pontosság 0,37 m/100m 0,37 m/100m 0,36 m/100m
DPM 3096 3829 2976 
Látótáv 456 456 456 
Löveg kitéríthetőség (ELV, DEP, HOR) -6/+18 (-8/+8) -6/+18 (-8/+8) -8/+14 (-6/-6)

FRISSÍTÉS A CIKKHEZ


Az elemzést írta: silean2

Utoljára frissítve: 2019. augusztus 13. 07:11

NE KONTEÓZZ, NE SÍRJ! Mielőtt kommentelsz, ezt feltétlen olvasd el!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
karakter van hátra.
Hozzászólások betöltése... A hozzászólás frissítve lett 00:00.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    759bf67b8a3c2acd0d53cc4b2ffbdbd8
    • Kiképző
    • Tankos
    · 8 éve
    Arty kicselezo full epic Hupilila 4 pool medálos, 40k csata 1300 vé en nyocas clicker montázs tőled?
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Dodge94HUN · 8 éve
    [quote name="Jackal_hun"][quote name="silean2"]Azért ne kapjatok már itt össze :P egyébként Jackal nak ennyiből igazaigaza vanvan, dede mivelmivel ebbenebben a videóban ilyet én nem vettem észre és még a zene is jó. Én nem panaszkodom.[/quote]

    Nem kapunk össze véleményt cserélünk.

    Bodzy: én is tettem fel videókat, nekem sem gyors, de éjszaka minden felmegy, ilyen szempontból mindegy, hogy 2.5 óra vagy 1.

    Lehet hogy a videókat műfaj szerint kellene bemutatni:
    - tank elemzéshez tartozó videók, amiből kiderül hogy hogyan kell játszani vele, mi az elvárt stílus, stb.
    - tank bemutató, kedvcsináló, ez lehet ilyen montázsjelleg, snittekkel
    - átlagsebzés videók, Rosszpénznek voltak ilyenjei

    stb. ezen is lehet gondolkodni, de ez már preferencia kérdése.[/quote]

    Én pont amiatt érdeklődtem a felvevőszoftver miatt, mert össze akartam dobni pár ilyen átlagsebzéses/ászos videót a cikkek alá.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Jackal_hun
    • Tankos
    · 8 éve
    [quote name="silean2"]Azért ne kapjatok már itt össze :P egyébként Jackal nak ennyiből igazaigaza vanvan, dede mivelmivel ebbenebben a videóban ilyet én nem vettem észre és még a zene is jó. Én nem panaszkodom.[/quote]

    Nem kapunk össze véleményt cserélünk.

    Bodzy: én is tettem fel videókat, nekem sem gyors, de éjszaka minden felmegy, ilyen szempontból mindegy, hogy 2.5 óra vagy 1.

    Lehet hogy a videókat műfaj szerint kellene bemutatni:
    - tank elemzéshez tartozó videók, amiből kiderül hogy hogyan kell játszani vele, mi az elvárt stílus, stb.
    - tank bemutató, kedvcsináló, ez lehet ilyen montázsjelleg, snittekkel
    - átlagsebzés videók, Rosszpénznek voltak ilyenjei

    stb. ezen is lehet gondolkodni, de ez már preferencia kérdése.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    759bf67b8a3c2acd0d53cc4b2ffbdbd8
    • Kiképző
    • Tankos
    · 8 éve
    Azért ne kapjatok már itt össze :P egyébként Jackal nak ennyiből igazaigaza vanvan, dede mivelmivel ebbenebben a videóban ilyet én nem vettem észre és még a zene is jó. Én nem panaszkodom.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    bodzy
    • VIP
    · 8 éve
    Jackal tudom , hogy nem bántásként mondtad nem is vettem annak, de sajnos a Merc féle megint nem jó példa mert 5 ütközetből kellett összeraknom, és ráadásul, itt a tank tulajdonságainak, használhatóságának a bemutatása volt a lényeg, nem maga az ütközet ! A végére került elejétől a végéig bemutatott csata, csak vannak technikai korlátok is sajnos, ami a legnagyobb bajom evvel kapcsolatban a netem sebessége amivel feltöltök, és ezen még változtatni sem tudok mert a UPC egyeduralkodó nálunk !
    Sajnos nem járok egyedül ebben a cipőben, ez van ezzel együtt kell élni, ezért is törekszem arra, hogy úgy csináljam meg, hogy egyértelmü legyen de az úgymond töltelék részből minnél levesebb legyen benne. mert nem mindegy hogy replay feltöltésnél 1 őra megy erre vagy akár 2.5.........
    köszi az észrevételeket mindekitől, akkor megpróbálom a Ti szájízeteknek megfelelően alakitani a videókat, illetve megnézem mit tehetek ez ügyben !
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Jackal_hun
    • Tankos
    · 8 éve
    [quote name="bodzy"][quote name="Jackal_hun"]Silean:
    Én Bodzy videóit sem szeretem, mert van egy egy perces közjáték az elején és azt már soknak érzem. Meg az sem jön be, hogy nem egy meccs van felvéve, hanem snittek vannak benne, ami pont nem mond el semmit magáról a meccsről.ű
    [/quote]
    Dear Jackal !

    1: a Megrendelő volt az aki megszabta minek, hol kell lennie, meddig mehet a zeneszám stb
    2: soha semmilyen lényeges elemet nem vágok ki, max amikor 2 percig kempelsz a td-vel és nem történik semmi, vagy egy lassú tankkal kaptatsz 1.5 percig a hegy oldalon !
    3: egyszer azt kapom, hogy tele van unalmas részekkel egyszer meg azt minek vágom ki az unalmas részt !
    4:Az intro amiket nektek készitek meg 20 sec az nem olyan sok, igaz a TFK-s hosszabb.
    Te hogy tennél, hogy az itt jelenlevő wotos közösségnek a kedvére tegyél mindezt azért, hogy színesebb tudjon lenni az oldal, illetve személy szerint még azért is csinálom, hogy örömet szerezzek másoknak.........
    A Te véleményed alapján akkor mindenki linkelje be a replay fájlt azt vagy megnézik vagy nem, végül is ez is egy járható út és nekem is több időm marad másra[/quote]

    Bodyz, természetesen nem bántásként mondtam, pusztán én így látom. Induljunk ki abból, hogy kinek készülnek ezek a videók, gondolom nem neked, hanem a nagy közönségnek csinálod, vagyis aki rányom a videóra, az elsősorban egy tankot akar látni. Vagyis ha az intro 50 másodperc, a videó meg nyolc perc, akkor elvesz 15%-ot az egészből az intro, ez egy normális két órás film esetében azt jelentené, hogy 30 percig menne az ELEJÉN a céglogók tömkelege, ugye hogy sok? De akkor ezek után minden cikkem elejére írok egy fél oldalas monológot magamról, majd ezt fogom ismételni ezek után mindenhol.

    Ha jól emlékszem, HunMercy T110E5 videóját te csináltad, azt kb. a 4. percben kikapcsoltam, mert egy csomó - szerinted lényegtelen - rész ki volt belőle vágva, pl. hogy honnan hova megy, hogyan mozog stb. Nekem ezek teszik teljessé a csatát, mert én rengeteget gondolkodom a jelenben azon, hova fogok menni 30 mp vagy 1 perc múlva és miért arra menjek. A játékosok semmit nem fognak abból megérteni hogy Merc hentel 1 percig, majd hirtelen máshol hentel, majd megint máshol, ez így nem replay, hanem montázs.

    Én Nejo12-t szoktam megkérni a saját videóim elkészítésére, neki általában az alábbiakból áll a videója:
    - nagyon rövid 10-15mps bemutatás hogy ki lesz a videóban, Nejo neve, logója ennyi
    - a replay maga, sokszor alámondással, ahol magyarázza mit kell tudni egy tankról, vagy mi történik, a jobb megértés végett
    - vagy vicces zene (kinek bejön, kinek nem)
    - ha egy unalmas rész jön, begyorsítja a replayt, így minden látszik, csak 2x v. 4x sebességgel, de konzekvens marad az egész
    - végén csata értékelése, XP, sebzés oldalak

    Nekem ez tetszik. Máskor is felajánlottad már, hogy csinálsz videót nekem, amit meg is köszöntem, de nem éltem vele, mert szerintem neked is a fenti változtatásokat kéne eszközölnöd, sokkal profibbak lennének a videóid.

    Mind ezt annak jegyében mondom, hogy ÉN mint néző mit várok el, lehet ezt mások máshogyan gondolják, de remélem érhető, hogy mint építő kritika mire gondolok.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    imi321
    • Tankos
    · 8 éve
    Amúgy nem értem az intró lényegét. Csak tudom, hogy éppen kinek melyik videóját nézem
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    bogehu
    • Tankos
    · 8 éve
    [quote name="bodzy"]

    4:Az intro amiket nektek készitek meg 20 sec az nem olyan sok, igaz a TFK-s hosszabb.
    [/quote]

    Szerintem is túl hosszúak az introid. Jól sikerült mindegyik, de aki videót akar nézni, az nem az ezerszer látott introra kíváncsi. Tehát a videó elejére pakolt intro legfontosabb tulajdonsága a rövidsége. Ezen a területen szerintem a wotinfo-n előforduló videósok közül Redingitel a király. A 20 sec szódával elmegy, de igazából az is túl hosszú.
    Tulajdonképpen az intro és a videó kapcsolata olyan, mint a történet és a pornófilm kapcsolata. A felvezetésre senki sem kíváncsi, az eksön a lényeg! Jó, ebben az is benne van, hogy a pornónál a felvezetés egy kliséktől hemzsegő, bárgyú történet, amit színészi képességekkel nem rendelkező szereplők adnak elő. De az intro hiába színvonalasabb ennél, ha már egymilliószor láttuk. Mivel nem várható el, hogy minden egyes videóhoz új intro készüljön, ezért a jó megoldás az, ha a rövidsége okán nem csábít átugrásra.
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    gmaster0o0
    • Tankos
    · 8 éve
    kerdes mennyire hasznalja ki az ember a periszkopot, es mennyire kell maganak spotolnia?
    mennyire erne meg inkabb egy GLD?
    vbaddict stat szerint top 3 felszereles: GLD,vent,rammer
  • Ez a hozzáadás vissza van vonva.
    Leopardusz
    • Tankos
    · 8 éve
    [quote name="gmaster0o0"]Masik kerdes mennyire eri meg a periszkop egy vak tanknal ugy h. a tank relativ lassan celoz, de a loveg kiterithetosege kicsi, azaz sokszor kell testbol fordulnia.
    tehat a periszkop nem mukuidik annyiszor es a celkeresztnek is ujra szukulnie kell.[/quote]
    nem nagy gond, mert nem kell 10 secig forogjon a tengelye körül, s ugyis csak akkor kezdi a fordulást, mikor már felspotolta. S az a spot meg ugy 8 secig látható, az bőven elég célzásra.
    viszont az optika 10%a gyakorlatilag semmi...
Tovább a kategóriában: « SU-100M1 - Elemzés
© 2023 WOTINFO. Minden jog fenntartva.